Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojíte se autoškoly? Udělejte řidičák na vozy bez řazení

Výuka ve voze s automatickou převodovkou je sice jednodušší, ale dražší. Řidičský průkaz pak platí jen pro auta s automatikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radeCZECH

Ano, v ČR se to začíná rozjíždět

Je to tak, byť je to výsada dražších vozů, autoškoly na to začínají reagovat. Třeba www.aliascontra.cz nabízí možnost řidičáku s automatem.

0/0
18.3.2009 9:50

pivson

.

automatika je nanic navic je o hodne drazsi mit auto s automatickou převodovkou  než s manualni (Y)

0/0
9.11.2008 13:40

Johny

Re:automatika je nani

Celkem by mě zajímalo, zda jsi někdy s "automatem" vůbec jezdil, když tohle tvrdíš. Znam dost lidí, kteří také tvrdili něco podobného - pak se jim "automat" dostal na par dní do ruky a za pár týdnů, nebo měsíců jim už stál před barákem taky. Po nějakym "manuálu" pak už ani nevzdechli. Já jsem jeden z nich. Jízda s "automatem" je prostě těžce o pohodě a při dobré volbě auta nejezdí člověk o nic moc dráž než s manuálem.

0/0
11.11.2008 9:18

Locut

Re: Re:automatika je nani

Presne tak R^

Miluju tyhle vidlaky, vykrikujici hesla : automat je na nic, spravnej chlap si radi sam .....Rv

0/0
11.11.2008 11:06

Wolftear

Manuál

Hm, to já jsem musel jak hlupák dělat autoškolu s manuální převodovkou. Od té doby jsem samozřejmě v manuálu neseděl, taková auta jsou naprosto nesmyslný tradicionalismus. Vůbec nechápu, proč se ještě vyrábějí. Představte si, že byste před každým pohybem myši museli zmáčknout červené tlačítko pod počítačem. To by bylo asi tak stejně zbytečné.

0/0
11.2.2007 20:59

Alfik

Američani

Pravda je, že nevidím důvod takový řidičák omezovat, člověk který nikdy neseděl v manuálu tak si tam pravděpodobně ani nikdy nesedne protože to por něj bude asi takové jako když nepilota posadíte za knipl.

Navíc 99,9% američanů by tady nesmělo řídit naše manuály.

No jinak kdyby nebyly o tolik dražší, tak bych asi ve svém věku automat přivítal, jezdím hodně po městech a je to celkem otrava porad lovit kvalty. I když je to tedy velky nezvyk sedět jen jak na laviččce v parku, měl jsem služebáka mercedes a automatem a pak půjčenou Corolu. Ale zvykl bych si.

0/0
10.2.2007 21:11

mpes

Re: Američani

no, tak jednoznačné to není. V Americe je poměr automat:neautomat zhruba 3:1 ...

0/0
11.2.2007 21:52

S.P.G

;-P

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
10.2.2007 13:25

maddog

Řidičák na autech...

...s automatem je do nebe volající blbina...to je jak kdybyste se chteli naucit na motorce tak ze budete jezdit na kole8-o

0/0
9.2.2007 23:54

Pepan

Re: Řidičák na autech...

Proč prosímtě? Když ti lidi nebudou stejně jezdit v ničem jiným než v automatu?

0/0
10.2.2007 19:40

Pepan

Re: Re: Řidičák na autech...

*Samozřejmě v autu s automatickou převodovkou ;-)

0/0
10.2.2007 19:41

above cz

stary, ale dobry

Asi už jste to legendární video všichni viděli, ale pro ty, kdo třeba ne, doporučuju :-)

http://www.youtube.com/watch?v=7RMLt28n0-M

0/0
9.2.2007 22:16

Lanta

No já dělal řidičák taky celkem s problémy....

