Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta díky ekologickým předpisům citelně podraží

EU navrhne nová pravidla pro automobilové emise. Odhady výrobců automobilů říkají, že nové ekologické předpisy by mohly zdražit auta až o pět tisíc euro. Specializovaní výrobci, kteří nebudou mít síly na vývoj stále "zelenějších" aut, by tak mohli utíkat z Evropy... nebo se dát na výrobu jízdních kol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vsude Byl

A co takhle dat si ELEKTRO?

Kdyz uz se vlozilo do vyvoje elektromobilu tolik penez, nebylo by uz na case je pustit na silnice? Proc je v CR porad tolik prekazek a problemu s prihlasovanim dovezenych elektromobilu ze zahranici? Proc kazeho kdo by chtel neco takoveho u nas vyrabet nakonec urednici a stupidni predpisy a spatne zakony ZDEPTAJI natolik, ze se na to vykasle? Proc ceska strana Zelenych v cekle s Bursikem najednou upustila od propagace elektromobilu, hned jak se dostala do vlady zacala prosazovat opet spalovani akorat trosku jinych sajratu. Proc se sakra porad musi k pohybu z bodu A a do bodu B neco spalovat? Nevite to nekdo?

viz. www.electroauto.cz

Elektromobily tu jsou s nami vice jak 100 let a prvni automobil, ktery prekonal hranici 100Km/h byl prave Elektromobil.

0/0
16.1.2007 20:42

iuos

hmm

ano - všichni budou jmít elektormobily a zároveň budeme prostestovat proti jaderným elektrátnám...   stejně tak mne fascinuje, jak si ve velkých městech libují, že ty trolejbusy jsou príma.. a my tady na severu máme uhelný elektrárny..  eltromobily jsou omylRv

0/0
8.2.2007 13:48

R2D2_cz

Holota úřednická

Vsadím se, že evropská komise si bude klidně dál jezdit v šestilitrových limuzínách se spotřebou 20 na 100!;-€

A mýmu Cliu by upírali 10 litrů VPoweru!;-(

0/0
15.1.2007 21:26

dvin

CNG

třeba se rozšíří pohon na zemní plyn. CNG by v budoucnu mohla být dobrá alternativa pro sporťáky a benzíňáky vůbec. Jen tomu trochu pomoct a zainvestovat do distribuce

0/0
15.1.2007 21:11

ehm

Re: CNG

a proč, když je tu síť pump na LPG ??? na cng kašlu,...

Na LPG frajeři zvyšujou spotřební daň, proč když maji plnou hubu ekologie,...

0/0
15.1.2007 21:59

dvin

Re: Re: CNG

protože je levnější a neni to ropnej produkt

0/0
16.1.2007 10:33

Fitipaldi

Re: Re: CNG

Asi nevíš pár fyzikálních faktů. LPG je plyn, který je těžší než vzduch, drží se u země, kde se hromadí. Z tohoto důvodu nesmí vozidla na LPG vůbec do garáží. LPG je vůbec nejnebezpečnější plyn, na který doplatilo hodně lidí. CNG je lehčí než vzduch, nehrozí výbuch při úniku  tak jako u LPG a nemusí se složitě vyrábět, vybouchnout však může při vysokých koncentracích a špatném odvětrání taky. CNG má i vyšší účinnost při spalování.

0/0
19.1.2007 8:31

eko+logicky+nomicky

Re: CNG je fosilni palivo !

a jeho spalovanim pribyva CO2.

Cista biopaliva jako napriklad rostlinny olej zadny CO2 navic neprodukuji ! Na rostlinny olej se da upravit kazdy naftovy motor.  Informaci je na webu dostatek, napr.:

http://oleje.unas.cz/

www.bioauto.sk

a nebo zadat do googlu rostlinny olej

0/0
15.1.2007 23:43

Bochi1

Hloupý titulek

Jaké "díky", přece "kvůli". Novináři, naučte se konečně pořádně česky a přestaňte děkovat za negativní věci, vypadáte pak jako trapní amatéři.

