Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrnému českému autu je téměř 14 let

Počet registrovaných osobních aut v ČR loni stoupl téměř o 150 000 na 4,109 milionu vozů. Průměrný věk vozového parku se během roku téměř nezměnil a pohybuje se kolem 13,87 roku. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jiri

Můj dobrý kamarád pracoval několik měsíců jako telefonista u AAA na čísle 0800 a vyprávěl mi, jak to tam chodí. Škovalo mě to.

cituji:

Můj dobrý kamarád pracoval několik měsíců jako telefonista u AAA na čísle 0800 a vyprávěl mi, jak to tam chodí. Škovalo mě to. Už firemní školení je postavené na tom, telefonujicího za každou cenu dotáhnout už DNES do autosalónu. Za KAŽDOU cenu. Lež je přímo školena. Nejrůznější slevy, které nikdy nikdo nedostal, upozornění, že konkrétní automobil už zítra bude prodaný, půjčka 100 000 Kč apod. Občas se do telefonu slibuje i auto, které ve skutečnosti neexistuje. Všechno toto je jen pozlátko, které není pravdivé. Pokud zákazník váhá, infolinka ho za hodinu kontaktuje a znovu ho (lživými) sliby láká, aby přišel ještě dnes. Nabízí další super slevy. Když přijde, ujme se ho zaměstnanec na place a spustí novou masáž mozku. Je zajímavé, že spousta lidí se nechá zlomit.

Shrnutí: Ruce pryč od AAA. Zaměstnanci vědomě a systematicky lžou, AAA sliby se neplní. Jen si cvičně zadarmo zavolejte na 0800 a zkuste projevit zájem o auto. Sami uvidíte tu masáž....

0/0
25.2.2007 23:49

jiri

omlazovani aut v nekterych bazarech ... dotaz

cituji:

... Podobně popsané praktiky se netýkají jen autobazaru AAA, ale například i Auto ESA, kde možná nefunguje taková masáž prostřednictvím atraktivních slečen za stolečkem, zato mnohem drsnější a prokazatelnější podvodné jednání. Např. omlazovaní dovezených aut až o dva roky není žádnou vyjímkou. Na ceduli za sklem je uveden rok výroby, ale na kupní smlouvě je chytře rok prvního uvedení do provozu. Tak si např. v bazaru nevšimli u osm let starého auta z Německa, že má ve dveřích přiloženou originál servisní knížku, která německým razítkem prozrazuje věk vozu minimálně o rok a půl starší. Když podáte reklamaci a chcete odstoupit od smlouvy nebo alespoň slevu - protože rozdíl v ceně je např. podle nabídek na internetu až 50 000 Kč, řeknou vám, že servisní knížka pro ně není doklad k autu... žádný jiný doklad ...

konec citatu.

Setkali jste se take s OMLAZOVANIM AUT ?

0/0
25.2.2007 23:36

jiri

Re: omlazovani aut v nekterych bazarech ... dotaz

JESTE DOPLNUJI dalsim citatem:

  ... V AAA se vyplatí nejdřív všechno číst, říct jim zrovna, ať se neunavují mluvením a nedat na jejich kecy, že chtít vidět smlouvu, reklamační řád a všeobecné obchodní podmínky je něco divného. Pamatujte na to, že podle jejich VOP je ústní prohlášení nezávazné, takže vám jejich zaměstnanec může nalhat cokoliv ...   8-o  ;-€ 

0/0
25.2.2007 23:40

jiri

Re: Re: omlazovani aut v nekterych bazarech ... dotaz

dalsi doplneni:

...  článek pro lidi, kteří ještě neztratili důsledkem obchodních masáží zdravý rozum. Pokud v AAA a nekterych dalsich bazarech  kupujete nebo prodáváte, vždy buďte hodně liknaví. Jako "dobří" obchodníci mají AAA obrovské rezervy pro smlouvání - při prodeji i při nákupu.

