Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci: Emisní limity zdraží auta až o sto tísíc

Evropští výrobci automobilů odmítají návrh Evropské komise na snižování emisí CO2 jako "nevyvážený a škodlivý" evropskému hospodářství. Emisní limity by mimo jiné citelně zdražily auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

panrok

130mg

rad si koupím třeba Priuse ale nevím proč tady stojí od 790000 a v usa od 21000USD;-€;-€;-€;-€

0/0
14.3.2007 16:08

rudastraka

130mg

nechapu co se tady vztekate. tohle omezeni povede k tomu, ze pravdepodobne jedine rychle reseni jak toho docilit u aut stredni a vyssi tridy je vyuziti hybridni technologie. tam se zvysena cena vrati v nizssi spotrebe. pravdepodobne bude muset byt navic pouzit pouze motor s turbem, ktery ma vyssi ucinnost, a bude statcit mensi objem. tohle narizeni je jen predstupen pro auta s 0mg CO2, tej. ciste elektromobily..

0/0
11.2.2007 22:46

Pablos

Re: 130mg

Vize je to rozhodne pekna, aby byl cistsi vzduch. Ale bohuzel to nekdo nedomyslel do dusledku. Vztahuje se to na NOVA auta. Na Trabanty a ostatni auta bez katalizatoru se zadne omezeni nevztahuje. A pripadne zvyseni cen novych aut rozhodne tyhle plechovky ze silnic nevytlaci.

Podle me hybridni technologie je urcite dobra, ale nez se masivne rozsiri (a tim i zlevni), potrebuje ulevy na danich - treba DPH

0/0
12.2.2007 9:39

pisatel69

je to banda idiotů

kdyby raději zakázaly a omezily provoz starejch pekárů než buzerocat výrobce novejch už tak ekologickejch aut.

0/0
11.2.2007 16:05

jan

Re: je to banda idiotů

žádný auto neni ekologický

0/0
8.6.2008 13:33

Volant

Souhlas s EU Navrhem

Bude cistsi vzduch a vice mista, kdyz socialky budou vic jezdit sockouR^

0/0
9.2.2007 22:12

VsudeByl

Elektrika

1. dostavet Temelin.(jeste dva bloky se tam vejdou)

2. predelat vsechno co se da na elektriku (zacit se muze u aut)                                              3. Kazdy obci, ktera o to zazada dat dotaci na zmenu vytapeni (nejlepe z evropskych fondu)

4. Podporit male a stredni podnikatele, kteri budou stavet SOLARY a male vodni elektrarny (vetrniky jsou na H*vn*)

5. postavit jeste jeden Temelin (nejlepe vykonejsi)

A POTOM BUDE KLID;-D;-D;-D

0/0
9.2.2007 14:12

iuos

hmm

možná by těch temelínů muselo být ještě víc...

nejvíc mne fascinují ekologové, co si pochvalují tramvaje, že nedělaj smrad, ale my na severu tu máme čmoudíky ;-D

0/0
9.2.2007 14:21

Ruger

Po/dělaní soudruzi z EU

Doufám, že nezačnou populisticky regulovat i povolenou délku soulože, nebo věk pro úmrtí:-©

0/0
9.2.2007 13:57

Pepuska

Troska chemie a matematiky :))

Jen tak ze zvedavosti jsem si spocital, ze pri ujet 100km Skodou Fabia (volim proto, ze je to nejrozrirenejsi vozidlo, benzin, 59kW motor) vyprodukujeme cca 8m3 CO2 nebo-li 15.6 kg CO2.

Pri poziti 1.4TDI stejneho vozu je to pak

12.7kg CO2 nebo-li 6.4 m3 CO2.

Jenom jsem si rikal, ze by to mohlo byt pro nekoho poucne, abychom vedeli, kolik toho CO2 vlastne produkujeme. A upozorneni na zaver: udaje v technickych specifikacich jsou v g/km, nikoli mg/km. To bychom nic nemuseli resit.

