Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České silnice se blíží kolapsu

Blížící se konec roku je ideální příležitostí k nejrůznějším bilancím. Jaká je "kondice" české silniční a dálniční sítě?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xble

je to o lidech...

Až někdy redaktoři dostanou zaplaceno a vyrazí do jiných zemí v Evropě i v zámoří, tak zjistí, že u nás žádný kolaps nehrozí. Pořádné zácpy tady vlastně ani neznáme.

0/0
27.12.2006 23:44

moderate

Re: je to o lidech...

Ale to, že zatížení D1-čky chce reálně tři pruhy (a před Prahou 4) a že je potřeba vybudovat paralelní R-ko přes HK, to vidí úplně každý, kdo jezdí.

0/0
28.12.2006 0:02

Profi

Re: Re: je to o lidech...

Kva... Pražáci, všude už stavíte dálnice, jen k nám do Budějc ne. Tak to honem napravte, nebo sem přestaňte jezdit!

0/0
28.12.2006 0:08

regazzi

Re: Re: Re: je to o lidech...

Podekuj čolkařům:-©

0/0
28.12.2006 10:23

mpes

Re: Re: je to o lidech...

Na tříproudovce před Prahou jezdí všichni jenom v prostředním a levém pruhu, např. :-/ Tak nechápu k čemu by mi byl další pruh...

0/0
28.12.2006 21:07

von Kleist

Re: Re: Re: je to o lidech...

Coz bych pochopil, kdyz jede clovek po te dalnici rychle a sam, pac napravo zacinaji byt koleje. Ovsem vetsinou je uprostred snura a v pravo nic a kdyz na ne clovek blikne nebo houkne, koukaj na neho jako na idiota.

0/0
28.12.2006 22:37

Klimoš

Re: je to o lidech...

Správně, tady je to slabý odvar toho, co je na silnicích ve Francii, Itálii, Španělsku, Řecku a jinde. Myslím na klasických okreskách, a také ve městech, tady jsou cesty proti tomu úplně prázdné a volné. Podívejte se do Neapole, Palerma, Thessaloniky a potom srovnávejte, kolik je místa na silnicích.

0/0
29.12.2006 12:28

jirka

ne jen silnicni sit v CR

stavba dalnic silnic ... :

http://jaknatoo.blogspot.com/2006/12/dalnice-motorway-dlnice-d11-praha.html !

rychlost stavby, cena stavby ...  R^

0/0
27.12.2006 22:49

kája

kolaps s desetinou aut ?!

na našich silnicích je denně jen desetina registrovaných vozů a už se mluví o kolapsu...;-D

0/0
27.12.2006 22:36

abrakadabra

BEZPEČNĚ se starým autem

Když tak čtu o kolapsu,řikám si, že když je pak nějaká bouračka,kdo to nejvíc odnese-no přece řidiči ve starých plechových rakvích.A jedním z nich můžu být i já(mám š120).Nejsem žádná sociálka,ale na nové auto hned tak mít nebudu a asi hodně lidí v týhle zemi nemá chuť dát třeba za ubohou voholenou Fábku Junior 228 tis. No a kdo má věřit autobazarům,které zakrývají vady,přetáčí kilometry a podobně šidí.Je tedy normální způsob jak jezdit bezpečně? Kdyby s tím naše vláda chtěla něco dělat,tak nějak zvýhodní možnost dostat se k novému nebo zkrátka BEZPEČNÉMU autu pro větší část řidičů.Jediné co všichni dokáží,je bědovat nad přestárlým vozovým parkem.Ale každý nežije v Praze,aby si mohl vozit prdel v nových nebo zánovních autech.Tak proč někdo neumožní prodej samostatných skeletů např. Fabie nebo jiných bezpečných aut.Motor nebo převodovku a vše ostatní si tam pak může každý zabudovat třeba ze starý stodvacítky a jezdit neekologicky,ale aspoň bezpečně???

0/0
27.12.2006 22:18

no to je teda názor!

Re: BEZPEČNĚ se starým autem

Příteli, proberte se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
27.12.2006 23:44

mpes

Re: BEZPEČNĚ se starým autem

Tak to jsi mě dostal, kutile ;-D Ty bys chtěl prodávat auta asi jako Ikea skříně, že? Rozmontované na šroubky :-)

0/0
27.12.2006 23:46

moderate

Re: Re: BEZPEČNĚ se starým autem

"Skeletů Fabie" najde na kdejakém vrakovišti dost. ;-D

...no a pokud si tam bude chtít dát nějaké harampádí ze 120-ky, tak to může taky.

