Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpříjemněte si zimu v autě

Drobnosti, bez kterých auto samozřejmě jezdit bude. Mrazivé zimní dny dokáží ale vylepšit a zpříjemnit. Rozmazlený moderní člověk za ně rád připlatí, a občas ne právě malé částky. Některé bývají nezbytné, jiné slouží opravdu jen a jen pro pohodlí rozmazlených cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leonardo Cupránek

Nezavisla klimatizace?

Bez nezavisleho teplovodniho topeni na DO bych uz auto nechtel.

Ale autor neco takoveho asi v zivote nevidel. Prej ze se v lete zmeni v nezavislou klimu ;-)

To urcite. Jako ze by kompresor klimy bezel na elektrinu? No to by musela bejt dobra baterka!

Nezavisle topeni se v lete zmeni jen na dalkove (ci hodinami) ovladany vetrak. Ano, ventilaci si na dalku lze pustit, ale climatronic tedy ne!

0/0
26.11.2006 20:49

albert

klimatizace v zimě

Jak někdo zmiňuje níže a uvádí se to i v manuálech, je prý dobré i v zimě zapnout klimu, do interiéru prý proudí sušší vzduch. Jenomže pořád nechápu, kde by se ten vzduch vysušil? Klima suší vzduch, pokud ho ochlazuje, když se vzduch ohřívá, co s tím klima dělá? Můžete někdo vysvětlit?

0/0
24.11.2006 16:21

Leonardo Cupránek

Re: klimatizace v zimě

Jo, to klidne muzu vysvetlit.

Ono to totiz funguje jen pri ohratem motoru, tedy ne hned po studenem startu. Proste to chladi (a vysusuje) motorem ohraty vzduch.

0/0
26.11.2006 20:50

red

Co sul?

Neni lepsi ty penize vzit a nechat si v lete vystrikat dutiny a pred zimou jeste osetrit lak proti solim?

Ono je super mit vyhrivany zadek a potom se propadnout totalne zrezlou podlahou...

0/0
24.11.2006 0:11

michal

Re: Co sul?

vystrikat dutiny? panuje prece povera, ze se to u dnesnich aut nemusi :-) resp. kdyz je auto na jedno pouziti a za par let se proda, proc by to nekdo delal... a predpokladam ze za par let ty dnesni koktavky v tdicku shnijou stejne, jak je to videt na feldachm, kdyz se na dutiny nesahne...

0/0
24.11.2006 8:26

iuos

hmm

já mám na autě přirozenou ochranu proti soli... prach, špínu a tak podobně... sůl nemá šanci ;-D;-D;-D

0/0
24.11.2006 13:59

red

Zajimave to jsem nikdy neresil

No ja prijdu do auta, nahodim elektroniku a pockam cca 4 sekundy nez si cerpadlo natahne benzin, pak seslapnu spojku a na prvni stek nastartuju. Zapnu si ventilatory na predni sklo a vyhrivani zadniho skla. To je ten spravny cas vylezt z auta a seskrabat vsechen snih. Kdyz to mam hotovy tak vlezu uz do ne tak studenyho auta, teplota vody je nad nulou a olej se hezky zahral a prosel celym okruhem.

0/0
24.11.2006 0:07

spartaman

Re: Zajimave to jsem nikdy neresil

Kdyby Tě slyšel Bursík & spol. ;-D;-D

0/0
24.11.2006 11:22

iuos

hmm

tak by měl být rád... ono totiž není zrovna nejekologičtější studený auto hned rvát do ulic...

0/0
24.11.2006 13:58

tmf

Re: hmm

a jaký je v tom rozdíl jestli smrdí pod jedním oknem nebo pod 100 okny pod kterými projede. Navíc zahřívat motor v zimě na místě se nedoporučuje, lepší je to pomalou jízdou. Takhle se sice ohřeje možná trochu motor, ale zbytek (převodovka, kola...) je stejně tuhý.

