Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice bez značek jsou bezpečnější, tvrdí experti

Ulice bez semaforů, dopravních značek nastříkaných na silnici i signalizačních panelů - tak vypadá v představách některých evropských inženýrů doprava budoucnosti. Omezení dopravního značení na minimum má podle nich kladný vliv na silniční bezpečnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CubA21

Co se týká bezpečnosti

u nás, HODNĚ by pomohlo ty silnice alespoň jednou za 3 roky nalajnovat (alespoň krajnice). Když jedete v noci temným lesem tak můžete jenom doufat, že to velké placaté černé nic před vámi je stále ještě silnice (je těžko rozeznatelné od ostatního černého nic které tvoří stromy a pangejt). Takže jsem vlastně pro ten projekt, ušetříme za plechy a kreslit se budou jenom důležité věci. Už jsem viděl u jedné vesničky v sev. čechách na silnici bíle ohraničené díry a musím říct že mi to určitě zachránilo auto, bylo tam pár takovejch těch bezednejch.

0/0
19.12.2006 18:56

tdi

Re: Co se týká bezpečnosti

A jeste lze pouzit jako posledni zachranu predni svetla;-D

0/0
19.12.2006 22:28

Dave

Dave

Hmm, jen by mě zajímalo jak se budou řešit pojistné události na takových těch "nahých" ulicí. Kdo bude a nebude vinen a proč.

Ale jinak souhlasím: JE PŘEZNAČKOVÁNO

0/0
19.12.2006 18:48

Honza

Opačný příklad

Bydlím v Kutné Hoře. Zhruba před měsícem otevřeli opravenou silnici od Kolína přes Kaňk do K. Hory. To je otřesný příklad opačného extrému. Tam to vypadá jako na zkušebním polygonu dopravních značek. Každých pár metrů zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění, velká tabule s označením ostrůvku uprostřed silnice, přikázaný směr objíždění ostrůvku atd. atd. A mimochodem ty ostrůvky uprostřed silnice jsou dokonalé. Ne, že by sloužily pro přechod chodcům. Přechody jsou hezky pár metrů od ostůvku :-)) Prostě jim ty čáry nějak nevyšly.

0/0
18.12.2006 9:40

Ach jo (bls1)

Nevěřím tomu

Na většině křižovatek v Praze znamená ve dne výpadek semaforů podstatné zhoršení. Kdyby to tak bylo dlouhodobě určitě by se to zlepšilo, protože spousta řidičů by tam prostě nejela. A za sebe musím říct, že mi pravidlo pravé ruky dělá docela problémy v ulicích obležených parkujícími auty, kde lze boční ulici přehlédnout.

0/0
18.12.2006 8:58

petrmalyx

Krysot

pri nocnim prujezdu mestem jsem videl 8 aut, 6 z nich policiste. jednoho civila prede mnou predjeli a zastavili... No, k tem znackam... od 70tych let probihaji pokusy a EU o tom zacina mluvit az ted? Co se vubec divim... Odstrante zbytecne, jak napsano nize. Bude klid.

0/0
18.12.2006 4:29

Keni

Mozna by stacilo odtranit ty zbytecne

No, kdyby se udelala redukce zbytecnych znaceni, ktereho je vetsina, tak by jiste bylo vse prehlednejsi.

Jinak s tim vlstnim systemem jezdeni souhlasim. Staci se podivat, jak se jezdi v Praglu. Pri odbocovani vlevo se vetsina ridicu uhne tak, aby ti ostatni projeli. A to i za cenu, ze prejedou plnou caru, vjedou na zebru apod.

Dalsi je cekani vlevo, pokud vedi, ze rovne ci vpravo byva sipka. Dale na nekterych usecich se cimdaltim mene dodrzuje pravidlo, ze se pomale auto uhne do odstavnaku a ostatni ho predjedou "triproudovkou".

Ale pak prisel Simonovsky, mestaci a podobna individua a je to cimdaltim horsi.

