Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota FT-HS: elektrické koně jsou na stovce za 4 sekundy

Na autosalon do Ženevy se chystá dravý koncept TF-HS. Nástupce legendárních kupé celica a supra v podání Toyoty ovšem nemůže jen spalovat benzín, musí ho mít rádi i ekologové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

von Kleist

elektricke kone

Nechce se mi hledat detaily, ale mam pocit, ze elektricke kone jsou na stovce za 4s jen diky klasickem "triapulitru" a jen tise se pri tom vezou...

0/0
18.2.2007 23:43

mpixel

Re: elektricke kone

No ono to nemusí být tak pravda. Elektrony se dají nashromáždit v ultrakapacitorech. A pak během velmi krátké doby je pro start použít.

0/0
18.2.2007 23:54

mpixel

Re: Re: elektricke kone

samotný třiapůllitr za 4 vteřiny nezrychlí. Takové necelé dvě vteřiny tomu chybí. A tam pomůžou ultrakapacitory. Ty se dají velmi dobře nabíjet zdarma z energie při brždění. Brždění není vhodné pro nabíjení klasických baterií. A pro rozjezdy ultrakapacitory bohatě stačí.

0/0
19.2.2007 0:12

von Kleist

Re: Re: Re: elektricke kone

Ale zrychli, kdyz bude snaha konstruktera...

Daji se nabijet pri brzdeni i pri provozu - coz asi bude alespon z casti nutne, protoze mam-li miti akceleracni impuls stale k dispozici nemohu cekat az na zabrzdeni... Ale ve meste by se mohly uplatnit dobre -to je ostatne jediny teren, kde ma rekuperace realnou hodnotu.

0/0
19.2.2007 1:40

von Kleist

Re: Re: elektricke kone

Jo, ale muselo by jich byt tak 100-120kg. Bude-li mit auto jen cca 1200kg pak pri rychlosti 100km/h bude mit kin. energii cca 4,7 . 10^5 J, za 4s to mame staly vykon nejmene cca 117kW - takove motory uz by neco vazily ( je vubec otazka, zda-li bychom se do tech puvodnich 1200kg se zbytkem auta jeste vesli). Dnesni ultracapove moduly maji cca 1.8kW/kg - to mi vychazi na 65kg hmotnosti, abych z nich ten vykon vubec dostal - a to pri 100% ucinnosti vseho. Po energeticke strance: bezna merna energie modulu je kolem 2.1Wh/kg tj. 7.56 kJ/kg - tj. cca 62kg pri 100% ucinnosti uplne vseho. Dale dluzno podotknout, ze ta merna energie je jen teoreticka hodnota, ve skutecnosti vsechnu energii ven z ultracapu pri rozumne ucinnosti nedostanu... Takze na tu akceleraci 0-100 (i za 4s) by mi realne tak tech 100-120 kg ultracapu stacilo, ale vic ani tuk...

hmotnost pouzitych elektromotoru si netroufam odhadnout, kazdopadne bude vyssi nez pri pouziti moderniho spalovaciho motoru.

0/0
19.2.2007 1:16

mrzak007

Re: Re: Re: elektricke kone

Mno... nejsem sice specialista pres pohony, ale o tom ze "hmotnost

pouzitych elektromotorubude KAZDOPADNE vyssi nez pri pouziti moderniho

spalovaciho motoru" bych celkem pochyboval (je mi blbe napsat, ze je to

kravina). Pak je take treba vzit v uvahu nejen max. vykon, ale i

momentovou chrakteristiku obou motoru...

0/0
19.2.2007 14:45

von Kleist

Re: Re: Re: Re: elektricke kone

Elektromotor v Priusu ma cca 1kW/kg. TFSI motory cca 1.33 kW/kg. Momentova charakteristika je v globalnim meritku lespi u elektromotoru - takze tam nemusi byt prevodovka, nebo tyreba jen dvoustupnova, zas tam ale musi byt jine veci - ale to uz jsme mimo pohonne jednotky.  