Kdesi jsem cetl, ze denne se vyprodukuje 70t tun CO2, coz je fakt hodne. Ale hysterie, ktera vznika kolem aut asi neni zcela na miste, protoze ty se pohybuji cca na 10% celkove produkce. Mnohem vetsi davku produkuje spalovaci "prumysl". Tam je treba zacit, ale to nebude tak jednoduche, pustit se do valky s energetikami. To by se pak mohlo zjistit, ze elektrina je fakt potrebna a navic by se taky mohlo zjistit, ze ekologicka energie z vetrnych elektraren je mnohem drazsi nez atomova. Vite proc?

0/0
9.2.2007 12:28

Pepuska

Re: Troska chemie a matematiky :))

Protoze vsichni jsme zvykli na to, ze proste elektrina je "v zasuvce". A tezko budeme chapat, ze treba dojde na pul dne k vypadku. To je bohuzel jmenovatel vetrniku v AT, kde diky tomu, ze se nevi, kdy vitr foukat prestane, musi byt v pohotovosti take tepelne elektrarny. Ve skutecnosti to znamena, ze je natopeny kotel, turbina prohrata a na "volnobeznych" otackach. V okamziku vypadku vetrnych zdroje stihnou maximalne prifazovat...

Takze po celou dobu, kdy se vyrabi ekoelektrina se to stejne (mozna vetsi) mnozstvi energie utopi ve ztratach zalozni tepelky. To je ekologie ala greenpeace.....

0/0
9.2.2007 12:33

jl

Re: Re: Troska chemie a matematiky :))

Viděl jsem na vlastní oči elektrárnu v Austrii - k popukání. Jednalo se o firmu která, provozuje síť vodních elektráren na řekách a potocích pod alpami. Když je vody akorát jedou na vodu - paráda. Když je vody jinak než akorát - poblíž centrály stojí obrovská hala s 11 obřími motory z ponorek (co Hitlerovi nestačil sebrat rusák - ano na blocích motoru byly nálitky z dob říše) - a ty se jednoduše pustí na plný kule.  Ptá se někdo na spotřebu ? - Týdně je to vlak o 20 vagonech topného oleje.

To by se z tý ekologie někdo podělal.

A človek co mě vzal do té elektrárny mi prozradil jedno sladké tajemství - když už diesely nestačí, nakoupí se elektrika ve Francii - a na co jede Francie - na atom ?    "Eko" pokrytectví jedna báseň.

0/0
9.2.2007 14:54

edik2

To je další LEŽ a

zbytečné okrádání spotřebitelů.Z důvodu zpřísnění emisí není potřeba zdražovat auta,to je jenom kecání nesmyslů,aby se zdražilo.

0/0
9.2.2007 12:22

David V

No jasně

No to je tuti. Zaneřáďování se projevuje po 150 letech, kdy člověk objevil, že se dá z tepla dostat i jiná energie - a i o tom se vedou neustále polemiky, ale snížení CO2 o 30% v cca 10% celkového objemu, čili 3% totálně se projeví už za 10 let. Prosím Vás, jděte se bodnout.

0/0
9.2.2007 12:01

CZE_Lecco

To asi

v Bruselu eště neviděli Schade 120, co u nás jezdí, to by je asi všechny vynášeli nohama napřed...;-DR^

0/0
9.2.2007 10:57

Ach jo (bls1)

Prodej nebo výroba?

Jestli jde o podmínky prodeje v EU, tak je vyhrožování přesunem výroby na východ komické. Řekl bych až trapně lobbystické. Spíš to opět vypadá, že auta budou stát přibližně stejně, protože cena je určována kupní silou, jen jim poklesne zisk.

0/0
9.2.2007 10:44

Racekchechtavy

Re: Prodej nebo výroba?

jojo, pod to se klidně podepíšuR^

0/0
9.2.2007 10:58

KOX

Ja jsem pro

A automobilky se muzou odstehovat kam chcou, zakazal bych prodej nových aut, které by toto nesplňovaly a je a pokud by se toto rozjelo tak z ceny 100t by za par let zbylo 5tisic. Jo jo automobilová lobby.

0/0
9.2.2007 9:41

FastDriver

Re: Ja jsem pro

asi si neuvedomujes, ze automobilovy prumysl tady zamestnava par set tisic lidi, kteri by byli pravdepodobne bez prace.

s takovy nazorem si spletl dobu, uz tady neni jen bolsevik

0/0
9.2.2007 9:50

KOX

Re: Re: Ja jsem pro

a ty myslis, ze kdyby se zdrazily auta o par desitek tisic, ze by se prestaly vyrabet?

