Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak řídit orkánu navzdory

Namísto sněhu trápí Česko silný vítr. V takových chvílích je bezpečnější nevyjíždět. Když už musíte sednout za volant a vyrazit vstříc větru, ulevte noze na plynu a buďte opatrní. Nejvíce ohrožené jsou dodávky, varují odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marten_cca

...

Pěkné fotky jsou u toho článku:-)

0/0
23.1.2007 10:05

juleg

těžké vozy jsou podle Kottka ve velkém větru ve výhodě.

no nevim. ve ctvrtek v noci sem jel a na to ze sem mel nalozeno 18,5 tun, tak sem si ve vyhode nejak nepripadal

0/0
21.1.2007 23:08

Karlík

No zaplať pánbůh

že ty super rady pro řidiče napsali páni redaktoři až po uragánu. Jinak by si to šel každý, kdo to tu četl, vyzkoušet na dálnici. A to by pak byla apokalypsa 8-o.

0/0
21.1.2007 15:51

monča

rady

"Ve větru musíte auto neustále řidit"??? Z toho logicky vyplývá, že v bezvětří auto řídit netřeba, řídí se samo ;-)

0/0
21.1.2007 14:06

Dave

Re: rady

No, ten, kdo někdy řídil ve větru, určitě ví, jak to bylo myšleno. ;-)

0/0
21.1.2007 14:19

proridly bobr Dady Patrasove

To jsou opravdu zvasty

Vetsina aut ma uz dnes posilovace rizeni, neni zadny rozdil, jestli drzim volant pevne nebo nepevne. Atd. atd. Clanek bych hodnotil asi takto: :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
21.1.2007 12:02

_

Re: To jsou opravdu zvasty

Ty jsi teda peknej kreten!!! Slysel jsi nekdy neco o promennem ucinku posilovace v zavislosti na rychlosti? Muzu te ujistit, ze treba defekt predniho kola v rychlosti 130 km/h ti vyrazi volant z ruky, troubo!

0/0
21.1.2007 17:07

proridly bobr Dady Patrasove

Re: Re: To jsou opravdu zvasty

A jak to souvisi se silnym vetrem ;-D;-D;-D

0/0
22.1.2007 6:24

_

Re: Re: Re: To jsou opravdu zvasty

Souvisí to tak, že volant máš držet pořád, joudo!

0/0
22.1.2007 12:31

proridly bobr Dady Patrasove

Re: Re: Re: Re: To jsou opravdu zvasty

To je prece samozrejme, to mi nemusi radit nikdo v novinach. Precti si ten clanek jeste 3x, je napsan pro takove, jako ty;-D;-D;-D. A pak si precti, cos napsal ty sam. S tim posilovacem s  promennym ucinkem sam sebe popiras;-D;-D;-D.

0/0
22.1.2007 14:28

_

Re: Re: Re: Re: Re: To jsou opravdu zvasty

Tušil jsem, že inteligencí asi oplývat nebudeš, ale zkusím to říct ještě jednou. Napsal jsi "neni zadny rozdil, jestli drzim volant pevne nebo nepevne".

JE V TOM ROZDÍL a víc o tom nehodlám diskutovat. ;-)

0/0
22.1.2007 15:11

stoural

KONTRA

Slovo "kontra" neznamena, ze točíme volantem na druhou stranu než kam cestuje auto (zadek ustreli doprava, mam tedy tocit doleva ;-D), ale ze tocime PROTI SMERU POHYBU AUTA, nikoliv na druhou stranu. Kdyz mi pri smyku ustredi kufr do prava, musim otocit volantem rovnez doprava, jinak se dostahu do hodin jak prase.

0/0
20.1.2007 22:40

Jerry

A co kdyz pojedu na kole?

A budou tyhle postrehy platit i kdyz pojedu na kole? Teda volant kolo nema, prives taky ne, ale treba by z toho clanku neco vyuzit slo... :)

0/0
20.1.2007 19:35

Mulder77

Re: A co kdyz pojedu na kole?

