Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neumíte vyměnit kolo? Vraťte řidičák

Ještě vás nepotkal defekt pneumatiky? Víte jak na to? Pokud není v dosahu servis, případně obětavý pomocník, je výměna kola na vás. Poradíme jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukáš

křížem

Základní věc tam neni, že se musí šrouby utahovat křížem a ne dokola, ušetří to spoustu práce a líp se to i dělá....:-)

0/0
18.12.2006 22:50

michal

to je mi teda postup...

no to je mi teda postup, a kde je bezpecnost prace ??? takhle se nam ty nase zeny nechaji prejet vlastnim autem :-)..neco jako zabrzdit auto ..oblozit alepson jedno kolo..atd ??? (Y)

0/0
11.12.2006 16:21

RumFighter

to jsem si to mel natocit u sebe

;-D s nefunkcnim heberem menit kolo na Fiatku Punto. Ja zvedal rukama auto a kamos menil ;-DR^

0/0
1.12.2006 0:11

RumFighter

Re: to jsem si to mel natocit u sebe

kua heverem :-) jinak vratit ridicak? No nevim, nam tenkrat v AS rovnou typek rekl, ze od toho mame Zluty andely ;-D

0/0
1.12.2006 0:13

Jiřík

Vyměnit bych to sice uměl,

ale mám na každým kole nějakej bezpečnostní šroub, kterej normálním klíčem nejde vyndat, takže je mi to prd platný :-)

0/0
28.11.2006 10:51

...

Re: Vyměnit bych to sice uměl,

Lamko ten speciální šroub máš v kufru ;-D

0/0
20.12.2006 12:37

...

Re: Re: Vyměnit bych to sice uměl,

Aha tak tam mělo bejt ,že speciální ořech co strčíš do toho klíče na povolování kol máš v kufru.

0/0
20.12.2006 12:53

Elektronek

Degenerace

Lidstvo speje k zahube. Priste prosim instruktazni clanek s videem na tema "jak spravne vybrat a natankovat palivo u cerpaci stanice"

0/0
27.11.2006 12:28

houba_

moje zena

umi vymenit kolo daleko elegantneji - ma v u sebe takovou karticku, na ktere ma napsane cislo, kam muze kdykoliv zavolat a behem nekolika malo desitek minut ji ho prijedou vymenit

stejne kdyby se do toho pustila, tak nekolik desitek minut bude povolovat jeden sroub

0/0
26.11.2006 21:48

miro

Re: moje zena

to cislo na karticke je tvoj mobil ;-D

a prijedou ma byt bez "o":-P

tvoja manzelka sa skratka ma :-D

0/0
27.11.2006 13:00

Leonardo Cupránek

SEBRAT ŘIDIČÁK

Nechápu, proč by 60ti letý manager měl umět vyměnit kolo na svém BMW X5. To přeci žádný rozumný člověk po staříkovi v kvádru nemůže chtít.

Naopak bych ale zavedl testy jako v socialistické autoškole: v kopci dát každému pod zadní kolo krabičku od sirek a kdo si ucouvne, má po papírech. Stejně tak by se každý měl umět rozject na semaforech a ne teprve až ten před ním ujede 100m začít hledat řadící páku.

Kvalifikací řidiče by bělo být UMĚT ŘÍDIT a ne umět spravovat auta.

0/0
26.11.2006 16:08

2Mac7

Re: SEBRAT ŘIDIČÁK

on to asi bude umět ,ale proč by to probůh měl dělat ( nestane-li se mu to mimo civilizaci) ,jinka souhlasím. Deptá mě , když jsem ve frontě na světlech,padne zelená a já stojím, padne červená a já stojím ,padne další zelená a  auta přede mnou se pomalu posunou o pár metrů ( Jižní spojka) , to fakt nechápu.

0/0
26.11.2006 17:15

von Kleist

Re: Re: SEBRAT ŘIDIČÁK

Spis vidim problem v tom, ze spousta lidi ve snaze projet krizovatku tam vjede, aniz muze vyjet a zatarasi ji, v dusledku cehoz pak stoji vsichni. To se treba tyka valne vetsiny centra a zpomaluje to vic, nez pomale rozjizdeni.