0/0
9.2.2007 9:53

simca_1301

Hmmm

Jenže to by se taková nařízení musela vydat a vyžadovat na celém světě, a ne v jedné malé části.... Aby se zlepšilo celkové klima planety, museli by emise omezit i v USA a Číně, Rusku a Indii....;-D 

0/0
9.2.2007 8:49

Brutus

Re: Hmmm

Hlavně v USARv Snížila by se spotřeba ropy a ještě bych jim naordinoval deně 1h na kole ;-D

0/0
9.2.2007 8:54

mpes

Re: Re: Hmmm

ta tloušťka dost záleží na místě, kde se v USA pohybuješ :-)

Co se elektriky a její spotřeby týká - pamatuju si jak se řešilo jestli by belgická dálnice neměla zhasnout kvůli úspoře. I kdyby měla belgická dálnice  10 tisíc kilometrů, jedno americký město typu Chicago sežere za stejnou dobu  určitě mnohem víc...

0/0
11.2.2007 21:47

jl

Pochybná image

Je zajímavé sledovat že řvou především automobilky, které svůj pochybný image vystavěly na tom jak velké hrnce mají motory jejich aut a jejich investice do "Čistoty" se omezily na zástavbu katalyzátoru. No konečně se jich snad zbavíme - s parazitováním na vynálezu pana Benze už to holt dál nepůjde.

K tomu vyhrožování se stěhováním na východ - jaksi si neuvědomují že v okamžiku kdy v Evropě prijde pár milionů lidí o práci - neprodají tu ani kolo, takže jsou to jen kecy. Mimochodem - pokud se tomu nařízení (první nařízení EU které schvaliji) přizpůsobí, odbouchnou tím jakoukoli mimoevropskou konkurenci - Čongové to asi nesplní nikdy.

Po technické stránce - proč se dělají 100 - 150 - 200 KW motory, když na udržení 100 Km/h (běžného auta)stačí výkon nějakých 35-40 KW ? Takové auto bude mít možná i pod 100 g/km CO2.

0/0
9.2.2007 8:33

Brutus

Re: Pochybná image

Protože automobil není jenom stroj na dopravu, ale (v dnešní době) hlavně záležitost - vkusu, prestige, image, úspěchu, proudu, fylozofie, komplexu nebo jenom koníčku.

0/0
9.2.2007 8:51

Pája

Re: Re: Pochybná image

No a ktomu ještě ta nová móda ofroudů nebo jak se všechna ta monstra jmenují, které stejně místo v terénu jezdí hlavně ve městě a po normálních silnicích ....

0/0
9.2.2007 11:01

Brutus

Re: Re: Re: Pochybná image

To nejsou OFF-Road, ale FOR-Oud :-P

0/0
9.2.2007 11:46

jl

Re: Re: Pochybná image

Trochu chybka, možná i úchylka, což ? Na mě osobně nazapůsobí člověk tim čim přijede, ale tim co po svém příjezdu předvede - pokud je to vůl tak mu BMW nepomůže. 

0/0
9.2.2007 13:52

mbutata mbebe

Re: Pochybná image

nu treba proto, ze ne kazdy se chce na tech 100 kmh rozjizdet pet minut, a pri predjizdeni kamionu si vzit v praci nahradni volno, protoze ta fobie proste nejedeeeeeeeeee ;-D

0/0
9.2.2007 8:53

jl

Re: Re: Pochybná image

Jo a co když tento systém "slabších" tzn výkonově odpovídajících dopravních prostředků budou užívat všichni , tak to už si jako šnek připadat nebudeš.

Osobně nasnášim jakýkoli náznak socializmu a uniformity - jenže tady už nejde o to kdo má kolik peněz a jakou plechovkou jezdí - je to prostě jen kus plechu sloužící k dopravě z bodu A do bodu B . Předpisy nás stejně nesmyslně nutí k dodrživání takových limitů že normální řidič při předpisové rychlosti usne, takže k čemu auta která jezdí 200 Km/h ?

