Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze chybí 250 semaforů

Snad každý pražský řidič se už stal svědkem dopravní nehody. Kvílení brzd, pak rána a skřípání plechů. Jenže nejeden řidič už slyšel i mnohem nepříjemnější zvuky. Kvílení brzd, rána a zoufalý výkřik. Každý den loni v Praze srazilo auto průměrně téměř dva chodce. Pětadvaceti z nich už nepomohli ani lékaři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nelde

Kulaťák

Platí základní pravidlo: Pro každé množství aut je optimální nějaký tvar a řízení křižovatky. A na Kulaťáku je těch aut až moc, takže kruhový objezd už není vhodný. Nejjednodušší řešení je přestavět na semafory.

0/0
6.8.2007 14:16

inkvizitor

prážáci

hlavně většina pražáků jsou řidiči na h***no a není schopna bez semaforu projet jakoukoliv křižovat...  

0/0
20.1.2007 9:46

DaM

Re: prážáci

;-D Jak vsichni vime, prazsti ridici maji diky kazdodennimu hustemu provozu mnohem rychlejsi reakce a behem rizeni jsou v mnohem vetsi pohode, nez kdokoliv z maleho mesta ci vesnice. Vim, ze uznani tohoto faktu muze nekoho bolet ci mu byt neprijemne, ale je to proste fakt. Muzete se proti tomu bourit, mit namitky, ale to je tak asi vsechno, co s tim muzete delat ;-)

0/0
20.1.2007 12:15

wildge

Kulatak

1. zrusit dva jizdni pruhy a udelat jeden pekny.

2. oddelit silnici od chodniku ploty/svodidly se zeleni

3. Udelat podchody ke vsem nastupistim a zrusit prechody.

Ja krizovatka je fakt desna.

0/0
19.1.2007 13:39

QT1

Re: Kulatak

A na kulaťáku je málo podchodů??? Stačí tam pokutovat chodce, kteří nedodržují povinnosti dané zákonem 411/2005 (a jehož jsou často největšími zastánci). A pak fackovat ty novináře, kteří píšou, že chodci mají přednost, ale telátkům čtenářům nevysvětlí, že český zákon je neochrání proti následkům zákonů fyziky...

Možná by bylo lepší nechat tam jen jeden pruh, většina lidí co tam projíždí ty dva neumí používat a většina vidláků ve vnějším nepustí nikoho z vnitřního, takže se tam řidič z vnitřního musí natlačit (a pak ten mamlas z vnějšího stejně odbočí do druhého (levého) výjezdového pruhu..

Dále je třeba pokutovat všechny chodce, co tam lezou mimo přechody (a to je tam přechod skoro všude), platí pro ně povinnost 50 m od přechodu. S tím, že to jsou většinou gumy nebo zamyšlení studenti se asi nic dělat nedá. Gumám to snad dát rozkazem a studentům udělat školení jako na základce. Malé děti se tam umí chovat líp...

0/0
20.1.2007 14:19

Kevin Costner

...

Spíš mám pocit, že se objevuje stále více semaforů tam, kde nejsou vůbec potřeba. Třeba na jednom úseku Bucharova - Radlická je na dvou kilometrech 16 semaforů, 4 z nich jsou podle mě zbytečné...

0/0
19.1.2007 10:36

Alter.Ego2

Re: ...

Přesně tak. A fungují i v noci, aniž by tam kdokoliv jezdil. Takže, když člověk přijede z vedlejší, čeká půl hodiny jak na ztracený vartě, než mu padne zelená.

0/0
19.1.2007 13:39

Keni

Re: Re: ...

Presne tak, mozna by stacilo tech mraky zbytecnych semaforu, prechodu apod zrusit.

Proc treba na nekterych krizovatkach neni po vzoru Budapesti zakazano odboceni vlevo.

Proc na nekterych silnicich je prechod nad podchodem nebo pod nadchodem ?

Proc je prechod na kazdejch x metrech ?

Ale vemte to z te druhe stranky, z kazdyo noveo semaforu bude plno penez do kapsy uplatnyc uredniku.

0/0
23.1.2007 22:55

bmichal.cz

Praha ...

V Praze toho chybí :))) ... www.silnicnizakon.cz

0/0
19.1.2007 10:06

erben3

.

250 semaforů za 10 let.... to máme 25 semaforů / rok... A rychleji by to fakt nešlo 8-o?

0/0
19.1.2007 9:29

Pecaf

Kulaťák

Jojo, "Kulaťák" v Dejvicích je zvěrstvo nad zvěrstva. Fakt nechápu, proč není podchod udělaný až k té tram. zastávce na výjezdu na Prašný most. Lidi tam na ostrůvek přebíhají jak šílení (upřímně, občas se jim ani nedivím) a ve večerních hodinách je to tam teda hodně "o ústa". Klidně by mohl být podkopaný celý kruhák a nemusely by tam být žádné přechody a byl by klid..  kdyby.. kdyby.. :-( 

0/0
19.1.2007 9:15

Pepa z depa

Re: Kulaťák

Podkopat a udělat podchody? Souhlasím, ale bohužel jdete "proti větru". To teď není IN. V Plzni se bude dělat opačná věc. Křižovatka Americká x Sirkova má podchody včetně obchodů, eskalátorů a výtahů pro invalidy. A teď se budou stavět přechody pro chodce. Proč? Protože tam lidé tu a tam přebíhají a údajně proto, aby se křižovatka "zlidštila". Že se to dělá pro lidi, aby nebyla preferovaná automobilová doprava. Preference lidí před auty. Ale ještě mi nikdo nevysvětlil, proč si ta nezodpovědná auta jezdí sama po městě? On je neřídí člověk? Není to náhodou preference určité části lidí před jinou částí?

