Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto za 28 milionů: z výfuku jde jen pára

Sundala jsem nohu z brzdy a auto se začalo tiše rozjíždět, jako když saně letí po sněhu. A stejně sněhobílé bylo i to, co vycházelo z výfuku. Žádné škodlivé plyny, jen lehká pára. Tak jezdí auto na vodík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

Vodik a vodik

Fordu jezdi po USA mene nez  60 Focusu na vodik ale to podstatne neni.

Podstatne je to ze na prime spalovani vodiku se stejne jezdit jen tak nebude. Prvni vozy budou pohanet vodikove palivove clanky. Tedy chemicka premena vodiku na elektrickou energii a pohon na jeden ci vice elektromotoru. V ceste stoji jeste rada problemu ktere je treba vyresit. Palivova nadrz, ci cena palivovych clanku jsou jen dva z mnoha.

0/0
22.1.2007 16:50

J.

Ford má auto na vodík už dávno

Jsem našel tohle:

http://www.hurikany.info/content/view/23/35/

0/0
21.1.2007 22:39

syselpolni

odkazy pro zvídavé

http://www.fuelcelltoday.com/ ,  http://www.millenniumcell.com , http://www.idatech.com/

0/0
20.1.2007 23:12

stepanmarcel2@seznam.cz

ILUZE Z "ROPNÉHO" VODÍKU ZA 20 000 000.

Drahý vodík se kvůli ceně stejně dělá z ropy a energii na výrobu jim poslali asi z nejbližší tepelné nebo jaderné elektrárny. No ekologu nekup to.

0/0
20.1.2007 21:39

Mr. Dance

Re: ILUZE Z "ROPNÉHO" VODÍKU ZA 20 000 000.

Tak vám nevím, ale nepřipadá mi, že to bylo děláno pro potěchu ekologům. Nemyslíte, že účelem bylo ověřit samotnou použitelnost vodíkového pohonu? Zdroj toho vodíku je v takovém případě irelevantní.:-P

0/0
21.1.2007 16:50

Iridium

Vodík z jaderek

Chinkee, když nevíš, co to je termochemicá cesta, tak ze sebe nedělej idiota řečma o tom, že pára pohání turbínu, která dělá elektriku a ta rozkládá vodu. Jde o vysokoteplotní reaktory, kde se voda rozkládá přímo pomocí horkého chladiva z reaktoru, což znamená mnohem nižší ztráty. Ale ani využití přebytků elektřiny třeba v noci není nesmysl.

0/0
20.1.2007 12:46

rudastraka

elektrika

budoucnost je jedine elektrika. je to jednoduchy a levny. uz dnes udelas akumulator s vydrzi 200-400km o objemu bezne palivove nadrze. doplnis superkapacitory pro rekuperaci hlavne ve meste a ve meste to najede jeste vic nez na dalnici. vodik ani jiny biopaliva nemaj budoucnost. je to slepa cesta

0/0
20.1.2007 10:32

Vsude Byl

Re: elektrika

Spravne, na konec to stejne dospeje k elektrice, akorat to nebude skokem, ale, postupne, nejdrive budou jezdit hybridy. Az se rozjede infrastruktura, ktera az na vyjimky ve Svycarech a v Kalifornii nikde neni, tak uz snad ty elektromobily budou :-) Je fakt, ze elektromobily uz tu sou, ale spouste vlivnych lidi to vadi a tak to likvidujou jak muzou. Aby neprisly na trh moc brzo, nejdrive se musi docerpat ta ropa co jeste zbyva:-) Mrknete sem:

www.electroauto.cz/gm.html

jak "nekdo dulezitej" zamaval s nadejnym projektem EV1, je o tom dokonce natocenej film.....

0/0
20.1.2007 15:31

Volant

Ekomrtky

na nejaky emise vam seru, hlavne ze kara trha asfaltR^

0/0
19.1.2007 20:06

Kentus

Re: Ekomrtky

Hehe... i elektricka kara trha asfalt...

www.teslamotors.com

0/0
20.1.2007 16:21

rajce

BOUDOUCNOS BYCH VIDEL V:

-====Supervýkonná elektrolýza

Vodu====-

lze rozložit na vodík a kyslík použitím elektřiny. Standardní chemické příručky ovšem tvrdí, že tento proces vyžaduje více energie, než lze získat zpět opětovnou syntézou obou plynů. To je ovšem pravdou jen za použití nejhoršího možného scénáře - elektrolýzou stejnosměrným proudem.

