Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektronické mýtné: Objížďka se někdy vyplatí

Vyplatí se řidičům kamionů platit nově zavedené mýtné, nebo hledat objížďky? iDNES.cz spočítal tři modelové trasy na našem území. Výsledek je překvapivý. Pokud kamion nespěchá, může za určitých okolností objížďkou ušetřit na jedné jízdě až stovky korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tazman

vyplatí se objet

Já se snažím objíždět a mám stále naloženo 24tun.Chce to pomalejší rozjezdy a plynulejší jízdu.Dříve dálnice nebyly a taky se jezdilo.Je vidět,že jste zhyčkaní tempomatem a automaty[>-]

0/0
24.3.2007 17:11

Pavel

Brno-Břeclav

Na teto trase jezdi vsichni kdo jsou z Breclavska a Hodoninska na trase okresni silnice ktera vede celou dobu podel dalnice - tady by to chtelo zmerit pocet kaminou ktery jezdi po dalnici a po okresce pres hustopece.

0/0
8.1.2007 21:24

Pavel

Spotřeba po okreskách je přeci větší

Na dálnici jede náklaďák plynule, kdežto na okreskách každou chvíli zrychluje a zpomaluje, je víc kopců, takže spotřeba je vyšší. To není v tabulce zohledněno.

0/0
5.1.2007 12:23

Blesk Postřehovič

Re: Spotřeba po okreskách je přeci větší

No ty jsi taky bystrý kluk ;-DR^

0/0
5.1.2007 12:51

josele

Re: Spotřeba po okreskách je přeci větší

ty asi vela nejazdis co? jazda po okreskach spotrebovava menej paliva, pretoze v priemere jazdis pomalsie.

0/0
5.1.2007 19:31

Alfik

Re: Re: Spotřeba po okreskách je přeci větší

Souhlas (josele), pokud jedu od nás do Ostravy po dálnici tak mám spotřebu cca kolem 8 litrů a když to vezmu po okreskách tak se dostávám na zhruba 7 litrů. Časově je to plichta, po dálnici to mám o cca 90 km delší. Dálnici volím většinou jen pro pohodlí když se v noci vracím domů.

0/0
6.1.2007 0:07

djrhedy

Re: Re: Re: Spotřeba po okreskách je přeci větší

To platí pro osobní auta, který valej po dálnici 110 až 130 a po okreskách 70-100. Ale ne pro kamiony ...

0/0
8.1.2007 23:07

bullshit

V diskusi na zdejším serveru CENZURA jen kvete !!!

Koukám pěkně si to tady probral woe cenzore jen co je pravda. Ale žádný sprostý slova, rasismus atd. ale kritika shit-dnes ta tě žere viď ;-(. Kdybys radši ty troubo věnoval svoji energii na kontrolu článků (když ne jinak tak alespoň pravopisu - věcná stránka je nejspíš mimo tvoje chápání), možná by potom tý krityky ubylo.;-€ 

0/0
5.1.2007 7:48

Rejpal

Re: V diskusi na zdejším serveru CENZURA jen kvete !!!

Když už na někoho prudíš kvůli pravopisu, tak si po sobě přečti alespoň ten kritický příspěvek. Vypadá totiž minimálně trapně, když je tam několik chyb, včetně hrubek ;-D

0/0
5.1.2007 9:15

bullshit

Re: Re: V diskusi na zdejším serveru CENZURA jen kvete !!!

ty by sis mohl s cenzorem podat ruku woe rejpale ;-D, uvědom si, že já tady nepublikuju žádnej článek, tohle je veřejná diskuse a proto si sem můžu psát hrubek kolik chci.... ;-D 

ale lidi jako ty se výborně hoděj do státní správy - místo řešení konkrétních chyb najít jiné a přejít do protiútoku. s takovejch jako seš ty se mi chce :-©:-©:-©

styď se vostudo X

0/0
5.1.2007 9:28

Rejpal

Re: Re: Re: V diskusi na zdejším serveru CENZURA jen kvete !!!