0/0
19.1.2007 10:03

marzena

Re: Kulaťák

proc? protoze udelat semafor je jednodussi, rychlejsi a levnejsi.. ze tam ale stejne budou lidi behat na cervenou, to uz odborniky nezajima..

0/0
19.1.2007 18:43

Grosssák

250 míst?

Jestli ono to nebylo náhodou tak, že někdo chtěl postavit 250 semaforů, tak se hledalo a hledalo, až se našlo, kam s nimi... To bude zakázka pod heslem: dáme lidi do klece. Co na tom, že se zapomenou rozhlížet, protože všude na ně bude svítit návěstidlo? Co na tom, že to bude všechny zdržovat a to hlavně v noci, protože semafory přece musí běžet bezdůvodně pořád... Neříkám, že nejsou místa, kde je semafor opravdu potřeba, ale tohle je ŠPATNĚ.

0/0
18.1.2007 23:11

marzena

Re: 250 míst?

presne tak.. at radsi zacnou fizlove neco delat a davaji ostre pokuty za nedani prednosti chodci na prechodu a soucasne pokuty chodcum za prechazeni na cervenou a mimo prechod.. myslim, ze by to melo mnohem vetsi efekt, nez megalomanska stavba semaforu na mistech, kde je stejne budou chodci vetsinu casu ignorovat a chodit na cervenou..

0/0
19.1.2007 18:45

TomášM

Semafory nechybí

naopak. Jezdím denně po Praze už několik let a nemohl jsem si nevšimnout, že když někde semafory nejdou, tak je celková situace v širém okolí daleko lepší než když jdou....

0/0
18.1.2007 20:11

Radek

Re: Semafory nechybí

semaforová lobby zdá se zvítězí...Praha už bude zcela neprůjezdná...podle mě by 90% problémovejch míst šlo vyřešit jinak - většinou jednoduché stavební změny v daném místě...na Evropský u zastávky TRAM Dejvická by 1. stačilo vyměnit 3 matná skla zábradlí za čirá a 2. dát mezi 2 jízdní pruhy takovou tu hroudu betonu (a samozřejmě trošku v danném místě rozšířit jeden pruh aby se to tam vešlo) - ale to by z toho neměla žádná firma miliony za vybudování a provozování semaforů

0/0
18.1.2007 20:35

Xladi

Re: Semafory nechybí

Tak to nevím jak jezdíte, ale když semafory nejdou a nejedete náhodou po hlavní, tak máte veliký problém dostat se přes křižovatku, a někde ani nemusíte jet po hlavní abyste se na druhou stranu skoro nedostal. Takhle to je když nejsou semafory na Poděbradská x Kbelská, na Průmyslová x Kolbenova to je taky síla. Mám zkušenost i z Černokostelecká x Průmyslová jel jsem tam nešlo, samozřejmě ucpaný za 10 minut se vracím a nehoda. Ještě jedno místo kde často a rádi vypínaj semafory je na Zličíně u výjezdu z Globusu. Když je největší provoz a semafory by byly užitečný tak je prostě vypnou a v noci kdy projede stěží jedno auto za minutu tak tam stojíte na červenou jako pako. Fakt nechápu důvod proč to vypínaj, jestli potřebujou nějakou nehodu aby to mohli vyšetřovat fakt nevim, jen vim že když sem takovou křižovatku projel a stavil se na první benzince cca 500 metrů tak si tam policajti dávali kafíčko, místo aby šli řídit dopravu manuálně

0/0
19.1.2007 6:34

tojuska

Re: Re: Semafory nechybí

Souhlasím, že semaforů je ažaž a hlavně by je měli vypínat na noc a eventuálně i brzy ráno o víkendech. Když stojím na červenou o půlnoci na úplně pusté křižovatce, tak mě berou všichni čerti. Je to prostě lenost policajtů, takhle jsou z obliga.Připomíná mi to permannetně stažené závory na některých železničních přejezdech.

0/0
19.1.2007 8:34

Anonym

Re: Re: Re: Semafory nechybí

Spíš než v lenosti policajtů bych problém viděl na magistrátu hlavního města prahy - odbor dopravy. Policie o tom jestli svítit nebo nesvítit v noci semaforem nerozhoduje.

0/0
19.1.2007 16:10

Keni

Re: Re: Semafory nechybí

No, je pravda ze plno ridicu ma problem. Ale je to vetsinou problem jen ridicu.

Me vetsinou vzdy rychle nejake auto pusti.

Pokud ale jedu na lavni, zpomalim a bliknu a ten jouda tam stale ceka, tak se nelze cemu divit. Ale takovej clovek nema v provozu co delat.

Jinak neplest si pusteni s vynucenim. Ale v Praglu funguje ZIP i na krizovatkach. Alespon v 90%

0/0
23.1.2007 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.