Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč auta hoří a co dělat, aby nehořela?

"Na dálnici D2 ve směru na Brno se ráno srazila dvě auta. Ford Mondeo narazil do škodovky stojící v odstavném pruhu. Škodovka se vzňala a oheň přeskočil i na ford." Podobné zprávy děsí motoristy téměř každý týden. Jak jsou auta chráněna proti vzplanutí? Co v takové chvílí dělat? Zachovat chladnou hlavu a utíkat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Povalec

nechci nikomu brat iluze...

nechci nikomu brat iluze, ale interier auta je normalne horlavej. 100% je horlava palubni deska, je z polypropylenu (pripadne potazena polyutrethanem), nejaky dekly jsou s ABS nebo polykarbonatu a nepouzivaj se v nich zadny retardery horeni. Stejne tak plastovy oblozeni a textil je normalne horlavej. Driv se jeste sedacky delaly z PUR peny, ve ktery byly retardery horeni, ale kvuli ROHS direktive se zakazalo jejich pouzivani. Myslim, ze dneska v sedackach nejsou zadny retardery (ale nekdo me muze opravit). To, co je pod palubni deskou muze byt treba normalni polyamid, taky horlavej. Ani kryt motoru, plastovej, se nedela s retarderama horeni. Tapecitunk a podobny veci josu vesmes z polyesteru, taky horlavyho. Jediny, co se hlida, jsou soucastky, ktery u kterejch to muze "jiskrit" a taky kabelaz by mela byt samozhasiva... takze nic moc. A duvod? Nehorlavy plasty jsou asi o 30% drazsi nez "obycejny" coz by auto zdrazilo tak, ehm, 70 euro... Pokud auto chyti, tak je to otazka par minut.

0/0
11.12.2006 20:19

von Kleist

Re: nechci nikomu brat iluze...

Samozrejme. Staci se take kouknout na jakykoliv shorely vrak novejsiho auta a je videt, ze ten interier je sakra horlavej...

0/0
11.12.2006 20:51

Hlína

Re: nechci nikomu brat iluze...

Palubka neni z PP (ten ma moc velkou teplotni roztaznost a kroutil by se pri vyssich teplotach - ty mohou pod prednim oknem na primem slunci byt i vyssi nez 100°C), ale jinak ... ano, moc "nehorlaveho" toho v aute neni. A ani se na nehorlavost zpravidla netestuje.

0/0
14.12.2006 14:06

spartaman

Jestli nechcete, aby se auto vzňalo

tak si nenechávejte předělávat na plynový pohon ;-)

Moc bych za to nedal, že ta škodárna byla plynová.

0/0
11.12.2006 14:54

jl

Re: Jestli nechcete, aby se auto vzňalo

Tak to se vsaď, že auto na plyn - který je správně nainstalován je z hlediska požáru bezpečnější než benzínové. Např. na hlavním přívodu nádrž - motor jsou po 1m zpětné ventily, nádrž je dvouplášťová ocelová atd... . Takto jištěná palivová sada na benzínu opravdu není.  pozn. nebavíme se jistě o schade která má flašku naležato za zadními sedadly.

0/0
11.12.2006 15:13

von Kleist

Re: Re: Jestli nechcete, aby se auto vzňalo

I ta skodule ma nadrz s pojistnym ventilem, jineho ventilu jiz neni treba, nebot cesta ke zplynovaci a plnicimu otvoru je pomerne kratka. Nadrz je tam v miste, kde je relativne bezpecna a pokud to nestaci vyleti z trosek celkem bez poskozeni. 

0/0
11.12.2006 17:47

barnaked

Nekoukejte casto na Kobru

Auta hori, ale ne zase tak casto, aby to byl problem, jeste tak stare 15-20-30 let stare. Pokud by melo, kazde havarovane auto horet, tak hasici jezdi jenom k bourackam.

0/0
11.12.2006 14:31

tajemný stín

Re: Nekoukejte casto na Kobru

asi se budete divit, ale 90% výjezdů hasiců jsou nehody (dopravní/stavební/atd.atd.) ...klasických požárů je poměrně málo

0/0
11.12.2006 15:41

Karl Mangl

Sprej

Taky ho vlastním a vejde se do kaslíku je v pohodě a nemusím ho udržovat nějakýma kontrolama apod.

0/0
11.12.2006 14:11

Marek

Hasící sprej

Docela účinej  je hasící sprej asi za tři stovky.Koukal jsem, že ho nabízí výrobce na www.sanexfire.com .Jinak velkej hasičák je trochu neskladnej a myslím, že i cenově dražší.;-D

0/0
11.12.2006 14:08

Milsn1

A co pojistka?

