Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spočítejte si, jak ekologické je vaše auto

Evopská komise chce výrazně snížit limity pro množství CO2, které proudí z výfuků aut. Kolik emisí oxidu uhličitého vypouští vaše auto?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Typicky nesmyslný parametr ...

... není důležité, kolik čeho vyprodukuje jedno auto, ale kolik toho vyprodukuje člověkokilometr nebo tunokilometr ...

... plesnivá stodváca, kterou jezdí pět zedníků  do rachoty je nejekologičtější vůz, který v Praze potkám ...

0/0
14.10.2007 9:08

dzonnek

auto

Já mám staré auto z roku raz dva je to 2.0l a jsem naprosto spokojen. Na lepší nemám spotřeba kolem 8-9l si myslím že na tak starou káru je zlaté ale možná to bude tím že motor je použitelný od 1500ot a netřeba jej moc točit(pokud tedy nechi ujet modernejším vozům). Inu více válců je více válců. Škoda jen že vyrobce nikdo netlačí k tomu ať ty motory dělají dokonalejší protože by při zachování stejných výkonu mohla klesnout spotřeba až o 1/3 samozřejmě při stejných objemech.Ale auta by byla samozřejmě dražší což při současných požadavcích je naprosto nepřípustné! Proto budou vymýšlet různé berličky jak to obejít aby cena se snižovala a zisk rostl..(jak toho asi dosáhnout??)

0/0
13.10.2007 13:01

holyasshole

***

a k tomu číslu ještě nezapomeňte připočítat hodnotu za počet lidí kteří v tom autě jedou, protože tito lidé také vyprodukují nějaké množství CO2.

0/0
2.4.2007 12:05

fuseklos

oprava

u benzinu ne, ale u nafty, u benzinu by to bylo 5,41 l /100km, coz by znamenalo auto s motorem do obsahu do 1200cm3 !!! Vetsi motory by nemely sanci.Rv

0/0
28.3.2007 11:18

fuseklos

nesmysl!!!!

;-O Nasobit spotrebu koeficientem 27 u benzinu by znamenalo, ze auto splnujici limit 130g/km by muselo mit spotrebu do 4.8l/100km, coz je nemozne u motoru s obsahem nad 1000cm3.

0/0
28.3.2007 11:15

biturboman

ekologie

vite nekdo jak je na tom s emisema LPG a zemni plyn? V zapadni Evrope davaji v nekterych zemich velke danove ulevy pro lidi co si prestavi benzinak na plyn, napr.ve Francii je to 2200EURo na prestavbu auta, co neni starsi 3 let apod.

0/0
17.2.2007 13:07

Ales

Podpora elektromobilu v EVROPE

Podporte ekologiske pohony, pridejte se k EU projektu na podporu alternativnich elektrickych pohonu.

http://www.cleanvehicle.com/

Kdyz to nejde pres ceky parlament, tak to treba pujde pres ten Evropsky;-)

0/0
15.2.2007 21:23

koloděj

Re: Podpora elektromobilu v EVROPE

Až na to, že tu elektřinu je třeba taky nějak vyrobit. Ale souhlas, pokud to bude v jaderné elektrárně, jsou emise zachráněny (pokud to ovšem bude v tepelné, tak na tom budem ještě hůř, díky ztrátám, akorát se emise přesunou z města do okolí elektrárny). Jiné alternativy zatím nepřipadají v úvahu.

Z toho vyplývá - potřebujeme stavět jaderné elektrárny.

Nutnost to nějak řešit tu samozřejmě je, protože ropa začne zřejmě brzo docházet.

0/0
2.4.2007 11:55

jahodove_ticho

kravinec...

u mého malilinkatatého autíčka pro dva mi vyšlo číslo 204... Tak sem nakouknul do diskuze a vidim bandu ropaků, co se předhání v tom, kdo z nich předvádí větší ekojízdu. Ne děkuji.

0/0
13.2.2007 15:41

Lukke-Luk

Re: kravinec...