0/0
15.1.2007 18:51

99,5

Re: Hloupý titulek

"vnikl do pokutového území, ABY tam míč ztratil" ;-D

"zákaz vjezdu MIMO dopravní obsluhy" ;-D

ber to s klidem R^

0/0
15.1.2007 18:55

Bochi1

Re: Re: Hloupý titulek

No jo, chyby se dělají notoricky i jinde, ale to na ně máme rezignovat? Zrovna na vazbu s "díky" jsem ale hodně alergický, protože může vést někdy k hodně nechutným větám. Např. "Pacient díky nevydařené operaci přišel i o druhou nohu.", "Díky nadávnému hurikánu narostl deficit rozpočtu o další dvě miliardy." apod. Podobné výplody vidím v novinách prakticky denně.

0/0
15.1.2007 19:00

prasopestilence

Re: Re: Re: Hloupý titulek

Taky mě to hned trklo. Je to ostuda.

0/0
15.1.2007 19:38

99,5

Re: Re: Re: Hloupý titulek

nejhorší je, že úroveň jazykového citu  poklesla natolik, že by řadě lidí dělalo potíže pochopit, o čem se vlastně bavíme

0/0
15.1.2007 20:39

marten_cca

Re: Re: Re: Hloupý titulek

Díky takovýmto lidem se čeština nerozvíjí. :-D

Někteří si myslí, že na dobrý pravopis stačí WORD.

0/0
16.1.2007 8:29

iuos

hmm

jj  tohle je hrozně hezký přirovnání ;-)

0/0
8.2.2007 13:51

Bůh nejvyšší (3)

Opakem k díky je vinou

Kvůli nemá citové zabarvení, zatímco díky a vinou již něco říkají o názoru.

0/0
15.1.2007 19:58

99,5

Tak

kterépak to francouzské nebo německé automobilce klesl loni prodej? Vy si vážně myslíte, že jde někomu o ekologii?

0/0
15.1.2007 18:48

TM

Důležitější, než snižování emisí NOVÝCH aut..

... je donutit majitele starších, aby je měli seřízené - zejména jde o autobusy a kamiony. To, co z jejich výfuků v mnoha případech vychází, je mnohem horší, než třeba emise Trabantu.

0/0
15.1.2007 18:41

Bongoman

jak jinak než dobře

Ale jo..... všechno co pomůže trošku ochránit přírodu, tak je dobrý. Akorát by mohla ještě omezit vypouštění do ovzduší Amerika a Čína a možná by sme se i doškali 15. ledna sněhu;-(

0/0
15.1.2007 18:21

TomášM

Dokud nebude korupce na STK nemá to smysl

když vám za KILO změří emise na jinym autě a vy projdete a když povolujou auta co mají x-krát víc emisí než ostatní (traba, "stodvácy") tak nemá smysl se o cokoli snažit

0/0
15.1.2007 18:12

TM

Re: Dokud nebude korupce na STK nemá to smysl

Tos mně pobavil. Seřízená 120 může mít podstatně lepší emise, než neseřízený sebemoderněší auťák, zejména náklaďák  ale i jiný diesel. To co tyto vypouštějí, to se nedá se 120 srovnávat. Když někdo utratí poslední peníze za nové auto a nemá na jeho seřízení, je to tragedie.

0/0
15.1.2007 18:26

Stíhací bombardér Havel

jó, těch poršáků jsou plný silnice

tak jim to omezte, ať nám tady nesmrdí v ulicích. To taková Š120 s emisemi 1 tuna na kilometr, tu si může dovolit každý!

0/0
15.1.2007 18:08

Andee

Lobby

Jj i takhle se dá bránit přílivu levných aut z východu :-©

0/0
15.1.2007 17:17

gúgl

Cože?

Evropská unie? Co je to za klauni?

0/0
15.1.2007 15:57

Ivanek

Re: Cože?

Ty nas sfouknou jako svícku. Ty nas vymazou z mapy. To nejsou zadni m r daci.

0/0
15.1.2007 16:21

99,5

Re: Re: Cože?

Sfouknou nás v rámci organizované sebevraždy.

0/0
15.1.2007 18:50

Qescob

A nejde jen o auta...!

Letadlové linky do 3000 km by podle mě vůbec neměly existovat. Slušnej vlak (TGV) (božemuj, jakotože je rok 2007 a nejezdí rychlovaky po celé Evropě) je na takovou vzdálenost efektivnější.

0/0
15.1.2007 15:48

roba21

Re: A nejde jen o auta...!

Tak už jenom postavit hustou síť tratí TGV a můžeme vlaky zakázat. Škoda jen, že by to stálo tolik, že to nikdo nemůže zaplatit. nemluvě o tom, že současný síť by rozhodně leteckou dopravu nedokázala pojmout a musela by se výrazně rozšířit, což nejde, protože ekoteroristi se budou přivazovat ke všem bukům v okolí.