Nevím, proč se rozčiluješ ;-D S iDnes enmám nic společného, takže "řešení konkrétních chyb místo přecházení do protiútoku" mi jaksi nepřísluší ;-) Prostě mi jen přijde směšné kritizovat někoho mimo jiné za pravopis a mít v příspěvku chyby. A mimochodem ve státní správě rozhodně nepracuji ;-) Takže přeju více nadhledu a krásný den R^

0/0
5.1.2007 10:32

milos

cena a efekt dalnic - kolik stoji 1 km dalnice?

dalnice - cena a efekt?

http://jaknatoo.blogspot.com/2006/12/dalnice-motorway-dlnice-d11-praha.html

0/0
4.1.2007 21:31

JAHODA

NÁVOD: JAK OCHCAT MÝTNÉ BRÁNY

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007010401

0/0
4.1.2007 16:40

hadour

Trasa ČB-Brno

Tak trasu Telč-Brno jezdim autobusem skoro kazdej tejden a v zivote jsme pres Ivancice nejeli, tak to nevim, kde to zas IDNES sebrali. Ivancice jsou trosku mimo. Navic pred Brnem by podle mne musel kamion stejne najet na dalnici, myslim ze "po stary" kolem Masarykova okruhu to pro kamiony neni ani prujezdny. Ale nevim to presne. A navic bych chtel v zime videt na Vysocine, jak by se tu ty kamiony motaly. Budou stat v kazdym mensim kopci. Staci kdyz je action jen na dalnici.

0/0
4.1.2007 16:24

jaja

Re: Trasa ČB-Brno

Mylím, že ty Ivančice v tom výpočtu udělali dost paseku. Rozdíl km na obou trasách je totiž 42 km ve prospěch Telče. A s tou klikatostí to není taky hrozný, vemte si úsek Náměšť - Třebíč, nebo nově přeložku u Telče. Chystá se i přemostění u Rapotic atd. Bavíme se totiž o "jedničkách", které musí být stavěny v určitých parametrech, které se blíží rychlostním komunikacím. Nejde o žádné "okresky"

0/0
5.1.2007 14:59

ufi

za tenhle článek by měl autor dostat karabáčem

ono už před zavedením mýta jezdili tiráci po okreskách a úplně to stačí a ještě je k tomu navádějte víc;-€ docela nepříjemný když se vyřítí proti vám náklaďák a zabírá i váš pruh. nebo když dojedete tiráka v úseku, kde se nedá předjet, on jede krokem, páč je to samá zatáčka a kopec a takhle jedete třeba 20km. (jenom jednou mě tirák pustil tím že zpomalil a zajel na kraj). a kašlání na váhový limity na mostech a zákazy, to je normální a dost okresek je díky tomu za posledních 5 let docela zhuntovaných. kdo mi zaplatí vyšší spotřebu a můj čas? navíc většina řidičů během dopoledne využívá auto pro práci a přesun za úkoly a jet třeba 70 kiláků hodinu a půl je stále častější.

0/0
4.1.2007 15:46

Michal

Re: za tenhle článek by měl autor dostat karabáčem

Na druhe strane, na to by ridici stejne prisli. Navic ze zde jasne ukazuje debilita zavedeni mytneho pres brany namisto satelitniho systemu.

0/0
4.1.2007 15:58

pepan

Re: za tenhle článek by měl autor dostat karabáčem

No autor by měl dostat výprask za návod, ale naši páni  poslanci  by každý den měli dostat padesát ran devítiocasou kočkou  za to že tenhle nesmyslný tranzit přes republiku povolili.

Dalších padesát ran každý den ráno by měli dostat dopravci kteří ve prospěch tranzitu kamiónů pány poslance získali.

To, co se v tomhle státě děje je proti zdravému rozumu.

