Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola bezpečné jízdy s mistrem rallye

Jak jezdí v běžném provozu automobilový profesionál, špičkový závodník? Má nějaké finty, jak si poradit se záludnostmi českých silnic? Radí mistr ČR v rallye Václav Pech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ach jo (bls1)

Bezpečný odstup

Obecně jsou doporučovány za sucha 2 vteřiny (kéž by to řïdiči dodržovali), tj ve 100km/h asi 55 metrů. Pan Pech dopuručuje skoro dvojnásobek, tak na to myslete až pojedete.

0/0
31.1.2007 10:14

Jacksass

1

super článek, mnoho užitečných rad R^R^R^R^R^

0/0
23.1.2007 10:21

Larus

Tak, kde jsou

ti borci, co mají reflexy jako závodníci - 0.0001 sekundy?? To bylo křiku, že jezděj "naprosto bezpečně" po dálnici 180 a nějaký vohnouti co jedou 140 je brzděj.

A abych nezapomněl, bezvadný článek. K takovejmhle lidem ať si novináři chodí pro rozumy a ne ke kdejaké "celebritě" a nebo "politikovi".

0/0
9.1.2007 8:26

Franta Jetel

superřidič

Se divim, že neučíte někde v autoškole, vždť je to škoda nevyužít takový talent.

0/0
8.1.2007 18:32

Larus

Re: superřidič

Byl jste někdy v autoškole? Vždyť by to bylo házení perel sviním.

0/0
9.1.2007 8:26

Alfik

chodci a cyklisti

Tak jako motoristi musí dodržovat spoustu předpisů, mělo by se uzákonit, že za snížené viditelnosti musí chodci buď mít oblečení s reflexními nášivkami nebo si přidělat třeba na rameno blikačku z kola. Ale je to těžké cyklisti to přikázané mají a stejně nesvítí. Já před lety chodil často za tmy a než jsme si na bundu začal připínat blikačku tak to bylo o život. Bez ní bych se už nevydal a dětem bych už nikdy nekoupil oblečení bez něčeho reflexního.

0/0
8.1.2007 17:56

Petr

Re: chodci a cyklisti

R^

0/0
9.1.2007 11:35

rychlya@seznam.cz

Re: chodci a cyklisti

Souhlasím, cyklisti by měli mít vzadu povinně blikačku a vepředu světlo i za dne. Rozhodně budou víc vidět i za ostrého slunečního svitu. Jedete-li proti slunci není nic vidět. Chodci, kteří chodí mezi obcemi,  by měli mít reflexní vesty, jaké jsou povinné v autech. Rozhodně by ubylo mnoho zraněných a mrtvých chodců a cyklistů. Nedodržení napoprvé pokutovat a napodruhé zabavovat cyklistům kola a chodcům boty;-D

0/0
9.1.2007 11:42

Maťo

řazení

Ono nepreraďovať pri predbiehaní u mňa je občas problém. Keď som išiel v piatok z Třeboně do Budejc tak som naraz predbehol asi 8 áut a 2 kamióny. Zo 70km/h na 160 km/h to docela hučalo (2xRemus). Ísť to na jedej rýchlosti, to by asi nešlo :-)

0/0
8.1.2007 17:36

medick

Re: řazení

to sa chváliš alebo sťažuješ? Ty 2x Remus. Skoro by som povedal 2xchudák.

0/0
12.1.2007 6:41

old fashioned Vince III...

ehmmmm,

pardon, ale kde jsou (mimo dálnic...) v CR nějaké středové čáry?8-o8-o8-o

0/0
8.1.2007 17:13

I

Re: ehmmmm,

Na příjezdovce do Slušovic :-)

0/0
8.1.2007 23:29

Mirek

mlhovky

Ještě k mlhovkám, osobně si myslím že ty jsou za potřebí když se za autem nenachází další který bychom právě těmi mlhovkami oslňovali. Ale přesně dnes kde jaký řidič ma zapnuté jak přední tak i zadní mlhovky za dobré viditelnosti či za tmy. Vše je o toleranci řidičů na komunikaci to je třeba si uvědomit a pokud se toto nezmění tak to bude stejné. To samé platí o dalších věcech, nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly atd..

0/0
8.1.2007 15:51

Počtář

Re: mlhovky (kde a co je mlha?)