0/0
15.1.2007 16:14

roba21

Re: Re: A nejde jen o auta...!

oprava: ..a můžeme letadla zakázat.

0/0
15.1.2007 16:15

Stíhací bombardér Havel

Re: A nejde jen o auta...!

jestli to není tím, že v roce 2007 je levnější letadlo než rychlodráha?

0/0
15.1.2007 18:09

TomášM

Re: Re: A nejde jen o auta...!

no je. Protože nádražáci si vozej zadky zadarmo, v práci nic nedělaj a čekaj že normální lidi budou platit sazby jak v taxíku?

0/0
15.1.2007 18:13

Pavel

Re: Re: Re: A nejde jen o auta...!

Copak děláš ty ,že všechno víš??

0/0
15.1.2007 18:44

Qescob

Taková opatření se mi nelíbí...

Kdyby komisaři měli čisté úmysly, tak by zkrátka zakázeli v Eu prodej aut s objemem nad X (já fakt teď nevím - nechci plácnout). Zkrátka úplně zakázali. Stejně v EU není kopec, kterej by 1 litrový auto nevyjelo. Jenže komisaři sami cestují "žravci", a tak tam nechávají ty vrátka (pro sebe mimo jiné), aby se "žravci" mohli prodávat dál. Jak to pomůže životnímu prostředí, nevím. Každopádně to povede k tomu, že si komisaři zvednou platy, a jiní manažeři začnou zase víc "rejžovat", aby měli peníze na zdražené "žravce".

0/0
15.1.2007 15:41

roba21

Re: Taková opatření se mi nelíbí...

Já bych zakázal názory jako je ten Váš. ;-D Zákazy nikam nevedou a omezování svobod taky ne. Jediné východisko je vývoj nových technologií, a ten je tím nařízením EU přímo podporován.

0/0
15.1.2007 16:12

Masq

Re: Taková opatření se mi nelíbí...

S tím souhlasím. Např. takový Lexus H400 je hybrid, který má sice 3 litrový motor, ale spotřebu pouze 7l/100km při ekonom. jízdě a přitom výkon 250kW - spolupráce s elektromotorem. Snížíme li výkon na 200k, tak to musí ocenit i kdejaký papaláš. Jde to, ale nechce se...

0/0
15.1.2007 16:15

Si0

Jestli to chápu,

tak tady jde jednoduše o další zvýšení spotřební daně na PHM. Kdo tolik platit nechce, tak si pořídí úsporné nízkoobjemové auto, těm náročnějším nabídnou automobilky za větší obolus úspornější variantu "děla".

0/0
15.1.2007 15:16

Rumcajz

Re: Jestli to chápu,

Myslim, ze jde spis o to, donutit vyrobce investovat do efektivnejsich technologii

0/0
15.1.2007 16:22

madla

vyrobci aut prece nevyrabej benzin !!!!!!!!!!!!!!

Nejhorsi jsou splodiny z benzinu a nafty, ale co ma vyrobce aut spolecnyho s produkci PHM netusim. Kdyz tenkrat olovnatej benzin "vymenili" za bezolovnatej, vysledek znecisteni je uplne stejnej - olovo nahradili jinou sr... na kterou se zakony nevztahuji - takze klasicky vytloukli klin klinem. Za znecisteni muzou jen vyrobci pohonnych hmot, ne vyrobci aut... (Y)

0/0
15.1.2007 14:43

Mr. Dance

Re: vyrobci aut prece nevyrabej benzin !!!!!!!!!!!!!!

Máš pravdu Madlo, výrobce sice vyrobí auto, kde k pohonu slouží motor spalující naftu či benzín, ale jistě nio nebrání tomu, abys ty do nádrže tvrdošíjně lila vodu, vyjetý olej, Mattonku, nebo džus.R^

0/0
15.1.2007 14:58

brsoň

Re: Re: vyrobci aut prece nevyrabej benzin !!!!!!!!!!!!!!

to j poměrně inteligentně vyjádřenej názor na MadloR^

0/0
15.1.2007 15:52

marten_cca

Re: vyrobci aut prece nevyrabej benzin !!!!!!!!!!!!!!

no tak s tím olovem se móc mýlíte, při hustotě dnešní dopravy by bylo znečištění mnohem větší!!