0/0
24.11.2006 20:07

Leonardo Cupránek

Re: Re: hmm

Podle me nezavisle topeni uplne zmeni zpusob pouzivani auta v zime. Predne si vubec neberu bundu/kabat - od domu k autu prebehnu za 10 sekund a v cili cesty podobne. Takze ve vetsine pripadu se oblekam jako by nebylo -10, ale +15.

Dale topeni na DO odstranuje praci s osekavanim ledu z oken atd... Proste je prima pohled vykouknout z okna a videt sousedy osekavajici namrazu a pozorovat paru stoupajici ze sveho nenamrzleho vozu ;-)

Dulezite take je setreni motoru - studene starty snad pusobi 70% opotrebeni motoru a timto se eliminuji.

Otazka je, jak to je s ekologii. Jestli vice "smrdi" jizda s nezahratym motorem, nebo bezici nezavisle topeni. Jelikoz si ale topeni bere snad jen 0.2 litru na HODINU (pricemz proc to nechavat bezet dele, nez 20min?), tak to asi nebude tak hrozne.

Navic clovek se nemusi bat v mrazu zaject do mycky - rano dvere i okna otevre i kdyby bylo -20  ;-)

0/0
26.11.2006 20:56

rudastraka

Re: Zajimave to jsem nikdy neresil

co to mas za auto, ze ti za 2 minuty na vonobeh uz topi??? nebi ti trva skrabani skel ctvrt hodiny???

0/0
26.11.2006 23:11

Amurdja

:D

Ja parkuju pod domem v garazich takze zadne namrzle sklo.. zadne skrabani..

0/0
23.11.2006 21:13

Praktik

Vyhřívané sedačky

Autor je evidentně teoretik, který se dočetl, že něco jako dodatečná montáž vyhřívaných sedaček existuje...obvykle jsou na dotazy tohoto typu v servisech zvyklí...Mimochodem specializuje se na to několik firem u nás...jedna sedačka do BMW přes Felicii až po Dacii vyjde na cca 5000 bez DPH a montáže, ale osobně můžu doporučit vyhřívaný "potah" sedadla...za 300,- kč do zapalovače...ideální a vyzkoušení mít rozčtyřku do zapalovače a zadek si hřejí všici :-D:-D:-D

0/0
23.11.2006 17:44

karavanshop.cz

Re: Vyhřívané sedačky

S rozčtyřkou pro vyhřívané potahy bych moc neriskoval, protože maximální zatížení zástrčky bývá zpravidla 8A, to jsou 2A (24W) na potah. Je třeba na to dát pozor, při velkém zatížení vzniká oblouk a je možný oheň.

0/0
23.11.2006 18:46

karavanshop.cz

Re: Re: Vyhřívané sedačky

Tady máte pojednání o 12V konektorech:

http://www.karavan.cz/cl1801736394-zasuvky-a-zastrcky-12-24v.htm

0/0
23.11.2006 18:47

Praktik

Re: Re: Re: Vyhřívané sedačky

to samozřejmě...mám 2A / potah...ale většinou používám pouze vyhřívání předních sedaček...a nemůžu se vynachválit...

0/0
24.11.2006 1:15

vita

Re: Re: Vyhřívané sedačky

no dyť, oheň,jak jinak by asi byly ty sedačka vyhřejvaný?

0/0
23.11.2006 22:29

HObe

Re: Re: Vyhřívané sedačky

Zdravim,  :-)

Oblouk vzniká u svářečky, tady se tomu rika prechodovy odpor - proto se to hreje. Ale jinak mate pravdu - deset Amper snese malokterej konektor a zasuvka - ale jsou takovy.

0/0
11.11.2007 4:07

Pjotr_Pjotrovic

Vyhřívané sklo a pojištění

Vyhřívané přední sklo mi příjde jako velice praktická věc, ale zajímalo by mě, kolik stojí jeho pojištění? Slyšel jsem, že je to docela dost peněz. Jeden můj známý to řešil tak, že v létě koukal přes obyčejné sklo a v zimě si nechal přehodit vyhřívané.