0/0
18.12.2006 0:09

tdi

bla bla

Tak zimni gumy mam uz skoro sjete a zima nikde , kde je nejaky oslavny clanek na zimni gumy, a na povinne jezdeni na nich od rijna do brezna? nebo klimatizace ne ty dva tydny co je tu tropicke vedro? Tejde ze to jde i bez znacek? Vzpominam na clanek kde psali ze nejvice nehod zpusobi muzi mezi 30 - 40 roky (a povine ruceni je drazsi v teto kategorii)? A celorcni sviceni uz tu mame povine - mene nehod neni, ale dobre se prodavaji startovaci kabely, casteji prodavame alternatory a baterie;-D? dovedu si predstavit kdo plati ty masage (vyrobci pneu, baterek, benizinu, pojisteni), ale kdo bude mit viznamny profit z ulic bez znacek ...8-o

0/0
17.12.2006 23:48

uroboros

Re: bla bla

treba pojistovny, mene nehod, mene pojistnych udalosti, mene vydaju na jejich likvidaci, stejna sazba pojisteni ovsem

0/0
17.12.2006 23:57

Zdenek

Re: bla bla

Tak nevim,ale mel jsem dojem, ze vsude tvrdili, ze prave lide mezi 30-40 lety maji nejmene nehod. Asi preklep ne?;-)

0/0
19.12.2006 9:12

tdi

Re: Re: bla bla

To jsem se tenkraate take zlobikoval. Ale je to tak, ze si napisi co potrebuji.Procento nehod na ridice v teto skupine je nejnizsi a pocet nehod vteto skupi ne je nejvissi. Tak , ze ne preklep ale manipulace.

0/0
19.12.2006 22:24

franta straka :D

regazzi

jasne kretene kdyz se chces zaradit po tom co si pekne predjel celou frontu tak di do prdele a cekej si tam treba do ty doby az tu uzavirku neotevrou takovy pitomce jako ses ty mam nejradsi;-€

0/0
17.12.2006 20:38

regazzi

Re: regazzi

Precti si zakon o provozu na pozemni komunikaci a pak sklapni. Pred zuzenim je naprosto normalni jet V OBOU pruzich a tesne pred zuzenim se radit dle pravidla zipu, coz ovsem tupci v Cesku nevedi, protoze nic nectou, nic je nezajima a pak jen tupe nadavaji, ze ? ;-D

0/0
18.12.2006 13:39

Pete

Re: regazzi

Franto, radši si kup tříkolku a jezdi jen na ní. Anebo si kup pravidla a přečti si je. Když totiž budou všichni trubky stát v pravým, tak se mimojiné rapidně zmenší kapacita komunikací a štrůdly se budou táhnout přes celý město. Ono je snadnější zapomenout na svoje ego a toho chlapíka z levýho tam prostě pustit. Nikomu se nic nestane, věř mi.

0/0
18.12.2006 13:48

halalik

Ehm

Me nejvic dokazou nabeknout srandisti, kteri mi na dalnici pri rychlosti 140km/h jeste blikaj za prdeli svetlama, abych je pustil dopredu. Takovym vzdycky v duchu popreju, aby je co nejdriv vybrali policajti.R^

0/0
17.12.2006 18:45

Milan

Re: Ehm

Mně zase nejvíc štvou takoví jako ty - co si myslí, že když jim tachometr ukazuje 140 (což je mimochodem ve skutečnosti méně než povolených 130), tak že nikdo nemůže jet rychleji... vyhláška říká, že se jezdí vpravo, takže se laskavě po dokončení předjíždění zařaď nazpět do svého pruhu - ať jedeš 90, 140 nebo 180. A o pokuty ostatních se nestarej, dopravního přestupku se dopouštíš sám!!!