Kontruj!

0/0
20.1.2007 22:22

TC

čéška šídič, tóbrá šídič....

Nic naplat, diskuse opět otvrzuje, že Česko je zemí zkušených řidičů....i v silném větru. Jenom ti statistici dělaj' někde pořád chybu......

0/0
20.1.2007 19:27

Šmánkote redakroři!

Ještěže to nikdo nebere vážně...  "kontra" znamená otočení PŘEDNÍCH kol proti otáčení vozu kolem svislé osy... tedy v případě bočního nárazu větru - ve STEJNÉM směru, kam vás vítr tlačí!  Vemte si Ducáto, jeďte si to zkusit... a když při nárazu otočíte prudce volantem PROTI větru, půjdete beznadějně na bok...  uděláte BOUDU! :-)))

0/0
20.1.2007 13:56

Karel

Re: Šmánkote redakroři!

Já v tom větru jel (ve čtvrtek večer). Mám 626, což je docela nízké, dlouhé a aerodynamické vozítko. Vítr má vždycky snahu uhnout předek auta, se zadkem mi nikdy nic neudělal. Takže vítr zleva - auto je tlačeno doprava - volant jde automaticky doleva, tedy proti větru. Kdybych to dělal opačně, nikdy bych v tom bordelu nemohl projet, skončil bych někde u Zdibů. :-P

0/0
20.1.2007 20:42

stoural

Re: Re: Šmánkote redakroři!

jasne, mas pravdu, ale tady jde o to, ze redaktori nepochopili vyznam slova "kontra"

0/0
20.1.2007 22:45

klon --- 547

tůůůůůůůůůůů

je jedinej způsob jak se vyhnout problémum orkánům. já to řešim tak že zalezu-zamknu-a-fertik 8-o8-o8-o8-o

0/0
20.1.2007 0:53

Warťan

Re: tůůůůůůůůůůů

Taky to tak dělám R^

0/0
20.1.2007 21:02

RAT

technici

Obdivuji ty techniky, kteri museji tlacit ty auta rychlosti 2km/hod aby nasimulobvali rychlost auta 290km/hod , kdyz ventilatory zenou vzdych jen 80m/s. Nastesti zenou vpred, byt to obracene, tak chudaci technici. :-P

0/0
19.1.2007 23:52

klon --- 547

Re: technici

to je dobrýýýýýýýýýýýýýýýýý8-o8-o8-o8-o

0/0
20.1.2007 0:53

Tweety

Re: technici

To RAT - nevím na kolik zvládáš fyziku a matematiku,ale z tvého příspěvku soudím,že nemáš ani páru o čem píšeš.Jednoduchý převod : 1m/s = 3,6km/hod. Tak si laskavě spočítej kolik je 80m/s x 3,6 a zjistíš kolik je to km/hod.Jako bývalý řidič kamionu jsem takovouto situaci s bočním větrem řešil pouze jednou v Dánsku na otevřeném mostě přes záliv,kdy mi vítr prázdný návěs tlačil na pravá svodidla mostu a abych to ustál,přidal sem plyn na maximun a přes zbytek asi 400 metrů dlouhého mostu jsem za sebou táhnul návěs smykem připomínajícím jízdu WRC do zatáčky.Kdo to nezažil,nemá ani tušení jaké to doopravdy je a nikomu bych to nepřál.

0/0
20.1.2007 9:53

Alcator

Re: Re: technici

To nic, RAT je rejpal, který mentálně masturbuje tím, že chytá každého za slovíčko. On si spočítal, že 80x3.6 je jen 288, a samozřejmě nemůže připustit, že v tomto případě je zaokrouhlení naprosto na místě.

Že se s ním vůbec bavíš... :-)

0/0
20.1.2007 10:36

vaclav_blaschke

Re: Re: Re: technici

No jestli jsi nepochopil, ze proispevek RATa byla ironie a vtip, tak bych se zamyslel, kdo tu skutecne nad cim mentalne masturbuje..... Na Tvem miste bych se omluvil, bylo by to na miste...

