Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opěrky hlavy nepodceňujte: Švédská auta chrání krk nejlépe

Čím dál tím bezpečnější auta mají svou achillovu patu v hlavových opěrkách. Při nárazech zezadu totiž řidič i spolujezdci často utrpí nepříjemné poranění krční páteře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nemessis

BMW za to nemůže...

mrkněte na nastavení sedadla u volva a bmw, kdyby v ADAC neznevýhodňovali bavorák, výsledky by byly úplně jiný-tydle testy sou na dvě věci...:-©

0/0
2.1.2007 14:02

regazzi

Re: BMW za to nemůže...

.....testy na dvě věci a autor článku na tři. Doteď tam nechal ten mnou níže popsaný logický nesmysl........asi mu nevadí, že ho má půl národa za blbce;-D

0/0
2.1.2007 14:39

TC

Re: Re: BMW za to nemůže...

Hlava i horní část těla letí kupředu. Ale jinou rychlostí. To je správně. Říká se tomu fyzika.

0/0
3.1.2007 10:40

frufru

Re: BMW za to nemůže...

Hmm, a viděl jsi někdy Volvo, když už to tvrdíš? Standartní bawo má proti Volvu běžný traktoristický sedačky :-P

0/0
2.1.2007 15:57

zeezee

Re: Re: BMW za to nemůže...

ja jsem jej videl, sedacky byly srovnatelne

0/0
2.1.2007 16:46

Ne

Re: Re: Re: BMW za to nemůže...

Vsechny baworaky maji v zakladu naprosto zoufale sedacky, ktere se ani po paty nesahaji tem co jsou ve Volvu. Pokud clovek chce jezdit pohodlne v BMW tak si musi priplatit na komfortsitze nebo sportsitze (podle rady).

0/0
18.1.2007 22:59

nemessis

Re: Re: BMW za to nemůže...

Nepopíram, že Volvo je bezpečnější než BMW, ale kdyby sedačky byly alespoň stejně srovnané, tak by rozdíl nebyl tak propastný.:-/

0/0
2.1.2007 16:53

petr

Re: BMW za to nemůže...

ADAC znevýhodňuje BMW před Volvem ? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.1.2007 10:20

regazzi

???

"Nebezpečí při nárazu jiného vozu zezadu spočívá v tom, že se hlava při střetu pohne rychle dopředu jinou rychlostí než horní část těla. "

Autore článku, umíte si představit síly a jejich směr v okamžiku nárazu ? Je to totiž přesně naopak: Hlava v okamžiku nárazu letí DOZADU a pokud je opěrky špatně seřízená nebo daleko od hlavy, dojde pak k poranění krční páteře a svalových vazů.

Takže trochu přemýšlet, pak psát :-)

0/0
2.1.2007 12:09

bullshit

Re: ???

"přemýšlet" a "psát" tady, na shit-dnes? to si děláš kozy ne...;-D

0/0
2.1.2007 12:25

regazzi

Re: Re: ???

R^;-D

0/0
2.1.2007 13:41

RealityCheck

Re: ???

Jestli to neni dano tim, ze autor textu popisuje pohyb ve vztahu k vnejsimu svetu (absolutni zrychleni ve vztazne soustave definovane treba povrchem zeme), kdezto vy mate vztah pouze k automobilu, kdy je relativni zrychleni oproti telu zaporne.

Me to pri prvnim precteni sice take zarazilo, ale nesmysl to neni.

Takze nez jsem se zacal ohanet dusevnim zdravim autora, nejprve jsem trochu premyslel, pak psal...

0/0
2.1.2007 15:09

regazzi

Re: Re: ???

