Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Genialní Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic

Po otci měl převzít klempířskou firmu. Místo toho však začal tvořit jeden z nejúžasnějších příběhů automobilové historie. Světoznámý konstruktér, který vyrůstal ve Vratislavicích nad Nisou, zemřel před 55 lety. Fascinující Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slavo KE.

diskuse o FP

ahojte Bratia češi citam celkom pekne si tu koketujete ale ani jeden nema pravdu nic nove ste neobjavili myslim hlavne je to ze je po vojne tak rozoberame co bolo prve vajce alebo sliepka? ale viem urcite ze podstatne je to ak by niekto z vas mal teraz v garazi to tzv.Porsche urcite nerozoberate porsche verzus ledwinka je tak,?majte radsej clovek cloveka radsej a nech dokazete aspon to co nejaky PORSCHE.ahooojte

0/0
21.8.2007 21:46

jarda

POrsche

dalsi clanek pro srovnani je tady na tech strankach. http://www.svetveteranu.cz/portret-ferdinand-porsche.html

0/0
10.1.2007 10:13

ja

cech???

Prof. Dr. h.c. Ferdinand Porsche (September 3, 1875 – January 30, 1951) was an Austrian automotive engineer. Porsche was born to a German speaking family in Maffersdorf (Vratislavice nad Nisou), Bohemia, Austria-Hungary.

takze, mily polointeligentni cechackove, Ferdinand Porsche byl nemec a ne cech! Zas ten debilni cechackovsky narcismus! Nejste stredem vesmiru, nejste nejchytrejsi, nejste nejhezci, nemate nejatraktivnejsi holky, nejste nic, jen mate plnou hubu kecu o sve dokonalosti.

0/0
28.12.2006 18:43

pavelthelong

Re: cech???

mily Ty, pokud jenom trochu umis cist, tak pises, ze byl narozen v Cechach, ve state Rakousko-Uhersko, v nemecky mluvici rodine. Formalne vzato, byl RAKUSAN narozeny v Cechach, nemecke narodnosti. Pokud se nemylim, kazdy afroamerican, hispanec nebo indian narozeny v USA si rika American. Pokud to tedy vezmeme do dusledku, tak tu do 28.X.1918 byli pouze Rakusani a zadni Cesi. A otazku, jestli Franz Kafka byl Cech nebo Nemec nebo Zid, si strc laskave........za klobouk, ano ?

0/0
28.12.2006 18:53

pavelthelong

Re: cech???

a P.S. precti si muj prispevek dole, F.Porsche byl mozna jen genialni obchodnik, ale lze pochybovat o tom, ze konstrukce auta pochazi od nej........a ing. Hans Ledwinka se narodil v Klosterneuburgu u Vidne jako Rakusan

0/0
28.12.2006 18:56

řiditel

Re: cech???

Ne nadarmo se říká, že FP nebyl největším konstruktérem 20. století, ale největším ZLODĚJEM 20. století.

Doporučuji knihu "Automobilové války"

0/0
3.1.2007 9:58

.

S talentem raději zdrhnout, doma nechat nadané tuneláře a profesionální amatéry

Názorný příklad, jak zdrhat z Kocourkova a upatnit svůj talent raději v cizině - Forman, Kundera, Porsche, Lendl, Navátilová, Antonín Dvořák...a desítky jiných, kteří doma nedostali prostor

0/0
28.12.2006 11:46

hugo

Re: S talentem raději zdrhnout, doma nechat nadané tuneláře a profesionální amatéry

jsem měl doma jeden pokoj, je to dostatečnej prostor nebo mám taky vycestovat? ;-D [>-]

0/0
28.12.2006 13:12

Baggerfuhrer

beru zpet

Tak koukam, ze Ferdinand je opravdu hodnocen jako "stihac tanku." I kdyz jeho "stihani" mno, ehm. ;-D

0/0
28.12.2006 11:46

Baggerfuhrer

Ach jo, jakej stihac tanku ?

"Stihac tanku" Ferdinand byl mastodont s dvaceticentimetrovym celnim pancirem, postavenej jako z nouzectnost na nevyuzitych podvozcich prototypu tanku Tiger, zadnej stihac tanku, to uz spis samohybna houfnice, stihace tanku byly podvozky beznych tanku, na nichz byly nastavby se silnejsi a vykonnejsi zbrani, nez puvodni tank mel, obvykle bez otocne veze (Marder, Hetzer, Nashorn). Kdyz uz Porsche, chybi tady jeho prototyp věže do tezkeho tanku Tiger 2,   ktery konkuroval věži Henschela. Ferdinand nebyl nijak uzasna zbran, nemel obranu proti pechote a mel vubec problem sam dojet do prostoru boju, diky sve hmotnosti a poruchovosti (Porsche zkonstruoval slozity system pohonu, kdy motor tanku vyrabel elektrinu - hle, viz brusle se svetly - a ta pohanela pojezdova kola(!). Ovsem pokud uz se Ferdinand dostal na palebny post a neochrozovala ho pechota, kraloval.

0/0
28.12.2006 11:22

Rotující Adalbert

Re: Ach jo, jakej stihac tanku ?

Ferdinand byl proste jen neprakticky, megalomansky bojovy prostredek. Za cenu jednoho se dalo vyrobit urcite slusne mnozstvi napr. Stug III.  Nemcum to vubec v tomto ohledu moc nemyslelo...

0/0
28.12.2006 14:33

Kuba

no....

Nechci tady dělat chytrýho, protože mě Porsche zas tak nebere, ale není to náhodou tak, že ten legendární Porscheho Brouk je vlastně jenom okopírovaná Tatrovka, kterou navrhnul jistý pan Ledwinka? A mimochodem, ten stíhač tanků se taky zrovna neosvědčil, vojáci od Kurska by to potvrdili.... ;-)

0/0
28.12.2006 9:46

regazzi

Re: no....

Nedelej chytryho.

0/0
28.12.2006 10:41

pavelthelong

Re: no....

mas uplne pravdu. staci se podivat na predchozi clanek idnes a diskusi pod nim, kde jsem to vysvetloval http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A050901_174109_eko_profily_maf

F Porsche byl spolupracovnik H. Ledwinky u Austrodaimlera ve Steyeru, kdyz vsak Ledwinka presel jako sefkonstrukter k Tatre, zkonstruoval tam auto s legendarnim konceptem:Tatru V8 s motorem vzadu. Hitler chtel auto od Ledwinky, ten se ale odmitl zucastnit souteze v Nemecku, kterou pak vyhral (s prakticky stejnou koncepci auta) nejaky neznamy Porsche. Tato koncepce byla zachovana u Porsche az do modelu 911. A ted premyslejte, kdo z tech dvou asi puvodni koncept vymyslel ???

0/0
28.12.2006 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.