- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nic nového pod sluncem!
Spíše trochu investice do montgomeráku, čtyřtaktní motor a originální koncepce pro invalidy je zase up to date.
David ma pravdu. Do spalovaciho prostoru se ma sanci dostat benzin jen pri studenem motoru kde steka po stene valce do oleje. O splyovani benzin se stara but karburator, nebo vstrikovaci jednoka, ktrera strika benzin do saciho traktu aby mel sanci se odparit. Primy vstrik do valce treba i koncernu WV obstarava modifikovany common rail. Je to dost veda prave proto aby se vsechen benzin odparil a vznikla smes par. Kapicky ani nic takoveho se za normalnich okolnosti do valce dostat nesmi, uz kvuli tomu, ze je takovou smes problematicke zapalit. (kdo videl prechlastanou 120 a mokre svicky, da mi za pravdu)
vysvetli mi jak se benin pripadne nafta odparuje ze vstrikovacich trysek. podle meho se do spalovaciho prostoru vstrikne jemne rozprasene palivo, ktere bud okamzite shori, nebo se zmeni v paru shoru pak para. ale do spalovaciho prostoru se vstrikuje palivo v kapalnem stavu
A opět děd Vševěd.
Tento článek je o tom, že jakýsi Američan zkonstruoval vůz, který je schopen dosahovat srovnatelných jízdních vlastností jako běžná auta současnosti, a to za významně nižší spotřeby paliva při použití jisté unikátní technologie.
Co máte proti šíření takové informace?
Mě jako člověku na hony vzdálenému automobilovým odbornostem tato informace dostačuje. Až se ve mě probudí zájem o blízké studium pohonných jednotek, podám si přihlášku na dopravní fakultu Jana Pernera do Pardubic. (Pak budu taky okupovat diskuzní fóra opovržlivými frky typu "no to je teda úúúúroveň... pfff!".)
Je to ubohe, divim se, ze informace do teto rubriky nefiltruje nekdo s technickym vzdelanim
1) Spalovací motor pracuje vždycky s parami, pokud by do válce cákal benzín, jako kapalina, propálilea by se ta část, kam by dopadal.
2) 14,7 je stechiometrický poměr mezi vzduchem a benzínem - to znamená, že na všechen uhlík a vodík vyjde správné množství kyslíku.
3) Je pravdou, že při chudé směsi roste teplota spalování (spal. prostor se nechladí odpařováním paliva) a vznikají NOx. Zpětným zavedením spalin se snižuje teplota spalování a tak se redukují v dnešních motorech.
4) Ta hmotnost vozu mluví sama za sebe - 650 kg neváží žádný běžný automobil a navíc tam byla zmínka o kombinovaném provozu - což není nikde blíže vysvětleno.
5) Článek je hodně povrchní a dává hodně informací vytržených z kontextu. Možná, že by bylo lepší se zaměřit na motor samý než popisovat jeho sportovní ambice.
ad 5)
Toto je příloha celostátního deníku, nikoliv odborný magazín v tomto rámci je poskytnuté množství informací dostačující.
Nechtějte z jabloně sklízet pomeranče
pro vývojáře a konstruktéry a výrobce už dávno NENÍ problém vyrábět běžná auta se spotřebou 4 nebo 3 litry na 100... ale lobby nadnárodních naftařských korporací a návazných firem to prostě NEDOVOLÍ, páč by tím přišly o spousty a spousty prachů...
Máte na svůj názor nějaký konkrétní důkaz ? Stačí si říct a ono se to splní, zázraky na požádání,na to máme "nárok" ?
No uvidíme, až (a zda) se to namontuje do normálního auta.
No,já nevím,odborník na to nejsem.Ale tříkolka má podstatně menší odpor než klasické čtyřkolové vozidlo.A mám dojem,že je to polovina a nebo o třetinu nižší-to skutečně netuším.Tříkolovou variantu kdysi prosazoval i V.Král a říkal o ní,že je to zásadní koncepce jak ušetřit.Mám strach,že u běžného auta s tímto motorem by pak spotřeba byla někde okolo 4-5 l. Což zrovna žádný zázrak není.
pak se možná začnou prosazovat i ekologičtější pohony na benzin, ethanol, lpg, cng, vodík, + hybridy.
Dokud bude nafta nesmyslně levná, budeme se dál dusit dieselovými smrady.
Možná jste nějakou dobu mimo území ČR... ale kdybyste tu byl, všiml byste si, že nafta už dávno není "nesmyslně levná". Naopak - u některých čerpaček dokonce o pár drobných překonala cenu benzínu.