Sám jsem se potřeboval zbavit auta - v 5 autobazarech mi ho ohodnotili na prodej cca 110.000 korun. Kolik myslíte, že byla první nabídka od AAA - 80.000,-. Nakonec jsem dostal 104.000, ale musel jsem, podobně jako autor článku absolvovat a udržet pod kontrolou několik sugestivních obchodních triků - odcházení na radu do boudy, telefonování nadřízenému, nabídky různých slev pro další nákupy u AAA a podobně. Podvod to není a etika obchodu? Cha, ta přece dneska už nikoho nezajímá. Koneckonců většina odcházejících klientů má skutečně pocit jak výhodně koupili či prodali.....

0/0
25.2.2007 23:49

kutil

Nejde jen o stáří.

Pořád se tu mluví o stáří, ale u auta jsou důležité ujeté km, zda bylo bourané a v jakém je technickém stavu. Pokud tedy auto projde technickou (bez podpláčení) a pokud splňuje požadavky na pasivní a aktivní bezpečnost, nená nikde rez, tak ať se dováží jakkoliv staré auto.

Ale když jsem hledal další auto, tak jsou bazary plné bouraných ojetin se stočenými km a tak po Čechách jezdí vraky, kterých se v ostatních zemích EU zbavují. Jsme velké vrakoviště EU.

Jsem pro omezení dovozu vozidel mladších 8mi let a hlavně v dobrém technickém stavu. To znamená, že by byla povinná technická bez možnosti korupce. A nepovolil bych dovoz bouraných a nezpůsobilých vozidel.

Vzhledem k narůstající hustotě dopravy je nutné aby vozidla měla více bezpečnostních prvků. A to starší vozidla nemají.

0/0
17.2.2007 17:26

2Mac7

Re: Nejde jen o stáří.

..."Jsem pro omezení dovozu vozidel mladších 8mi let a hlavně v dobrém technickém stavu"...8-o takže vozit auta starší 8 let a hlavně ve špatném technickém stavu ;-D

0/0
18.2.2007 22:02

PetaP

No a?

Ať klidně i dvacet let. Pořád lepší, než současný novodobý šrot. ;-O

0/0
30.1.2007 21:45

Marcela

Re: No a?

lepší v čem ?

0/0
1.2.2007 20:32

PetaP

Re: Re: No a?

V poctivosti zpracování, použitých materiálech a mnohdy i v designu.

0/0
7.2.2007 10:19

2Mac7

Re: Re: Re: No a?

tak si to užijte , já raději nové

0/0
18.2.2007 22:03

von Kleist

Neni se cemu divit

Jestlize se kvalita a odolnost aut zvetsuje, neni se cemu divit, proste dele trva nez se zuzivaji. A myslim, ze je to spravne - vec ma slouzit pokud mozno co nejdele, pochopitelne to nemusi byt nutne v jednech rukou. Jinak je to zbytecne drancovani zdroju. Se smradem to neni zas tak hrozne, jak se vseobecne tvrdi. Podminka je samozrejme vyhovujici technicky stav, nikoliv za hranici zivotnosti.

0/0
30.1.2007 11:23

Ne

Re: Neni se cemu divit

Tak to je ovsem kandidat na vtip roku. Ze se pry zvysuje kvalita a odolnost aut. :-D Ve skutecnosti jsou auta cim dal tim vetsi sunty diky automobilkam orezavajicim naklady na dren a za par let uz zadne deseti a vice lete ojetiny nebudou jezdit, protoze je jejich majitele neuzivi na servisu, tedy pokud se rovnou nerozpadnou.

0/0
30.1.2007 14:30

von Kleist

Re: Re: Neni se cemu divit

No nevim... jestli mi tedy chces tvdit, ze soucasne auto vydrzi mene nez treba auto stejne kategorie z padesatych let. Jeho relativni cenu ponechme radeji stranou...

0/0
30.1.2007 14:52

LJ

Re: Re: Re: Neni se cemu divit

No ja nevim, ale treba u Octavie ze 60. let jsem neslysel, ze by se po dvaceti tisicich km musely menit kosti stabilaku jako u Fabie :-))

Jenom pro ilustraci

0/0
30.1.2007 17:20

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Neni se cemu divit

Pokud vím,  po 60 tisících km se běžně dělala generálka motoru.