0/0
26.11.2006 23:46

von Kleist

Re: SEBRAT ŘIDIČÁK

Vymenit by to umet mel (a taky si myslim, ze to umet bude - clovek, ktery to nekam dotahne nemuze byt az takovy lempl), at se pak sam rozhodne, jestli to udela sam, nebo si zavola asistenci. Rekl bych, ze je to zakladni dovednost, ktera by se mela vyzadovat, stejne jako treba doliti naplne do ostrikovace. Myslim, ze jsou to elementarni cinnosti, ktere by mel kazdy zvladnout, pokud ne, musi si poridit ridice. Preci jen, nikde neni psano, ze ridicak musi byt pro kazdeho.

Ostatne z vlastni zkusenosti vim, ze kolo jde vymenit i v obleku, aniz ho clovek poskodi nebo uspini. Je to zpravidla i podstatne rychlejsi. Blbe akorat muze byt, kdyz je kolo treba zespodu auta.

0/0
26.11.2006 23:43

.

Re: SEBRAT ŘIDIČÁK

Souhlasím. Ať každý dělá to, co umí. Základ pohybu v silničním provozu je umění řízení. Povinná rezerva OK. Pokud člověk nemá sílu, neumí, nechce, udělá to asist. služba .. nevidím v tom žádný problém.

0/0
1.12.2006 12:25

Rejpal :)

Opet me novinari nezklamali :)))

a ukazali, ze dal nez za maluvky v priruckach (pokud jsou moc pilni) nedostanou. Zkusenosti rikaji, ze je lepsi pod prah dat nejen hever, ale take nahradni/defektni kolo. Ono se totiz muze stat, ze auto z heveru spadne (i pri maximalni peclivosti). A potom se strasne spatne zveda ze silnice ;-D;-D

0/0
25.11.2006 13:47

col

uklid silnic...

Uklid silnic se mozna zlepsil, nicmene predevcirem jsem na Jizni spojce najel mezi pripojovacim a prubeznym pruhem ruhem na cca 8kg tezky - asi samodomo klin pro nakladak... A kdyz jsem pak vylezl, tak bylo ruzneho drobneho bodrelu pozehnane (pri jizde neni moc videt).

0/0
24.11.2006 21:52

col

Re: uklid silnic...

8-o -pruhem-

0/0
24.11.2006 22:27

Linde

Uplne jiny problem

Me vzdycky zimni kola prireznou. Srouby v pohode odsroubuju, ale sundat kolo nejde a nejde. Vzdycky prinejmensim jedno :-))

Vloni ho v pneuservisu sundavali na rampe kladivem. Nemate nekdo nejaky typ co s tim, aby disk neprireznul? Se desim toho ze bych musel kolo sundavat nekde po defektu na silnici.

0/0
24.11.2006 21:16

tmf

Re: Uplne jiny problem

typ nemám.

Tip bych měl, na podzim před zašroubováním je namáznout třeba vazelinou, ale hlavně celé plochy pořádně očistit. Možná nejlepší by na to mohla být tzv wasservazelína co se používá(la) na vodní pumpy

0/0
24.11.2006 21:57

Demiik

Re: Re: Uplne jiny problem

:-D:-D

0/0
25.11.2006 1:04

tmf

Re: Uplne jiny problem

typ nemám.

Tip bych měl, na podzim před zašroubováním je namáznout třeba vazelinou, ale hlavně celé plochy pořádně očistit. Možná nejlepší by na to mohla být tzv wasservazelína co se používá(la) na vodní pumpy

0/0
26.11.2006 20:12

houba_

Re: Uplne jiny problem

auto nechat na zemi, povolit vsechny srouby a kolo "rozhoupat" do stran - vaha auta kolo odtrhne. teprve potom zvednou heverem :)

0/0
26.11.2006 21:36

koulars

Re: Uplne jiny problem

Voz kladivo, nebo sekeru...

0/0
14.8.2007 15:44

Anonym

Teda ja nevim

Já nevím, ale myslím, že do sekce auto nepolezou lidi, co neumí vyměnit ani kolo. Takže článek celkem na nic. No ale jestli vyjde třeba i v MF Dnes, tak dejme tomu.

