Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TÜV: Spolehlivost škodovek? Lepší průměr

Poprvé v historii vládnou žebříčkům spolehlivosti TÜV Report v nejsledovanější kategorii, kterou představují auta tři roky stará, dva němečtí zástupci. První je Opel Meriva následován Fordem Fusion. Dříve ve spolehlivosti kralovaly automobilky z Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vl

dávám do bazáru renaulta

r. v.2000,najeto 847000km,těším se kolik bude mít na tacho.takové 6apůl roku staré auto.v bazarech maji všichni něco málo přes 100 000.

0/0
9.3.2007 21:38

krok

V Čechám ten žebříček čteme asi obráceně

koukam, ze je tu kupodivu hodne prispevku, ale u nas na ceskych silnicich jsou nejvetsi slagry z chvostu zebricku TÜV.Renault Laguna, Chrysler Voyager, Kia Carnival, Ford Galaxy + 2 bratri od VW a Seatu.. Celkem zajimavy8-o

0/0
5.3.2007 14:17

palo

ferovost a omlazovani aut ne jen na tachometru

vsimli jste si ze v nasich bazarech maji dovezena auta 6-7 let stara 90 - 150 tisic km ;-D 

pritom srovnatelne stara mivaji v zahranici o 100 - 200 000 km vice

narazil jsem take na passata myslim 2002 ktery mel neuveritelnych 650 000 km  8-o    

uz ho vidim v nasem bazaru s 130 000  a vyplnenou servisni knizkou   :-( 

0/0
24.2.2007 22:35

palo

Úmyslně uvést jiného v omyl s účelem vlastního obohacení je trestný čin podvodu podle §250 Tr. zákona

na co si v zahranici pri nakupu dat predevsim pozor?

diky 

cituji:

... Úmyslně uvést jiného v omyl s účelem vlastního obohacení je trestný čin podvodu podle §250 Tr. zákona i u nás. A nejmíň 50 % aut v našich autobazarech má na ukazateli jiný stav km než je skutečnost. Jsou země, kde se to prostě nedělá, protože zisk je nulový a riziko obrovské a jsou země, kde to dělají jak na běžícím páse ...

0/0
24.2.2007 22:31

rebbe

Samozřejmě má každá statistika své háčky

kdyby se hodnotil i počet ujetých kilometrů mezi technickými kontrolami, celé pořadí by se muselo předělat. Protože spolehlivost je přímo úměrná ujeté vzdálenosti.

Pak by se vozy, užívané profesionálně, dostaly dopředu, třeba Mercedesy nebo Passáty, Renaulty, Citroeny a Japonci by spadli o hodně dozadu.

Nejlepší srovnání poskytuje datová báze Schwacke, ta vyhodnocuje ceny vozidel a vypočítává také, kolik zpravidla sledované vozidlo za tu provozní dobu ujelo.

Zjistili byste, že třeba Mercedes 220CDI(typické vozidlo německého taxikáře) ujede za rok v průměru více než trojnásobek průměru jiných vozů. Proto jsou japonské vozy u TUeVU docela nahoře, těch pár dědoušků, kteří s nimi jezdí, najedou za rok jenom zlomek toho, co najedou VW a Škodovky.

0/0
24.2.2007 18:12

BUFFALO_CZ

Re: Samozřejmě má každá statistika své háčky

takže důvod proč lidová vozítka dávaj na svoje auta záruku jen jeden rok je ten, že počítaj, že lidi s něma najedou za rok 30 tisíc a pak se jim rozeserou, takže co ujedou nad bez poruchy už je prostě bonus ... no chytré přímo lstivé R^;-D

0/0
7.3.2007 11:45

Mil

Re: Samozřejmě má každá statistika své háčky

Jenze musis taky brat, ze pokud si zajedes do servisu a nechas auto prohlidnout a opravit, tak pak na STK projdes a ve statistice mas hned bod k dobru, kdezto kdyz se na to vyseres, tak naopak, mozna by to mela byt statistika jak moc se ridici o sva auta staraj, dokud spolehlivost nebude podle vynalozenych nakladu nutnych na opravu tak je to o nicem

0/0
4.4.2007 13:04

iuos

hmm

přesně tak - jestli ta statistika něco ukazuje tak to, že dost němců neprojde technickou ;-D;-D

0/0
4.4.2007 16:19

OFF

Mercedes

Není nad starý MercedesR^  - kdo chce spolehlivý vůz tak není jiná volba.