Mlha musí být na především silnici a musí bránit ve výhledu tak, že není pořádně vidět vozidla či přeměty před autem, za autem či v protisměru, takže je nutné kvůli tomu snížit rychlost (a teprve pak zapnout mlhovky). Nejlépe se to pozná po rozsvícení dálkových světel - jejich světlo se odrazí od mlhy jako od bílé stěny. Řada lidí zapíná zadní mlhovky, když je mlha vedle na poli, nebo třeba vysoko nad vozovkou a nebrání ve výhledu. Dokonce ani nemusí kvůli ní zpomalit, protože bez problémů vidí několik aut bez rozsvícených mlhovek před sebou i za sebou, ale stejně ty mlhovky rozsvítí, vždyť támhle někde mlha je a zákon to nařizuje (že nařizuje také přizpůsobit rychlost, to jim nějak nedochází). Když někde uvidím mlhu a přitom vidím dost daleko dopředu i dozadu další auta (patníky, stromy, budovy ...) a nemusím snížit rychlost, proč by ostatní neměli vidět mně i bez zapnuté mlhovky?

0/0
8.1.2007 17:32

Petr

Re: mlhovky

Částečně souhlas. Co já vím tak hodně bývají mlhovky krom mlhy i v hustém dešti což je super a je to myslím i ve vyhlášce.

Logika ale je, že v kolonách by mělo svítit poslední auto, a ne se navzájem oslňovat.

Co ale nesnáším, když vidím tuner-lunetika jak má obrysovky a mlhovky, to bych ho uvázal ke sloupu a dva metry od něj nechal stát takhle "osvícené" auto. Samo mlhovkami k němu.:-/

0/0
9.1.2007 11:38

QuuQ

Re: Re: mlhovky

to je fakt, ale pokud je opravdu hustá mlhy nejúčinější řešení jsou obrasovky a mlhovky. To se ale podle vyhlášky nesmí, takže je to vcelku jednu, kdy kdo mlhovky používá...

0/0
10.1.2007 16:59

nicknamed

Re: Re: mlhovky

souhlas, někdy rozvicím mlhovky i superrychlým šílencům, kteří za mnou rozsvítí (nebliknou, ale rozvítí) dálková a já přitom nemám kam uhnout, škoda, že tam vzadu mám jen jednu, musím si přidělat další, minimálně jednu, ono je to pak většinou přejde....

0/0
11.1.2007 17:51

Ajvn75

razeni

V zasade souhlasim s mistrem volantu, az na radu, ze predjizdeci manevr ma byt provaden bez prerazovani po celou dobu predjizdeni. To je mozna pouzitelna rada, ale u benzinovych motoru. U dieselu je krivka vykonu a tociveho momentu vyrazne jina a nuti z povahy dieseloveho motoru k prerazeni. V opacnem pripade hrozi, ze po uvodni akceleraci dojde k vadnuti zrychlovani a jak znamo, predjizdeci manevr je nutne absolvovat cim rychleji, tim lepe, neprotahovat ho a cekat, az neco dorazi z protismeru. Zni to jako samozrejmost, ale v cem ma Pecha pravdu, je opravdu nutne dvojnasob presne vest radici paku kulisou a vyhnout se nechtenemu kiksu, ze zaradime neco vedlejsiho nebo nedej boze radici paka vyskoci zpatky do neutralu :-), a to pri prerazeni, ktere by nemelo byt rozvlacne jako pri vyhlidkove jizde, ale maximalne kratke s minimem prodlevy. Co musi ale platit, pokud si nejsem JIST predjizdecim manevrem, pockam s nim na pozdeji a nespoleham na nahodu.

0/0
8.1.2007 15:39

Ajvn75

Re: razeni

Co mi mozna jeste v clanku chybi, je rada, ikdyz ona by to mela byt vlastne samozrejmost a dusledek nasi ohleduplnosti, ze predjizdenemu vozidlu jeho predjizdeci manevr nesabotujeme. Bohuzel se casto setkavam s "ridici", kteri jsouc predjizdeni jinym vozem bud z blbosti nebo naschval zrychluji a bavi se tim, ze druhemu ztezuji jejich predjeti. Ze temihle hratky bezprostredne ohrozuji na zivote druhe (predjizdeneho, auta v protismeru, nebo i za sebou) a i sebe, uz jim v jejich debilite nedochazi.