Pokud totiž vodu vystavíme její vlastní molekulární rezonanční frekvenci, třeba v systému vyvinutém Američanem Stanem Meyerem (nedávno ho zdokonalili u Xogen Power, Inc.), zkolabuje na plynný vodík a kyslík už při velmi nízkém elektrickém příkonu. Efektivitu procesu lze dramaticky zvýšit použitím rozmanitých přísad, zvyšujících elektrickou vodivost vody. Je také známo, že jisté geometrické struktury a povrchy zaručují vyšší účinnost, než ostatní. Takto lze vyrábět v podstatě neomezené množství vodíkového paliva, například k pohonu motorů, v podstatě za cenu vody.

0/0
19.1.2007 16:43

useknutahlava

Re: BOUDOUCNOS BYCH VIDEL V:

Sestavte se za pár korun obvod, který bude produkovat vysokofrekvenční proud, pusťte to vodou, přesvědčtě se, že to funguje a vydělějte na tom biliony.

0/0
19.1.2007 17:01

Chinkeee

Re: Re: BOUDOUCNOS BYCH VIDEL V:

To chtěl Meyer taky, ale nestihl to... Jak jsem již psal níže --> pravděpodobně byl otráven.

0/0
19.1.2007 17:23

useknutahlava

Re: Re: Re: BOUDOUCNOS BYCH VIDEL V:

Zrovna Stenleymu Meyerovi soud prokázal, že jeho vynález je podvrh, když byl žalován důveřivým kapitalistou.

0/0
19.1.2007 19:09

Delfínek

Re: BOUDOUCNOS BYCH VIDEL V:

Tak to byla ta pohadka o Karkulce. Ted jeste o te Snehurce ;-D

To uz radeji budu vydelavat v Rakousku na filtru, ktery bude filtrovat "jaderne" elektrony v domacnostech :-P

0/0
19.1.2007 18:50

VVER1000

A co oxidy dusíku ???

Předpokládejme, že se ke spalování používá vzduch (pokud čistý kyslík, tak potěš koště) ...pak jsou tam přátelé díky vysokým teplotám oxidy atmosferického dusíku...a ekologie je po cenové facce už uplně v prdel*i

0/0
19.1.2007 16:08

rajce

Proc se o to do rite nikdo nezajima?

Jeste uzasnejsi je fakt, ze v roce 1957 byla Freedmanem (USA) patentovana specialni slitina kovu, ktera spontanne rozklada vodu na vodik a kyslik bez elektrickeho vstupu a bez pusobeni jakychkoli chemickych zmen v samotnem kovu. To znamena, ze tato specialni kovova slitina muze vyrabet vodik z vody, zadarmo, navzdy.

0/0
19.1.2007 16:05

VVER1000

Re: Proc se o to do rite nikdo nezajima?

a tu sklitinu bude nosit ježíšek? pokud je to tedy vůbec pravda...!

0/0
19.1.2007 16:10

useknutahlava

Re: Proc se o to do rite nikdo nezajima?

Nic není zadarmo, už třeba jenom proto, že si budeš muset zaplatit člověka, který na tom přístroji bude muset mačkat tlačítka on a off, aby se to mohlo v případě potřeby vypnout.

Doporučil bych Ti, ať si ten patent vyhledáš, prodáš nemovitost, pokud nějakou vlastníš, zaplatíš českému vědci, ať ti vyvine prototyp a pak můžeš začít vydělávat miliardy.

To, že existuje na něco patent, neznamená že to funguje.

0/0
19.1.2007 16:13

Delfínek

Re: Proc se o to do rite nikdo nezajima?

Jen by to trosku narusilo zakon o zachovani energie ;-D

Mozna ta o Karkulce bude lepsi ...

0/0
19.1.2007 16:17

rajce

Re: Proc se o to do rite nikdo nezajima?

Bohuzel nevyhoda teto metody je ze proces poskytuje jen velmi malé, pro účely získávání energie zcela nepoužitelné množství vodíku. Na druhou stranu - prášek z této slitiny, zvané Chemalloy, zahřívá své okolí, takže je vždy o 4°C teplejší než ostatní prostředí. Tento efekt je patrně využitelný u podzemních zásobníků tepelných čerpadel..