...a pak hurá do zkušebny.:-/

0/0
27.12.2006 23:59

moderate

Re: BEZPEČNĚ se starým autem

Je mi líto, ale VLÁDA vám nové auto opravdu nekoupí. :-) To musíte sám.

Za 100k už jsou v bazarech k dispozici rozumná auta...

...osobně si myslím, že by z EU měl přijít zákaz na provoz všeho, co nesplňuje emisní normu S2.

0/0
27.12.2006 23:55

von Kleist

Re: BEZPEČNĚ se starým autem

Teda priznat se tu k jezdeni ve 120ce chce hodne odvahy, tady je to samy reditel zemekoule s autem alespon za mega, ktery ma dost casu se tu posklebovat. :-):-)

Jo, koupe jeteho auta je skoro vzdy koupe zajice v pytli, kazdy ma totiz zajem co nejlip prodat.

To co popisujes, bys mohl provest treba jako individualni stavbu vozidla,ale dostat to na silnici bude neco stat. Navic mam pocit, ze u indiv. staveb jsou ulevy na bezpecnost, za to vsak nejsou na emise.

To ze nekdo ma (na nove auto,nebo cokoliv jineho) a nekdo nema (asi vetsina) je bezna a prirozena feature kapitalismu.A nenech se mylit,ani v te uzasne Praze nema zdaleka kazdy na nove auto.

Abych te uklidnil, na nove auto (napr. O2) mam a stejne jezdim v necem podobnem jako ty a nemam problem, ikdyz doufam, ze to do mne nejaky vul nenasije.

0/0
28.12.2006 1:06

Ufi

to chce klid,

až dojde ke kolapsu, tak se holt část lidí co jezdí do práce autem přesune zpátky k hromadný dopravě, kterou maj někteří u nosu (že sídlišťáci v praze :o) ), páč jim těžko bude zaměstnavatel tolerovat každodenní pozdní příjezdy a holt si připustí že jsou stejný "socky" jako ty desetitisíce ostatních co hromadou jezdí a kterými momentálně opovrhují. no a nám co musíme autem, se konečně na silnic uleví. a já to přivítám, páč mám na starosti techniku na rozloze 150x200 km na 40 místech a uprostřed je bohužel praha, takže přeprava sem a tam je na pytel.

0/0
27.12.2006 21:16

J

Re: to chce klid,

nj, jenze to by ta socka nesmela jezdit uplne stejne pozde a casto draz nez to auto. Napr lokalni presuny v Teplicich resim bud pesmo nebo autem, jelikoz oboji vyjde casove i financne lip, nez MHD. O Praze radsi nemluvim vubec, jelikoz navsteva prazke MHD je zazitek, na ktery se nezapomina. Ne kazdy si muze dovolit prijit do prace ovonen zvratky a potrisnen lidskymi exkrementy. A to ze se do prace chodi +- autobus, hodina zadna mira je celkem v Praze standard uplne vsude. V Praze se vcas proste chodit neda, to by clovek na miste musel stanovat den predem.

0/0
27.12.2006 21:45

demon3

Re: Re: to chce klid,

To sou zase kecy !!! ;-€

Jezdim v Praze do školy/práce MHD už nějakých 20 let a nikdy jsem tam nepřišel potřísněn exkremety nebo ovoněn zvratky a přijít později než o nějakých 10-15 minut než je běžný se mi povede tak asi jednou nebo dvakrát za rok, což by se mi při použití auta určitě nepovedlo. A o faktu že je MHD i finančně výhodnější snad ani nemá smysl diskutovat.

0/0
27.12.2006 23:26

vvitty

Re: Re: to chce klid,

vetsina tramvajovych linek ma na sve trase zvlastni, vyhrazeny pruh, pokud ho nezablokuje idiot v aute. takze tramvaje a metro jezdi celkem dobre. je pravda, ze na spoustu mist bych se dostal autem za srovnatelnou dobu, zejmena pokud je mezi vic prestupu. ale potom musim jeste ctvrt hodiny hledat volne misto, casto placene, kdezto u tramvaje me nemusi zajimat kam odjede.

s tim ovonenim, no nevim, to se mi nestalo ani v nocnich tramvajich, ktere pouzivaji pouze lide na cestu z baru/hospody a v zime bezdomovci pro pocit tepla.