P.S. A slečna je vážně šikovná ;-)

0/0
24.11.2006 15:51

tmf

Re: Teda ja nevim

taky si myslím, ze to spíš patří do Ženy a život, nebo stránky o programování tam chodívají takoví nepraktici.

0/0
24.11.2006 20:18

153624

Re: Re: Teda ja nevim

Moje 23.- letá slečna si to tu našla a podívala se.Líbilo se jí to.Zase je nepodceňujte.Chodí semR^

0/0
3.12.2006 16:29

georgetown1

povoleni sroubu

pro pripad nouze, kdyz ani poskakovani na kole nepomuze - dejte pod klic hever a zvedejte - váha auta by mohla bejt dostatečná (jenom bacha, aby klíč nevystřelil)

0/0
24.11.2006 14:51

xMeda

Re: povoleni sroubu

staci navlict na klic trubku na prodlouzeni paky. S klicem a metrovym ramenem pohodlne urvu i sroub na nakladaku :)

0/0
24.11.2006 15:39

Radek

Re: Re: povoleni sroubu

vozíš s sebou běžně metrovou trubku?

0/0
24.11.2006 15:59

honza158

Re: Re: Re: povoleni sroubu

Ano

0/0
24.11.2006 17:06

BlackLabelSociety

Re: Re: Re: povoleni sroubu

Minule som jednu trubku viezol a mala ale tak 170cm a celkom dobre kozy ;-P

0/0
24.11.2006 17:42

Matyas Sandorf

Re: Re: povoleni sroubu

To jsem jednou udělal - ukroutil jsem hlavu klíče!;-(Rv:-)

0/0
24.11.2006 17:45

Dusan

Re: Re: Re: povoleni sroubu

Proto je potreba kupovat kvalitni klice z opravdove oceli a ne ty parodie z buhvi ceho, ktere se casto prodavaji. Dneska bohuzel vetsina veci na kramech jsou cinske sracky.

0/0
24.11.2006 18:30

231

Re: povoleni sroubu

Podobné jsme jednou dělali na vojně u tuším ZILa. Na rozkaz náčelníka přes výzbroj. Pak mi číslo nedovolilo tam déle zůstat šel jsem udržovat regál.

P.S. Druhý den jsem se ptal jednoho kluka jak to dopadlo. Prý po hodině snažení jeden řidič s. majora upozornil, že ZIl má na kolech levé závity.

0/0
24.11.2006 18:52

frufru

Jo

Šikovná slečna, a asi nejen na výměnu kola.;-P

0/0
24.11.2006 14:41

Anry

zamknut kufor

No ja by som este podotkol, ze ak sa  vam toto stane v meste, tak je lepsie pri vymenovani zamykat kufor aj auto - je to sice trochu zdrzanie, ale ten defekt nemusi byt tak celkom nahoda, konkretne v Bratislave su skupinky co takto vykradaju auta.

0/0
24.11.2006 14:35

barbar

slečna

Pěkný kozičky

0/0
24.11.2006 14:17

Brundi

:-D

"...se může docela dobře stát, že vás za celou motoristickou kariéru

tato nepříjemnost nepotká." - Mozna kdyz nejezdite? :-o Ja jezdim 9 let, zdaleka ne kazdy den a menili jsme 3x (pravda nebyla to nejnovejsi auta). Rady tady z diskuze - zavolat si na to sluzbu, jsou

"platne" zejmena v cizine. :-/ (Bajecna zkusenost menit kolo na dalnici pote, co na krajnici vylozite cely obsah kufru. :-)) Ale

nastesti jsme nebyli tak blbi, abychom si pred odjezdem nezkontrolovali

dotazeni kol a zda je jsme schopni povolit. Druha zkusenost: stridali jsme se na povolovani dva, ohnuli! jsme klic a nakonec nam jedno kolo trvalo asi jen hodinu! A jednou jsme tedy vyuzily toho, ze jsme v aute tri zenske a nechaly si pomoct. ;-) Rozhodne to jsou vesele zazitky, ktere si se zminovanym sprejem neuzijete. :-D