0/0
19.1.2007 16:42

rajce

"Stan Meyer"

mrknete na tohle :-):-)

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://thumbs.vidiac.com/comment/440C9DF3-C076-49B8-BDF5-9CCF897F1C96.jpg&imgrefurl=http://videos.streetfire.net/Comment/0/440C9DF3-C076-49B8-BDF5-9CCF897F1C96.htm&h=320&w=428&sz=31&hl=en&start=8&tbnid=D4VNslnks2ertM:&tbnh=94&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3DStan%2BMeyer%26svnum%3D100%26hl%3Den%26lr%3Dlang_cs%26client%3Dopera%26rls%3Den%26sa%3DN

0/0
19.1.2007 16:03

cinsky_buh_srandy

prosím vás, kolik stojí litr vodíku ?

já jen, jestli by se to vyplatilo ;-)

0/0
19.1.2007 15:50

Delfínek

Vodik

To neprojde pres Zelene. Maji v planu snizeni spotreby elektriny o desitky procent. Takto by se muselo postavit jeste nejakych 7 Temelinu ...

0/0
19.1.2007 15:48

Alfik

Re: Vodik

přes zelené neprojde nikdy nic a to co prochází jsou často hovadiny. Větrné elektrárny, vždyť je dokázáno, že ta stojí energeticky víc při své výrobě než vůbec vyrobí elektřiny. A třeba elektřina na jednu stranu chtějí rušit Temelín, uhlí smrdí, vítr se nevyplatí chtějí snížit spotřebu ale zase ať je vše na elektřinu protože je to šetrnější, no spíš jen to, že výroba škodí významně na jiném místě než se spotřebovává tak vzniká dojem, že je to čistá síla, je to pořád dokola

0/0
19.1.2007 18:03

performer

opravdu jen pára?

tomu moc nevěřím, že by tam nebyly žídné oxidy dusíku.......

0/0
19.1.2007 14:30

art

Re: opravdu jen pára?

A kde by se tam jako vzaly ? 2x H2 + O2 = 2x H2O

0/0
19.1.2007 15:23

useknutahlava

Re: Re: opravdu jen pára?

třeba když si řidič prdne

0/0
19.1.2007 15:45

VVER1000

Re: Re: opravdu jen pára?

spalovat kyslíkem? no děkuji....to si plaťte sám :D

vzduch ==oxidy dusíku

0/0
19.1.2007 16:11

Sordid

Čisté palivo

Ano, ano, z výfuku jde pára... a kde se ten vodík bere už redaktorku nezajímá. Tekže pro vaši informaci, slečno nebo paní, vodík se vyrábí elektrolýzou, ke které je, jak název napovídá, zapotřebí elektřina. A ta jde z drtivé většiny odkud? Ano, správně, z tepelných elektráren spalujících uhlí. Vskutku "čisté" palivo. :-/

0/0
19.1.2007 14:14

Ebo

Re: Čisté palivo

kdyby amíci nebyli blbí ..tak si pouště osází slunečními elektrárnami (ať už jde o fotovoltaické články a nebo o sluneční tepelné elektrárny) a už by vyráběli vodík do zásoby.. a mohli by jezdit.. njn.. ale když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže.. 

0/0
19.1.2007 14:55

useknutahlava

Re: Re: Čisté palivo

Třeba se nechce proto, že by to bylo příliš drahé...

Možná by pomohlo, když by Američané zavedli daň na importovanou ropu tak, aby tato nová daň zcela pokryla náklady na vedení války proti zemím bohatých na ropu.

0/0
19.1.2007 15:10

man

Cena??

Pane redaktore, to myslite vážně, že výroba stojí 1mil EUR. To auto by se pak muselo prodávat nejméně za 1,3-1,7mil EUR, dle náročnosti vývoje. V tomto případě se přikláním k horní mezi. Zkuste alespon při psaní článků používat mozek.

0/0
19.1.2007 13:58

ViKo1

Re: Cena??

Zkuste ho někdy použít vy. Tohle není evidentně stroj na prodej, když se píše o prototypu.

0/0
19.1.2007 14:13

Chinkeee

?

