Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta dneška: sama parkují a radí řidiči, kam točit volantem

Stále pohodlnější auta neustále opečovávají a ulehčují práci řidiči. Právě na jeho vrub jde valná část krizových situací, které na silnicích vznikají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kevin Costner

Pohodlnost

No jasně, jen se všichni spolehněte na elektronické systémy. Nebylo by úplně nejlepší kdyby auto řídilo samo? K čemu pak řidičák, že jo.

Sranda bude, když systém vysadí. To pak řidič ani nezaparkuje? :-)

0/0
11.12.2006 9:19

Marcela

Re: Pohodlnost

kdyby auto řídilo samo, nebylo by to špatné, nemusela bych dnes k nakládanému hermelínu pít žlutou limču

0/0
11.12.2006 21:32

inosh

Řídil autor vozidlo s tempomatem?

Já ano. Pokud sešlápnete plyn (např. při předjíždění) a poté jej pustíte, rychlost se vrací zpět k původnímu nastavení. Ani při brždění se tempomat nedeaktivuje vždy. Např. Hyundai Sonata 1998 (3,0 V6) dovolovala přibrzdit až o 20 km níže, aby tempomat nevypnula. Většinou se do autorů nenavážím, ale uvéstvětu "...je dobré vědět..." a sám o tom nemít ani potuchy, to se mi vážně nelíbí.

0/0
10.12.2006 14:46

Vipeeer

Re: Řídil autor vozidlo s tempomatem?

Tahle věc mě taky hned praštila do očí a přemýšlel jsem, jestli je to jen chyba nedopatřením nebo jestli autor opravdu nikdy nejel autem s tempomatem.

0/0
10.12.2006 19:04

Marcela

Re: Re: Řídil autor vozidlo s tempomatem?

možná se jen špatně vyjádřil ;-)

0/0
11.12.2006 21:31

xluke79

Re: Re: Re: Řídil autor vozidlo s tempomatem?

No to se vyjadril hodne blbe. Tempomat se samozrejme vypina seslapnutim (staci lehke) spojky nebo brzdy. Jak to ma Hyundai nevim, Vectra to tak ma, a pocitam, ze i vetsina ostatnich aut.

0/0
12.12.2006 16:23

matesakoid

Hezky, hezky....

Proc mi ma sakra kecat do rizeni jeste auto? To nestaci manzelka?!? ;-(

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

0/0
10.12.2006 10:19

mrabc

Re: Hezky, hezky....

Tak si nech servisovat manželku, ale obešel bych servisy, kde to vyjde levněji.

Výměna mluvícího ústrojí..., poruchy hlasitosti a pod.

0/0
11.12.2006 15:39

mpixel

Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

Na tom obrázku je přeci auto vyfocené za vysoké jasitosti okolí ve stínu. Mohu vyfotit stejnou reklamní fotografií, kdy to auto bude zrovna mezi stomy v jasité části svítit, tak efekt bude opačný

0/0
10.12.2006 1:29

mpixel

Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

To samé pneumatiky. (Podotýkám že pařím mezi řidiče co přezouvají - pouze kvůli mínění okolí). Nicméně, ze svých minulých zkušeností zodpovědně mohu říci, že pokud nejedete přímo na suchém sněhu, tak rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou není téměř žádný. Naopak v našich podmínkách, kdy jsou dny co v zimě nemrzne, ale třeba jen prší tak je přezouvat pmneumatiky hazard který doporučují rádoby odborníci, protože letní lépe odvádějí dešťovou vodu.

0/0
10.12.2006 1:35

mpixel

Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

A dále ABS, už mě auto s ABS jednou škaredě vytrestalo. Vběhnul mi do cesty člověk, musel jsem začít prudce brzdit. Na vozovce byl jemný nános písku. Mé nové auto odmítalo brzdit. Vadilo mu mírné podkluzování kol na mírné vrstvě písku.Se starým autem bez ABS bych v pohodě ubrzdil. Přeci jen i písek má své vlastní tření a auto by zastavilo. To byly zlomky vteřiny a já musel proto volant strhnou na chodník, kde nikdo zrovna nešel.