0/0
17.12.2006 20:22

franta straka :D

Re: Re: Ehm

no jo jenze v tom levym je lepsi asfalt vetsinou nejsou tam vyjety koleje ja kdyz jedu po dalnici tak dycky v levym ale chce to davat porad pozor jestli me nekdo nedojizdi pak uhnu aby mohl predjet

0/0
17.12.2006 20:24

2.jirka

Re: Re: Ehm

presne tak. ja to resim tim zpusobem, ze se zaradim do praveho (prazdneho) pruhu a vsechny magory v levych pruzich vesele objedu. zadneho prestupku se tak podle me nedopoustim, proste jedu vpravo. a jeste muzu protroubit blbecky v prostrednim/levem pruhu. obcas dokonce i nektery z nich pochopi a zaradi se napravo kam patri...

0/0
17.12.2006 22:48

franta straka :D

Re: Re: Re: Ehm

a pak se tam cpes jak hovado div ze nekoho neodrezRv

0/0
18.12.2006 0:35

regazzi

Re: Re: Re: Re: Ehm

Jezis.......ty mas povoleno jezdit po silnicich ? S tvymi znalostmi bys mel ridicak co nejdriv vratit, nez se neco stane:-©

0/0
18.12.2006 13:40

smolicek123

Re: Re: Re: Ehm

Na dalnici se ma predjizdet pouze vlevo, kolega delal to samy jako ty do ty doby, nez mu tam vlitla zenska, kterou predjizdel zprava, vina byla jeho, auto na odpis, zkus predjizdet zprava v nemecku, budes rad, ze to ukeces na 100E.

0/0
18.12.2006 9:26

Pete

Re: Re: Re: Re: Ehm

Piloty, který jezdějí stabilně lev¨ým/ prostředním pruhem bych střílel. Resp. bych jim taky dával 100Euro pokutu. Ale u nás to nikdo nekontroluje, protože hlavní je měřit rychlost a alkohol. To se dá totiž dělat snadno a ještě líp se to vykazuje. Kultura řízení je ve psí právě kvůli policii. Není to o pokutě, ale o tom, že nikdo ty levopruhé piloty ani nezastaví. (Y)

0/0
18.12.2006 13:22

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm

R^

0/0
18.12.2006 13:41

2.jirka

Re: Re: Re: Re: Ehm

ale ja nepredjizdim zprava. ja jedu v pravem volnem pruhu, ve kterem mam jet. co je mi do nekoho, kdo jede vlevo? prece nebudu z praveho pruhu vyjizdet nejlepe pres prostredni az do leveho, abych se pak zase pres dva pruhy vratil do praveho? ja nemam zadnou prekazku v jizde, tudiz nikoho nepredjizdim. jinak samozrejme davam sakra pozor na levopruhe pitomce, aby mi tam nevjeli. jsem kdykoliv pripraven odsunout se do odstavneho pruhu :)

0/0
19.12.2006 10:04

teplomet

neuverim

Neuverim, ze nasi ridici budou ochotni na silnici spolupracovat. Naprosta vetsina tech nasich hovad prece "umi jezdit rychle a bezpecne zaroven" a ma v mozku pevne zadratovany komunisticky narokovy system na cokoli. Pro svoje pohodli ochotne srazi dite. Pak bude v klidu tvrdit "mel jsem prece prednost, tak co!".

0/0
17.12.2006 18:45

Brainwashington

Nevím od kud jedu, kde jsem a kam jedu, ale

vím, že mám přednost zprava i zleva !

Můj Jeep totiž drtí vše - fábie i octavie!

:-P(Y)>-

0/0
17.12.2006 18:23

David

Je to o nas , o lidech

Ahoj. Jsem momentalne v Kanade, ve Vancouveru. Meli jsme tu pred tremi dny vitr a jsou popadane semafory. Na krizovatkach se ale i tak jezdi dobre a plynule. Maji tu pravidlo, ze kazdy jede v poradi, jak prijede na krizovatku. V praxi - vzdy projede 1 auto z jednoho smeru. Pozor, nikdy neprojeli dva, jak by u nas sikulove jezdili. Lidi, budme slusni a vyresi se to. >-

0/0
17.12.2006 16:50

eliska

Re: Je to o nas , o lidech

tak tomu neni jenom ve Vancouveru. Na vsech krizovatkach v severni americe, kde jsou 4 stopky plati pravidlo prvni prijede prvni odjede...mozna to pochazi z ceskeho "kdo driv prijde ten driv mele"..;-D..Ano,  budme slusni a ohleduplni jeden k druhemu a vyresi se to.>-

0/0
17.12.2006 19:31

vůdů

.