0/0
15.1.2007 15:33

TM

Re: Re: vyrobci aut prece nevyrabej benzin !!!!!!!!!!!!!!

Jenže z katalyzátoru se zase uvolňuje jemný aerosol platiny a to je pěkný kancerogen. Má bohužel pravdu, je to vytloukání klínu klínem.

0/0
15.1.2007 18:31

Mr. Dance

Ropa

Zajímavej byl článek v MF někdy minulej týden. Týkal se právě ropy, její těžby a nárůstu poptávky. Jde o to, že jí je sice relativně dost, ale trhy bude požadovat zhruba zdvojnásobení těženého množství. Byly tam i reakce šéfů Exxon Mobil a Total. Shodli se - takový nárůst je nereálný. I kdyby ta ropa v zemi byla, není dost prostředků, jak ji z té země dostat. Zkrátka na takový objemy těžby není možné najet. Čili je jen otázkou času, kdy se bude muset přejít na něco jiného. Osobně si myslím, že to bude vodík, kterej se bude vyrábět nejdřív v jadernejch blocích 4 generace, později s pomocí fůze. Tak jako tak, bude třeba nový silný zdroj. Proto by měla Evropa, která je zvlášť závislá na libovůli Rusů, potažmo Arabů, rvát co nejvíc peněz do zvládnutí fůze. Potom půjde řešit všechno, včetně nedostatku pitné vody...

0/0
15.1.2007 14:37

Standa

Re: Ropa

Ono to tak horke nebude s tim  pokrytim. Viz. "americky" Kazachstan atd

0/0
15.1.2007 14:53

Standa

Existuji auta na obycejny rostliny olej

Zadne znecisteni, prestavba vas vyjde na minimum. Viz.

www.rapidoil.eu

www.autonaolej.cz 

Napriklad v Nemecku jsou prestavb y zakazane. Jo, ropny byznys to je svinstvo .)

0/0
15.1.2007 13:55

Luke

Re: Existuji auta na obycejny rostliny olej

Naprosto souhlasim nez jsem su precetl celou diskusi, objevil jsem zde tento prispevek.Presne tak, podpora by mela zacit na snizeni dane na ekologicka paliva a evropa, potazmo cely svet by se mel ubirat touto cestou.Tech 5% ekopaliva, ktere ma obsahovat PHM do roku 2010 je smesne, je to velmi malo.Co delat takto loby na goganticke rafinerky a ropne spolecnosti.Olej-repka roste vsude, nebo biolih-psenice, dokonce ji palime.To je reseni ale ne aby byla tato paliva zastupopene pouze 5%.To je takove aby se vlk nazral a koza zustala cela.

A jedna poznamka, ve svedsku kdo jezdi na biolih, muze parkovat ve meste zdarma, ma ulevy na danich....

0/0
15.1.2007 14:17

pedro

Re: Re: Existuji auta na obycejny rostliny olej

Máte vůbec tušení, kolik se spotřebuje nafty na výrobu litru oleje? No, já už si přesná čísla nepamatuji, ale je jí potřeba mnohem víc. Získávání energie ze slunce tímhe způsobem je zatím dost neefektivní. Tyhle "ekopaliva" jsou dobrá jen k tomu, aby měli zemědělci co pěstovat

0/0
8.2.2007 10:06

Jiri

Re: Existuji auta na obycejny rostliny olej

Zadne znecisteni ??? To tezko. Pokud do toho leje olej zplodiny muzou jit o desitky procent dolu ale taky nasobne nahoru. Proto je to taky zakazane

0/0
15.1.2007 14:17

Standa

Re: Re: Existuji auta na obycejny rostliny olej

Nesmysl

0/0
15.1.2007 14:32

Mr. Dance

Re: Existuji auta na obycejny rostliny olej

Stando, promiňte, biopaliva jako doplněk, ano, ale máte představu, kolik hektarů orné půdy by bylo třeba, kdybyste chtěl pokrýt třeba 50 % spotřeby? Nebo se vám líbí třeba to, co se děje v JV Asii, kde se likvidují cenné deštné lesy, aby se na jejich místě mohla pěstovat palma olejná? Tak to je mi už milejší ta ropa.

Věřte nebo ne, Evropa bude mít co dělat už s těmi 5 - 8 %.

0/0
15.1.2007 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.