Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta se možná budou vyrábět v Evropě

Evropa se snaží alespoň oddálit invazi čínských automobilek. Překážky stavěné do cesty superlaciným a jednoduchým autům z Číny v podobě bezpečnostních, emisních a daňových norem se tedy snaží překonat jinak. Automobilka Brilliance právě krouží kolem továrny GM, která dnes zavírá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dejfik

A co LIFAN

LIFAN se sem taky chystá - http://www.lifan.cz

:-):-)

0/0
30.4.2007 21:39

jirka

perfektni clanek o cinske ekonomice a take o ...

kouknete na     http://jaknatoo.blogspot.com/2006/11/na-od-roku-2011-opt-symbolick-sted-svta.html  

take tam je zajimavy clanek O stavbe dalnic inspirovany asi dostavbou D11 k HK !   

Dalnice - Motorway - Dálnice D11 Praha - Hradec Kálové

http://jaknatoo.blogspot.com/   dalnice by mohli stat mozna cca 1/2 a pritom byt postaveny mnohem rychleji !!!  dokonce i za prvni republiky to slo asi rychleji nez dnes (skoro po 100 letech! jen skoda ze prisla valka)    !

0/0
23.12.2006 13:57

vlado

skuste cinu navstivit

a uvidite, za aku cenu dosahuje tie nizsie naklady, zdevastovana krajina, nedychatelny vzduch, otravene rieky, nad pekingom je smog ovela horsi ako bol ten za socializmu v severnych cechach a v prahe, je len otazkou casu, kym sa tieto "moznosti" vycerpaju, rovnako maju nulovu starostlivost o bezpecnost pri praci, na tom sa predsa da tiez dost usetrit, dokedy budu cinski pracujuci ochotni pracovat v podnikoch, v ktorych umieraju pri pracovnych urazoch tisice ludi, cina sa tiez meni, uz to nie su ludia, s ktorymi sa da robit cokolvek a budu tlacit na vyssiu zivotnu uroven = vyssie naklady producentov, takze stay calm

0/0
22.12.2006 10:50

syselpolni

Re: skuste cinu navstivit

To co píšete můžu jen potvrdit, jezdím tam často. Ale Čína je veliká a všechno to bude ještě nějakou dobu trvat. Zatím jsou před těma fabrikama zástupy zájemců o práci, kteří přijeli ze zaostalého zemědělského západu Číny. Zatímco se z toho bude Evropa vzpamatovávat (a při doposud předváděné (ne)aktivitě Bruselu si nedělám iluze) číňani doženou ztrátu, kterou teď mají a pak už bude pozdě. Své by o tom mohli vykládat například evropští výrobci jízdních kol a jejich komponentů, ti něco podobného zažívali a i přez prosazení andidumpingových opatření svůj boj v podstatě prohráli.

0/0
22.12.2006 11:10

vlado

nebol by som tak pesimisticky

ano, niektore vyroby sa uz do europy nevratia, ale aj japonske vyrobky boli este v 60tych rokoch synonymom smejdu a dnes ked su kvalitne, maju aj vyssie naklady a japonsko uz rozhodne nie je low cost country, to pride aj do ciny, ta medzera sa bude stale zatvarat, najma u spickovych produktov, severne cechy su dobry priklad pre porovnanie, tazilo sa tam lacne uhlie a lacne preto, lebo sa neinvestovalo do obnovy krajiny, a v dnesnej cene uhlia bude treba zaplatit nielen jeho aktualne naklady ale aj "usetrene" naklady z minulosti na premenu mesacnej krajiny na normalny svet, ekonomicke zakony neprestali platit ani v cine, nastastie

0/0
22.12.2006 11:16

syselpolni

Re: nebol by som tak pesimisticky

To jo, ale jak píšu: Čína je veliká a vše bude ještě hodně dlouho trvat, takže zůstávat v klidu není zrovna nejrozumější řešení. Ale jak z toho ven, nebo jak se účinně bránit, to neporadím.

