Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo má platit mýto: Okrádá stát dopravce?

Další z kontroverzních výkladů silničního zákona ze strany ministerstva dopravy se týká povinnosti platit mýtné. Protentokrát se dopravci přou s úředníky o definici "dvanáctitunového vozidla". Výklad ministerstva je samozřejmě výhodný pro státní kasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juleg

Napravy

A co kdyz pojedu  autem se tremi napravami jen na dvouch dvou napravach? Za kolik mam platit teda naprav

0/0
8.2.2007 17:28

Cyril

Re: Napravy

Jezdit můžeš třeba po střeše,rozhodující pro platbu mýta je celkový počet náprav.

0/0
8.2.2007 18:26

Picolik

Jsou snad nějaké kategorie vozů ne?

Snad u nás existují určité kategorie vozů ne? To by za chvíli mohlo dopadnout tak že se nebude platit za prázdný kamion protože ten bez nákladu váží míň než 12t.

0/0
8.2.2007 9:00

matysek-k

Re: Jsou snad nějaké kategorie vozů ne?

fakt jo? mívá tak 14t

0/0
8.2.2007 14:00

Alex

Stát

Stát okrádá VŠECHNY!

0/0
8.2.2007 8:04

Ne

Klasika

Neni potreba nadavat na poslance nebo jimi prijate zakony. Problem je v tomto pripade jinde a to sice, ze jako obvykle se Ministerstvi dopravy citi byt posvatnym uradem a malickostmi jako jsou zakony, ktere jim nevyhovuji se nezatezuje. Uplne stejna situace byla s pasivnimi antiradary, Ministerstvu se nepodarilo prosadit v PS jejich vlastni zneni zakazujici tyto pomucky, tak proste vydali vyklad, kteri se vychazel z toho, jako kdyby byla prijata puvodni verze. Preci se ministersky urednik nebude ohlizet na neco tak marginalniho jako jsou zakony teto zeme. :-/

0/0
7.2.2007 21:52

dodi

hodný stát

o čem je tu vlastně řeč? stát (politici) vždycky bude okrádat lidi, nejenom dopravce, kecy tady nic nevyřeší. politici dobře vědí že sme jen stádo cvičenejch ovcí který bude dělat přesně to co chtějí oni. čus pi*us :-©:-©

0/0
7.2.2007 20:53

matysek-k

pro všechny rejpaly

Když už chcete o něčem diskutovat a nevíte o čem je řeč, tak proč o tom melete. Nejsem toho zastáncem, protože i naše firma má taková auta, ale uvědomte si všichni, že je to blbost, stát neokrádá dopravce, ale vás, protože ten dopravce to neplatí ze svého, ale z peněz za dopravu a věřte, že si to nechá zaplatit. Tenhle článek je jen humbuk a ničem. Zákonodárci se zase předvedli a stvořili paskvil, ale to je přece normální

0/0
7.2.2007 20:05

Sir Hanes

Re: pro všechny rejpaly

Jo, přesně! Odserou to zase a jen koncoví spotřebitelé. Když bych měl zajít do takového malého extrému, zdraží nám to rohlíky o nemalou částku... A na rohlíky tady lidi pořád slyšej!

0/0
7.2.2007 22:48

dave

osobák

A bacha jsou osobáky co mají prázdnou váhu třeba 2,8t a plná pohotovostní je 3950kg a spadají do kategorie 3,5t, tzn. tam je dokonce tolerance opačná. Asi kde jde o malé prachy tak je jim to jedno.

dave

0/0
7.2.2007 17:55

matysek-k

Re: osobák

třeba některé karavany dostávali vyjímku a mohla je řídit i osoba s řidičákem B

0/0
7.2.2007 19:55

Keni

Re: Re: osobák

Omyl, pro papiry se bere celkova hmotnost vozidla (ne soupravy). Zapomenem na ty podkategorie

B vozidlo do 3,5t. Takze pokud mas 2,8t a pak 750kg prives, muzes mit B. I kdyz pocybuji, ze by to bylo homologovane. Ale na dalnici uz potrebujes znamku.

Vim, ze nekdo mel na nakladaku znamku do 7,5 a pak musel obcas kupovat denni do 12tun jen diky voziku

0/0
7.2.2007 22:56

Keni

Re: Re: osobák

Omyl, pro papiry se bere celkova hmotnost vozidla (ne soupravy). Zapomenem na ty podkategorie

B vozidlo do 3,5t. Takze pokud mas 2,8t a pak 750kg prives, muzes mit B. I kdyz pocybuji, ze by to bylo homologovane. Ale na dalnici uz potrebujes znamku.

Vim, ze nekdo mel na nakladaku znamku do 7,5 a pak musel obcas kupovat denni do 12tun jen diky privesu.