0/0
19.2.2007 16:27

iuos

hmm

právě ekologové by elektromobily asi neměli mít v lásce... kde asi tak budou brát eletriku? v uhelných elektrárnách? v jaderných elektrárnách? no ve vodních a větrných těžko...    eletrický auta sice nesmrdí ve městech, ale tam, kde jsou elektrárny ano.. a to aniž by tam projely... RvRvRv eletrika je slepá cesta.. pokud nepřestanou protestovat proti jaderným elektrárnám

0/0
18.2.2007 21:31

Neri

Re: hmm

Ty si trubka, ty vole viděl jsi někdy třeba toho PRIUSE jezdit v praxi? Asi ne co? Myslíš, že když mu dojde energie z baterek, tak ho dovezou do Dukovan a nechaj ho nabít? Říká ti vůbec něco hybridní auto?

0/0
18.2.2007 22:31

von Kleist

Re: Re: hmm

Jako ze je to perpetum mobile?? ;-D Energie se nekde brat musi - a v aute se musi nekde ulozit, a to je to, oc jde - jestli elektricky akumulator, nebo nejaka forma chemicke energie (coz je i benzin, akorat, ze v nem uz tu energii mame ulozenu - tak proc to nevyuzit), nebo stalceny plyn atd.... Fosilni paliva maji jednu vyhodu, a to tu, ze energii, ktera v nich je uz ulozena, uz nemusime vyrabet (presneji receno do nich transformovat) zpusobem, ktery nebude nikdy 100% ucinny.

Retezec: fosilni palivo - elektrika - el. akumulator - elektrika - mech. pohyb je energeticka tragedie.

Pokud vezmeme v uvahu palivove clanky, treba PEMFC s ucinnosti samotneho clanku cca 65% a zapocteme ucinnost vyroby vodiku, na ktery funguje  a prevod na mechanickou energii. Je celkova ucinnost v haji. A nedejboze, aby se prvotni energie pro vyrobu vodiku brala z fosilnich paliv.

0/0
18.2.2007 23:37

mpixel

Re: Re: Re: hmm

Energie se dá vyrábět když auto brzdí, nebo když jede z kopce.

0/0
18.2.2007 23:57

von Kleist

Re: Re: Re: Re: hmm

Vyrabet ne, ale jen castecne vracet zpet. A i to je velice iluzorni a pro prakticky provoz precenovane - pouzitelne jen snad ve meste - a to pouze za predpokladu setrneho a dobre promysleneho brzdeni, ponevadz jinak se musi uvest do cinnosti i normlani brzdy, ktere jsou schopne odvadet o rady vetsi vykony nez jakakoliv pohonna jednotka. Proste zadne hamtani...:-)

Jinak napr. na dalnici, kdyz z kopce vyhodis kvalt, tak i z toho nejprudsiho kopce mas problem udrzet 130 km/h, spis to vetsinou zpomaluje - kde mas nejaky prostor pro rekuperaci??

0/0
19.2.2007 1:23

mpixel

Re: Re: Re: hmm

Jinak eletrická energie pro vodík může být téměř zdarma. Jaderné elektrárny se nadají vypnout na noc. A výkon uhelných se také špatně reguluje. Tak prostě v momentě kdy není zatížení mohou vyrábět vodík.

0/0
18.2.2007 23:59

von Kleist

Re: Re: Re: Re: hmm

Nemyslim, ze by mely tu regulacni prodlevu tak extremni, takze te zbytecne energie zas tak moc nebude.