R^

0/0
17.12.2006 16:09

noe007

Re: .

jj, tak nějak, Tady se neumí ani projíždět správně kruhák, na kterém by mělo platit pravidlo zipu, čímž by se zrychlila průjezdnost kruháku, a né že jeden jede a za ním ostatní nalepení z jednoho směru a zbytek stojí. Nejlepší jsou blbci co to berou po kruháku pod plným plynem, kdy se zbytek zastaví, neb neví co se bude dít.

0/0
17.12.2006 18:05

_sstepan

Re: Re: Kruhák a Zip

Kruhový objezd a prvidlo zipu ??? Buď mi něco uteklo, ale spíš si vsadím na to, že jsi mimo mísu.

0/0
17.12.2006 21:51

regazzi

Re: Re: Re: Kruhák a Zip

A no tak on to mysli dobre, protoze rada kruhaku dopravu spis ucpava....ale to je spis problem toho, ze v Bruselu se reklo : Chceme kruhove objezdy, tak si to v Cesku prebrali stylem  Ode zdi ke zdi a kruhaky se ted delaji i na nejnevhodnejsich mistech. Napr. na stare benesovske pri prijezdu do Prahy, nebo v Pardubicich u Okay, tam jsou minikruhaky uplne k h......:-©

0/0
18.12.2006 13:44

šmoula

Obezřetnost

To bude platit jen pro menší obce či periférie měst.Ale z vlastní zkušenosti se přikláním k této alternativě.Jinak je to pro centra vekých měst nesmyslné řešení.Dobře dojedte,...Jr:-)

0/0
17.12.2006 15:13

Ridic (50000 km rocne)

ANO

ANO!!! Pokud je na silnici víc značek než jedna na 100m, většina řidičů je stejně nevnímá. Viz mnoho nesmyslných míst v Praze/Brně, kde je značka každých 5m, často si dokonce odporují, a kdyby řidič koukal na všechny ty značky, neudržel by auto na silnici. Leckde v zahraničí je výrazně méně značek, než v ČR, a není tam větší zmatek.  

0/0
17.12.2006 15:12

qazqaz

Ulice bez značek jsou bezpečnější

HovadinaRv

0/0
17.12.2006 14:51

Test

Re: Ulice bez značek jsou bezpečnější

Naopak - zkuste se chvíli pohybovat v neznámém městě (nejlépe hledat místo k zaparkování) a zjistíte, že jste si nevšiml nejméně 50% značek. Podobná situace je mimo obce, pokud je na delší trase větší množství omezení rychlosti. U nás to ještě nebývá tak tragické, ale třeba v Chorvatsku jsou schopni "nasázet" na 1km cesty několik různých rychlostí.

0/0
18.12.2006 8:36

Martin

Čína - tam to funguje

Podívejte se na http://video.google.com/videoplay?docid=-7921878758361023149 jak křižovatka bez pravidel, pruhů a značek krásně funguje!

0/0
17.12.2006 13:39

azazel@email.cz

Re: Čína - tam to funguje

pokud jsem si dobře všiml, tak je ta křižovatka řízená policistou ;)

nemluvě o tom, že 20ti vteřinové video nic nevypovídá o tom, kolik tam mají nehod...

0/0
17.12.2006 14:27

azazel@email.cz

to je ale hovadina

to je ale hovadina

Je jasný, že v těch třech ulicích si každej dává zatracenej pozor, aby to do něj nějakej blbec nenapral, když tam chybí značky ... ale kdyby se to zavedlo celoplošně, tak by byly za chvíli cesty posetý mrtvolama...