Nejsem zrovna typ co miluje motory a autům jsem se dlouho vyhýbal.Byl jsem sebekritickej a říkal si,než abych někoho na silnici zabil,tak budu raději jezdit sockou.Jak šel čas,tak jsem začal děla čím dál lukrativnější práce a já jednoho dne dostal nůž na krk.Bud začnu jezdit firemním autem na porady a za klienty a nebo bych si musel hledat jinou práci,což by mi bylo líto.Takže to zkrátím,dnes jsem celkem vyježděnej a myslím,že jezdím svědomittě a bezpečně.Chtěl bych tedy dodat odvahy těm,kteří si myslí,že na to nemají.Je to jen o praxi a zodpovědném přístupu....

0/0
9.2.2007 18:24

SZYslak

Re: No já dělal řidičák taky celkem s problémy....

no a to si tak v klidu a zodpovedne jedes a pak te sestreli naky nachcany hovado, ty jdes a on dostane podminku ;-D

0/0
9.2.2007 19:01

Lanta2004

Re: Re: No já dělal řidičák taky celkem s problémy....

Jo tak to už bohužel ovlivnit neumí nikdo.To je otázka štěstí a nebo smůly.Osobně mě vytáčí do vývrtky absolutní ignorace předpisů u mladejch parchantů,kteří se dostanou k silnýmu a drahýmu vytuněnýmu autu.Většinou jim jde jen o to se před někým předvést a podle toho jejich "jízda" taky vypadá....to jsou ubožáci nejhlubšího zrna.

Ovšem i na to mám určitej recept.Pokud uvidím takovýho idiota co se za mnou řítí ve městě 120kou  ve zpětným zrcátku,tak mu raději než mu v něčem bránit  uhnu a at si rozbije hubu někde o zed....Už jsem zažil za volantem ledasco.Třeba na místě,kde byla značka pozor děti a většina normálních lidí tam jede 30 až 40 to jeden takovej magůrek prosvištěl hodně přes sto.Před přechodem to neubrzdil a narval to pod dodávku.....dobře mu tak(mohl sejmout nějaký dítě,takhle už nikdy nikoho nesejme)

0/0
9.2.2007 19:14

John

Kuli rucnimu razeni pani 2x propadla?

Tak to snad ne. Nechci nikomu sahat na svedomi, ale spis to bylo nezvladnutyma testama, nez jizdou, ze ano?

0/0
9.2.2007 14:29

Fernet

Re: Kuli rucnimu razeni pani 2x propadla?

Ba ne, tahle mela nabusenou vyhlasku nazpamet...

Spis nema dostatecnou koordinaci pohybu nebo nedokaze delat vice pohybu/cinnosti najednou. Takovych lidi je dost. Temhle lidem by nemel doktor dat zdravotni prohlidku, proste nemaji vlohy pro tuto cinnost. A je evidentne naprosto nesebekriticka.

V kazdem pripade se modlim at ji nepotkam na silnici, tohle nemuze skoncit dobre, ta nekoho zabije...;-€;-€

0/0
9.2.2007 17:27

tomas

nikdy jsem nechtel automat, ale ted......

vzdy jsem rikal, ze nikdy nekoupim automat, pak jsem mel ale na tyden pujceny auto s nim, a po par skoro proleteni celnim sklem :o)) se mi to tak zalibolo, ze dalsi auto, ktere jsem si koupil byl uz automat (steptronic), jezdim s nim skoro 2 roky, a uz vim, ze manual uz nechci, pokud ano, tak si proste prepnu na manual....obzvlast do mesta je to super! ale i na dalnici, nebo pri predjizdeni, netreba podrazovat, proste pohoda.....:-) ale faktem je, ze o kdyz mam Naftu, tak spotreba po Praze je 9,5l.... :-(

0/0
9.2.2007 14:29

hugo

Re: nikdy jsem nechtel automat, ale ted......

taky jsem říkal kdo má automat je blbec, pak jsem se svezl pár autama s automatem a docela bych ho snesl ;-D

0/0
9.2.2007 14:48

mpes

Re: nikdy jsem nechtel automat, ale ted......

jj, naučit se z manuálu na automatu, to chce mít dobře zažité návyky se před jízdou připoutat ;-D

0/0
11.2.2007 21:56

fowly

Re: nikdy jsem nechtel automat, ale ted......