0/0
22.12.2006 11:28

petacx

Re: nebol by som tak pesimisticky

to je pravda a plati nastesti take na Kube, Severni Korei, Francii, Svedsku ...  

co bude vetsi problem je:

Konec právního státu v Evropě aneb jak je právní systém nahrazován šáríou?

http://jaknatoo.blogspot.com/2006/11/konec-prvnho-sttu-v-evrop-aneb-jak-je.html

!;-€!

0/0
23.12.2006 14:05

jirka

Re: Re: nebol by som tak pesimisticky

rekl bych ze si zel vetsi problemy delame v evrope sami sobe 8-o 

Už jen pár kroků: 150 let Komunistického manifestu a dnešní "moderní" společnost  !;-€http://jaknatoo.blogspot.com/2006/12/dalnice-motorway-dlnice-d11-praha.html  

R^

0/0
23.12.2006 14:09

vlado

mozno este jedna poznamka

navstivil som aj severnu koreu v lete tohto roku, a to co dokazali oni spravit so svojou krajinou nenajdete ani v cine

0/0
22.12.2006 11:18

Jakub

Re: mozno este jedna poznamka

Mohu se zeptat, jak jste se tam dostal? Opravdu me to zajima, planoval jsem tam vylet s jednim cinskym kolegou, ale nakonec jsme se na to vykaslali, protoze jsem predpokladal, ze by me tam ani nepustili.. Budu tuto diskuzi sledovat, ale pokud byste nechtel odpovidat sem, tak prosim na mail pfy@atlas.cz

Predem diky

0/0
22.12.2006 19:25

nazdar

Re: skuste cinu navstivit

presne to si taky myslim ... :)

0/0
22.12.2006 11:11

jirka

Re: skuste cinu navstivit

obavam se ze to nakonec v Cine muze dopadnout hure nez v byvale Jugoslavii  ;-€  !  ;-€ 

a jak to jeste v roce 1988 vypadalo z naseho pohledu v Jugoslavii nadejne 8-o 

0/0
23.12.2006 14:01

K..

číňani

Myslím že čínské auta mají perspektivu, zatím jsou to šmejdy, ale to oni časem zlepší a okopírujou. Však taky na korejce se hledělo s despektem a dneska mají zajimave auta viz Kia Ceed. Holt škoda bude mít ostrou konkurenci při svých poměrně vysokých cenách.

0/0
22.12.2006 10:43

Petr

autorovi

Ja bych doporucil autorovi, at si zopakuje pravopis. Zejmena slovosled...

0/0
22.12.2006 10:41

FastDriver

Já bych jim tu invazi klidně povolil

Pár lidí by si to koupilo místo Logana nebo Thalie, občas by se v tom někdo zabil a těch problémů by bylo do roka tolik, že by si reklamu udělali sami. Ostatně jako jakýkoli jiný čínský výrobekRv

0/0
22.12.2006 10:01

Glumik

Re: Já bych jim tu invazi klidně povolil

"Ostatně jako jakýkoli jiný čínský výrobek"

Schválně, kolik součástek v tvým compu je made in China? Kdo vyslal do vesmíru družici s posádkou? Mysli! 1,25M lidí, to se už najde dost chytrejch a pracovitejch.

Nebo si myslíš, že vyrábějí auta proto, aby prodělali?

0/0
22.12.2006 10:27

john

Re: Re: Já bych jim tu invazi klidně povolil

ano, mezi 1.25M prazaku se jiste chytri a pracoviti najdou :-)

0/0
22.12.2006 10:33

FastDriver

Re: Re: Já bych jim tu invazi klidně povolil

určitě jich tam bude dost, ale zkus se zamyslet, jestli auto je jen o řídící jednotce;-)

0/0
22.12.2006 10:40

Mára

Re: Re: Re: Já bych jim tu invazi klidně povolil

auto je proste jenom auto. Neni to modla. Je to plechovka s elektronikou. Na to, ze jsou to prvni pokusy, tak to vubec neni spatny. Dal bych jim jeste 2-3 roky a bude to dokonaly. Jinak nechapu trochu narazky na Logana nebo Thalii. Pro kazdeho neni zrovna auto smyslem zivota. Nepracuji jen proto, abych si koupil auto. Jsou i jine zivotni hodnoty...;-)

0/0
22.12.2006 11:13

Milan

Číňani to okoukaj

Do 5 let číňani budou produkovat konkurenceschopné a kvalitní automobily. Pak si ho v klidu koupím.