0/0
30.1.2007 19:13

makan.dacan

Re: Re: Re: Re: Re: Neni se cemu divit

To víš dobřeR^ Ale zase odpadlo (snížilo) tmelení blatníků a prahů po 5letech, výměna prasklých umělohmotných částí (nárazníky, zrcátka), výměna oprava čidel a snímačů (děštové,parkovací,ABS,ESP,EKG:-) ATD...) Výměna jednotek, žárovek (trvanlivost i přes 20 let), opravy, centrálů, posilovačů, klimatizací, ele. součástí (stahování oken, zrcátka)..... atd.   Výdrž motoru je lepší jen díky pokroku v materiálech výrobních technologiich a kvalitou mazadel... Jinak dnešní moderny jsou kostruovány tak aby v nich bylo co nejvíce neopravitelných součástí (nejlépe několik v sobě /samostatně neprodejných/ a ještě lépe zalitých v gumě) = výměna v servisu kus za kus a zaokrouhlená cena.... př: 1Ks 1800 Kč+1h práce = tak to máme 1Ks 3000+600=3600Kč ;-D

0/0
31.1.2007 8:13

Ne

Re: Re: Re: Neni se cemu divit

Padesata leta jsou trosku extrem, ale pri porovnani let osmdesatych, devadesatych a nultych to plati. Nejmarkantnejsi je to u dieselu, kdy treba takove Piano od Mercedesu s motorem 200D sice moc nejelo, ale dokazalo naject klidne pul milionu nebo milion kilometru s minimalni udrzbou za par kacek. Dneska dostanete super Common Rail diesel, kde se vam kolem 200.000km vysypou vstriky, koupite nove za 70.000Kc, pak zacne kourit turbo, dalsich padesat litru a takhle uz to pokracuje.

Nejmarkantnejsi pokles v kvalite je videt u benzinovych turbomotoru, kdy prvni turbokousky z osmdesatych let jezdi jeste dnes na puvodni turba, zatimco dnesni produkce zvladne behem 150.000km klidne dve i vice vymenenych turb.

0/0
30.1.2007 20:31

jouda

co bezpoecnost?

Nehlede na smrady ze starych popelnic je to taky otazka bezpecnosti. Je to trcohu k placi, ze vetsina lidi musi jezdit v rakvi na kolech. Ceny novych aut klesaji a jsou docela unosny, pokud clovek nechce hned 2.0 v turbu a v max vybave, ale spokoji se s mensim autem a horsi vybavou.

0/0
30.1.2007 11:11

Ne

Re: co bezpoecnost?

Za cenu noveho auta se da vzdy koupit vyrazne kvalitnejsi ojetina s minimalne srovnatelnou bezpecnosti. Proste ne pro kazdeho je snem nejaka nova Fabie bez motoru, bez vybavy a s kvalitni cenovkou.

0/0
30.1.2007 14:32

Znalec

kdo dováží ty bezcenné vraky?

jestli je průměr 8 let, pak to znamená, že se dováží i auta 10-15 let stará... Nechápu že se někomu vyplatí vážit tu cestu pro poelnici jejíž hodnota se limitně blíží nule, není-li rovnou záporná......

0/0
30.1.2007 10:40

LJ

Re: kdo dováží ty bezcenné vraky?

Hodnota vozu neni zavisla vyhradne a linearne na jeho stari, ty znalce

0/0
30.1.2007 12:15

dobrej kousek

jo

já mám 16 let staré autíčko, leji tam jen naftu a olej a jezdím jak drak R^

0/0
30.1.2007 6:51

Znalec

Re: jo

jo dieselákem co žere olej se máš opravdu co chlubit.... Ještě se pochlub s kým ti zahýbá stará a nebo jinou stinou stránkou tvého života..... ;-D

0/0
30.1.2007 10:37

tomas

ojete = mene problemu?

Ojete auto vam na rozdil od noveho muze prinest i mene starosti :-/

poucte se z chyb druhych 8-o

www.renault.nazory.cz

0/0
29.1.2007 22:47

dobrej kousek

Re: ojete = mene problemu?

kamarád měl starou 19 a nemohl si jí vynachválit. Po té co si koupil audi tak jen pláče, protože každá návštěva servisu ho stojí jako jedna 19 ;-D

0/0
30.1.2007 6:52

praptak

Re: Re: ojete = mene problemu?

Když si koupí Audi, musí počítat s náklady na údržbu a servis.