Ja mam naopak problem, kdyz presednu z automatu na manual - obcas se mi stane ze pri predjizdeni, nebo jizde do kopce proste slapnu na pedal a cekam na kickdown a ono nic :-)

0/0
12.2.2007 17:21

Alfik

Američani

Pravda je, že nevidím důvod takový řidičák omezovat, člověk který nikdy neseděl v manuálu tak si tam pravděpodobně ani nikdy nesedne protože to por něj bude asi takové jako když nepilota posadíte za knipl.

Navíc 99,9% američanů by tady nesmělo řídit naše manuály.

No jinak kdyby nebyly o tolik dražší, tak bych asi ve svém věku automat přivítal, jezdím hodně po městech a je to celkem otrava porad lovit kvalty. I když je to tedy velky nezvyk sedět jen jak na laviččce v parku, měl jsem služebáka mercedes a automatem a pak půjčenou Corolu. Ale zvykl bych si.

0/0
9.2.2007 14:06

cassul

to je první fáze

Ve druhé bude zvláštní řidičák pro lidi, co se bojí do města, ti budou moci jezdit jen v obcích do 10 000 lidí. Nebo řidičák do rychlosti - můžeš jezdit maximálně 30kmh. Řidičák za sucha - ten by to chtělo akutně - polovina řidičů neumí jezdit na náledí nebo mokru.

0/0
9.2.2007 13:59

Moa

Manuály jsou nejlepší

třeba i kvůli nižší poruchovosti. Kdo četl šifru mistra Leonarda, tak ví, že Američan auto s manuálem řídit neumí, protože(v případě mladýho) auto s manuálem ani nikdy neviděl.

Automaty se vyráběly v 70. letech i   v pražské Kolbence, montovaly se do městských autobusů Karosa ŠM11 a později částečně i do B731.

0/0
9.2.2007 13:55

cassul

Re: Manuály jsou nejlepší

V autobusu nebo náklaďáku je smysl automatu v něčem úplně jiném, než v levém řidiči...

0/0
9.2.2007 14:00

Moa

Re: Re: Manuály jsou nejlepší

Já vím, jenom reaguju na větu v článku, že se zrodily v Americe a rozšířily se odtamdud do zbytku světa. Mj. slyšel jsem, že automaty měl u svých aut už Hitler.

0/0
9.2.2007 14:18

KOgEN

bohužel

Bohužel slečna Jana Blažíčková vypadá že bude marná i s automatem...  hovada jsou nebezpečný, ale nekňubové taky... fakt je nejak moc zažitý, že papíry musí mít každej... rozhodl sem se že státu do pokladny nepřispěju a tak se snažím vše dodržovat... uvidím, jestli vydržím... čau R^

0/0
9.2.2007 13:54

Fernet

Re: bohužel

Presne tak. Do ruky bych ji vlozil radsi ud, bylo by to bezpecnejsi pro vsechny.;-D

0/0
9.2.2007 14:03

Cox

Neomylní superřidiči

Jen chci říct, že existují i lidé, kteří udělali autoškolu na 3. pokus a přitom jsou velmi dobří řidiči. Například rodina mé kolegyně nikdy auto neměla a cestovali většinou jen vlakem. V autoškole byla ze silničního provozu totálně vyjukaná a během 3 měsícu zvládla autoškolu neudělala. Napotřetí to vyšlo. Časem coby obchodní zástupce začala jezdit a teď po 3 letech a skoro 100 000 je lepší řidič než většina vás namachrovanců.;-)

0/0
9.2.2007 13:24

Eraser

omezení počtu pokusů

Myslím, že člověk, kterej se není schopen naučit zacházet s manuální převodovkou nemá za volantem co dělat. Také bych byl pro omezení počtu pokusů. Když někdo neudělá řidičák 3x a víckrát, asi to taky o něčem svědčí. Byl bych pro 2 pokusy. Na poprvé se to třeba někomu nepovede z nervozity, ale napodruhé pokud není úplně levý to musí udělat.