0/0
31.12.2006 12:55

Ebo

..huž aby to bylo

..když se mi tu ráno stěhuje pod okny sídliště z 20K obyvateli do města, a pak večer zase zpátky, tak si říkám, že by fakt stálo za to pro soukromé osoby zvednout cenu benzínu na pětikilčo za litr.. sám mám auto, ale jezdím s ním, jen s těžkým nákladem a nebo na vzdálenosti 20Km + 

0/0
27.12.2006 17:26

tom

Re: ..huž aby to bylo

ty ses ale rozumbada!(Y)

0/0
27.12.2006 18:29

Alfik

Re: ..huž aby to bylo

se divím, že máš vůbec auto, co takhle pořídit kravku nebo koníka a vozík na ty těžké převozy ...

0/0
27.12.2006 18:44

Ebo

Re: Re: ..huž aby to bylo

..soráč, ale do práce si prd*l vozím MHD..ač to není tak rychlé a pohodlné.. když vidím jednoho člobrdu v autě a těch jede takhle už skoro většina, tak je mi na :-© .. místo kravky a koníka mám auto..  ale rozdíl je v tom najít rovnováhu mezi výrazy ekonomický a ekologický..

0/0
27.12.2006 19:15

regazzi

Re: Re: Re: ..huž aby to bylo

A jeeee......zase jeden, co ma bolsevika v hlave.....Sakra, kde se v lidech bere ta snaha porad ostatnim organizovat zivot ?:-©

0/0
27.12.2006 19:56

sazkar(tecka)net

Re: Re: Re: Re: ..huž aby to bylo

LOL. Bolsevika tam mas spis ty (ne nechci se do tebe bezduvodne navazet). Ale prerozdelovani na max, tj. vybirat pausalne dane ze mzdy nebo DPH a pak z toho dotovat dalnice zadarmo pro vsechny, tak to je presne ten bolsevizmus. Bohuzel...

0/0
27.12.2006 20:04

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: Re: Re: ..huž aby to bylo

:)) víš kolik se vybere na dálničních známkách a na spotřební dani u PHM ? :)) to co je tady "dotovany zadarmo" nejsou dálnice, protože na ten objem vybranejch peněz by museli být ze zlata ... ale jsou to právě sociální dávky lamko, na sociálce ti to špatně říkaj ;-D

0/0
27.12.2006 23:44

mpes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..huž aby to bylo

tak se musíš polepšit a až zase budeš sedět u přepážky, tak mu to vysvětlit o něco názorněji ;-D

0/0
27.12.2006 23:48

fox

Re: ..huž aby to bylo

R^

0/0
27.12.2006 19:35

sazkar(tecka)net

Re: ..huž aby to bylo

souhlas: zdanit benzin este vic a ulevit primejm danim, bohuzel to tady ty socansky pakazi (to opravdu nema co delat s tim kdo koho voli) nedojde, ze je to efektivnejsi reseni

druha moznost emigrace tam, kde si lidi vazi kvalitniho prostredi i vlastniho zivota

prave sedim v Eurocity, pohoda jazz a mlha mi muze vlizt na hrb; sem rad ze sem nechal auto doma

0/0
27.12.2006 19:37

useknutahlava

Re: Re: ..huž aby to bylo

ja jsem před měsícem seděl v normálním rychlíku. zapařená prdel, hlasité hovory socek, smrad, hudba ze sluchátek jiných lidí... od té doby jezdím výhradně vlaky ic/ec.

0/0
27.12.2006 21:58

Desperado

Re: Re: Re: ..huž aby to bylo

R^ Vovovo tom to jééé. Co z toho že se dá celkem pohodlně cestovat IC/EC, když pro běžné každodenní dojíždění do práce jsou určeny dobytčáky v podobě lokálních, nebo vnitrostátních meziměstských spojů. Teď to mám tak, že na štreky do zahraničí se také rád pohodlně svezu IC/EC a plechovku nechám doma, ale pro normální každodenní dojíždění do práce mě holt hromadná poprava nemá co nabídnout: mizerné jízdní řády, rozcvičky ve vícenásobném přestupování, humusácké dobytčáky, nutnost občas sdílet malý prostor ve voze s občas také pěkně bezohledným dobytkem... :-© Nenene prostě stále budu ten ošklivý motorista a budu jezdit sólo autem, protože nejsem masochista a díky cenové politice ČD a dalších poskytovatelů "lidové" přepravy se nevykompenzuje to pohodlí prostě sednout a jet kdy se mě zachce.