0/0
9.2.2007 13:50

rudastraka

Re: Pochybná image

na udrzeni 100km/h ti staci 10kW.

0/0
9.2.2007 9:14

jl

Re: Re: Pochybná image

Dokonce !  Já to trochu nadhodil aby se neozval nějaký rýpal. Každopádně kontrast mezi potřebnými 35 a vyráběnými 150 KW je zřejmý. 

0/0
9.2.2007 13:45

rudastraka

Re: Re: Re: Pochybná image

potiz je v tom, ze 10kW sice staci k rychlosti 100km/h po rovine, ale jakmile prijde kopecek, nebude ti stacit ani tech tvych 35kW. navic maximalni vykon je vetsinou pri maximalnich otackach, na ktery se normalni clovek pomalu ani nedostane. pri maximalnim vykonu auto nema rozhodne nejvyssi ucinnost. navic jestli moturek s maximem 35kW bys musel porad tocit na maximum, takze by ti ani dlouho nevydrzel. takze tech 100kW neni vubec vykon z kteryho by sis mel delat hlavu

0/0
11.2.2007 22:37

inkvizitor

Re: Pochybná image

protože rád zrychlím na 100km/h za pár vteřina a rád jezdím 200km/h

:-P

0/0
9.2.2007 10:15

Brutus

Re: Re: Pochybná image

Pár jsou 2  ;-D

0/0
9.2.2007 10:28

Pablos

Re: Pochybná image

Koukni se na prumerne hodnoty v tabulce. Vlastnim treba novou Fiestu a ta ma emise 140g/km, kombinovana spotreba cca 6 l/100. Nemyslim, ze by to bylo neekologicky auto, spis naopak.

Ta norma 130 (120) g je proste drsna. Spis, aby to nemelo za nasledek naprosto opacnej efekt. Tim, ze se zdrazi nova auta, zvysi se prumerny vek aut na silnicich (ted je cca 14 let). A kolik ma emise treba 120ka nikdo neresi.

0/0
9.2.2007 10:28

Limity x zisky

Re: Re: Pochybná image

Zkus se zamyslet nad tím, proč tvoje auto nemá spotřebu 5l, která by mu odpovídala víc.

0/0
9.2.2007 11:13

Pablos

Re: Re: Re: Pochybná image

Mimo mesto ma 4,9 l. Muzu se zeptat cim jezdis ty? Elektromobilem?

0/0
9.2.2007 14:48

limity a zisky

Re: Pochybná image

Současná doba připomíná spíše zbrojení. Vyrábí se co nejmasivnější auta, s pocitem bezpečí se jezdí čím dál rychleji. Pokud by se ten trend zastavil  na současném stavu (případně vrátil o něco zpět), tak by to rozhodně na škodu nebylo.Progres u motorů už velké rezervy nemá, nyní jsou na řadě převodovky - a to buď kombinace se zátěžovou a nebo vícerychlostní s rychlým řazením. Pokud tomu komise EU napomůže, na škodu to rozhodně nebude.

0/0
9.2.2007 11:30

David V

Re: Pochybná image

Pozor, tohle je demagogické. Pokud má auto 150 kW motor, neznamená to, že motor celou dobu dává 150 kW. Ta potřeba na udržení výkonu se u vozů podobné hmotnosti a odporů nemění. Mění se pouze pracovní bod motoru, takže zatímco motor o 150 kW poběží jako prakticky nezatížený s nízkými třecími ztrátami vlivem nízkých otáček, tak uječený 40 kW motor poběží ve své výkonové špičce s vysokým zatížením a třecími ztrátami a bude mít horší spotřebu než vůz se silným motorem. Mám motor 1.8 v benzínu a na dálkách i po dálnici se vejdu do 7-mi litrů s naloženým autem. A rok výroby toho veterána je 1995.

0/0
9.2.2007 13:32

spotřeba?