Zaroven bych podtrhl radu, ktera je temer az na konci, ze neni nutne za volantem panikarit, a to i ve chvili, kdy v protismeru predjizdejici vozidlo jede stale ve Vasem pruhu. Vzdy zasnu nad zabery tragickych nehod pri srazce predjizdejiciho s vozidlem v protismeru, a to na silnici, kde se s prehledem velde sebe vejdou 4 osobni vozidla. .. To plati opet i k tem predjizdenym. Pokud takovou situaci vidim, tak se sam snazim uhnout do strany a umoznit bezpecny prujezd vsem trem vozum.

0/0
8.1.2007 15:46

Fido

Re: Re: razeni

Bohuzel s obojim se obcas setkavam. Kochalisti, kteri se kochaji a jedou 60-70 se najednou zmeni v ohromne zavodniky a nepusti vas za zadnou cenu. Sam jsem jednoho takoveho zkousel predjet nekolikrat. Jel cca 60 km/h a kdyz jsem ho zacal predjizdet, zrychloval az do cca 170 km/h (na okresce) dokud jsem to nevzdal. Hned na to opet zpomalil na 60. Az na nekolikaty pokus, kdy necekal, ze ho budu predjizdet a nestacil vcas zrychlit, se mi to podarilo.

Druha vec, se kterou se setkavam jsou ridici, kteri na silnici, kde by se vesly vedle sebe 4 auta, najedou schvalne az na stredovou caru a v pripade, ze jsou predjizdeni ji obcas i prejedou. A kombinace takoveho hovada s podobnym hovadem v protismeru (take schvalne najede az ke stredu) je opravdu vrazedna.

Nikdy nedokazu pochopit o co temhle ridicum jde.

0/0
8.1.2007 16:31

padang

Re: Re: Re: razeni

naprosty souhlas s tebou i predchozim prispevkem.

Jen nechapu co se odehrava v tech malejch mozeccich techto lidi. Stejne tak co asi probiha hlavou ridici kamionu, ktery pred zuzenim nebo nehodou na dalnici zablokuje levy pruh a prodlouzi tak kolonu o nekolik km. Ja se obavam, ze ty lidi z toho maji normalne dobrej pocit... (a to jsou to "profici"!)

0/0
8.1.2007 16:52

praptak

Re: razeni

Předpokládám že pan Pech mluvil o pořádném motoru, takže o benzinovém.

0/0
8.1.2007 16:58

cc

Skola smyku

Neni nad to si smyky natrenovat

http://www.chcizit.cz/html/skola-smyku.html

0/0
8.1.2007 15:01

I

Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Mistr nám radí 'směrovku neboli blinkr dejte dřív, než manévr zahájíte, pak se podívejte do zrcátka a předjíždějte', ale to je přece ujeté. Když jedu v levém pruhu a blížím se k někomu pomalejšímu v pravém a dotyčný mi hodí blinkr tak mě maximálně vystraší, protože si myslím že mě nevidí a vlítne mi tam. Něco jiného je když to udělá na

velkou vzdálenost a já v pohodě zpomalím. S tím souvisí informace 'dejte blinkr a pak se podívejte do zrcátka'. To je přece blbost! Než vyhodím blinkr tak musím vědět co se za mnou děje. Jinak jsou ty rady opravdu ze zkušeností a ne z prstu a kdo víc jezdí tak na ně přišel sám. časem.

0/0
8.1.2007 12:53

bullshit

Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

dobrej postřeh, i mistr se halt někdy utne...

jináč samozřejmě pokud nejsem vohnout tak se nejdřív podívám do zrcátka, potom vyhazuju blinkr (cajt otvírá okýnko ;-D .)), a potom teprve hejbu s kormidlem...

pokava se podívám do zrcátka a vidím vohnouta jako seš ty ;-) co svyští v levým a je v takový vzdálenosti že by ho můj manévr zpomalil tak počkám až přejede a teprvá potom vyhazuju blinkr a kormidluju....