0/0
4.1.2007 16:19

lolek77

Re: za tenhle článek by měl autor dostat karabáčem

Je to pustá teorie. Ty poplatky nám promítnou do cen zboží, jízdenek a služeb a dopravci nemají motiv se trmácet po okreskách. Děkuji p. Šimonovský za další zdanění našich příjmů.

0/0
4.1.2007 22:58

bambus

Rakousko

Typuju, ze ridici, kteri se takhle snazili vybehnout se sistemem mytnych bran v Rakousku byli CESI ;-D !Tohle snad zadnej jinej narod proste nemuze napadnout.Snad jedine my neustale premyslime jak neco(nekoho) "vo-je-bat" R^

0/0
4.1.2007 15:46

bambus

Re: Rakousko

pardon: ... se systemem... ach ten cestin... :-)

0/0
4.1.2007 15:46

Andee

Re: Re: Rakousko

a taky tipuju je s měkkým "i" ;-)

0/0
4.1.2007 21:21

Wolf

1. trasa

První trasa se dá naplánovat i jinak a to tak že z olomouce do mohelnice se dá dost dobře jet paralelně vedle dálnice a krom jednoho většího stoupání není pro kamion žádný problém. Takže cesta přes opavu je zbytečná.

0/0
4.1.2007 15:16

VlK

Rakousko a my

Sice souhlasím, že kamiony to budou min. objíždět, ale přece jen argument s Rakouskem pokulhává. V rakousku není vedle skoro každé dálnice paralelní silnice...

0/0
4.1.2007 14:21

BUFFALO_CZ

"Pokud kamion nespěchá" :))

tak řidiči dopravců dostávaj bonusy za dřívější dojezd, předjíždí se i kvůli tomu aby jeli o 1km/hod rychleji, resp. aby snad nemusel pustit plyn neřkuli přímo podřadit :)) ale idnes se zamyslela nad tím "co kdyby náhodou nespěchali" R^;-D

0/0
4.1.2007 13:27

JD

Re: "Pokud kamion nespěchá" :))

tak viš jak, pohoda, kafičko, cigarko. šak o nic nejde ne? a nějaka serpentina mě nemože rozhodit. ani snih v kopcu

0/0
4.1.2007 15:15

King_Feanor

to je úžasný

až budu na kole potkávat na silnicích 3 třídy takový kolosy, který zaberou celou silnici... to bude akorát pro smrt...

0/0
4.1.2007 13:04

owner26

Re: to je úžasný

Silnice autům, cyklostezky cyklistům. Asi tak.

0/0
4.1.2007 13:23

bullshit

Re: Re: to je úžasný

a chodníky chodcům... ale ať všichni cálujó;-€

0/0
4.1.2007 13:25

OldFaker

No, ještě nemáte věk...

...na rozumnou debatu, mladíku, tak jen tolik: dvě třetiny obyvatelstva tohoto  státu nemají v okruhu padesáti kilometrů ani metr cyklostezky (nezaměňovat s cyklotrasami ), ale to frikulínovi také nevysvětlím... Asi tak.

0/0
4.1.2007 14:04

bullshit

Re: No, ještě nemáte věk...

klid fakere, nasaď si čupřinu napěchuj fajfku a di se projít ať se trochu prodejcháš čerstvým vzduchem. chodníky tam snad máte ne;-)

0/0
4.1.2007 14:07

cote d'or

tak jezdi tam, kde jsou

a nepleť se mezi dospělé na silnici

0/0
4.1.2007 15:46

cote d'or

na silnici 3. třídy se stěží vyhnou dvě auta

když potkám jeden ze dvou denních autobusů, zajíždím do příkopu. předjíždět se musí opatrně, protože tyhle silničky bývají nepřehledné. cyklisti patří na cyklostezky nebo do parku, protože jsou zejména na těchto silnicích velice nebezpeční.