Zná tady někdo jméno Stan Meyer? Docela by mne zajímal Váš názor na jeho Generátor vodíku...

0/0
19.1.2007 13:33

useknutahlava

Re: ?

Takových lidí je, co "ví" jak vyrábět energii z ničeho. Domnívám se, že se snaží jenom oblafnout nějakého venture kapitalistu, aby jim financoval to, co by navenek mělo vypadat jako výzkum.

Úplně by stačilo, když by alespoň jeden z těch lidí co "ví", jak vyrábět energii z ničeho vyrobil několik prototypů, předvedl je a zapůjčil akademickým institucím. Zajímavé, že se takový prototyp vždycky někde ztratí, rozbije se nebo musí být rozebrán ještě předtím a nebo zrovna "náhodou" nefunguje...

0/0
19.1.2007 15:16

Chinkeee

Re: Re: ?

Aspoň si o tom něco načti, nikde není ani řeč o volné energii. Tento člověk údajně (bohužel nevím jak získat důkazy) přejel USA napříč s autem vlastní konstrukce, které za tu cestu spotřebovalo jen vodu (a možná nějaký ten olej). Na internetu se lze dočíst, že s ním celou cestu absolvoval úředník z patentového úřadu, který dohlížel jestli dolívá opravdu jen vodu. Dále se lze dočíst, že tuším v roce 1996 vyběhl nějaký člověk z fast foodu a než zemřel provolával, že ho otrávili. Byl to Meyer a pravděpodobně (opět nelze dokázat) byl otráven. Co mne ale zaráží, je věc ta, že na Spectru byl odvisílán pořad o jeho vynálezu, který vyrábí vodík, mnohem účiněji, než cestou elektrolízy. A opravdu si nemyslím to co píšeš v druhém odstavci. Pokud někomu ukáži, že jsem pomocí nějakého přístroje nezávislý na energiích, můžu si rovnou kopat hrob, anbo čekat na diskreditaci. Proč? No přece mocenské lobby...

0/0
19.1.2007 15:45

Chinkeee

Re: Re: Re: ?

Ano!!! Stydím se za pravopis...

0/0
19.1.2007 15:47

useknutahlava

Re: Re: Re: ?

Ja vím, to oni vždycky vyráběji energii z "něčeho" a ne z ničeho.

Na patentovém úřadě v USA pracují úředníci a ne vědci. To že nějaký patentový úředník něco viděl nic neznamená.

Zajímavé, že existuje skupina "vědců", kteří mají revoluční "vynález" na řešení energetické krize a vždycky to skončí nějak takhle:

Zaregistrují si patent, ale nikomu se nikdy nepodaří udělat repliku NEBO nezískají peníze od venture kapitalisty a nemůžou dotáhnout výzkum do konce NEBO zíkají peníze od venture kapitalisty, utratí je a i přesto nemůžou dotáhnout výzkum do konce NEBO vynález zlikvidují a tudíž nemůžou nikomu ukázat, že funguje NEBO vynález předvedou nezávislé skupině vedců, ale neukáže se, že by to dělalo něco revolučního.

Když má někdo převratný vynález, tak si ho může nechat pro sebe a vydělat na něm velké peníze, nebo ho zveřejnit formou patentu a vydělat na něm velké peníze a nebo ho dát volně všem k užívaní. Jenže když ten vynález nefunguje, tak i tohle může být málo...

0/0
19.1.2007 16:05

Chinkeee

Re: Re: Re: Re: ?

Tady jde spíše o tu skutečnost, kterou je nemožnost uvedení jakéhokoli přístroje efektivně získávajícího energii do provozu, ne proto, že by nefungoval, ale proto, že si určitá skupina mocenské mafie nepřeje aby fungoval. Snažím se stát nohama pevně na zemi a fantaskní teorie nechat jiným, ale vždy když šlo o něco revolučního, byl kolem toho buď humbuk a nebo utajení. Viz. třeba Nikola Tesla, který tvrdil, že již během několika generací bude možné získávat energii z vesmíru, ale nejdříve tehdy, až na to lidstvo bude připraveno. Jen tak hypoteticky kdyby tady bylo takové zařízení, ze kterého by získaná energie byla větší, než vložená (ač je to proti zákonu o zachování energie), měl by každý na světě dostatek energie a nemusel za ni platit. Kdo by na tom prodělal? -> Ti co energii vlastní a prodávají. A tito pánové půjdou klidně přes mrtvoly aby svůj bussines ochránili. Proto si myslím, že není možné přijít s nějakou revoluční změnou ve prospěch obyčejného člověka a živ. prostředí...