Jojo je to tady samej honič f oktávce f tédéíčku v červeným déčku i íčku v modrý metle f kůži a na hlínách. R^

0/0
13.2.2007 20:38

siimm

není mi to jasné

zdravím. tyto udaje se mi zdají trochu nepřesné...ač je složení benzínu oproti dieslu jiné...zaléží přeci na jeho účinosti spalovaní....například motor 1,4 hdi má obsah 113g/km a benzínové motory obsahem 1,1l začínají na 138g/km a čím větší obsah tím více.....tak nevím co si o tomto článku mám myslet..... :-)

0/0
13.2.2007 15:40

kuny

Je to celé pitomost....

Tahle snaha stlačit spotřebu tímto způsobem je pitomost. 1) povede to k tomu, že výrobci budou různě "podvádět" se spotřebou, aby v různých režimech jízdy skutečně dosáhli dané hodnoty. V reálu v provozu (zrychlování, zpomalování) samozřejmě spotřeba vypadá jinak, záleží taktéž na řidiči a jeho noze. 2) Veškerá bezpečnostní výbava a předpisy (aktivní či pasivní) počínaje povinností celodenního svícení, přes ABS, ASR, 4WD a jiné aktivní prvky bezpečnosti, výztuhy, airbagy, deformační zóny - což je pouze přebytečná hmota nedojde-li ke kolizi, po komfortní prvky - klimatizace, autorádio, podsvícení interiéru, což taktéž přispívá k prvkům bezpečnosti, se v zásadě jedná o elektrické spotřebiče a pasivní hmotnost, která se samozřejmě promítá negativně do spotřeby. Takže se jedná o naprosto protichůdné požadavky. Pokud se nezmění princip pohonu (např. elektřina) je nesmyslné tímto způsobem automobilismus regulovat.... Z čeho a jak se ta elektřina potom vyrobí je už věc druhá.

0/0
13.2.2007 15:30

CZE_Lecco

A co

jezdit na použitej fritovací olej s dýzlem? Jezdíte na to někdo? Mě to docela zaujalo...;-)R^

0/0
13.2.2007 14:46

koloděj

Re: A co

A jak často fritujete? :-)

0/0
2.4.2007 12:00

Wenca

Blbost

Tak se mi to nějak nezdá, že by nějaké normální auto vypouštělo 150g CO2 na 1km. Když vezmem třeba spotřebu 7l/100km, tak na jeden km to bude dělat 0,07l. Kdyby benzín vážil stejně jako voda, tak je to 70g. Zhlediska zachování hmoty a energie je tedy nemožné aby se z toho po spálení stalo 150g CO2 :o)

0/0
13.2.2007 14:22

Kafy

Re: Blbost

Hoření, je reakce s kyslíkem ... kdepak vezmem ten kyslík ? Že by ze vzduchu? A jak se tam ten vzduch kruci vezme ... a kam se potom poděje ?

0/0
13.2.2007 14:32

xyz

Re: Blbost

;-D

0/0
13.2.2007 14:48

kuny

Re: Blbost

No, je to o tom, že k jedné molekule uhlíku (z benzínu) přidáš dvě molekuly kyslíku (ze vzduchu) a máš molekulu oxidu uhličitého...

0/0
13.2.2007 15:23

aaaa

nezapomeň na vzduch

to co se spaluje v motoru je směs paliva a vzduchu. na spálení 1 kg benzínu potřebuješ asi 15 kg vzduchu - resp. kyslík z něj (toho je ve vzduchu asi 21 %). jestliže zanedbáš molární hmotnosti prvků C,N,O (v periodické tabulce jdou hned za sebou) můžeš si výpočet zjednodušit 1 x C + 2 x O, tedy těch tvých 70g x 3 a vyjde ti 210 g. toto platí pro benzínové motory. výhoda naftových je v tom, že směs můžeš dopovat vyším podílem kyslíku (turbo), spalovat méně nafty a vytvářet méně CO2. pochopitelně při hoření benzínu nebo nafty vznikají další produkty: CO (jedovatý plyn), NOX (kyselé deště), pevné částice, uhlovodíky (karcinomy) apod. diskuse, co je ekologičtější, nemá smysl, protože odpověď je, že ani jedno. smysl má, jestliže si ušetříte jízdu autem (i hybridním). jestli šlápnete do pedálů kola, hádejte kolik vyplodíte CO2 (něco určitě), nebo sazí.

0/0
15.2.2007 11:57

h@luzak

Doufám, že..

.. nějaký úředník zase nevymyslí, že jde o limit "na auto" bez ohledu na to, co vozí.