0/0
20.1.2007 13:53

Re: Re: Re: Re: technici

Proč? Ironie musí mít nějaký cíl...  co bylo cílem ironie slovutné krysy (to nerejpu! RAT je anglicky krysa...)? Nic víc než omráčit náhodné čtenáře fascinující skutečností, že dokázal přepočítat rychlost v m/s na km/hod. Obdivuhodné...  klobouk dolů...  :-P

0/0
20.1.2007 13:59

rejpal

Re: Re: technici

"Přidal sem plyn..." zase svědčí o neznalosti češtiny,tak bych se nanavážel do druhých matematikou a fyzikou...BTW:právě  profesionální řidiči TIR denně dokazují,nalepeni na osobáku, jak fyziku,mechaniku a přírodní zákony obecně ovládajíRv Pojmy prodleva brzd,reakční doba řidiče,brzdná dráha,adheze,kinetické energie atd. jim říkají pramálo, ty matematiku:-©

0/0
20.1.2007 14:10

JUjing

Re: Re: Re: technici

aha no jen tak mezi řečí voni taky řidiči se furt kamioňákům lepěj na prdel nejlepší věc co můžou udělat nevím jak ty ale já těsně za kamion nevidím a u dodávky to je to samí už se mi párkrát stalo že jsem do takovýho vola málem nacouval

0/0
20.1.2007 23:10

Pt

Re: Re: Re: technici

Chytráku matematiku, který kamiony jsou nalepený na osobáku? Ja jsem zatím viděl jen machrující borečky a prachatý manažery (+Husáka), kteří každou chvíli pomalejší auto tlačí před sebou nalepení na jeho zadních světlech.

0/0
21.1.2007 12:20

jahodove_ticho

vcera

to vazne foukalo, musel sem na dalnicich zpomalit ze 190 na 150-160 a z tech dodavek sem mel vazne obavu.

0/0
19.1.2007 22:45

klon --- 547

Re: vcera

a moje pravačka pod peřinou při tom orkánu spomalila z 28 pohybů za minutu na 17 pohybůůůůůůůůůůůůůů8-o8-o8-o8-o

0/0
20.1.2007 0:55

Pt

Re: vcera

Ja bych mel obavu z tebe, kdyz si odvazujes jezdit tak rychle. Do basy s tebou. Jen štěstí, že se z tvého auta nestalo letadlo. (kéž by se stalo)

0/0
21.1.2007 12:21

Lolofon

hmmm

"Když už se do auta opře vítr, dáváme okamžitě "kontra" (točíme volantem na druhou stranu než kam cestuje auto). "

hmmm, takze ked mi streli zadok povedzme dolava a dodavka sa mi zacna naklanat na lavu stranu, tak mam akoze otocit volantom doprava ? ved som okamzite na boku.... podla mna tu platia podobne pravidla ako pri jazde na snehu (prechod zakrutou smykom). zadok mi ide dolava, tak aj volant otocim dolava, sice skoncim v protismere, ale pri troche stastia sa mi neprevrati auto.... ak sa aj tak prevrati, tak sa neda nic robit...

0/0
19.1.2007 17:44

kos

Re: hmmm

Uvědomte si jednoduchou věc: kterým směrem působí síly při smyku na ledě a při bočním větru, stačí malý nákres.

0/0
19.1.2007 18:00

PanPan

Re: Re: hmmm

Dyť je to slovák, tak se tomu jeho přízpěvku nedivte.

0/0
19.1.2007 19:09

Ondřej Ficek

Re: Re: Re: hmmm

Jeho příspěvku se nedivím, ale tvému ano... Vzpamatuj se a přemýšlej, než něco takového zase napíšeš, děláš ze sebe idiota.