0/0
8.1.2007 13:27

I = vohnout :)

Re: Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Nemusím bejt zrovna vohnout abych jel rychleji v levém pruhu. Stačí míjet kolonu kamionů proloženou 120-kou s vozíkem. To je dle mého častá situace. A to můžu jet povolených 130 a pravý pruh kolem 90ti, rozdíl 40km/h je dost velký na to aby mě postrašilo neuvážené rozblikání směrovek těsně přede mnou. Ale jinak jsem rád, že patříš mezi ty slušnější R^

0/0
8.1.2007 13:34

bullshit

Re: Re: Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

jasně, ten vohonut byl taky myšlenej spíš pro oživení...

jináč mezi ty "slušnější" patřím paradoxně proto, že to častěji vidím s té druhé stránky

0/0
8.1.2007 13:51

I = nevohnout :)

Re: Re: Re: Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Vítej v levém pruhu :-). Já tě pochopil, ale je tu mrtvo tak jsem trochu zaplňoval idnesu diskuzní databázi :-P

0/0
8.1.2007 13:54

inu, ja s nim souhlasim

Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Vyhozenym blinkrem davas najevo umysl, ze budes predjizdet. Na silnici jde o to, byt PREDVIDATELNY. Nejradsi mam takovy, kteri prudce meni pruhy a zaroven se zmenou pruhu hazou blinkr. V tomhle pripade uz je blinkr pouze zbytecna formalita...

0/0
8.1.2007 22:37

I

Re: Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Abychom si rozuměli, já netvrdím vyhodit blinkr a vybočit! Jen říkám, že je blbost blinkr dávat bez podívání se do zrcátka. Dle mého je zásadní rozdíl v používání blinkru v obci a na dálnici. Pokud chci odbočit v obci nebo přejet mezi pruhy tak zásadně dávat blinkr zavčasu, ale na dálnici nejlépe až v okamžiku kdy je volno a můžu vzápětí zahájit vybočení. Ale VŽDY musím vědět kdo je za mnou a to dřív než dám znamení o změně směru. Osobně průběžně sleduji vše okolo. Před lety mě kolega v nestřežené chvíli na dálnici chvíli sledoval a oznámil mi, že se dívám do zpětného zrcátka co 20 sekund a to i když jsem jel rovně bez vybočení. A o tom to je, vědět o všem co se kde děje a předvídat podle stylu jízdy a kvanta věcí okolo co se může stát.

0/0
8.1.2007 23:28

nicknamed

Re: Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

souhals, ale mam jednu poznamku, v italii, obzvlaste na jihu neblika nikdo, vsichni jsou nepredvidatelni a presto se mi tam jezdilo lip nez v cechach, tohle mi vysvetlete.

0/0
11.1.2007 17:58

VlK

Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Nemáš pravdu, má to význam z toho důvodu, že spousta řidičů tyto dva úkony dělá těsně za sebou.

Takže když nejdřív se podívá a pak dá blinkr a hned začne zatáčet, tak auto v mrtvém úhlu zrcátka nestihne reagovat---

0/0
9.1.2007 13:05

medick

Re: Tak nevím ale tohle mi moc neštymuje

Rozumný řidič i když dá blinkr s předstihem, tak počká dokud nedokončíš předbíhací manévr. Tvůj "strach" vypěstovala bohužel strategie českých blbů, kteří hodí blinkr a už se serou předbíhat. A je jim jedno, jestli třeba na dálnici tam takhle vlezou 90 km/h rychlosti do jízdní dráhy vozu, co předjíždí 140 km/h. To je pak opravdu o hubu. A že to jsou z 99% majitelé Schade Fabie 1,2 HTP, snad nemusím dodávat. Nic proti škodkám, ale když vím, že to do kopce plně obsazené zas tak extra nejede, tak nezkouším takovéto harakiri.

0/0
12.1.2007 6:45

alex

držení volantu

levá ruka na šestce a pravá na kulach

0/0
8.1.2007 12:48

scape

o stredni care...

prijde mi komicke ze se stale najdou barani co tvrdi ze lepsi je drzet se stredni cary:-) nevim jak ted,ale jeste pred par lety byly za kazdym hranicnim prechodem z cr na zapad na kazdem rohu cedule "cesi,jezdi se vpravo" protoze jsme narodem "chytrych vseumelu" :-)

0/0
8.1.2007 12:34

Mak1

Re: o stredni care...

1. - největší díry jsou na krajnicích

2. - neosvětlení cyklisté a neviditelní chodci se okolo středové čáry zpravidle nepohybují

3. - srovnávat kvalitu ( a tudíž i způsob jízdy ) se silnicemi západně od našich hranic je o ničem.  