Pánové, v této souvislosti by mě zajímalo, zda pokud má někdo uzavřeno havarjní pojištění, zda se mu pojistka vztahuje i na požár vozidla způsobený závadou na vozidle... Nemá někdo zkušenost?

0/0
11.12.2006 12:35

Alex

Re: A co pojistka?

Já zkušenost mám...bohudík jsem to uhasil rychleji...než se stalo něco tragického...a to bylo auto cca 3. roky staré, PC cca 900 tis. Havarijní pojištění se vztahuje na část...tzn. né na eletroinstalaci..ale když to spálí auto, vnitřek atd..tak by to na to mělo platit.

0/0
11.12.2006 13:39

Ach jo (bls1)

Tohle neberte vážně

"Naopak odhozený cigaretový nedopalek rozlitý benzín nezapálí. Hoří výpary benzínu a ty nemají čas se od cigarety zapálit." Kdyby výpary benzínu potřebovaly nějaký podstatný čas k zapálení mohli bychom se rozloučit s benzínovými motory. Autor zřejmě chtěl napsat, že ve velmi dobře odvětraném prostoru, za běžných teplot nedokáže nedopalek rychle vyprodukovat dost par a ještě je zapálit.

0/0
11.12.2006 8:36

Soustruh

Re: Tohle neberte vážně

a o válcích a o tom, že při jejich chodu se výrazně zvyšuje tlak a koncentrace těch benzínových par, jsi asi nikdy neslyšel viď? :)

0/0
11.12.2006 10:46

Brundi

Re: Re: Tohle neberte vážně

Tobe dela problem pochopeni psaneho textu? :-o

0/0
11.12.2006 11:00

Soustruh

Re: Re: Re: Tohle neberte vážně

jé, ono tam bylo napsaný ještě něco ;-D jsem to trošku nedočetl no :-)

0/0
11.12.2006 11:40

hugo

přidřená

přidřenou pneu jsem viděl tak akorát když to někdo bez ABS zašlapnul a brzdil až do kouře od kol, což se mi stalo taky na služební feldě na jižní spojce když mi tam vjela 4napravova tatra, to se valil dým, nechtělo se mi rozbít tu tatru ;-D jinak se znamejm se kousli kliče na návěsu, rozpálilo se to tak že kolo řáplo, chytlo to a vyhořelo to i s celym kusem mrazaku nad kolama a dva hasičáky jim v tom nepomohli ani trochu ;-D

0/0
11.12.2006 8:12

jo

a co takhle vozit hasičák

mně samotnému se vyplatil hasící sprej, když mi začla hořet Felda od rozžhaveného katalyzátoru. namísto vyhořelého vraku mám mi zůstalo funkční auto, které samo dojelo do servisu (akorát interier se ještě nepodařilo pořádně vyvětrat).

Investice do spreje cca 300 se docela vyplatila. Sprej byl funkční i když byl několik let prošlý.

0/0
11.12.2006 8:03

Švec

Re: a co takhle vozit hasičák

Něco podobného se stalo jednomu známému. Zaparkoval a šel do obchodu. A najednou do obchodu někdo přiběhl, že venku hoří felicie. Byla to ta jeho, přitom klíče měl u sebe, všechno v autě bylo vypnuto. Pojišťovák mu prý pak řekl, že prý kvůli nějaké (konstrukční?) závadě takhle podobně shořelo už několik desítek Felicií r.v. cca 1998-1999 s určitým typem motoru 1,3.

0/0
11.12.2006 13:04

Marfy

Rozsireni clanku. Jak se zachranit z horiciho auta

Bral bych aby Idnes napsal clanek jak se zachranit z horiciho auta, pokud vznikne problem se z auta dostat (nejdou otevrit dvere apod.) Jake zachranne pomucky atd. R^

0/0
11.12.2006 6:29

von Kleist

Zajimavy clanek

co je to pridrena pneumatika?

jak pozna ten moderni automobil ze hori?

0/0
11.12.2006 1:44

Volf

Re: Zajimavy clanek

No, moderní automobil samozřejmě nepozná, že hoří, to co autor popisuje, jako přerušení dodávky paliva - mám to taky v autě, tak to funguje jen v případě nárazu, stejně jako předpínače pásů a airbagy, že by to vyhodnocovalo, že se někde v autě zvýší teplota - o tom jsem neslyšel. ;-D

0/0
11.12.2006 6:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.