0/0
10.12.2006 1:43

mpixel

Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

a úplně nejhorší jsou ty reklamy na poutání se. Zase rádoby odborníci vzhlédnou reklamu od agentury co se tím živí, jak skupinka mladých spokojených lidí jede na výlet, nepřipoutají se a jejich jízda skončí tragicky a oni uzákoní zákon že nepřipoutat se je za 2 body. Jenomže já mohu natočit stejný klip, že díky pásům po malé hávárii na dálnici včas nevylezu z auta. (tak jako zemřel můj strejda)  Nebo že auto spadne do rybníka a lidi se ve vodě nestačí odpoutat. A pouze při čelním nárazu v plné rychlosti co je komu do toho jestli se zabuju a nebo díky pásům jen zmrzačím ????? Rv

0/0
10.12.2006 2:01

el_salamo

Re: Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

Mno, ještě Vám tam chybí, že jízda 50km rychlostí je míň bezpečná jak jízda stovkou, telefonování za jízdy zvyšuje pozornost a držet volant oběma rukama je blbost, protože... é... třeba jedna ruka může chtít zatočit doleva a druhá doprava (jak se stalo Vaší pratetě ze třetího kolena...)

Je zajímavé, kolik hloupostí může člověk napsat během tak krátké doby.

0/0
10.12.2006 10:43

Volf

Re: Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

Například mě, protože se budu podílet placením na tvém léčení, výjezdu policie, sanitky a hasičů. A to co říkáš je zlomek procenta, že ti pásy nedovolí opustit včas auto. Na dálnici zrovna těch malých havárek mnoho není, protože tam je to spíše ve vyšších rychlostech. Takže ty tvoje kecy jsou akorát k ;-€;-€;-€

0/0
10.12.2006 10:44

asdan

Re: Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

Jo, jo moje rec, zvlste ty pneumatiky, ted mam nove zimni, dost drahe a klouzu jak krasobruslar. Proste je potreba pouzivat mozek, horsi je, kdyz se pak natvrdo do zakona nejaky nesmysl medialne napumpovany fakt dostane.

0/0
10.12.2006 17:46

Kevin Costner

Re: Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

Asi netušíš, že u novějších aut je v zapínání pásů malá rozbuška a několik vteřin po nárazu se aktivuje a pásy ti odepne. R^

Jinak, cos napsal je snůška blábolů. Např. jeden můj známej se taky nepřipoutal a to mu paradoxně zachránilo život (škodovku 120tku rozsekal o strom a vyletěl střešním okýnkem), ale tenhle paradox nastává asi u 2% případů. Takže v 98% případů ti pásy život zachrání.

Osvětlené auto je VŽDY líp vidět např. i v zrcadle. Šedý auto bez světel úplně v pohodě v zrcadle přehlídneš. Viděl jsem smrťák, způsobenej tim že řidič přehlédl auto, protože neměl rozsvíceno.

0/0
11.12.2006 9:13

xluke79

Re: Re: Re: Re: Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

A neni nahodou ta patrona, o ktere mluvite, predpinac pasu? Tzn. ze pri narazu Vas prispendli k sedacce, a ne ze se rozepnou...

0/0
12.12.2006 16:38

Marcela

Re: Je vidět jak je většina lidí reklamně namasírovaná.

efekt bude opračný 8-o ? to jako, že svítící auto bude vidět míň ??? ;-D

0/0
11.12.2006 21:33

pololk

sviceni

Celodenni sviceni zvysuje nehodovost, uz je to prokazano, tak jsme zvedav za par let jak se to bude vracet...

0/0
9.12.2006 18:38

eQuido

Re: sviceni

Vzhledem k tomu, že neuvádíte žádné argumenty pro podporu svého tvrzení, a když se podívám na fotku u tohoto článku (tj. http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=automoto&foto1=FDV17921a_d_file_sosep200615_11_300dpi_1414722.jpg), musím konstatovat, že Váš příspěvek je nesmyslný blábol.

0/0
9.12.2006 20:10

el_salamo

Re: Re: sviceni

Autor toho příspěvku už asi dostal flastr za světla... a vůbec, dobře mu tak, nesvítící auta, zvláště kontrastních šedivých barev za tmavého počasí jdou vidět výrazně hůř R^

0/0
9.12.2006 23:05

pololk

Re: Re: Re: sviceni

Ne ne ja svitim porad a svitil jsem i kdyz se to nemuselo. Ja jenom cituju slova naseho skolitele sluzebnich ridicu, ktery musim rici je fakt fachman a tak predpokladam, ze ma dobre informace. Jde o to, ze svitici auto se opticky zda byt bliz nez ve skutecnosti je, casto vyvolava neprimerene reakce. Ja opravdu nevim, ale spise ty statistiky hovori proti / podle neho. Zdravim

0/0
10.12.2006 16:44

pololk

Re: Re: Re: Re: sviceni

Jeste jsem zapomnel dodat, ze je uznavanym soudnim znalcem v oboru dopravnich nehod, tak komu uz mam verit???