0/0
7.2.2007 22:56

dave

matysek

Matysek nemá pravdu, to když mám u osobáku co má 2,4t uvedeno přívěs bržděný 1,5t souprava 3,9t tak samozřejmě pokud jedu jenom s autem po dálnici tak mi stačí známka do 3,5tuny a pouze když jedu s přívěsem tak bych měl mít známku nad 3,5t. Takže pokud to takhle logicky funguje v této třídě tak proč to stejně nefunguje ve vyšší. Pokud máš penis tak taky neplatíš výživné na děti předem i když ho nepoužíváš ale až když to dátě vyrobíš. To by pak ke každému zbrojnímu pasu a pistoli mohli rovnou dát 8let za vraždu, takhle to nejde,

Dave

 

0/0
7.2.2007 17:51

matysek-k

Re: matysek

no na osobáky se to taky nevztahuje, přečti si ten článek, mluví se tu o mýtu a ne o kuponech. A pročti si ten zákon, výklad je možný obojí,ale ministerstvo tvrdí opak. Já si to nevymyslel, ale tak to chce stát. Nepleťte prosím soukromou a komerční dopravu, v tom je jaksi rozdíl

0/0
7.2.2007 19:54

dave

a

kretén

0/0
7.2.2007 17:47

dave

i osobáky

kre..ten

0/0
7.2.2007 17:46

Dopravce

A co ještě?????

;-D;-DChtěli jste všichni mýto pro kamiony a ani jste se neuprdli a už úředníci vymýšlejí bič i na vás.Tady se totiž zkouší co vše si necháme líbit a já si osobně myslím že si češi nechají srát na hlavu ještě hodně dlouho.

0/0
7.2.2007 17:41

Jujing

kolik váží závěs?

By mně zajímalo kolik váží to auto jen když namontuju ten závěs a plně

ho naložím tak bude mít s tím závěsem víc než 11990kg ne? ale berte to

sco jsem napsal s rezervou taky mi příjde blbost platit když auto nemá

víc než 12 tun

0/0
7.2.2007 15:10

matysek-k

Re: kolik váží závěs?

koukněte se do techničáku, pokud máte závěs na svém autě, pak máte uvedenou hmotnost i soupravy a ta je směrodatná. Nevím co zde řešíte

0/0
7.2.2007 15:17

ODSakEda

Re: Re: kolik váží závěs?

zajímavé že u zákazů vjezdů platí jednak každé vozidleo (přípojné) zvlášt a navíc je důlžitá okamžitá hmotnost a né celková, nejaká přiblblá teoretická možná...

A zajimavé, že to platí jen v čR zase... (podobně i se známkami) všade ve světěne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dopravce

0/0
7.2.2007 15:32

matysek-k

Re: Re: Re: kolik váží závěs?

dopravní předpisy jsou přece něco jiného, to bych nemíchal.

a jsem také dopravce a moc se mi to nelíbí, bohužel se jedná o typicky českou cestu

0/0
7.2.2007 15:39

ODSakEda

Re: Re: kolik váží závěs?

a počkejte až do 3 let spadne povinnost až ke 3,5 a pojedete s kombíkem či těžším sedaneb s dvouosákem a budete se divit, že jednak spadnete do kategorie mýta (ale vy máte jen známku, naco jednotku, celý rok jezdáte jen bez vleku jen dnes jste zapřáh jednou!) a navíc vám pak vám hrozí 500.000 pokuta!!!!!!!!!!! To není pokuta od slova poučit,polepšit někoho, ale zrujnovat!!!!!!!!!!!! No ještě že neřežou ruce že?...

0/0
7.2.2007 15:35

matysek-k

Re: Re: Re: kolik váží závěs?

nemáme taková auta, tak mně to netrápí, ale vcelku vás chápu

0/0
7.2.2007 15:42

Mathew

Re: Re: kolik váží závěs?

Myslim ze sa tu pletu dve veci - maximalna povolena hmotnost privesu zapisana v technicaku k autu, a maximalna hmotnost privesu zapisana v technicaku k privesu. Priklad: Dajme tomu ze mam auto, ktore vazi 2t a podla technicaku moze tahat prives ktory vazi 3t. Taham ale prives ktory ma v technicaku zapisanu max. hmotnost 500kg, hmotnost supravy he teda 2,5t, aj keby bol prives prazdny, a auto by utiahlo viac.

0/0
7.2.2007 16:06

matysek-k

Re: Re: Re: kolik váží závěs?

ale já se nepletu, vím co říkám. Podle tohoto výkladu je rozhodující pro placení mýta maximální hmotnost soupravy. Tu má každý kdo má namontovaný závěs uvedenou v techničáku a je jedno zda má přívěs, nebo nemá. To co zde uvádíte je důležité pro zákazy jízd, nikoli pro mýto, pro to by platila hmotnost 5t

0/0
7.2.2007 16:12

Marcel

Re: Re: Re: Re: kolik váží závěs?

