Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Genialní Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic

Po otci měl převzít klempířskou firmu. Místo toho však začal tvořit jeden z nejúžasnějších příběhů automobilové historie. Světoznámý konstruktér, který vyrůstal ve Vratislavicích nad Nisou, zemřel před 55 lety. Fascinující Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Slavo KE.

21. 8. 2007 21:46
diskuse o FP

ahojte Bratia češi citam celkom pekne si tu koketujete ale ani jeden nema pravdu nic nove ste neobjavili myslim hlavne je to ze je po vojne tak rozoberame co bolo prve vajce alebo sliepka? ale viem urcite ze podstatne je to ak by niekto z vas mal teraz v garazi to tzv.Porsche urcite nerozoberate porsche verzus ledwinka je tak,?majte radsej clovek cloveka radsej a nech dokazete aspon to co nejaky PORSCHE.ahooojte

0 0
možnosti

jarda

10. 1. 2007 10:13
POrsche

dalsi clanek pro srovnani je tady na tech strankach. http://www.svetveteranu.cz/portret-ferdinand-porsche.html

0 0
možnosti

ja

28. 12. 2006 18:43
cech???

Prof. Dr. h.c. Ferdinand Porsche (September 3, 1875 – January 30, 1951) was an Austrian automotive engineer. Porsche was born to a German speaking family in Maffersdorf (Vratislavice nad Nisou), Bohemia, Austria-Hungary.

takze, mily polointeligentni cechackove, Ferdinand Porsche byl nemec a ne cech! Zas ten debilni cechackovsky narcismus! Nejste stredem vesmiru, nejste nejchytrejsi, nejste nejhezci, nemate nejatraktivnejsi holky, nejste nic, jen mate plnou hubu kecu o sve dokonalosti.

0 0
možnosti

pavelthelong

28. 12. 2006 18:53
Re: cech???

mily Ty, pokud jenom trochu umis cist, tak pises, ze byl narozen v Cechach, ve state Rakousko-Uhersko, v nemecky mluvici rodine. Formalne vzato, byl RAKUSAN narozeny v Cechach, nemecke narodnosti. Pokud se nemylim, kazdy afroamerican, hispanec nebo indian narozeny v USA si rika American. Pokud to tedy vezmeme do dusledku, tak tu do 28.X.1918 byli pouze Rakusani a zadni Cesi. A otazku, jestli Franz Kafka byl Cech nebo Nemec nebo Zid, si strc laskave........za klobouk, ano ?

0 0
možnosti

.

28. 12. 2006 11:46
S talentem raději zdrhnout, doma nechat nadané tuneláře a profesionální amatéry

Názorný příklad, jak zdrhat z Kocourkova a upatnit svůj talent raději v cizině - Forman, Kundera, Porsche, Lendl, Navátilová, Antonín Dvořák...a desítky jiných, kteří doma nedostali prostor

0 0
možnosti

hugo

28. 12. 2006 13:12
Re: S talentem raději zdrhnout, doma nechat nadané tuneláře a profesionální amatéry

jsem měl doma jeden pokoj, je to dostatečnej prostor nebo mám taky vycestovat? ;-D [>-]

0 0
možnosti

Baggerfuhrer

28. 12. 2006 11:46
beru zpet

Tak koukam, ze Ferdinand je opravdu hodnocen jako "stihac tanku." I kdyz jeho "stihani" mno, ehm. ;-D

0 0
možnosti

Baggerfuhrer

28. 12. 2006 11:22
Ach jo, jakej stihac tanku ?

"Stihac tanku" Ferdinand byl mastodont s dvaceticentimetrovym celnim pancirem, postavenej jako z nouzectnost na nevyuzitych podvozcich prototypu tanku Tiger, zadnej stihac tanku, to uz spis samohybna houfnice, stihace tanku byly podvozky beznych tanku, na nichz byly nastavby se silnejsi a vykonnejsi zbrani, nez puvodni tank mel, obvykle bez otocne veze (Marder, Hetzer, Nashorn). Kdyz uz Porsche, chybi tady jeho prototyp věže do tezkeho tanku Tiger 2,   ktery konkuroval věži Henschela. Ferdinand nebyl nijak uzasna zbran, nemel obranu proti pechote a mel vubec problem sam dojet do prostoru boju, diky sve hmotnosti a poruchovosti (Porsche zkonstruoval slozity system pohonu, kdy motor tanku vyrabel elektrinu - hle, viz brusle se svetly - a ta pohanela pojezdova kola(!). Ovsem pokud uz se Ferdinand dostal na palebny post a neochrozovala ho pechota, kraloval.

0 0
možnosti

Rotující Adalbert

28. 12. 2006 14:33
Re: Ach jo, jakej stihac tanku ?

Ferdinand byl proste jen neprakticky, megalomansky bojovy prostredek. Za cenu jednoho se dalo vyrobit urcite slusne mnozstvi napr. Stug III.  Nemcum to vubec v tomto ohledu moc nemyslelo...

0 0
možnosti

Kuba

28. 12. 2006 9:46
no....

Nechci tady dělat chytrýho, protože mě Porsche zas tak nebere, ale není to náhodou tak, že ten legendární Porscheho Brouk je vlastně jenom okopírovaná Tatrovka, kterou navrhnul jistý pan Ledwinka? A mimochodem, ten stíhač tanků se taky zrovna neosvědčil, vojáci od Kurska by to potvrdili.... ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Prodej bytu 3+1 v Kojetíně
Prodej bytu 3+1 v Kojetíně

Nová, Kojetín - Kojetín I-Město, okres Přerov
2 690 000 Kč