0/0
30.1.2007 10:03

2Mac7

náročná matematika

jestli je průměrný věk dovozů něco přes 8 let a celkem je průměrný věk aut téměř 14, tak by to bez těch dovozů bylo o dost horší , tudíž ke zlepšení přispívají

0/0
29.1.2007 19:19

Martin

Re: náročná matematika

Normální lidi pochopí, že 8 let stará ojetina je lepší než 15 let stará šunka, ale ten pán, co to prohlásil je z jisté zájmové skupiny a tak musel něco takového vyplodit. Z jeho pohledu každá dovezená ojetina sníží zisk tuzemským výrocům a dovozcům aut, protože nebyla by-li možnost koupit laciněji ojetinu, jistě by se vozuchtivý člověk hnal rovnou do nějakého značkového showroomu. Teď ještě zbývá, aby výrobci vyčíslili škodu, jenž jim vznikla dovozem ojetiny a tu by vymáhali po tom, co by ten vůz dovezl či koupil.

0/0
29.1.2007 21:40

Štoural

Re: Re: náročná matematika

Ale 8 let je průměr, takže se dovážejí ojetiny i ve věku (a více) 15 let. A ojetin se dováží víc, než se vyřazuje těch starých, takže "náročná mataematika" je zřejmě správná!!!

0/0
31.1.2007 11:42

Marcela

Re: Re: Re: náročná matematika

průměr jedné skupiny ( množiny nebo jak to chcete nazvat ) je 8 , průměr druhé skupiny je x, když se sloučí ty dvě skupiny je průměr celku 14 .....zapřemýšlejte trochu déle ;-)

0/0
1.2.2007 20:37

Štoural

Re: náročná matematika

To by platilo, kdyby se za každou dovezenou ojetinu trvale vyřadilo z provozu jedno auto starší než 15 let. 

0/0
31.1.2007 11:39

eliska

kdyz vezmete prumerny prijem

a porovnate s cenou  noveho automobilu, potom neni o cem psat a cemu se divit;-O))))...))).....)).........)

0/0
29.1.2007 19:14

bigsam72

Re: kdyz vezmete prumerny prijem

A ja cekal kdy se ozve prvni social a mame to tady :-)).

0/0
1.2.2007 8:33

Daňový soumar

Průměrný český zaměstnanec

musí vydělat na 3 auta, aby si mohl koupit jedno. Ty 2 navíc připadnou zkurwystátu formou konfiskace (v oficiální mluvě: "daně"). Pokud k tomu připočtu pokles ceny nového auta v prvním roce o 30% a více, pak je koupě nového auta fyzickou osobou žhavým kandidátem na definování a přidělění čísla nové diagnózy...

0/0
29.1.2007 19:14

Znalec

Re: Průměrný český zaměstnanec

ale zase ty toho průměrného českého zaměstnance hřeje pocit, že koupil auto nejen sobě ale i průměrné české socce na soc. dávkách a průměrnému českému úředníkovi. (a úředníkům co si umějí nakapshovat koupí takový poplatník hned několik aut)

0/0
30.1.2007 10:42

PF

Re: Re: Průměrný český zaměstnanec

Akorát, že si to auto vod tý socky nejde vypůjčit, protože to před koupí zkapalní!

0/0
30.1.2007 12:08

Martin

Stav naší životní úrovně

No vidíte a přesto se čas od času politici poplacávají po ramenou, jak to za jejich vládnutí jde s náma, s naší životní úrovní nahoru, že už jsme za zády starým členům EU.

A zatím se nových aut kupuje míň a míň ... Ono auto je takový lakmusový paírek životní úrovně, je to věc na hranici zbytnosti a nezbytnosti a navíc lze to řešit nakupem ojetiny v širokém cenovém spektru. Takže pokud se aut kupuje méně, tak navzdory politickým proklamacím a růstu HDP to jde s životní úrovní nejspíš velmi pomalu dolů.

0/0
29.1.2007 18:12

Prickrose

Re: Stav naší životní úrovně

CR je narod schizofreniku. Na jedne strane se rozciluji, ze treba Skodovaci chteji jit na stavku kvuli platum a jeste k tomu rvou "pryc s odborama" - a na druhe strane breci, beee,heeee;-(, makame tady za pakatel a ani si nemuzeme dovolit nove auto.