0/0
22.12.2006 9:48

jj

Re: Číňani to okoukaj

jenom abys za deset let mel na nejaky auto penize :-) globalizaci nevyhraje ceskej honza, ale stovky milionu lidi v cine a indii

0/0
22.12.2006 10:04

Dadly

Přirozená cesta

Evropa se (zaplaťpánbů) zatím brání, ale jak dlouho ?

Kdo ví, třeba pokud výsledky seatu ještě rok, dva budou vypadat jak vypadají a čínské automobilky budou mít šanci je koupit, jiné fabriky nemají peníze :-)

0/0
22.12.2006 0:15

ja

Re: Přirozená cesta

Ja osobne bych byl klidnejsi, kdyby ty sve napady Cinani realizovali v Evrope, za evropske platy a evropske pracovni podminky, s evropskou ochrannou zivotniho prostredi a s danema placenyma v Evrope.

0/0
22.12.2006 10:54

Shark

ach jo

Nejprve píšete, že Čína buduje nové závody v Evropě a pak píšete, že se zajímá o továrnu určenou k zavření. zajděte do vrátnice ať Vám vysvětlí rozdíl.

Jinak jedna věc je si koupit tričko z Číny, druhá věc koupit si auto v němž je možno ztratit život. Navíc střední třída za 550.000 není žádná láce.

0/0
21.12.2006 17:55

Andee

Re: ach jo

bych ty testy "nezávislých" německých automagazínů nebral moc vážně... hádej, kdo jsou jekoch největší inzerenti a "živitelé"? Že by VW a další západoevropské značky ;-D Asi ty čínský auta nejsou úplně dobrý, ale těmhle testům prostě apriori nevěřím...

0/0
22.12.2006 1:34

Jaroš

Re: Re: ach jo

jj vzpomeňte na Dacii a šaškárnu s Mercedesem:-©

0/0
22.12.2006 7:47

Shark

Re: Re: ach jo

ale však vám nikdo tento názor nevnucuje ... klidně si jej kupte a věřte třeba tomu, že to bude super auto

0/0
22.12.2006 9:43

syselpolni

Re: Re: Re: ach jo

Dřív než něco plácnete tak si dejte věci do souvislostí. Vzpomeňte si

třeba na výtvory typu HYUNDAI EXCEL, nebo KIA SEPHIA a porovnejte si je

s jejich dnešními nástupci. Můžete o nich snad tvrdit, že jsou to špatná auta? Brilliance jsem na vlastní oči viděl už před dvěma lety a dovolím si říct, že na to, že to byl začátek to bylo víc jak dobré. Myslím, že za takových 5 let se budeme hodně divit.

0/0
22.12.2006 10:59

Shark

Re: Re: Re: Re: ach jo

první asijské auto, které možná snese srovnání s Evropou (třeba) je Ceed, ale uvidíme za rok, dva na zkušenostech majitelů. Korea také auta vyvíjí již nějakou tu dobu což se o kopírující Číně říci nedá

0/0
22.12.2006 15:57

Mára

Re: Re: ach jo

presne, staci, kdyz auto 2 minuty nepiska pri nezapnutem bezpecnostnim pasu a uz ma o hvezdicku min. Tohle hodnoceni je velmi zavadejici a obavam se, ze i ucelove

0/0
22.12.2006 11:17

roba21

Re: Re: Re: ach jo

Na druhou stranu není problém si ty specifikace přečíst a pískadlo tam dát. :-)

0/0
22.12.2006 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.