0/0
8.1.2007 12:40

John

Re: Re: o stredni care...

Moje rec, hlavne v noci take radeji jezdim spise u stredu vozovky nez jako trubka zcela vpravo. Pak tam pujde nejaka baba nebo neosvetleny cyklista (v tomto pripade sebevrah!), nebo dedek s karkou a maler je hotovej.

0/0
8.1.2007 13:40

Olaf

Největší Čech - Václav Pech!!!! Rallye rullez!!!!!!

0/0
8.1.2007 12:32

moravak

hm

tos on neumi pit slivovicu a bude nam tu radit? :-P

0/0
8.1.2007 12:16

bullshit

Re: hm

největší borec je ovšem Čurda a jeho fekál !!;-D[>-];-D!!

páč střízlivej umí jezdit každej... Čurdo drž se !!

0/0
8.1.2007 13:53

Mak1

Jízda u krajnice ....

Já se spíš držím střední čáry, protože, když mi přes ní někdo přejede tak ho vidím a uhnu mu, ale když jedu u krajnice tak můžu přehlédnout neosvětleného chodce, nebo cyklistu. Před lety jsem takhle málem jednoho cyklistu sundal - a od té doby jezdím u středu;-D

0/0
8.1.2007 12:07

Jerry

Re: Jízda u krajnice ....

Jezdím u středu ze stejného důvodu. Pokud proti mně nejede auto, tak jede středem vozovky. Je tam méně děr a taky se tam nebohybuje tolik chodců a neosvětlených cyklistů.

0/0
8.1.2007 13:02

Yossariann

Re: Re: Jízda u krajnice ....

Kromě vašich argumentů bych dodal ještě jeden. Jedu-li blíže ke středu a obejví se překážka (díra, pneumatika, kolouch, opilec...) podvědomě počítám s dvěma možnostmi, jak se jí vyhnout - zleva nebo zprava. Pokud jedu při krajnici, mám možnost ragovat pouze doleva anebo do pangejtu.

0/0
8.1.2007 15:37

Petr.

Pěkný článek.

... moc užitečné rady, hlavně mě zaujalo držení volantu. Vzpomněl jsem si na různé Lunetiky co jezdí ve více či méně vytuněném šrotu se sedačkou nastavenou co nejníže a když to nejde tak ji alespoň hodně sklopí, sedí téměř na řadící páce a volant drží levou úplně nataženou rukou. Chtěl bych je vidět při uhýbání nebo intenzivním brždění.;-D Nevím kde vzali ten pocit, že právě takhle sedí ti opravdoví závodníci.;-D

0/0
8.1.2007 10:21

Mak1

Re: Pěkný článek.

Taky držím volant levou pokrčenou rukou uprostřed úplně nahoře a docela mi to vyhovuje. A když potřebujete udělat úhybný manévr, tak stejně nestihnete přehmátnout.

A často se mi stává, že když předjíždím někoho, kdo jede hodně nejistě, tak při předjetí vydím, jak svírá volant předpisově 13:50:-/

0/0
8.1.2007 12:13

Speedy

No správně se drží volant tři čtvrtě na tři. :-) Jinak volant držíš jako votuněná buzna.....

0/0
8.1.2007 12:28

afk_cz

Re: No správně se drží volant tři čtvrtě na tři. :-) Jinak volant držíš jako votuněná buzna.....

no nas jeste uili, ze maji byt ruce pokrcene a to tak, ze kdyz natahnu ruku, tak se ma volant dotykat zapesti. ta fotka, jak drzi zena volant s napnutyma rukama, ta mi nesedi ;)

0/0
8.1.2007 13:32

alkaid

Re: Re: No správně se drží volant tři čtvrtě na tři. :-) Jinak volant držíš jako votuněná buzna.....

Tak nevím, jestli by tady byla užitečnější návštěva očaře nebo psychiatra...

0/0
8.1.2007 13:40

jarda

Re: No správně se drží volant tři čtvrtě na tři. :-) Jinak volant držíš jako votuněná buzna.....

Ja osobne preferuji polohu ctvrt na deset

0/0
8.1.2007 15:54

John

Re: Pěkný článek.

Ja se spis ridim tim, jak mi pasuji nohy nez ruce. Ono jezdit s kolenama na palubovce neni nic moc ;-D

0/0
8.1.2007 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.