- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby- nechytali na mistech kde maj nejvetsi pravdepodobnost ze nekoho chyti ale kde prekroceni rychlosti opravdu ohrozuje ostatni, kdyby chytali porad a ne jen jednou na krystofa... proste kdyby se nechovali jen jako strazci zakona ale predevsim jako strazci poradku (kazdyho tuningare po nedovolenem predjizdeni proklepli az na vzorek gum) tak by to tu vypadalo jinak uz davno pred bodovym systemem. Mit kvalitni nastroj(zakon) jeste neznamena zvladat remeslo.
. . . ale to by z toho musely koukat peníze.
Takhle zkušební centra, to jiná, ale z toho má být ročně v ČR 3 až 4 000 000 000
zkušební nebo normální? na normální snad platí bodový systém, tak na co zkušební
Zásadní problém přece není v řidičích, ale v diletantsky zpraseném silničním zákonu. Ukazuje se, že všechny ty řeči o nepřiměřené rychlosti jako příčině nehod jsou jen kecy pro účelové policejní statistiky, protože drtivá většina řidičů stejně rychlost překračuje a nehody
nepáchá.Ostatně nám to předvedl i pan policejní prezident a ministr vnitra. Názorně ukázali, za co stojí tvrzení dopravních "expertů" s jejich omezeným slovníkem:zakázat,
omezit,snížit rychlost.Pokud nepochopí, že doba a životní styl s sebou přináší i nutnost rychlého přemisťování, jsou omezení hlavně sami.To žádný řidičák na zkoušku, nebo co si ještě k buzerování řidičů vymyslí, nezmění.Nehody a havárie prostě jsou součástí našeho dnešního života a budou, i když nám " experti" povolí jezdit jen na koních nebo se psím spřežením. A policie má dneska pravomocí až nadměrně mnoho.
No já jsem zrovna ten případ, kterýmu by tak lhůta 2-5 prošla bez ztráty kytičky. Navíc kdo řekl, že řidičák si člověk dělá v 18-ti? Je spousta lidí, kteří si ho dělají i ve "vyšším" věku. Ale jinak jsem pro, aby se toto zavedlo, ale taky by se mělo důsledně oddělovat za co ten dočasný řidičák sebrat. Třeba brát ho za ťukance je blbost. Ale co by pomohlo mnohem víc, kdyby autoškola trvala déle než pár týdnů. Za tu dobu není možné se naučit dobře řídit (kromě jedinců, kteří mají dar od Boha příp. uměli řídit již před autoškolou) a navíc neznám člověka, který by absolvoval jízdu na dálnici či silnici mimo město. Pokud jezdím celou autoškolu po městě 50 /výjimečně 70 v povolených úsecích/, tak je jasné, že se těžko naučím ovládat auto ve vyšší rychlosti a nemůžu vědět, jak zareaguje. Pak dochází k tomu, že pokud řidič-začátečník není hovado a nehasí si to dvojnásobkem povolené rychlosti, tak brzdí provoz, protože jede těch 70-80 km/h.
Jo souhlasím a taky s tím příspěvkem dole (5000km je sice hodně, ale nějaký ten 1000km klidně). Když jsem vyšel z autoškoly (už to nějaký ten pátek bude :) ) tak jsem taky pořádně neuměl řídit mimo obec a na dálnici, ale po 2 letech kdy jsem pravidělně jezdil asi 200km týdně jsem se naučil už trošku auto ovládat. Zajímalo by mě jak by se dalo s takovým řidičákem na zkoušku pracovat u firmy? Je to spíš v tom, že poslední dobou nejsou na silnici vidět skoro žádné kontroly. Sám vidím jak někteří lidi jezdí a nejsou to žádní začátečníci, kteří mají řidičák "jen" 5 let, nebo kteří vyšli právě z autoškoly.
klasickej příklad oblbování lidí statistikama. Stačí se podívat na silnici a je jasný že průměrný stáří aut na silnici nemůže bejt 15 let, to by muselo bejt každý třetí auto Š 120, popř. favorit.
A co se týče Besipu, je podle mě třeba odborný problémy řešit odborníky a ne lidma co tomu nerozumí
Mám taky spoustu přátel, co si v osmnácti udělali řidičák a doposud - je to už 5 let - v autě neseděli. Takže už by byly po omezené době, ale kdejaká baba právě vyšlá z autoškoly řídí líp než oni, protože to má přecejenom v živé paměti. Tou babou jsem samozřejmě nikoho urazit nechtěl, ale co si budem namlouvat, že jo
Takže myslím, že když už nějaký braní řidičáků, tak pro všechny. Nebo zkušenej řidič přestupky dělat může???
Problem je podle me v tom, naucit ty, se kterymi jeste clouma puberta, ze rizeni motoroveho vozidla neni adrenalinovy sport. Prave tihle "ridici" totiz zpusobuji prilis mnoho nehod a vetsinou se smrtelnymi nasledky. Bohuzel malokdy to odnesou jen vinici.
Zařiďte to tak, aby zájemci o ŘP v autoškole skutečně odjezdili třeba 5.000 km, aby jezdili v zimě i v létě, ve dne i za tmy, ve městě i na dálnici.
To si vážně myslíš, že by někdo zaplatil za řidičák 90 000,-Kč.
Dnes žák v autoškole najezdí tak asi 500 km a výcvik stojí bídnejch 9 000,-Kč
Bydlim v jednom mensim stredoceskem meste pobliz Prahy. Misti lide nepatri zrovna mezi socialni pripady a spousta z nich by si mohla za svoji rodinnou vilku
koupit v Praze cely panelak. Jejich sotva zletila ditka se po meste prohani v novych autech 70km/h a vice, ne protoze nekam spechaji,
ale protoze si proste chteji zvysit hladinu adrenalinu. A tak zkouseji na ulicich smyky (a zvlaste ted
v zime) odbocuji v plne rychlosti, nejlepe bez smerovek a vubec je nezajima, ze vedle nich jde nekdo po chodniku, ci po prechodu a treba i s kocarkem, nebo ze chodnik proste pro pesi schudny neni (a nejen ted v zime). Policie se u nas objevi jen tehdy, pokud se na ulici najde nejaka mrtvola (parkrat rocne).
Pokud jde tedy o tu zkusebni dobu, myslim, ze strach ze ztraty ridicaku by pro tyto "ridice" mohl byt urcitym duvodem k zamysleni, jak se ve meste chovat, protoze hrozba pokuty a ztraty nejakeho toho bodu pro ne zjevne nic neznamenaji. Navic pokud budou nuceni 2 roky jezdit slusne, tak verim tomu, ze aspon nekolika z nich to zustane i po uplynuti teto doby.
Ted jeste kdyby experti prisli na to, jak do mesta dostat dopravni policii, aby tyto vytecniky obcas take
zkontrolovala.