Zivotni urove se vam nezvysi, dokud budete sedet na zadkach a stezovat si. Nikdo vam nic neda z lasky k lidu. Proboha lidi, bezte do sebe!!!!!

0/0
29.1.2007 18:39

Daňový soumar

Re: Re: Stav naší životní úrovně

Životní úroveň se nikdy nezvýší, pokud bude zdanění pracujícího občana 65% a více...

0/0
29.1.2007 19:15

von Kleist

Re: Re: Re: Stav naší životní úrovně

To je nesmysl. Ikdyz uznavam, ze motivace je za techto okolnosti celkove horsi, coz je pro rozvoj pravda nepriznive.

0/0
30.1.2007 11:28

kutil

Re: Re: Stav naší životní úrovně

Je to o neúměrném zisku Českých firem. Ceny výrobků jsou na úrovni EU ale platy jsou 6x menší. ;-O

0/0
17.2.2007 17:32

iuos

hmm

mé auto je narozeno 1988... takže letos je plnoleté... a těm novým miminům se jenom směje, jak se dětinsky honí po dálnicích ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2007 18:02

makan.dacan

Re: hmm

To moje se narodilo 5 let předemnou a už jen rozvážně pluje po cestách ;-DR^

0/0
30.1.2007 8:18

cassul

Nesmyslná statistika

Většina těch starých aut už dávno neexistuje, jsou to jen nezrušené papíry k autu, co už je dávno rozpadlé nebo léta neexistuje. Za odhlášení se platí a je třeba doložit papíry o likvidaci vraku, takže neexistující auta nikdo neruší a nechávají to "vyhnít". To je pak statistika...

0/0
29.1.2007 18:00

Cyril

Re: Nesmyslná statistika

Kolik se platí za odhlášení?Není to jen nějaká krajová specialita,nebo tvoje plácání nesmyslů?Rv

0/0
30.1.2007 0:56

Anonym

Opět západní Evropa

Dávat za příklad západní Evropu, kde auto jsou nejenom levnější v absolutních číslech, ale i platy několikanásobně vyšší to je te teda k :-©

Až si vydělám na nové auto za nějakých šest, sedm platů, tak si budu kupovat také nové ;-O Do té doby si přivezu pět let starou ojetinu, taky těch šest, sedm platů, ze Švýcarska.R^

0/0
29.1.2007 16:50

Jerry Seinfeld

Re: Opět západní Evropa

A do te doby budeme muset my ostatni dychat splodiny starych vraku, dovezenych z ciziny? Do te doby budeme ohrozovani provozem vozu, jejichz majitele si tezko mohou dovolit kvalitni udrzbu? No super :-/

Kdyz si neco nemuzes dovolit, tak to nekupuj, pacholku! Auto neni zadna zakladni zivotni potreba, sit MHD je u nas jedna z nejlepsich na svete.

0/0
29.1.2007 17:10

cassul

Re: Re: Opět západní Evropa

Tak to vykládej někde na vesnici, kde jezní dva autobusy denně. Jsou lidé, kteří objektivně bez auta (jakéhokoliv) nemůžou existovat. Můžu ukázat...

0/0
29.1.2007 18:02

Tom

Re: Re: Opět západní Evropa

Pet let stara ojetina nemusi byt spatne auto. Zplodiny starych vraku? Moje Honda Accord koupena jako 3 roky stara ma ted uz 7 let. Emise ve 4 i 6 letech primo skvele, limity pro tricestny rizeny katalyzator jsou oproti namerenym hodnotam asi stonasobne, co jsem koukal na emise kolegovy Skody 120, na tolik smradu se musi tech Accordu "slozit" tak tisic. Na STK se mi loni manik smal, proc tam vubec jezdim, kdyz je to furt jak novy. Udrzba? Jiny servis nez znackovy to auto nepoznalo. Za porizeni misto mega jsem dal 330 tisic, tak co bych si nemohl dovolit kvalitni servis... http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=899

0/0
30.1.2007 1:02

von Kleist

Re: Re: Re: Opět západní Evropa

Ponekud prehanis... :-)

0/0
30.1.2007 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.