0/0
10.12.2006 16:50

plex

Re: sviceni

presne tak, a jeste lepsi je si dat par panaku vodky pred jizdou...clovek je takovy uvolnenejsi

0/0
9.12.2006 20:13

BlackLabelSociety

Re: sviceni

posli nejaky link, ktore aspon trosicku podpory tvoje tvrdenie lebo inak je to len taky vykrik do tmy ;)

.

Ja zas hovorim: Je dokazane, ze celorocne svietenie vyrazne znizuje nehodovost! - Co teraz? ;-)

0/0
9.12.2006 20:21

kyslik

:-)

autor sa mi zda byt fanusikom niektorych znaciek - hlavne koncernu VW - ked mohol spomenut Toyotu /automaticke parkovanie/ a jej Prius, spomenul VW... - v kazdom pripade dobry namet clanku :-)

0/0
9.12.2006 16:22

BlackLabelSociety

Re: :-)

Co je to VW? ;-D

0/0
9.12.2006 20:22

cejkis

kéž by aktivní tempomat byl ve všech autech

Češi by ho potřebovali jako sůl. Protože 99% čecháčků jsou buzíci jezdící nalepení na něčí prdeli.

0/0
9.12.2006 13:06

Antibuzík

Re: kéž by aktivní tempomat byl ve všech autech

Naprostej souhlas.

0/0
9.12.2006 15:47

frol

Lexus

A takhle parkuje Lexus

http://www.fquick.com/videos/viewvideo.php?id=520&file=520&autoStart=false

0/0
9.12.2006 12:03

pavelthelong

technika

je sice hezka vec, ale jenom zvysuje poruchovost aut. Na ruzne technicke vymozenosti doplaci mercedes, jehoz slava pada s nezvykle vysokou poruchovosti elektroniky...coz priznal i novy sef. Take diky teto poruchovosti byl mercedes dostizen BMW. Auto ma mit jenom to, co je nezbytne

0/0
9.12.2006 9:39

Obcasnykomentator

Re: technika

IMHO poněkud problematický vývoj. Na jedné straně pokrok, uživatelský komfort a bezpečnost, na druhé složitost, poruchovost, nákladnost, hmotnost, spotřeba, zátěž pro životní prostředí... Asi to není zastavitelné, ale nevím, jestli je postupná přeměna původního realtivně jednoduchého zařízení na přepravu nákladu a/nebo člověka na sofistikovaný balík mechaniky a elektroniky opravdu žádoucí. Jsou to ale naprosto laické úvahy.

0/0
9.12.2006 10:26

regazzi

Re: technika

Zvasty. Pokrok je vyborna vec a lidi tveho smysleni jen vse brzdi.....

0/0
9.12.2006 11:58

cbx

Re: technika

Buhehe, BMW dostihlo Mrdcedes jenom kvůli tomu, že Mrdcedes má problémy s elektronikou? Takže pokud začne mít Rakousko obrovské problémy s ekonomikou, dostihneme je taky. A pokud Bush rozpustí armádu, dostihneme USA v síle. A pokud Číňani přestanou souložit, dostihneme je v počtu obyvatel. Jinak není šance?

0/0
9.12.2006 18:00

Johnny

Nesmysl

Měl sem možnost jezdit v autě s tempomatem již před cca 8 lety, v jednom z posledních BMW E36, myslím šestiválcové kombi 530i, a tempomat se ani v tomto autě, ani v 535i E39, M5 E39, LR Discovery 3, Fabii ani v nové Octavii nevypnul při sešlápnutí plynového pedálu. Vypne se při sešlápnutí brzdy popř. spojky. Pokud přidám plyn tak se auto automaticky vrátí na zvolenou rychlost kterou tempomat udržoval...

0/0
9.12.2006 9:37

Demiik

Re: Nesmysl

Souhlasim. Od toho okamziku si myslim, ze autor tohoto clanku je kaspar, kterej ridil max. trojkolku...

0/0
9.12.2006 11:08

cbx

Re: Nesmysl

je to správně. A je to tak i logické, tempomat ti drží jistou rychlost, pak někoho předjedeš, a tempomat zase udržuje rychlost původní. Nemusíš ho znova nastavovat...

E36 je řada trojek, pokud jsi před 8 lety jezdil v aktuální 530i, byla to E39, před ní E34.

0/0
9.12.2006 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.