0/0
19.2.2007 1:26

von Kleist

Re: hmm

No jo, ale chceme-li jezdit musime energii do auta nejak dostat a uchovat ji tam.:-/

At si kazdy rika co chce, pravda je ta, ze merna energie uhlovodikovych paliv je o 1.5 az 2 rady vyssi nez u cehokliv jineho - a s tim zatim nikdo nehnul. I vodik je na tom, zapocteme-li jeho zasobnik, znatelne hure. V mernem vykonu jsou treba el. akumulatory naprosty propadak (neberu-li v potaz ultracapy, ktere jsou zase uplny propadak v merne energii)

0/0
18.2.2007 23:50

mpixel

Re: Re: hmm

právě proto se to kombinuje, aby se použily výhody obou technologií.

0/0
19.2.2007 0:05

von Kleist

Re: Re: Re: hmm

No mne z toho naopak vychazi, ze z !! energetickeho !! hlediska je jakakoliv kombinace zatim zbytecna - samozrejme to neni jedine hledisko :-).

0/0
19.2.2007 1:30

kpetr1@email.cz

Ekologove

Co ma ten vuz spolecneho s ochranou ovzdusi? Je to prece jen nejaky mezikus - neni to cisty automobil, vzdyt spaluje benzin. Prius si taky vezme sest litru. Tak proc eko-auto? HYBRIDY jsou jen nejakym zbytecnym meziclankem mezi vodikem, atomem ci necim podobnym, co ani nevime... Hybrid je proste jen hybrid. Slepa cesta.

0/0
18.2.2007 12:35

Jilji

Re: Ekologove

ááááááááááá, škodovkář ;-)[>-](Y)

0/0
18.2.2007 18:17

iuos

hmm

a ty si magor ;-)(Y)(Y)

0/0
18.2.2007 21:32

red

baterka na ctyrech kolech

Jakakoliv supra nebo celica vypadala 100x lip nez tenhle akumulator.

Jakozto vlastnik 14let stare celicy muzu potrvdit kvalitu vozu toyota

0/0
17.2.2007 21:07

black

Re: baterka na ctyrech kolech

Mám dvanáct let starou Celica a už čtyři měsíce stojí v áčkách a nikdo ji nechce. A jen tak mimochodem, co přední poloosa drží ? Mě stála tolik peněz že nechci ani mluvit. To auto bylo fajn, ale kazilo se jako všecky jiný auťáky.

0/0
17.2.2007 22:26

Aiwan

Re: baterka na ctyrech kolech

btw -:)   14 letá Celica . Tak to je bez komentáře a určitě ani nerezne když je to ta toyota 

0/0
18.2.2007 12:38

Meck IV.

hm...

ten předek je hodně divnej...:-/

0/0
17.2.2007 21:07

los-cabanos1

ja mam

kona a ten dostal koliku

0/0
17.2.2007 15:04

Jake

Spolehlivost

Já měl starou verzi Yarise 3,5 roku a v servisu sem byl jenom na pravidelnejch prohlídkách. Kromě žárovky a vody do ostřikovače sem na něm nic neměnil. Teď mám novýho Yarise už rok a zatím sem měnil jenom ukradenou anténu, plechový kola za elektrony, letní gumy za zimní a starou dálniční známku za novou :-P Takže Toyota bez problémů R^

0/0
17.2.2007 12:38

Land Cruiser

Re: Spolehlivost

Já mám Land Cruiser 4.0I VVT-i Lux automat a max spopkojenost odešla mi jen řídící jednotka a u klima nějaký motorek v záruce. Jezdím hodně tak to auto využiju. Manželce jsem koupil Yaris 1.0 VVT-i Base a to jsem neudělal dobře. To auto je líný, hlučný a dost poruchový. Už šestkrát v opravě. Ale manželce to po praze stačí a mě to moc nestálo. Když Toyotu tak od Avensisu výš, ty menší mají svý chyby. R^

0/0
17.2.2007 20:03

Davan

Re: Re: Spolehlivost

:D odesla ti "jen" ridici jednotka :D myslis tim tu nejdulezitejsi elektronickou soucastku v cene desitek tisic korun ???? To je asi jako kdybych rekl: utratil jsem jen 9,5 milionu z 10