0/0
22.2.2007 9:00

Tom69

neni lepsi prehled nez osobni zkusenosti

neni lepsi prehled nez osobni zkusenosti 8-o;-€;-O(Y)

www.renault.nazory.cz

0/0
14.2.2007 20:36

Sig P 229

TÜV Geprüft!

Znáte něco tak nedůvěryhodného, jako je TÜV?;-D Které auto u nich získalo nejmíň? Jdu si ho koupit!;-D

0/0
7.2.2007 14:29

marten_cca

...

Jak můžou srovnávat všechna auta dohromady, tož kde jsme:-)

0/0
6.2.2007 14:44

Andee

Podvod

Tabulky TUV prezentované jako "tabulky spolehlivosti" je pěknej podvod. Je to jen výpověď toho, v jakém stavu dané vozy přijíždí na technickou. Není brán v potaz počet ujetých km. Další zásadní věcí je věk majitelů. Nechci tvrdit, že to tak stoprocentně je, ale třeba AR osloví spíše mladší generaci a tudíž je pravděpodobný předpoklad, že ty auta budou zažívat agresivnější přístup při jízdě a menší zodpovědnost při servisování. Další důležitá věc je, kolik odstranění závady stálo. Že na něčem odejdou pakny v zadních bubnech je prkotina oproti tomu, že v jiném autě je v háji lambda nebo třeba náprava. A těch faktorů by se našlo víc. Takže pokud se 2-3 roky staré auto pohybuje od cca 2 do 8%, mám za to, že mezi nimi budou při stejném typu užívání minimální rozdíly.

0/0
6.2.2007 8:54

Andee

Re: Podvod

Zajímavější by byla tabulka od automobilky, kolik stál záruční a mimozáruční servis na jednotlivé modely v průměru. Toho se ale samozřejmě nedočkáme ;-D

0/0
6.2.2007 8:56

Hefaistosh

Re: Re: Podvod

A ješte by to chtělo statistiky asistenčnich služeb a odtahovek.Tam by jsme se teprve dověděli o spolehlivosti jednotlivých značek.

0/0
22.2.2007 16:49

albert

Re: Podvod

No tak 2 nebo 8 procent, to uz je poradny rozdil. Jinak samozrejme tenhle zpusob hodnoceni spolehlivosti neni ani zdaleka dokonaly, ale jednak nic lepsiho neexistuje, jednak si stejne clovek zpravidla vybira z urcite tridy aut, ktere pak jsou srovnatelne docela dobre.

0/0
6.2.2007 21:41

postoran

Tak nevim...

"Poprvé v historii vládnou žebříčkům spolehlivosti TÜV Report v nejsledovanější kategorii, kterou představují auta tři roky stará, dva němečtí zástupci. První je Opel Meriva následován Fordem Fusion."

Ale kde maji toho druheho nemeckeho zastupce???

0/0
5.2.2007 23:43

Ne

Re: Tak nevim...

Evropske Fordy se vyrabeji a projektuji v Nemecku, takze jsou bezne oznacovany za "nemecka" auta.

0/0
6.2.2007 7:58

rad

Re: Re: Tak nevim...

Tak,tak . Moje letitá Fordka Sierra je vyrobena v Kolíně nad Rýnem a vše v ní je od BOSHe a MotorCraftu 

0/0
6.2.2007 10:53

rebbe

Re: Re: Re: Tak nevim...

A ta kolínská Sierra bude jezdit ještě dlouho.

0/0
24.2.2007 18:00

iuos

hmm

jediný, co ty testy ukazujou je to, že u "novejch" aut je přibližně 5 % majitelů neshcpných je připravit na stk... u starších aut je to mnohem víc ;-D;-D;-D

0/0
1.2.2007 15:08

Alfa romeo

diesl

Pokud do benzinové alfi nedolival olej nedivím se že odešla!Ale myslím si že JTDčka najedou min 300 000KM!!!Jak je na tom v tabulce TUV??????????????????????Diky

0/0
1.2.2007 12:26

Ne

Re: diesl

Problemy s JTDcky jsou dany tim, ze je to Common Rail diesely, takze mezi 150.000 - 250.000km umrou vsechny vstriky a je potreba je vymenit (originalni stoji pres deset tisic jeden, u Bosche polovicku) a pak jeste setrvacnik tusim za 22.000Kc (nevim presne, nemam na tomhle kompu nainstalovany ePer).

0/0
1.2.2007 14:16

rebbe

Re: Re: diesl

já mám CDI 5válec 170 PS od Mercedesa, 176 tkm a vím, že u nás jezdí taxikáři se stejným motorem, kteří mají už skoro 500 tkm. Může se stát, že někomu jeden střik umře, pozná se to podle vibrací v chladném stavu, není to ale běžné.