0/0
4.1.2007 15:45

Smějící se bestie

Re: na silnici 3. třídy se stěží vyhnou dvě auta

A řidiči jako ty patří rovnou cyklistům do rukou. Oni už ti vysvětlí, komu co patří, magore...

0/0
4.1.2007 18:17

radek

g

to asi vypracovával člověk ,který tomu vůbec nerozumí na trase ostrava-opava- šumperk mi to sežere minimálně 58 litrů a ten čas to je prostě blábol a v zimních měsících bych se tama vůbec,ale vůbec nepouštěl vím o čem mluvím takhle naplánovat trasu může snad jen inteligent u počítače

0/0
4.1.2007 12:38

franta

Re: g

Máš pravdu. Jel jsem tam několikrát i v zimě jen osobákem a ty serpentiny stály za to. Kamión jsem nikdy neřídil, ale v zimě bych to raději objel.

0/0
4.1.2007 12:49

zombie

Re: g

No ale dělník volantu je zase většinou negramotnej takže by to nebyl schopnej napsat;-D

0/0
4.1.2007 13:19

jokerr

Re: Re: g

Ahoj inteligente :-) Jsem naprosto spokojenej řidič náklaďáku. Kamionů utěšeně přibývá a řidičů je málo. Jsem ob den doma, víkendy volno a plat 35000 čistýho.  V práci  mam dost času i na dobrou knížku.  Za to s úsměvem snesu i pár nadávek od zamindrákovaných "řidičů" rekreační dopravy :-))

0/0
4.1.2007 17:51

Smějící se bestie

Re: Re: Re: g

Lepší rekreační doprava než rekreační vraždění...

0/0
4.1.2007 18:19

Dobrý den

Nějaká nízká spotřeba

30 litrů nafty/100 km s naloženým 40 tunovým náklaďákem? Spíš 60.

0/0
4.1.2007 12:04

Karel

Re: Nějaká nízká spotřeba

to mozna s 30let starou tatrou, ale ne s euro III a euro IV motory

0/0
4.1.2007 15:37

matysek-k

Re: Nějaká nízká spotřeba

as kolik si myslíš že ty kamiony dneska žerou

0/0
4.1.2007 15:38

TIR

....

;-D R^

0/0
4.1.2007 11:59

Neboztik Pepan

Objizdky

No ale proc se tim vubec zabyvat ze? Soudruzi z Kapsche nam do konce leta nainstaluji stejne obludy ke kazde druhe krizovatce na silnicich 1.tridy a bude to jedno.

0/0
4.1.2007 11:52

shr3k

Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

České Budějovice-Jindřichův Hradec-Telč-Třebíč-Ivančice-Brno. 8-oPro osobní auto je to jinak pěkná vyhlídková trasa...

0/0
4.1.2007 11:32

b.b

Re: Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

R^ pokud je dost casu a pekne pocasi.

0/0
4.1.2007 11:38

Neboztik Pepan

Re: Re: Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

Zajimalo by mne, kde se na te trase vzaly Ivancice? A proc u druhe trasy se jelo z Pelhrimova nahoru na Humpolec a ne primo do Jihlavy?

iDNES :-)

0/0
4.1.2007 11:47

Marek Staněk

Re: Re: Re: Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

Protože počítači vychází teoretický výpočet založený na využití maximálních povolených rychlostí a naprosto volné silnice vychází po D1 asi o 2,5 minuty rychlejší.

0/0
4.1.2007 12:13

99,5

Re: Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

Já jsem jich tam musel předjíždět dost i dřív, tak to pro ně asi nebude tak hrozný.

0/0
4.1.2007 11:47

a-c

Re: Re: Jen úchyl a masochista pojede s kamionem po trase

je jich tam presne tolik, kolik se jich tam vejde, aby se jim to vyplatilo. pokud by jich tam bylo malo nebo moc, brzy by to nekdo zjistil.

0/0
4.1.2007 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.