Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saab Sonett: krásný padesátník, který inspiroval i škodovku

Spanilý seveřan slaví padesátiny. Saab Sonett patří mezi automobilové legendy. Lehký sporťák, který prý inspiroval i české tvůrce, se možná dočká pokračovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

škodovková

hezky

:-):-(;-D;-D;-D;-D;-D[>-]R^

0/0
10.11.2008 13:56

Jintaj

Největší bomba od SAABu...

...na trhu je v současnosti 9-5 Aero. BMW mu může jen závidět!

0/0
18.12.2006 17:46

Alex

Docela hezké....

...no a když to porovnám s tehdejšíma vozítkama, které se u nás vyráběly, tak no comment. I když Škoda R...taky to byl fešák.

0/0
18.12.2006 16:05

KarelVohradnik

Re: Docela hezké....

Fešák to možná byl, ale ten agregát stál za prd. Výkon 38 kW na "sportovní" auto 70. let byl dost málo (i když je pravda že třeba Capri 1300 byla taky pěkná sračka, ale aspoň nabízeli i silnější motory až do 3,0), zadní kyvadlové nápravy udělovaly dost špatné jízdní vlastnosti, motor s rozvodem OHV a 3 ložisky byl zastaralý (akorát moderní na něm bylo že byl hliníkový) a výbava taky dost pokulhávala (i když je pravda že ty bezrámová okna dveří byly docela pokrokové, asi jediné auto v RVHP s touto vymožeností).

0/0
18.12.2006 21:24

von Kleist

Re: Re: Docela hezké....

On ten vykon byl malicko vetsi, byl neco pres 40kW - coz bylo akorat tak umerne te zadni naprave a celkovym jizdnim vlastnostem. 3 krat ulozena klika vydrzela az do  prvnich fabii a rekl bych tedy, ze na vzdory predsudkum byla relativne uspesna. 

0/0
18.12.2006 22:56

KarelVohradnik

Re: Re: Re: Docela hezké....

Přes 40 kW byl ale podle SAE, čistý výkon podle DIN (to je podstatné) byl 38,2 kW (podle SAE pak 44,2 kW, údaje jsou z Cedrycha).  Maximálka 145  km/h na auto sportovního charakteru v 70. letech opravdu nic moc, test Světa motorů č. 35/1971 (www.mototechna.wz.cz) ukázal maximálku 136 km/h což je hodnota dost na prd (Fiat 128 Coupé v tom samém roce v testu časopisu Automobil udělal 161 km/h, viz fiat.mysteria.cz). Takže já bych to s tím vychvalováním škodovek nepřeháněl. Když jsem kdysi přesedl z Lady do Škody 100, myslel jsem že jsem sednul do těsné temné jeskyně, ve které byl děsný hluk za jakéhokoliv provozního režimu, to bylo snad horší než v Trabantu.:-©

0/0
18.12.2006 23:36

KarelVohradnik

Re: Re: Re: Docela hezké....

To že to vydrželo až do Fábií byla spíš z nouze ctnost (nebo nectnost) než známka úspěchu. Je pravda že se ten motor lehčeji točí, ale zas ten hluk a vibrace. Dobře to znám z Favorita, tam na volnoběh drnčí napůl spuštěný okýnka. On Citroen 2CV taky vydržel do roku 1990, stejně jako Renault 4. To ale nesvědčí o tom, že by byly technicky buhvíjak vyspělý, ale prostě se prodávaly za bezkonkurenčně nízké ceny.

0/0
18.12.2006 23:42

Flynn

Cena

Kolik to asi stalo tehdy? A kolik to asi stoji dnes?

Kazdopadne nemusim mit Saaba ci Corvettu za cenu Skodovky, ale zase na druhoustranu nemuseji skodovky prodavat za cenu Saabu ci Corvette.

0/0
18.12.2006 13:56

pavelthelong

možná by neškodilo dodat

že (automobilka) Saab začínala v r. 1948 s koupenou licencí na Aero Minor, po převratu v ČSR se museli ale vydat vlastní cestou. Nicméně Saab 96 vzduchem chlazený tříválec s karoserií aeorodynamického tvaru byl pouze zvětšenou a zdokonalenou aerovkou

0/0
18.12.2006 8:56

saabista

Re: možná by neškodilo dodat

To je jen rozšířený omyl a naprostý nesmysl. Saab s Aerem jednal o nákupu jejich motorů, ale k žádné spolupráci, neřkuli nákupu jakékoliv licence, nikdy nedošlo. Viz http://www.saabmuseum.com/ursaab/index.html

0/0
18.12.2006 9:07

KarelVohradnik

Re: možná by neškodilo dodat

Tak to je naprostý nesmysl. Zaprvé byl první Saab 92, nikoliv 96 (ten až od roku 1960), zadruhé první Saab byl dvouválec, zatřetí všechny Saaby byly chlazené vodou, začtvrté karosérii navrhovali letečtí inženýři ve Švédsku a zapáté motor byl licence DKW (tj. podobný jako měla IFA F8 v NDR). Nejdřiv si o tom něco přečtěte a pak tady něco teprve napište.

0/0
18.12.2006 21:20

hugo

škudka

Tu škudku jsem viděl na jižní spojce v koloně docela bomba auto a vypadalo docela podobně, v MB se dělalo dost prototypů, pro tátu jednou přijeli se 120 a mělo to motor ve předu, >-

0/0
18.12.2006 8:00

KarelVohradnik

Re: škudka

No jo, také jsem to jednou viděl, akorát to muselo mít přední kola posunutá víc dopředu.

0/0
18.12.2006 21:25

cernobila_televize

svetla

na tech vyklapecich svetlech se mi nejvice libi, kdyz jsou zaklapnuta :-)

0/0
18.12.2006 0:42

v

Re: svetla

..a taky ten proces toho samotnýho vyklápění. dříve to měla nádherný corvette, kde se to nejen jednoduše vyklopilo jak je to běžně známé, ale protočilo se to dokola. normální zavřený světlo míří dopředu, ale vette to měla nasměrovaný dozadu, proto pak ten "kotoul"...:-)

0/0
18.12.2006 9:30

w00t

to je krasa

tenkrat se to umelo... na tom aute je snad vsechno, co se objevilo pozdeji u vsech svetovych vyrobcu. libi :-)

0/0
18.12.2006 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.