0/0
3.2.2007 22:43

Ne

Re: Re: Re: diesl

Vstrik je spotrebni material s danou zivotnosti. Chudak ma dost tezky zivot a jeho namahani je extremni, takze tech 250000km je tak maximum. Nicmene neni vyjimkou, ze umre uz daleko drive. Vzhledem k tomu, ze vstriky v jednom motoru absolvuji presne stejny zivot, tak vetsinou jakmile odejde jeden vstrik tak uz jsou i dalsi na pochodu. Vymena vsech najednou je pomerne obvykla operace.

Taxikari preferuji spise starsi turbodiesely, ktere byly plus minus neznicitelne a jejichz pripadne opravy vyjdou na zlomek ceny CR dieselu.

0/0
5.2.2007 12:45

qiiz

Re: Re: Re: Re: diesl

No - a hlavně aby táhly vocpodu ... ;-D

0/0
24.4.2007 7:52

Pas

Nejake nesrovnalosti

V tabulce 2-3 lete vozy je par aut, ktera se v te dobe jiz nevyrabela. Za vsechny napr. Mazda 323. Od roku 2003 se jiz vyrabi jen Mazda 3 (ktera zase v tabulce chybi).... Na druhou stranu jsou nektere modely spojene (VW Golf a Bora, Volvo S40/V40) a jine nepochopitelne rozdelene i na karosarske verze - Smart City Coupe. A nektere vozy, ktere maji spolecne temer vse (krome kapoty a interieru) dopadly tak ruzne, az je to zarazejici....

0/0
1.2.2007 10:56

fantomas

ciao

V

0/0
1.2.2007 10:47

hm

hm

tak mi tam chybi jeden udaj, kdyby k automobilu pridali jeste udaj o prumernych najetych km pro dany typ auta tak by to bylo lepsi a clovek by si oravdu mohl udelat obrazek. asi napisi do tuv :-)

0/0
1.2.2007 10:43

a-c

vypovidaci schopnost TUV

je tady spousta prispevku, ze TUV je k nicemu. ja si to nemyslim. pokud po 3 letech neprojde kazdy 20. nebo kazdy 10. vuz urciteho modelu, tak to pro me je vyznamny rozdil. znamena to snad, ze v pripade, ze neprojde kazdy 10. vuz, tak toho tenhle model najezdi v prumeru mnohem vice nebo se o ne majitele mnohem mene staraji??? u jednotlivych pripadu mozna (porsche, sharan, apod.), ale obecne ne. behem prvnich 3 let a 60 tis. km uplne postacuje bezna pece a pokud ma jeden model 2x vyssi procento zavad, tak proste nemuze byt stejne kvalitni a spolehlivy.

0/0
1.2.2007 10:21

Ne

Re: vypovidaci schopnost TUV

Problem je v tom, ze pro vas neni dulezite jestli je na TUV spolehlivejsi, ale jestli vam na aute neodejde neco za co si v servisu reknou 50+ tisic a v tom vam TUV nepomuze.

0/0
1.2.2007 14:13

kalisz

Nejlepsi jsou Francouzi

to by meli kupovat rovnou srotaky....

0/0
1.2.2007 10:21

rudastraka

opel

opel fakt prekvapil. na druhou stranu neni prekvapiva zoufala poruchovost ut od zabozroutu. bohu s tim mam svoje zkusenosti

0/0
1.2.2007 9:01

Test

Re: opel

Zřejmě se v praxi začal projevovat výrazný tlak Opelu na kontrolu kvality - co jsem mluvil s jedním kvalitářem od firmy, která vyrábí komponenty pro aut.průmysl, nejvíce se děsil "přepadovky" z GM, u M-B ani Audi prý nejsou takoví puntičkáři...

0/0
1.2.2007 11:32

fucker23

dyk more tu emyl cina, moja audyna s6 benzynak

my romove mame rady audyny s 6 , a s8, su spolehlive, a dezo lakatos ma dizla a leje tam slunecnicovy olaj , a vono to jede bez problemu , audy je kyng, diakujem

0/0
1.2.2007 7:02

Lacko

Re: dyk more tu emyl cina, moja audyna s6 benzynak

no estli do S6 A S8 leje slunec. olej, tak je frajer. Nevim nevim, ale do benzinu olej?Jam myslel, ze mam ty ruce mastny dycky od nafty... Dyk:-/

0/0
12.5.2008 12:32

Alfa romeo

156

156 2.4jTD???Co na ní říkáte????