0/0
9.2.2007 13:13

Fernet

Re: omezení počtu pokusů

Spravne! 2x a dost:-)

0/0
9.2.2007 14:05

Moa

Re: Převodovka bez synchronizace

S tím manuálem, máš pravdu, ale na druhou stranu, řídit auta s převodovkou bez synchronizace, to bývalo ještě těžší. V 50.- 60 letech to byly všechny tehdejší Spartaky, Felicie, Octavie. Kdo dělal tenkrát řidičák musel zvládnout i základní opravy+seřizování motoru.(Chtěl bych vidět ty dnešní zmalované fifleny, jak by byly skvělé)

 Ještě horší bývalo řídit Vejtřasku. Řazení bez synchronizace+ řízení bez posilovače, v zatáčkách záležitost pro Ramba/Terminátora/Rockyho.

0/0
9.2.2007 14:14

Bariq

Re: omezení počtu pokusů

Automat je pokrok a ten nelze zastavit. Chtěl bych vidět Vás, všechny tady namachrovaný řidiče, kdyby jste se posadili do starých aut, kde převodovky neměly synchrony. To by jsme se asi nasmáli. Tak jak vytlačily synchronizované převodovky ty staré, tak postupně vytlačí automaty dnešní manuály. Bohužel, taky se mě jezdí lépe s manuálem

0/0
9.2.2007 14:37

Fido

Re: Re: omezení počtu pokusů

Je to tezsi ale da se na to zvyknout. Jezdil jsem s autem bez synchronu a pak autem co synchrony sice melo ale naprosto nefunkcni. A jezdit se s tim dalo. Jen si na to clovek musel zvyknout. Prvnich par km proste obcas spocital zuby.

0/0
20.2.2007 18:12

MUF

Re: omezení počtu pokusů

Manuální převodovka je přežitek. Je to zbytečný úkon. Přirovnal bych to k tomu, řadit s meziplynem u osobáku a toto podporovat a obhajovat.

0/0
10.2.2007 13:49

Fido

Re: Re: omezení počtu pokusů

On i ten meziplyn ma smysl. Razeni je pak plynulejsi bez skubancu a pokud ma nektera prevodovka synchrony uz trosku v haji tak to ani jinak nejde.

0/0
20.2.2007 18:15

vencič

To je ptakovina

kdo to vymysli ty ridicske opravneni auto jako auto, a pokud neumi radit tak jezdi s manualem, ne? to je jak v kocourkove delat skupinu pro automat.

0/0
9.2.2007 13:05

Marek

Zdá se mi to hovadina....

..., aby byl řidičák rozdělený na automaty a manuální řazení! Protože by 9/10 američanů tady u nás nemohlo jezdit! To by asi nešlo! A já nevidím rozdíl mezi tím, když udělá autoškolu čech v česku s automatem nebo američan v americe s automatem! Není to tak trochu diskriminace? :-/

0/0
9.2.2007 12:53

komplikator

Re: Zdá se mi to hovadina....

No ono ale v americe fungují testy na řidičák trošku jinak. De facto si ten test, resp.poukaz můžete koupit v obchoďáku, pak zajet do autoškoly svým autem (spíše se tam nechat odvézt :)), učitel si sedne do vašeho auta a vy ukážete zda umíte/neumíte řídit a hotovo. Řidičák je na světě.

0/0
12.2.2007 11:54

Fernet

Jezismarja !!!!

Kravce ktera dela potreti ridicak patri do ruky jen varecka nebo panske prirozeni a nikoli volant!!!! Tady se na tu novou Elisku Junkovou muzete podivat, at vidite, kdo vas na silnici zabije....;-€;-€

http://www.praha6.cz/zastupitele.html

Kdyz je tak blba, ze nedokaze udelat autoskolu v normalnim aute, tak co dela v zastupitelstvu na Praze 6?? Lidi, koho jste to tam volili....;-ORvRv

0/0
9.2.2007 12:40

Vocour

Re: Jezismarja !!!!