0/0
27.12.2006 22:28

krása

Re: ..huž aby to bylo

ve městě krásná představa... ale lidi  bydlící na vesnici či nějakých 15km od města jezdící za prací budou platit benzín z čeho? A pokud chceš argmumentovat tím že autobus jezdí všude tak se podívej na jízdní řády a uvidíš tu krutou realitu. A nepočítaje to, že na venkově jsou podstatně nižší platy než-li ve městě. Tak nevím z čeho by platili lidi dopravu. :-) a na kravce se třeba za prací 15 km jezdit fakt nedá. :-)

0/0
27.12.2006 20:43

JirkaNeprihlaseny

Re: Re: ..huž aby to bylo

1.Si protiřečís. "Na  venkově jsou podstatně nižší platy než-li ve městě", "ale lidi  bydlící na vesnici či nějakých 15km od města jezdící za prací".

2.Co mě je do nich. Doprava za prací je každého problém.

3.Souhlas se zvýšením nepřímých daní a snížením přímých.

4.Nechat každého rozhodovat o tom co vydělá a donutit příživnické socky makat.

0/0
27.12.2006 21:30

pavelthelong

smesne

ptam se jaky kolaps - kdy kdo v ceskych pomerech neco podobneho zazil ? jezdim rocne

zirka 40 Tkm, z 2/3 po nemeckych dalnicich. Zazil jsem situace s nekolikahodinovou

zacpou diky naledi, byly i zpravy o tom, ze kvuli naledi v Poruri

museli lide na dalnici prenocovat a teprve druhy den se zacpa o delce vice nez 60 km rozjela. U Kolina n/R. jsou 2xdenne-rano a vecer- fronty trvajici 30-60 min. Takze nedelni fronty vikendaru z jiznich Cech na D1 a na benesovske jsou kolaps? Smesne!! Zkuste si pres den projet Milanem nebo Londynem. Prejde vas humor.....

0/0
27.12.2006 15:53

Mladá Fronta na banány

Re: smesne

Prohnilou kapitalistickou cizinou nás nestraš.

Pražáci chtějí dokončit komunismus. Potřebují tedy dotace do městského okruhu i do hrobesky.

Česká verze kapitalismu s bolševickým ksichtem (promiňte pane prezidente, nemyslel jsem to osobně) je o tom, že ti vyvolení brečí a okrádají ty méně vyvolené.

0/0
27.12.2006 16:03

tom

Re: Re: smesne

dalsi chytrolin, tak tahni do Ciny, nebo na Kubu, vole!

0/0
27.12.2006 18:31

Profi

Re: Re: Re: smesne

Nemusíš všem dávat najevo svou mentální nedostatečnost.

0/0
28.12.2006 0:14

sazkar(tecka)net

Re: smesne

to o cem pises je proste jen dalsi blbej system dopravy, jsou mesta ktery ji maji vyresenou lip

namatkou Amsterdam, kterej proste rusi parkovaci mista, parkovani je drahy a kdyz uz tam nekdo musi, tak proste kdykoliv NENI problem naprosto plynule dojet do centra, nalozit/vylozit a odjet

druhy mesto ktery se mi libilo byl Belehrad, kde z hlavni dopravni tepny byly povoleny odbocky pouze doprava; doleva ne, tudiz se nekrizila doprava, pokud nekdo chtel do ulice doleva, musel dojet o kus dal na pravdelne rozmistovanej kruhak a odbocit z protismeru; genialni a jednoduchy

0/0
27.12.2006 19:31

Martin

Re: Re: smesne

hele tak tohle sem sem nepochopil, a ty lidi co tam žijou si auta nosej na půdu nebo co ?

0/0
28.12.2006 12:40

gogol

Otazkou neni kolik pruhu pridame, ale jak to udelat aby jezdilo mene aut.

Hodne hrube vysvetleni. Snizim-li pocet kamionu a aut na polovinu, nemusim stavet dalnice za 100 miliard a usetrene penize mohu pouzit na dotaci verejne dopravy. Konecne - staveni dalnic pro vice aut je DE FACTO dotace tech co auta pouzivaji.