0/0
18.2.2007 9:29

CZE_Lecco

Re: Re: Spolehlivost

Vy se divíte, že litrovej motor je línej?;-D;-D;-D

0/0
18.2.2007 10:48

Mitsina

Re: Spolehlivost

Ja mam Carismu od mitsubishi. Mam ji uz 260000kilometru a nemenil jsem jeste ani hlavni zarovky a ani tlumice. Rozumite tomu? V

0/0
18.2.2007 12:37

Aiwan

Re: Re: Spolehlivost

No a teď ještě tu o červený karkulce panáčku. Mitshubishi je nejporuchovější japonský auto

jo v česku to nikdo nechce, podívej se na prodeje

0/0
18.2.2007 12:41

MK

Re: Re: Re: Spolehlivost

to je zajímavý, máme ve firmě už druhý Pajero, skoro furt tahá, najeto 250 tis., žádné poruchy ...

0/0
18.2.2007 21:40

Jake

Článek

iDNES je expert na chyby v textu ... docela by mě zajímalo, jestli ta Toyota má označení TF-HS, TF-FS nebo FT-HS ...

0/0
17.2.2007 12:34

Jake

Re: Článek

... a to sem to ani nedočet ... věta "Z nuly na sto ... za méně přibližně čtyři sekundy." je taky skvostná ...pánové a dámy z iDNESu (BTW: sedím ve stejný budově), měli byste si najmout někoho, kdo umí číst a psát, aby to po Vás opravoval :-©

0/0
17.2.2007 12:43

KirovReporting

Re: Re: Článek

no a to se jako nabízíte? (... sedím ve stejné...) To se tolik nudíte?

0/0
17.2.2007 15:04

Jake

Re: Re: Re: Článek

klidně, kilo za článek a sme dohodnutí ;-) ... zas tolik se nenudím, ale ta chybovost na iDNESu už mě docela štve ... ono by stačilo si po sobě ten článek přečíst a možná by pisatel zjistil, co tam nasekal za chyby nebo že některou část tam má dvakrát ...

0/0
17.2.2007 15:47

KArel

Re: Re: Re: Re: Článek

Nabízím korunu za každého platícího čtenáře.

0/0
18.2.2007 0:13

říká jen D**E*B****i***L

TOYOTU UZ NIKDY !!!!

Jsou to všechno kecy;-€...je to nejspolehlivější "šikmooký" auto... CORROLA 4ever !!!

prostě pešek...někdy se povede, a někdy ne ;-) haters Fi_iCK

0/0
17.2.2007 11:45

rent

ne

Toyotu už ani omylem. To bylo reklam o spolehlivosti a ? ? Koupil jsem si v 10/2006 Toyotu Avensis 1.8 VVT-I Sol a v servisu jsem každej měsíc. Na tom autě se sype snad všechno. RvRv

0/0
17.2.2007 0:45

Pavel F.

Re: ne

Jsem na tom podobně. V červnu 2004 jsme kupovali domů RAV4 2.0AT a za první dva roky strávila v servisu v součtu asi 4 měsíce. :-(

0/0
17.2.2007 1:00

Timan

Re: Re: ne

Ja mam Toyotu Yaris dva roky a ani jeden problem ;-)

0/0
17.2.2007 7:21

q

Re: Re: Re: ne

Ja mam Escorta a za 6 let ani jeden problem :-)

0/0
17.2.2007 7:49

Pe

Re: ne

Ja Toyotu nemam a take zadny problem

0/0
17.2.2007 8:48

sněhurka bez jednoho trpaslíka

Re: Re: ne

i ty šmudlo ;-D

0/0
17.2.2007 13:20

Roxtydy

Re: ne

Auto ktery se nepo.... je auto ktery nemam.:-)

0/0
17.2.2007 17:12

Roxtydy

Re: ne

Jinak ten koncept ale nevypada spatne. Uvidi se co s tim vymyslej dal. ;-)

0/0
17.2.2007 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.