Že někdo neumí řídit, neznamená, že není skvělý v jiných oborech. Řídit se může naučit i polod*ment, který kromě toho zvládá už jen základní biologické funkce. Denně se s tím na silnicích setkáváme - viz třeba tiráci a taxikáři. Čest výjimkám

0/0
9.2.2007 13:08

Honza

Re: Re: Jezismarja !!!!

Souhlas. Rozdělovat ale takhle ŘP je naprostá šaškárna snad jen u nás.

0/0
9.2.2007 13:40

Vocour

Re: Re: Re: Jezismarja !!!!

Nesouhlas ;-) Proč by se měl nutně učit manuální řazení ten, kdo bude jezdit s automatem. Myslím, že tohle rozdělení nikoho neotravuje ani mu nepřidělává práci. Zvýšené náklady v plném rozsahu nese dotyčný, který si musí připlatit za autoškolu. Plus policajti musí znát o paragraf víc, aby to mohli kontrolovat ;-)

0/0
9.2.2007 15:36

nella

Re: Jezismarja !!!!

Hele bejbe, kazdej nejni dokonalej. a ja mimochodem, snazim se jezdit dost bezepcne a napodruhe jsem to dnes taky neudelal, kvuli rychlosti jela jsem za obci asi 10 metru sedesat. Jinak bych to mela. Stoji to uz mrte penez a jsem z toho fakt hotova. uplne na dne. Takze jako neurazej tady nekoho kdo to dela napotrti. taky jsem se smala, ale kdyz dostanes debila instruktora tak je pak vschno v prdeli.

0/0
27.3.2008 10:58

asd

asas

8-o

0/0
9.2.2007 12:30

jintaj

Omezovat platnost řidičáku jen na automat? Zbytečnost

Člověk, který se učil jezdit pouze s automatem, a dal za to více peněz, si sotva sedne za volant vozu s mechanikou, natož, aby si ho pořizoval. K jízdě pouze s automatem má zajisté své pádné důvody. Navíc s obyčejným autem by se patrně nedokázal ani rozjet...

0/0
9.2.2007 12:13

owner26

COŽE ?

Pokud je někdo tak blbej, že nekokáže ovládat tak primitivní stroj jako je auto, tak v něm nemá co dělat. Řidičák dostane dneska každej de/bil, ale už jste slyšeli o někom kdo ne? Dřív to znamenalo, že je člověk k řízení skutečně způsobilý, ale dneska je to jen administrativní formalita. Máme se připravit na to že pak co jezděj po dálnici v protisměru, něvědí, že ty barevný obrázky u silnic jsou značky a barvičky na semaforech nejsou pro dokreslení noční atmosféry měst budeme potkávat víc a víc ? No to dík Rv

0/0
9.2.2007 10:45

Alfie

Re: COŽE ?

No, pokud mě někdo na silnici ohrožuje, není to člověk, který má problém s ovládáním spojky, ale namyšlený hovádko s přebujelým sebevědomím - "JÁ jedu a všichni mi uhněte z cesty!"

0/0
9.2.2007 11:10

marzena

Re: Re: COŽE ?

to je bohuzel pravda.. ale na druhou stranu si nemyslim, ze z cloveka, ktery dela autoskolu natrikrat muze byt dobry ridic, i kdyz bude mit automatiku..

0/0
9.2.2007 12:05

von Kleist

Re: Re: COŽE ?

To je sice samozrejme take pravda. Ale pokud se neni nekdo schopen naucit ovladat spojku je velice pravdepodobne, ze bude bude mit znacne potize se zbytekm a bude nebzpecny v jakekoliv kritictejsi situaci.

Nejak se proste vzil omyl, ze ridicak musi mit kazdy... Nema ho mit ani ten, kdo si za volantem pocina jako hovado stejne jako ten, kdo neni schopen ovladat vozidlo, nebo neni zdravotne zpusobily.

V tehle souvislosti si vzpominam na cca rok stary zazitek, kdy ridicka, tusim, ze zelene felicie, pomalu couvala s motorem vytocenym na 4tis a tim pomalym tempem se blizila k cca 15m vzdalene policejni fabii o jejiz bok nasledne zastavila...

0/0
9.2.2007 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.