Pokud ale uz penize do silnic tecou, mely by jit do jejich kvality a to jak povrchu tak znaceni. Jiste kazdy vite, jak se pred vami pri prechodu hranic do Nemecka "rozsviti" cesta. Protoze vodorovne znaceni nejen existuje, ale je take obnovovano.

0/0
27.12.2006 15:48

Mladá Fronta na banány

Re: Otazkou neni kolik pruhu pridame, ale jak to udelat aby jezdilo mene aut.

Jasně, osobní doprava na železnici, páteř komunistické politiky.

Ročně se na spotřební dani z PHM a části DPH připadající na tuto daň vybere cca 60 miliard.

Pro srovnání ČD mají tržby z osobní přepravy ročně 5 miliard, jen osobní náklady v osobní přepravě jsou cca 14 miliard. Energie a další provozní náklady budou víc než 10 miliard, investiční výdaje raději nepočítejme.

Než začnete žvanit o "dotacích těch, kdo auta používají" (patrně z peněz těch, kdo jezdí hromadnou? ;-))) uvědomte si, že 30 Kč za litr benzinu je 15 Kč daní.

0/0
27.12.2006 15:58

phi

Re: Re: Otazkou neni kolik pruhu pridame, ale jak to udelat aby jezdilo mene aut.

tak si zjisti kolik stoji kilometr dalnice :D

0/0
27.12.2006 20:53

Lavet

Re: Re: Re: Otazkou neni kolik pruhu pridame, ale jak to udelat aby jezdilo mene aut.

Od 100 mil. do 1.5 mld., podle podmínek popř. tunelů. A ty si zjisti kolik stál koridor pro Pendolino. Veřejná doprava bude mít vždy problém s tím, že je to veřejný zájem a jako takový nebude v čistě privátních rukou, bude se tedy stále dotovat. Ale dálnice jako základ infrastruktury znamená hlavně základ pro rozvoj každého regionu. 

0/0
28.12.2006 11:56

syselpolni

Re: Otazkou neni kolik pruhu pridame, ale jak to udelat aby jezdilo mene aut.

Ten první odstavec se Vám opravdu nepovedl...

0/0
27.12.2006 16:24

MekyCaba

České silnice se blíží kolapsu

Kamiony nejezdí opravdu po silnicích pro nic za nic.Vozí na př.ty podělané jogurty od nás do Německa a jiné stejně podělané jogurty z Německa k nám.

0/0
27.12.2006 15:04

datel.gambler

Re: České silnice se blíží kolapsu

ale to je jen zlomek. Taky tady jezdi za*sraní rumuni, bulhaři a turci, kteří určitě nevozí jogurty ani od nás, ani pro nás a dělají tady největší bordel ;-O

0/0
27.12.2006 15:50

Mladá Fronta na banány

Re: Re: České silnice se blíží kolapsu

Ano a ještě korumpují poctivé české rozoumky tím, že platí > 10 Kč za každý spotřebovaný litr nafty do státního rozpočtu a od ledna také mýto.

Takové týrání.

0/0
27.12.2006 16:08

Desperado

Re: České silnice se blíží kolapsu

Tak kolik těch mých podělaných Yoghurtů mě ty kamióny z Polska, Rumunska, Maďarska či toho Německa vezou přes naše ucpané dálnice. To já jsem si všiml zase, že většina z nich si udělala laciný tranzit přes naši zemi. Ale o tom, že by mě vezli podělané Yoghurty to teda jsem takových moc neviděl. Rv

0/0
27.12.2006 16:25

zbyndos

Re: České silnice se blíží kolapsu

Kdyby jenom to. Kamiony vozí jogurty z Kunína (dnes Ostravy Martinova) do Prahy, tam se hodí na jednu paletu s moukou z Olomouce a minerálkami z Luhačovic, a druhý den to šupajdí zpátky. Kauflandům a spol to ušetří pracovní síly na oddělení Příjem zboží a nám je z toho potom na dálnici smutno. Myslím že se tomu říká logistika. Achjo.

0/0
27.12.2006 17:54

šarlatán

příčiny jsou 2

První je příliš levný benzín. Druhá je po*raná Evropská unie, kvůli které si ani nesmíme zdražit krátkodobé dálniční známky pro kamiony a jsme nuceni kupovat portoublé a drahé "řešení" zvané elektronické mýto.

0/0
27.12.2006 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.