0/0
19.1.2007 17:16

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: ?

Ale ty vynálezy, které "umí" dělat energii z ničeho nejsou tajné, mnoho z nich je patentovaných a patenty jsou veřejné. Problém s nima je ten, že repliky nefungují.

Známé vynálezy Nikoly Tesly jdou replikovat a repliky fungují. Pokud si Nikola Tesla vzal sebou něco do hrobu, pak bohužel.

0/0
19.1.2007 18:58

Chinkeee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?

Už Leonardo Da Vinci do svých plánů zakomponoval chybu, která znemožňovala funkčnost přístroje. A proč repliky nefungují? To bohužel nevím, ale vím také to, že jsem se od vědecké obce dověděl jak je to např. s gen. helia Stana Meyera. Byl snad onen pořad na Spektru jen výkřik do tmy, nebo prostě jen někdo šplápl na kuří oko. S Teslou je to bohužel trochu složitější, on byl jednu dobu zbožňován proto, aby ke konci svého života byl odsunut na okraj společnosti, nucen dožít ve svém hotelovém pokoji. Báli se ho snad? To bych neřekl, spíš ho nechali tvořit do šuplíku. Tesla si vzal do hrobu určitě spoustu, ale ještě podstatnější je co si vzala americká vláda. Mno jisté je to, že Nikolova rodina nedostala od ami. jako pozústalost ani ň. A údajně těch materiálů bylo na celý vagón.

 

0/0
19.1.2007 19:53

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?

To, že o Stanleym Meyerovi existuje filmový dokument nic neznamená, dokumenty se točí o všelijakých blbinách.

Odtajnění spisů Nikoly Tesly si musí přát americký lid a třeba si to pak dá nějaký budoucí prezident do volebního programu, aby koupil nějaké hlasy.

Důvody toho, proč musel Nikola Tesla dožít v jednom z nejdražších hotelů na světě bych spíš hledal v jeho povaze.

0/0
19.1.2007 21:03

marten_cca

...

ZA 28 000 000 - z výfuku jde JEN pára, za ty prachy by z výfuku měly padat zlaté šutry

0/0
19.1.2007 13:28

stano

Re: ...

R^ R^ ;-D R^ R^

0/0
19.1.2007 13:39

vesela_zabicka

priserny preklad

clanek z rubriky Ona v rubrice Auta, to je sila.

-hydropohon

-porusit tlak a zejmena teplotu

-ucitila obavy

to jsou opravdu skutecne perly:-)

0/0
19.1.2007 13:21

hedonism.bot

je to opravdu takovy zazrak

No, porad se tu mluvi o tom jak ekologicky je vodikovy pohon, nikde se uz ale moc nemluvi o tom jak ekologicke je jeho ziskani... Stejne se H ziskava elektrolyzou vody, pomoci elektriky z prevazne fosilnich paliv - uhli... takze kde je ta ekologie - tohle je akorat presunuti smradu jinam... :-/

netvrdim, ze to neni k nicemu - aspon nejaky posun dobry, ale tvrdit jak je to uzasne ekologicky je trosku tragicky...

0/0
19.1.2007 12:35

Austin

Re: je to opravdu takovy zazrak

A co takhle si ten clanek nejdriv precist??? ;-D

0/0
19.1.2007 13:07

ruda281

Re: je to opravdu takovy zazrak

no bylo by to pekne ale neni tomu tak, vodik se sice ziskava z fosilnich paliv, ale ne pres elektriku a naslednou elektrolyzu, ale reformaci z pary a zemniho plynu. A to z jednoho prosteho duvodu-je to mnohem levnejsi, pac ucinnost elektrolyzy je nekde kolem 70% a zkratka se nevyplati. Ano existuji systemy s ucinnosti 93%, nicmene money rules...

0/0
19.1.2007 13:17

marten_cca

Re: je to opravdu takovy zazrak

co vyprodukuje více splodin a hnusu. Výroba vodíku a jeho následné spalování nebo výroba benzínu a nafty a následné spalování?

0/0
19.1.2007 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.