Pravda, naše auto má spotřebu cca 10,5 l nafty na 100 km (emisní limit 130 je při výsledné hodnotě 283,5 nesplnitelný). Ale běžně s ním jezdí 7 nebo 8 lidí (na osobu tedy 40,5). Jinými slovy, doufám, že auto, které vozí jednoho člověka bude muset ve srovnání s tím naším žrát 1,5l nafty a auto tříčlenné rodiny 4,5l nafty/100km. Jinak budeme lidi motivovat k tomu, aby měli místo jednoho auta (třeba pro dvě rodiny - carsharing) auta 4 (ale splňující limity - každé zvlášť). Rv

0/0
13.2.2007 13:54

Imperator

Prototyp

Je to pekne ale este nikto z nas nema eko auto. Vyrobcovia ich este nevyrabaju hromadne. A su to len prototypy na vystavach. Ale vy cesi ste zase predbehly vsetkych ,jazdyte na ptototyspoch za niekolko milionou dolarov. Ziadne auto v sucatnosty nie je ekologicke.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.2.2007 13:26

karelsk

německé diesely

Jak chceš porovnávat zastaralé německé motory TDI-které jsou čistě mechanicky regulované s moderními motory např HDI,kde je vše během spalovacího procesu  okamžitě elektronicky řízeno.Němci na ekologii kašlou jim jde jen o prodeje a zisk.Francouzi myslí dopředu a jsou technicky daleko vpředu.

0/0
13.2.2007 13:23

Lukke-Luk

Re: německé diesely

Majitel HDI? ;-D

0/0
13.2.2007 13:43

karel sk

Re: Re: německé diesely

Ano 2.2 HDI fap dvě turba a emise cca 140 mg/km

0/0
13.2.2007 16:10

Lukke-Luk

Re: Re: Re: německé diesely

Jsi fakt nejlepší, my to věděli. ;-D

0/0
13.2.2007 20:23

jouda

Re: německé diesely

Já jsem s tím zastaralým TDI spokojen.Není problém při 2800 ot-min-to je tachometrových 130 za 4.6 l.Octavia 66 Kw.

0/0
13.2.2007 14:08

karel sk

Re: Re: německé diesely

Spokojenej můžeš být ale ten smrad a oblaka kouře co je za tebou to je jedno,hlavně že jedeš,to je logika.Pokud bude takhle uvažovat každý,tak se tady otrávíme.

0/0
13.2.2007 15:55

karel sk

Re: Re: německé diesely

to jám mám na tachometru při 2800 ot 149 km

0/0
13.2.2007 16:11

Lukke-Luk

Re: Re: Re: německé diesely

To víš, máš prostě závodní vůz. ;-D

0/0
13.2.2007 20:24

Ufoun Xfiles

Re: německé diesely

Němci mají všechno zastaralý, proto jsou rozvojová země ;-D

0/0
13.2.2007 14:45

karel sk

Re: Re: německé diesely

rozvojová ne ale krachuje podnik za podnikem a ekonomicky se tenhle socialistický stát nemůže udržet.Němci usnuli na vavřínech a to ve všech směrech.

0/0
13.2.2007 15:57

Němec

Re: Re: německé diesely

A vůbec neumějí německy

0/0
13.2.2007 18:31

FastDriver

Re: německé diesely

Tak dobře jsem se dlouho nezasmál ;-D;-D;-D Francouzi jsou technicky vepředu. fakt dobrýR^

0/0
13.2.2007 14:53

karel sk

Re: Re: německé diesely

je to vidět všude a jen ignorant a zaslepenec zmasírovaný z reklamy si toho nevšimne.Např většina francouzskejch aut splňuje podmínky,která EU teprve přijme.Většina německých zdaleka ne.

0/0
13.2.2007 15:59

rudastraka

Re: Re: Re: německé diesely

mam novy francouzsky auto a vetsi hruzu sem nikdy nemel. porad neco sviti, neco blika, a kdyz prijedu do servisu, tak najednou vse ok. tyhle problemy jsem s jinym nefrancouzskym autem nikdy nemel. navic spotreba jak krava kdyz se nejede s vylozene lehkou nohou

0/0
13.2.2007 16:11

karel sk

Re: Re: Re: Re: německé diesely

To je zajímavý,že od dob co jezdím citroneme,tak jsem na rozdíl od VW absolutně bez závad a to není jen moje zkušenost.