0/0
19.1.2007 19:17

kund@

Re: Re: Re: Re: hmmm

tak sakra kdo je idiot? jak to má bejt, potřebuju ten nákres ;-O

0/0
19.1.2007 22:59

Re: Re: Re: Re: hmmm

Nedělá...  on JE!  ;-)  Psal jsem to nahoře, než jsem to dočetl až sem...  jasně, že když otočíš volantem podle tophodle návodu, tak s tím praštíš na bok. Ještěže to nikdo nebude podle tohodle článečku dělat...  ;-D

0/0
20.1.2007 14:02

PanPan

Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

No jde asi o to, že když se ti bude naklánět vlivem větru celá dodávka a pojedeš už po dvou kolech, tak je už asi jedno, kam s tim volantem otočíš. Když v protisměru pojede náklaďák, tak asi stejně moc možností nemáš. Tady jde spíš o to, když to do tebe foukne ze strany tak, že se ti ještě auto nezačne převracet na bok. Pamatujet na to, že tyto věci čtou také ti kloboukáři v Dáciích. A tem bych tento způsob manévrování " projet zatáčku smykem" moc nepředhazoval. Nebo to budou zkoušet a ..........

0/0
21.1.2007 20:00

Fantomas

Takhle spatne slatany blabol jsem uz na idnesu dlouho nevidel :)

vypada to na nejake slohove cviceni zaka zakladni skoly :)

0/0
19.1.2007 17:32

zenon

ponožka

já bych řekl, že té pruhované "ponožce" se spíš říká rukáv ...

0/0
19.1.2007 17:07

Petr Skála

Re: ponožka

Teda, kdyby pánové redaktoři (vystudovali) alepoň střední školu, věděli by, jak se pruhovaná ponožka jmenuje! Pánové, říkjí vám něco slova jako vějička nebo slangově frklík??

0/0
22.1.2007 15:56

Hondzik

redaktori jsou rychli jako vitr

no nechci delat ze sebe radio.....ale takovy vitr jako byl v noci ci minuly tyden neni moc casto..tak bych z toho vetru takovou vedu nedelal....a druha vec pro paaany redaktory....nezlobte se na me...ale vitr byl v noci... ted uz to neni zas tak hrozny...nemel takovy clanek vyjit uz vcera? tech par info. se dozvite na tel. kdyz zavolate do nejake trans. spolecnosti.......je ja zapomnel....Igestern:));-D

0/0
19.1.2007 16:38

MiHor

Rada

Maximálně je potřeba se věnovat řízení VŽDY.

0/0
19.1.2007 16:25

Chris Kelvin

Tak tohle:

"Když vítr ´rozhodí´ přívěs, NIKDY nebrzdíme, snažíme se situaci srovnat přidáním plynu." vyvraceli už před 25 lety v nějakém americkém motoristickém magazínu..... samozřejmě praktickými zkouškami. A to jako velmi nebezpečnou pověru. Později to přetiskl tuším Svět motorů.... :-/

0/0
19.1.2007 16:20

Honza

Re: Tak tohle:

Ta věta "NIKDY nebrzdíme" neplatí na rozhození přívěsu větrem, ale na situaci, kdy se přívěs rozkymácí ze strany na stranu v pravidelných cyklech...

0/0
19.1.2007 16:23

Chris Kelvin

Re: Re: Tak tohle:

Náhlý poryv větru nebo nerovnost.....? Obojí má stejné důsledky, správně je brzdit, a ne šlapat na plyn.....

0/0
19.1.2007 16:58

chytrák

Re: Re: Re: Tak tohle:

Takže je správnější zpomalit a prodlužovat vliv bočního větru? To je tak trochu blbost, ne?

0/0
19.1.2007 17:24

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Re: Tak tohle:

Poryv. Hovořím o poryvu. A nic jiného u nás v podstatě nebývá. Kromě toho abych efektivně změnil směr vektoru bočního větru, musel bych zrychlit alespoň o 30 km/h během půl vteřiny. Bez započtení vlivu zhoršení jízdních vlastností vyšší rychlostí. Je to jen fyzika, trochu matematiky......

U toho článku byly i fotky. Velmi výmluvné. Jednoznačně vítězilo přibrzdění.

0/0
19.1.2007 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.