Auto + prives = souprava.

Auto + nic = souprava. ?

Kdyz vis co rikas, doufam ze nejsi zpusobily k pravnim ukonum.

0/0
7.2.2007 18:26

matysek-k

Re: Re: Re: Re: Re: kolik váží závěs?

jsem způsobilý, vy to bohužel nechápete, já s tím nesouhlasím, ale takhle to vykládá ministerstvo. Čtěte prosím co se píše v článku a pokud se dopravou nezabýváte, tak co se rozčilujete. Hledáte logiku tam, kde není. Zákon na to jaksi nepamatuje, tak už to v ČR bývá :-/

0/0
7.2.2007 19:58

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolik váží závěs?

Nechápu co tady řešíte ?

"Užití zpoplatněné pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem jehož nejvetší povolená hmotnost činí nejméně 12 tun, nebo jízdní soupravou, jejíž největší povolená hmotnost činí nejméně 12 tun,podléhá úhradě mýtného."

Má-li silniční motorové vozidlo největší povolenou hmotnost nižší než 12 tun a nemá-li přípojné vozidlo - vlek, tak nejde o jízdní soupravu a nepodléhá úhradě mýtného !

Nic nepochopitelného na tom neni. Celý se to nápadně podobá hysterii ohledně dálničních známek, které byly i přes opačný názor státní správy platné až do konce ledna 2007.

0/0
7.2.2007 21:35

M

"Prevence" - to je prece reseni!

Lidem vezmeme legalni zbrane - mohli by nedejboze nekoho odstrelit.

Zpoplatnime moznost mit prives - mohli by ho treba nekdy pouzit.

Budeme si fotit vsechny osobaky - mohli by treba jet rychleji.

atd. atd. atd.

Prevence sklonovane ve vsech padech celym zas&anym statnim aparatem akorat stoji slusne lidi penize, nervy, soukromi a nenabizi NIC!!!:-©[>-]

0/0
7.2.2007 15:04

Goro

Logika

Takže když máte přístroj, se kterým můžete přelézt placenou hranici, tak musíte platit. A co když mám nedejbože přístroj, se kterým se dá znásilnit? To si musím jít preventivně odsedět pár roků do vězení? 8-o

0/0
7.2.2007 13:48

ODSakEda

Re: Logika

soudruzi levičáci i to 50-ti % a vlezlí hadi lidovci maj vždy problém s presumpcí neviny! Jak upálit každou která ju má! Mohla BY!!! být nevěrná!...

0/0
7.2.2007 15:39

Keni

On okradajeste vice

Protoze dle umisteni mytnych bran a dopravnio znaceni jsou dopravci povinni platit za vozidlo nad 12t i na nezpoplatnenych usecich.

viz dodatkova dopravni znacka se symolem preskrtnute znamky.

Ale na to, ze nas nas stat okrada si snaz jiz kazdy zvykl a nemuze se nad tim pozastavovat.

Treba nejdrazsi a nejpomalejsi vystavba dalnic v Evrope. Nemluvim ani o kvalite.

0/0
7.2.2007 13:42

joscer

Re: On okradajeste vice

Ono by to chtělo trochu víc znát příslušné předpisy. Přeškrtnutý dálniční kupon (ne známka, tento pojem náše právo nezná) pod značkou dálnice neznamená že se jedná o nezpoplatněný úsek, ale o úsek, na které není nutné dálniční kupon mít. O mýtném, že by se v tom úseku neplatilo, není v příslušném předpise ani slovo.

0/0
7.2.2007 14:34

Queribus

Stát okrádá

nejen dopravce. Náš vyčůraný stát okrádá téměř každého a nic vlastně nenabízí. Jen ti, kterým se nechce dělat jsou v pohodě, těm stát dopřává. Spoustu peněz také pohltí přebujelá administrativa na všech úrovních státní správy. To by mě zajímalo, kde prošustrují úředníci peníze vybrané za mýto, tutově je totiž nepoužijí na zlepšení kvality našich dálnic.

0/0
7.2.2007 13:25

zihac

stačí nastudovat evropské předpisy

tohle je normální výklad v celé evropě, akorát v čechách začnou vyskakovat...kdyby se spíš ti co kritizují zamysleli nad tím, že podle jejich názoru by náklaďák měl mít i palubní jednotku i dálniční známku...

0/0
7.2.2007 13:18

Keni

Re: stačí nastudovat evropské předpisy

Nevim, ale minimalne v Nemecku, Francii, Italii, Svicarsku se za celkovou hmotnost bere u solo vozidla udaj z technicaku pro solo voizdlo, i pokud ma zaves a v technicaku pro tento pripad zvisenou celkovu motnost.