0/0
17.12.2006 13:04

FrantaV

Semafory...

... jsou predevsim proto (alespon puvodne byli) aby se i ridici z vedlejsi silnice obcas - kdyz na hlavnim tahu naskoci cervena - dostali dal. Poukud by se melo spolehat jen na vzajemnou ohleduplnost tak po nejzatizenejsi komunikaci budou stale jezdit auta a vedlejsi muzeme zrusit, nebo odbocovat pouze doprava.

0/0
17.12.2006 11:22

PBesip

Re: Semafory...

Kolego,existuje jiné a bezpečnější překonání křižovatky např. kruhová křižovatka nebo taky nadjezdy a podjezdy. A něco navíc semafory jsou nejnebezpečnější zařízení na těchto křižovatkách je nejvíc dopravních nehod.

0/0
17.12.2006 11:40

Pavel

Re: Re: Semafory...

Kdepak, v nasich mestech s urbanistikou 50 - 60 let v uzkych ulickach nelze stavet kruhaky. Ty navic silene zpomaluji plynulost ve spicce. To nenei reseni a nadjezdy jsou desne drahe. Bouracky nezpusobuji semafory, ale lidi a je naivni si myslet, ze je kruhak odstini...

0/0
17.12.2006 11:47

Kruhák

Re: Re: Semafory...

Jo kruhák je fakt bahno, jel sem z Ostravy na Olomouc po 4proudovce a najednou kolono, říkám si co je ... a najednou kruhák, přičemž 99,9% řidičů jede rovně, fakt úžasná věc ...;-€

0/0
17.12.2006 12:14

Jany

Re: Re: Semafory...

Tfuj osloveni kolego, ty jsi nejspis policajt. Rad bych Vas upozornil ze kruhy objezd je vhodny od/do urcite kapacity a navic nijak nezlepsuje pohyb hodcu pres ramena krizovatky. A hlavne nehody na svetelnych signalizacich maji na svedomi neukazneni ridici nikoli svetelna signalizace.

0/0
17.12.2006 13:01

Křídloryba

No to je ale blbost

Nevím jak v Anglii, ale v Ostravě by byl výsledek hromadná vražda.;-D

0/0
17.12.2006 11:02

2.jirka

Petr Mlčoch: Anarchie na silnicích

hezky komentar na toto tema - o radu ve zdanlivem chaosu a jedne krizovatce v holandsku

http://libinst.cz/komentare.php?id=74

0/0
17.12.2006 10:15

lukinoo

u nás ne!!!

Věčný problém a základní věc- přednost z prava na parkovištích. Snad 1 z 10 ji dá. A my bychom chtěli sundávat značky?? To by dopadlo.

0/0
17.12.2006 9:53

rudastraka

Re: u nás ne!!!

parkrat do nekoho bouchnes, parkrat nekdo jinej do rebe, a postupne se naucite jezdit

0/0
17.12.2006 10:04

honza158

Re: u nás ne!!!

Prave ze by to dopadlo ve vysledku lepe nez ted,  protoze by se kazdy  musel  soustredit a ne tupe jet. Na tom parkovisti vam prednost nedavaji protoze jim tam chybi znacka nebo semafor ... 

0/0
17.12.2006 10:08

Pavel

Re: u nás ne!!!

Nu, je to ale take o tom, ze na parkovisti jsou cesty ponekud jine kategorie. Nepsane pravidlo u nas zni, kdyz se vyjizdi na spojnici z boku, dam vzdycky prednost. Je to logicke, spojnice bloku ma vyssi uroven dopravy nez vyjezdy z parkovacich stani. Pravne jsou si sice rovny a melo by platit PPR, ale vyznamem jsem se nesetkal s opakem. A to se v Plzni jezdi dost prasacky...

0/0
17.12.2006 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.