0/0
24.11.2006 11:14

Brundi

Re: :-D

Kdo by cekal tak "zajimave" odstavce? :-/

0/0
24.11.2006 11:15

roman

Re: :-D

Nikdy, opakuju nikdy bych nezastavil na dalnici, pokud je auto schopne pohybu. Kdyz vidim silence, kteri kuprikladu meni kolo (to je ale vzacna shoda s resenym tematem) v odstavnem pruhu, brrrr. Pichnul jsem jedinkrat za asi 250k km, zrovna na dalnici, nastesti zadni a v klidu si dojel na pumpu. Pneumatika samozrejme skoro roztavena (odpis), rafek prezil. Usetrena dvojka za novou gumu mi za riskovani zdravi nestoji... Zajimavejsi by byl defekt na predku, ale o osobni zkusenost snad ani nestojim...

0/0
24.11.2006 12:45

Brundi

Re: Re: :-D

No, to auto nejelo zrovna jiste, ale nepamatuju se uz, ktere to bylo kolo... Civilizovana zeme, triproudovka, ne velky provoz, siroka krajnice, ridici disciplinovanjesi nez u nas, reflexni vesty, trojuhelnik v dostatecne vzdalenosti. Jo, a nejsem paranoik, takze se to dalo. ;-)

0/0
24.11.2006 12:57

NEC

Re: Re: :-D

Takovy bych zavrel az zcernaj, co se prohaneji po dalnici s pichlou gumou. Jak jste jel asi rychle ? 5 nebo km/h. Budte rad, ze ot do vas nekdo zezadu nenapalil. Myslim, ze pokracovat po dalnici s pichlou gumou je vice nebezpecne nez zastavit na krajnici a gumu vymenit.

0/0
24.11.2006 15:08

Tomáš Marný

Re: :-D

Proč "Možná když nejezdíte"? Já jezdím 30 let, denně a měnil jsem taky 3x... Ono to chce trošku se koukat, kam jedu, a nepřejet všechno, co se válí na silnici...

0/0
25.11.2006 0:52

Brundi

Re: Re: :-D

Asi tu netreba neco vysvetlovat. Vy prece vite lip, kudy a jak jezdim. Takovy tlachaly tu ma kazdy nejradsi. :-D

0/0
25.11.2006 10:18

koloděj

Kola ze servisu ...

... no, jak už někdo zmiňoval, pokud máte kola vyměněný v servisu (např. pokud si v servisu necháváte přezouvat zimní x letní), tak je velice pravděpodobné, že šrouby na kole jen tak nepovolíte. Taky mi kámoš přendal kola v servisu, měl to sice za 5 min. ale když jsem pak kola chtěl povolit sám abych přendal zpátky zimní, strávil jsem asi hodinu jenom povolováním šroubů a byl jsem z toho totálně zdrchanej (mimochodem jsem ohnul jeden klíč na kola ;-D, takovej ten jakej bejvá běžně ve výbavě aut - otočil jsem ho dokola okolo šroubu, když jsem na něj předtim nasadil metrovou trubku, musel jsem si pak vzít jinej kvalitnější a za pomoci stejný trubky a WD spreje už se to povedlo :-)).

0/0
24.11.2006 11:06

koloděj

Re: Kola ze servisu ...

Takže v takovém případě pak nemáte vůbec žádnou šanci vyměnit kolo na

cestě, s běžným vybavením jaký máte v autě (metrovou topenářskou trubku

vozí v kufru málokdo). Kola už si teď dotahuju zásadně sám jenom klíčem

;-)

0/0
24.11.2006 11:07

honza158

Re: Re: Kola ze servisu ...

Ja ji tam mam :-D je to byvala noha od stolu. Nekolikrat se uz osvedcila a to nejenom jako paka pri povolovani kola ... ;-D 

0/0
24.11.2006 14:32

koloděj

Re: Kola ze servisu ...

Zase ale výhoda je, že pak vám jen tak někdo kola neukradne :-D

0/0
24.11.2006 11:09

iuos

hmm

vzhledem k tomu, že tam musel rvát wd, tak by ty zarezlý asi nikdo ani nechtěl ;-D;-D

0/0
24.11.2006 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.