Npr bus MB350 ma presne 18000t. Pokud je tazen prives, zvetsuje se max.hmotnost soupravy na 20t. Ale pri placeni poplatku v CH a pri vjezdu do zakazu na 18t mam porad 18.

Kde jste na ten blabol prisel ? Ze by nekdo z nasich uredniku nebo politiku ?

0/0
7.2.2007 13:38

zihac

Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

drahý keni, právě např. v německu platí, že pokud máš tažné zařízení s kterým překročíš 3,5 tuny jako souprava, tak platíš přes 3,5 tuny, i když právě na tažném zař. nic nemáš, a tedy aktuálně máš míň než 3,5 tuny. a stejně je tomu tak i v jiných státech unie, protože to stanovuje nařízení Rady (EHS) z roku 1985. ještě něco?to jak si porušuješ předpisy mě osobně nijak netrápí.

0/0
7.2.2007 14:00

matysek-k

Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

odkdy se platí v německu nad 3,5t 8-o

0/0
7.2.2007 15:01

zihac

Re: Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

sím tě, já jsem napsal v německu PLATÍ a ne že v německu SE PLATÍ. chápeš ten rozdíl?vysvětloval jsem, jak funguje rozdělování do kategorií dle hmotnosti...

0/0
7.2.2007 15:28

matysek-k

Re: Re: Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

cituji:"v německu platí, že pokud máš tažné zařízení s kterým překročíš 3,5 tuny jako souprava, tak platíš přes 3,5 tuny"

kde je ten rozdíl?8-o

0/0
7.2.2007 15:41

zihac

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

aha, promiň, špatně jsme to formuloval - když tě kontrolují, tak platíš jako přes 3,5 tuny. nikoho nezajímá, zda na tažném zařízení něco máš nebo nemáš. v techničáku máš uvedeno přes 3,5 tuny a hotovo.

0/0
7.2.2007 16:21

matysek-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

nic se neděje ;-)

0/0
7.2.2007 20:00

Glumik

Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

18000 (!) tun. To je ale megaautobus;-)

0/0
7.2.2007 15:13

schimir

Re: Re: Re: stačí nastudovat evropské předpisy

18000t, ŠvÍÍÍcarsko.......on to bude asi expertRv

0/0
7.2.2007 17:44

Taky chytrak

CESMAD pekni vycuranci

Trestni oznameni prece muze podat kazdy ! Kdyz je to tak jiste proc jej nepodaji sami ?

0/0
7.2.2007 12:06

ODSakEda

Re: CESMAD pekni vycuranci

divíte se? jde mnoho soudruhů vedoucích bejvalého čSAD!...

(co měli monopol na distribucu výjezních povolení do ciziny, kterých bylo omezené množství, bylo třeba na každou jednu jízdu(!) a většinou limit na celý rok došel již v únoru, ale česmad-distributor sám podnikal(!) v oboru dopravy a jezdil celý rok a konkurenci zval, že musí osobně, že sice povolení nejsou, ale že se osobně nějak jistě domluvíte...)

soukromí dopravce

0/0
7.2.2007 12:13

Taky chytrak

Re: Re: CESMAD pekni vycuranci

Ja se taky nedivim. Proto jsem take napsal muj prispevek. Ostatni kecy jsou tady zbytecne, nejake dane se plati vsude jde o to z ceho a jak to pojmenovat. Pokud maji dojem, ze je neco v rozporu se zakonem maji se obratit na soud nebo na policii.

0/0
7.2.2007 12:39

ODSakEda

Amerika už byla objeveda dávno!

česko si ji chce paličatě objevit po svém... A tak jak se zákon o dálníčních známkách dělal na 3x(!!!), kdy nebyly na méně než rok, pak zase bez časového překrytí a nakonec nemám možnost dokoupit jen pro jednorázové připojení přívěsu za dodávečku ale u větší osobní kombi(!!!) kdy se dostanu nad 3,5t a výrazný cenový skok!, bude se vše opakovat u mýta...

  V cizině kategorii pro poplatky nezvyšuje závěsné zařízení..., ale  až připojený přívěs a u aut do 3,5t dokonce ani to, neb někdy pak přesahuje někdy né i malé vozidlo s přívěsem a zavádějí se vyjímky pro karavanisty a pod. chaos...

ODSakEda-vím o čem píši, jsem 15 let majitel a řidič mezinárodní odtahové služby!

0/0
7.2.2007 12:05

Marek

Stát = největší zloděj

Pomalu i = největší lhář.

Pěkná sebranka to tam nahoře vede, pěkná.....

0/0
7.2.2007 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.