- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Může to být nedostatečná výkonnost psychiky, ... DOBRODRUŽNOST, nebo touha závodit," říká psycholog Aleš Jelínek. ...prima, mám rád dobrodružství, nemám co dělat za volantem...tak ten se mi zdá taky dobrej.
já bych to omezil především věkem. myslím, že dvacetiletý borec, který řádí v osobáku, se bude podobně chovat i v kamionu. věřím, že starší řidiči, tátové od rodin se většinou takto nechovají, a jestli ano, tak s větším přehledem řeší kritické situace, díky zkušenosti. nejezdilo by tolik kamionů (kdo by je řídil), část přepravy by se přesunula na železnice (ekologie) a zlepšily by se pracovní podmínky řidičů (zaměstnavatel by si jich vážil a dobře zaplatil).
Blb je blbem,at jede v kamionu nebo osobáku.jezdím obojím,měsíčně cca 10tis a když vidím ty prasata na silnicích, střílel bych to. Obojí. Rumunskej kamion se vleče 75, když ho začnu předjíždět, zrychlí na 90 a konec.. U osobáků v koloně předjíždí blbeček s A na čísle,jen aby byl o pár aut vpředu. Že proti němu jedou auta,je plná čára,nezájem. spoléhá na to,že ho někdo pustí. Ale jak někde jedou policajti, všichni jedou předpisově.Měli by být víc vidět,a na nebezpečných místech a ne na dlouhých rovinkách nebo pod kopci..
To je taková zajímavost,že když jedu s osobákem, je to v náklaďáku samej debil nebo blbeček a jen vlezu do náklaďáku tak se snad všichni přestěhujou do malejch aut
Nedávno jsem jel po D5 a pár kiláků před hranicí mi do levého vlít kamioňák, který se rozhod, že musí svýmu kámošovi ukázat, že ho většího. Ten pitomec ho předjížděl čtyři a půl kiláku! Měl štěstí, že všichni jeli přes hranice, tak nikdo neměl bouchačku. Jinak mu tu dutou kouli musel někdo upicnout. Samozřejmě tam seděl nějakej typickej metr šedesát vysokej, zakomplexovanej pitomeček se základkou...
To hodně laciný odsudek.
Já jsem s kamionem jezdil jako mladej. Vy "řidiči" skupiny "B" vůbec nemáte šajnu, co všechno musí kamioňák řešit. Např. i šetření fyzických sil. To znamená, že chce-li vydržet do konce šichty, musí podržet plyn u podlahy a tak jet celou směnu. Tempomat má mizivé procento kamionů.
Nikdy by si řidič něco, co jsi popsal nedovolil, kdyby fugovala policie. Ze zákona nesmí kamioňák na dálnici předjíždět, pokud by tím omezil ostatní řidiče.
Ovšem celá společnost nechce, aby policie pracovala, my všichni děláme pro to všechno. Smutné konstatování nakonec s tím, že nevidím světlo na konci tunelu
Pokud by podobným vyšetřením měl projít každý,kdo má řidičák,tak by ze 3% bylo minimálně 33%.
stojí prohlídka 3500.V zákoně je poslední paragraf,,prohlídku hradí řidič''a nejedná se pouze o řidiče kamionů, ale třeba i větší pekařské Avie
Pak to dopadá jako při vyšetření na zbrojní průkaz, kdy se lékař k mému údivu místo psychiky a návykových látek věnoval testování kvality zraku. Pak je ta placená zdravotní prohlídka fakt k smíchu.
co se divis? sance ze ses fetak a koupis si bouchacku je nulova zatimco strilet s 5ti dioptriema bez bryli tak ses snad jeste nebezpecnejsi nez ten fetak s bouchackou
Nejsem profi ridic a ani se jich nechci zastavat. Ale psychologicke vysetreni se mi zda trochu moc. Kdyz ani na zbrojni prukaz zadny psycho testy delat nemusim ( to by me na ne doktor musel sam poslat ). A ziskat zbrojak lehceji nez ridicak? Smesne
No zase na druhou stranu, auta (resp. jejich řidiči) zabijí ročně velmi výrazně více lidí než legálně držené zbraně.
Takže z tohohle pohledu by to IMHO naopak vypadalo, že by podmínky pro získání řidičského oprávnění měly být výrazně přísnější než podmínky pro získání zbraně.
Je to dane nulovou praxi novych ridicu, cenami v doprave (nizke platy pro kvalitni a kvalifikovane ridice), systemem (vse se vozi na cas a nepocita se s hustotou provozu - nasleduji penalizace za pozdni prijezd a pod.), a podobne jako v politice neexistuje odborna skola pro ridice - s trochuo nadsazky lze rict: "Nic neumim pujdu do polityky nebo ridit" :-)