;-Dhlavu narazejici na spatne nastavenou operku hlavy tezko bude zajimat pohyb vuci okolnimu svetu, ale prave vuci autu a te operce a vuci telu;-D

Takze pro vas plati stejne doporuceni: Myslet a pak psat. Naopak je to vzdycky pruser ;-D A hlavne moc nefilozofovat.;-D;-D

0/0
2.1.2007 15:15

rudastraka

Re: Re: Re: ???

nebudu ti brat tvoji pravdu. ve skutecnosti se v okamziku narazu nedeje nic, az v okamziku kdy na telo zacne pusobit pohym sedacky se telo zacne pohybovat dopredu a pak i hlava

0/0
2.1.2007 15:33

regazzi

Re: Re: Re: Re: ???

Poradim ti jak si to overit:

Vem sveho sefa, postav ho na chodbu zady k tobe, zezadu se rozebehni a strc ho silou do zad. Hlava se mu zvrati dozadu, pak dopredu a az se narovna, kopne te do (Y) na pracák.;-D Pak na to prijdes.

0/0
2.1.2007 16:21

Aleš

Re: Re: Re: Re: Re: ???

Opravdu zvláštní fyzikální zákony působí na tvého šéfa...když do někoho strčím, jeho hlava se nezvrátí dozadu, ale zůstane na místě a tělo se vydá dopředným pohybem. Jelikož je kloubově spojená s tělem, celý pohyb vytváří dojem, že padá dozadu...ale představ si ten kladkostroj, jaký bys musel mít připevněn na sobě, aby platilo to co jsi napsal...R^

0/0
2.1.2007 17:06

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???

;-D OK, zkus to a kdyz prezijes bez uhony, tak dej vedet;-D;-D

Ach jo.....;-D

0/0
2.1.2007 22:22

iuos

hmm

máš pravduR^

0/0
19.1.2007 15:05

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: ???

trochu ses do toho zamotal. nejdriv pises ze hlava leti dozadu, ted mirnis ze se jen zvrati dozadu. kazdopadne se i hlava zacne pohybovat dopredu. zopakuj si fyziku ze ctvrty tridy

nemam sefa

0/0
2.1.2007 17:49

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???

Takze ty mi chces tvrdit, ze hlava i s telem pri narazu zezadu leti dopredu ? Ty mas na krku korzet ? Uvedomujes si, ze hlava je spojena s telem ohebnou pateri a ze pokud telo narazem do auta leti dopredu, tak se hlava zvrati dozadu ? Proc by tam tedy operky hlavy byly, kdyby to fungovalo podle tebe ???

Zeptej se ve treti tride zakladni skoly :-)

0/0
2.1.2007 22:28

R2D2_cz

Re: ???

Přesně tak, dozadu! Řekl bych, že hlava zůstává při nárazu na místě a tělo se pohybuje se sedačkou dopředu rychlostí závislou na síle nárazu. Tudíž hlava jde z našeho pohledu dozadu, kde ji zabrzdí opěrka.

0/0
3.1.2007 15:19

2Mac7

Re: ???

v okamžiku nárazu letí i hlava dopředu , zpět letí až pak ;-)

0/0
19.1.2007 13:36

Bohouš

100

A co moje škoda 100 ;-D

0/0
2.1.2007 11:05

Soustruh

Re: 100

tu se neodvážili testovat, aby mohli tvrdit něco o bezpečných autech ze Skandinávie, ale každýmu je přece jasný, že by všem vyfoukla hlavní cenu ;-)

0/0
2.1.2007 11:13

Bohouš

Re: Re: 100

Ale nemužu vozit spolujezdce, páč mi utikala pořád koza a tak jsem kšír použil na uvázání kozy, ale vzadu nejsou a tak muže jezdit v klidu v zadu a asi vyndám sedačku aby měl splujezdec místo pro nohy a to se mi pak nevyrovná ani nějakej mergl ;-D (Y)

0/0
2.1.2007 11:25

iuos

hmm

tak to měl kámoš v trábošovi.. dokud jsem nejeli ve čtyřech, tak to bylo v pohodě... pak jeden musel sedět na zemi ;-D;-D;-D

0/0
19.1.2007 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.