0/0
23.11.2006 15:54

a

Re: Vyhřívané sklo a pojištění

mám ho pojištěné za 500 ročně

0/0
23.11.2006 16:39

Vlk-Honzi

Re: Re: Vyhřívané sklo a pojištění

mohu se zeptat kde? já platím cca 800/rok

0/0
23.11.2006 22:21

vita

Re: Vyhřívané sklo a pojištění

no jasně, lepený sklo a vyměňoval ho jentak z nudy

0/0
23.11.2006 22:31

Wolf

Re: Vyhřívané sklo a pojištění

Vyhřívané přední sklo je supr, mám 7 let starýho megana a tam to je a nemůžu si to vynachválit!! Takže to nemají jen drahá luxusní auta.

0/0
26.11.2006 11:54

spartaman

Nazdar odborníci

Existuje něco, čím před zimou natřít nebo vyleštit okna zevnitř proti mlžení a pocení? Kdysi byla nějaká utěrka Clarin, existuje něco takového ještě a jestliže jo, který přípravek je nejlepší?

0/0
23.11.2006 15:30

dan

Re: Nazdar odborníci

jak již se píše níže, u Forda zmačkněš vyhřívání předního skla a odmlžuje to prakticky okamžitě.

0/0
23.11.2006 15:38

Pjotr_Pjotrovic

Re: Nazdar odborníci

Já jsem na vnitřek plexiskla u integrální přílby používal jar. Ten jsem rozleštil a plexi se nemlžilo.

0/0
23.11.2006 15:56

Láďa

Re: Nazdar odborníci

Stačí nechat chvilku foukat naplno pod okno klimatizaci a máte mlhu a pocení pryč. Je to témeř okamžitý efekt. Ani není nutné to mít na max teplotu, jde o to, že vzduch z klimatizace je suchý a tak to okno vysuší.

0/0
23.11.2006 18:56

vidlák

Re: Nazdar odborníci

v každé prodejně pro motorkáře koupíte spray, nastříkáte a hotovo.

0/0
24.11.2006 14:46

tmf

Re: Re: Nazdar odborníci

z vlastní zkušenosti doporučuji perfektně, ale opravdu perfektně okno vyčistit čímkoliv jako iron, okena a pod.

Tím se odstraní miliony drobných nečistot ze sklad (prskance, kouř z cigaret...) na kterých se jinak drží voda. Ono je to tak, že pokud je to sklo čisté tak se opotí jen to sklo, pokud je špinavé, tak se opotí všechna ta pohoří tvořená prsknutím, prachem a kdoví čím ještě na skle a tím je na něm několikanásobně více vody a tím je hůře vidět a déle trvá než ho vzduch z venitilace nebo klimošky ofoukne.

0/0
24.11.2006 20:13

Petr

Topne spiralky

"topné spirálky zatavené v okně"  - jsem se docela pobavil, protoze delam ve firme na vyrobu techto skel. Nejsou to spiralky, je to jenom zvlneny odporovy drat, ktery je nastepovan na folii, ktera je mezi skly. To okno je uplne stejne, jako nevyhrivane - jenom ma navic ten drat, sbernici a konektory.

0/0
23.11.2006 15:03

Vlk-Honzi

Re: Topne spiralky

jasný, ale je fakt,že odraz od světel v noci je vidět - není to sice tak nepříjemné, jak se píše v článku, ale lze rozeznat světlo s a bez vyhřívání ...

0/0
23.11.2006 22:23

M

Velká a luxusná auta..??

... bodejť by ne šmarja když si za melcek a pul koupím káru tak snad by to mělo být samozřejmý ne??