Re: Re: Pochybná image

Nakousl jsi zajímavé téma. Pro výslednou spotřebu je dle dnešních určování klíčová spotřeba ve městě, a  při dnešních způsobech měření se do ní snáze dostane auto s o něco nižším objemem. Naopak v dálničním režimu díky zpřevodování může být ve výhodě vyšší objem. Jak jsem psal výše, jediný možný směr, jak se do limitů dostat a nerušit určité kategorie motorů je plynulejší na zátěž reagující převodovka.

0/0
9.2.2007 14:02

jl

Re: Re: Re: Pochybná image

Souhlas, každopádně by bylo dobré ustoupit všeobecně od zbytečně přemotorovaných modelů k modelům umožňujícím plynulou jízdu. Osobně - radši budu jezdit nějak - než vůbec a ta možnost pořadně to osolit mi bude fakt chybět - není nad to mastit po okresce či polňačce 130 a více.  :-)

Co se mi v oblasti řazení v poslední době líbilo je automatická variátorová převodovka v Dodge Caliber - prodává se za slušné peníze i v ČR - naprosto plynulý chod při motoru vyhovujících otáčkách, rozjezd skoro jak v elektromobilu. Tak ještě ten trochu menší motor a bude to.

0/0
9.2.2007 14:29

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Pochybná image

predpokladam ze variatortova prevodovka ma horsi ucinnost nez normalni...

0/0
11.2.2007 22:40

rudastraka

reseni

resenim je zvyseni podilu biopaliv, kdy i pri stavajicim mnozstvi co2 jejich podil vlastne klesne. jestli bude limit 130mg, pri podilu biopaliv 10% muze auto vypouste pres 140mg a je v limitu

0/0
9.2.2007 7:41

RadecekH

Je to jen a pouze o spotrebe

V takovemto clanku mi hrozne chybi jeden podstatny udaj. Emise CO2 jsou jen a pouze o spotrebe. Spalovanim organickych paliv proste museji vznikat oxidy uhliku. A jelikoz CO nechceme uz vubec, musime se smirit s CO2.

Protoze benzin nema zadny presny chemicky vzorec, laik tezko spocita, kolik litru na 100km odpovida tem 140g/km CO2, ale vzhledem k autum, co se do limitu vejdou to odhaduji tak na 5.5 litru.

0/0
9.2.2007 6:56

Brutus

Re: Je to jen a pouze o spotrebe

Nemůže to ovlivnit třebas spalování motoru, nebo katalizátor?

0/0
9.2.2007 8:15

Pecaf

Re: Re: Je to jen a pouze o spotrebe

Jasně, že to katalyzátor ovlivní. Když ho z auta vyhodíš úplně, emise CO2 velmi pravděpodobně klesnou. (protože stoupne podíl CO ;-))

0/0
9.2.2007 9:17

Brutus

Re: Re: Re: Je to jen a pouze o spotrebe

Takže když spálíš 1L směsi, vznikne konstatní množství CO (popř. CO2) ? Ať ho spaluješ jakkoliv?

0/0
9.2.2007 10:24

Fitipaldi

Re: Re: Re: Re: Je to jen a pouze o spotrebe

U benzínu se vychází z t.z.v. stechiometrického poměru. Ten je 1:14,7 , což je 1k kg benzínu na 14.7 kg vzduchu. Regulaci provádí lambda sonda . Platí však pro normální motory. Vyjímkou jsou motory od mitsubishi GDI, a FSI od VW motory, kde tvarem spalovacího prostoru a vysokou komresí při nízkém zatížení dosahují pseudostechiometrického poměru 1:30 - 1:40 .

0/0
9.2.2007 15:17

David V

Re: Re: Je to jen a pouze o spotrebe

CO2 a H2O jsou koncové produkty spalovacího procesu. Pokud je tlak na snížení CO2 na 1 km jsou v podstatě k dispozici pouze 2 klíčová řešení:

1) snížit množství splaovaného uhlíku snížením spotřeby

2) snížit množství spalovaného uhlíku nahrazením paliva bohatšího na vodík

Katalyzátor neredukuje CO2, ale CO, HC a v malé míře NOx (ty se spíše redukují recirkulací spalin a tím snížením teploty hoření, kdy zase roste podíl CO a HC v podobě sazí. Je to prostě začarovaný kruh a rovnovážná hrana je tenká jak ostří nože)

0/0
9.2.2007 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.