0/0
1.2.2007 5:55

fucker23

Re: 156

tu emyl cina, moja audyn je lepsie nez ten tvyj dizl,hahahaha a som na socijalce[>-]

0/0
1.2.2007 7:03

Tonda Klika z Rakovníka

Re: 156

Výborná, kamarádovi tam v 16.000 měnili motor. Bylo komické sledovat přístup Imofy, muselo jim být jasné (nakonec bylo i nám laikům podle zvuku), že je mtor v pr....i, ale oni napřed měnili váhu vzduchu a další věci, pak chtěli motor rozebrat a měnit jen ojnice. Nakonec jen hrozba skandálu přiměla motor vyměnit. Cuore sportivo!Rv

0/0
1.2.2007 8:52

jj

Re: Re: 156

Ale, copak.. kamarád zapoměl dolít chladicí kapalinu?  nebo 5 let neměnil olej?

0/0
1.2.2007 9:50

poslanec_termit

Re: Re: Re: 156

Ale, příčína byla prostá: italský vůz

0/0
1.2.2007 10:00

Tonda Klika z Rakovníka

Re: Re: Re: 156

16000 km- ani ne po roce po koupi, jedna z prvních - rudá krasavice. Hýčkal si jí, každé smítko odmetal...

0/0
1.2.2007 10:21

M

Re: 156

Nevim, pokud je Alfe mene nez 3 roky, tak docela i jo. Pokud je ji vic, je to sypajici se schrott. Proste italove jsou na dyzajn a ne na vydrz.

0/0
1.2.2007 13:52

Alfa romeo

Co?

A co taková Alfa Romeo???

0/0
1.2.2007 5:54

Thyronx

Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

nemuze byt kvalitni. Tady v USA by to bylo neprodejne.

Zas na druhou stranu cena zrejme rozhoduje nejvic.

Pracuji ve Fordu ( min. 3 roky nebo 55,000km zaruka od predniho po zadni naraznik bez vyjimek). Prvni doporucena navsteva za ucelem kontroly zapalovani je na 150,000km. Na 100,000 km jsem menil i gumy - PRO PRIPAD. Vubec to nepotrebovaly.

Opel je pro mne znacka ktera ma problemy s kvalitou ( i cenou). Poodbnym statistikam neverim ani malo.

Dobre auto je pro mne to, na ktere se nemusi aspon 4-5 let sahnout krom vymeny oleju a kazdych 75,000 km vymena kapaliny v aut. prevodovce. Vynikajici auto? Toyota,Porsche,Lincoln, a par dalsich. Nissan je horsi nez americke znacky, Honda je lepsi prumer v kvalite. Kia,Mitsubishi,Suzuki a pod. naproste sracky (kvalitou) v servisnich sluzbach jeden z nejhorsich je VW.

0/0
31.1.2007 23:53

basic

Re: Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

To máte dost ubohý záruky v tom USA. Já mám novou KIA a dostal jsem záruku 7 let nebo 100.000 km ! Proč nedává Ford 7 let záruku nebo 100.000 km když ste v tom USA tak dobrý ? U Toyoty mi nabídli jen dva + jeden rok za příplatek záruku. Asy si nevěřej. [>-][>-][>-]

0/0
1.2.2007 0:02

MP

Re: Re: Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

Podle me je to jen dobrej reklamni chytak. Po sesti letech uz se da takrka cokoliv hodit na bezne opotrebeni...moc bych tomu neveril.

0/0
1.2.2007 7:05

aha

Re: Re: Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

Kámoš má KIA má záruku na korozi karoserie 6 let, po třech letech mu prorezly zadní dveře a řekli mu že to je špatnou údržbou, a to mu říkají u každého problému a že jich má s tím autem dost.

0/0
1.2.2007 8:22

Neri

Re: Re: Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

Co to je za hovadinu Toyota dává záruku 3roky nebo 100 000km už několik let, tak nevim kam na to chodíš.

0/0
1.2.2007 8:35

Tonda Klika z Rakovníka

Re: Re: Kdyz ma nove auto zaruku 2 roky....

Jasně 7 let...Spočítej si, kolik zaplatíš za prohlídky v KIA servisu, to je totiž podmínka uplatnění záruky. Navíc obecně po 2-3 letech se velmi těžko reklamují věci, opotřebovávané běžným provozem. Dobrá reklama na tydýty. Nevím, proč to někoho už nenapadlo dříve. 

0/0
1.2.2007 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.