0/0
23.11.2006 14:29

michal

zhejckany mestsky clovek

za par let asi budeme chodit v zime ve vyhrivanych skafandrech, aby sme nahodou neprisli do styku s nehostinnou prirodou co :-)

0/0
23.11.2006 14:20

VitaminS

Dotaz

"mohou být i nebezpečné z hlediska bezpečnosti silničního provozu -

zkuste zmrzlou rukou nahmatat a ovládat titěrné páčky a tlačítka."- která důležitá funkce se ovládá titěrným tlačítkem? ŽE by radio nebo mobil?

0/0
23.11.2006 11:24

david

Re: Dotaz

co třeba mlhovka??? většina aut ji má na páčce pod volantem. Krom tvé škodovky-ty tam asi budeš mít vypínač TAHEM ZAPNI-STISKEM VYPNI>-

0/0
14.12.2006 17:41

VitaminS

Re: Re: Dotaz

jak který, mám služební fabii a u ní by v případě zimy nebyl problém zapnout tebou zmíněnou mlhovku i v rukavici.

0/0
19.12.2006 8:40

Rampantini

Autor KO-KOT!!!

Mam Focuse 4 roky, diky bohu s vyhrivanym prednim sklem, a rozhodne jsem si nevsiml, ze by "se na nich světlomety protijedoucích a především červená světla předjedoucích aut rozkládají do stovek nepříjemně oslňujících odlesků." Ve dne pak, pokud je bod ostreni dal, nez predni sklo, coz doufejme silnice je a bude, je fyziologicky nemozne pro lidske oko vnimat tak tenkou carku. Ten autor je takova pochva, ze to boli!

0/0
23.11.2006 9:16

P800

Re: Autor KO-KOT!!!

Souhlasím s Tebou, mám dva roky Mondeo s vyhřívaným čelním sklem a už bych nechtěl jinak. Když mi odletivší kamínek poškodil sklo tak, že se přerušily drátky, zrovna na straně řidiče, byl jsem zoufalý :-/, naštěstí výměna nertvala déle než jeden den..

0/0
23.11.2006 9:30

Todd Bertuzzii

Re: Re: Autor KO-KOT!!!

Každopadně jste oba kok/oti , že jste si koupili takové fraky jako je libovolný Ford :-P

0/0
23.11.2006 11:03

regazzi

Re: Re: Re: Autor KO-KOT!!!

.....řekl řidič Škody 105 L. ;-D

0/0
23.11.2006 11:14

'¨'

Re: Re: Re: Re: Autor KO-KOT!!!

No ty s tím svým prasátem se zrovna máš čím chlubit ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2006 14:52

Todd Bertuzzii

Re: Re: Re: Re: Re: Autor KO-KOT!!!

;-D;-D;-DR^

0/0
23.11.2006 19:42

Jakub

Re: Re: Autor KO-KOT!!!

Mě se vždycky líbí, když někdo generalizuje svůj názor - jen já mám pravdu, nikdo jiný. Ostatní jsou nevědoucí... ;-P

0/0
23.11.2006 14:09

dan

Re: Autor KO-KOT!!!

Mel jsem Mondeo s vyhřívaným předním sklem a byl to důvod, proč se mi těžko odcházelo od Forda, protože je to velice praktická věc.

0/0
23.11.2006 15:37

bullshit

Velká a luxusní auta nabídnou i komfort zadních vyhřívaných sedaček

no aby ne proboha, nedovedu si totiž představit, že bych já vzadu mrznul a můj řidič vepředu si nahřejval záda ;-€ to by k dobré pohodě v autě rozhodně nepřispělo.

0/0
23.11.2006 7:46

karavanshop

Re: Velká a luxusní auta nabídnou i komfort zadních vyhřívaných sedaček

http://www.karavanshop.cz/230x1260x0-potahy-funkcni.htm

0/0
23.11.2006 9:17

Standa Blábol

Re: Re: Velká a luxusní auta nabídnou i komfort zadních vyhřívaných sedaček

Dobrej nápad. R^

0/0
23.11.2006 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.