0/0
13.2.2007 16:13

karel sk

Re: Re: Re: Re: německé diesely

pokud ovšem nemáš renaulta tam je poruchovost vysoká,ale PSA je na tom lepe než většina němců.

0/0
13.2.2007 16:14

karel sk

Re: Re: německé diesely

nejenom francouzi ale rozhodně japonci ale snad i korea ï ostatní výrobci,kteří se věnují vývoji nových technologíí a né oprašováním starých.

0/0
13.2.2007 16:07

Lukke-Luk

Re: německé diesely

Jsi komik, když nazýváš TDI zastaralými německými motory. Pokud ti není ještě známo, např. 3.0TDI je nový common rail, který se nalézá v tvém HDI. Také všechny motory od BMW a MB jsou common rail, žádná čistě mechanická regulace, jak ty tvrdíš. Až si doplníš fakta, můžeš dále reagovat. ;-)

0/0
13.2.2007 20:30

karel.sk

Re: Re: německé diesely

Co je to za kravinu 3 tdi je normální vysokotlaký systém čerpadlo tryska a ne lišta piezo to se pořádně podívej VW začalo comonrail vyvíjet a zatím sériový nemá.

0/0
14.2.2007 9:43

Lukke-Luk

Re: Re: Re: německé diesely

Bože, je vidět, že tomu opravdu rozumíš. ;-D Zjisti si nejprve fakta a potom tady plácej podobné rozumy. 3.0TDI (např. v A6), je common rail nejnovější technologie, pokud jsi už někdy u nějaké stál, zajisté jsi zjistil, že se již neprojevuje brutálním traktorovým zvukem, jako u TDI-PD.

To, že VW seriový CR nemá, je nesmysl a jen to poukazuje na tvoji neinformovanost a zaslepenost. :-) Navíc všechny motory BMW a MB jsou CR nové generace. R^

0/0
14.2.2007 9:49

amerika

ekolog

moje amerika žere tolik, že mám někdy při tankování dojem, že to protejká dole pod autem.. ha ha..asi budu mít to "BMI" vysoký, co ?

0/0
13.2.2007 12:25

Shark

pochybovačům

opravdu se dá s dieslem jezdit se spotrebou okolo 4 litru. 5 litru je normal a pokud jedete rychleji, dostanete se na 6-6,5 litru (jedna se o delsi usekny na dalnici s rychlosti 130 a vice). To ze nekdo jezdi pod 4l znamena, ze je brzda provozu a kvuli nich pak Ti co jedou na cas, musi predjizdet a riskovat. pri tom predjizdeni je samozrejme okamzita spotreba enormne vysoka. kdyby se jezdilo plynule (podobne jako treba v Nemecku - 100 km/h mimo obec, mimo krizovatky), pak je to to nej co se da pro ekologii udelat ;-)

0/0
13.2.2007 12:09

MP

Re: pochybovačům

Stabilne se da v klidu do 4,5 l / 100 km, na ctyri litry musi sednout pocasi :-) Nebavim se o dalnici, ale o okresce a auto uvazuji velikoste napr. Fabii, ne vetsi nez Octavii. Staci jen jezdit plynule. A to, ze nekdo jede po okresce 100 km/h a je nejpomalejsi neni jeho problem. To je aroganci a nerespektovanim predpisu ostatnimi ucastniky provozu...

0/0
13.2.2007 13:28

Jarda

Re: pochybovačům

S dyzlem za 4 litry? to je jako jedno jak velkej motor to je a jak velky vozidlo pohani, hlavne kdyz je to dyzl? Prozrad to CD ze jejich lokomotivy zerou zbytecne moc ;-)

0/0
14.2.2007 9:22

M

diesel vs benzin

Tak se nam tu rozhorela bitva o neekologicnosti dieselu.

Zajimalo by mne kolik z tech co zatracuji ruzne formy tdicek ma benzinova auto v perfektnim stavu - to znamena!:

1) Vymena lambda sond pred katalyzatorem kazdych max. 60tis km za katalyzatorem max 120tis km.

2) Katalyzator v poradku. Obvykle vydrzi fungovat cca 200tis km. Pokud auto zere olej, tak se rozlouci brzo. V poradku znamena, ze tam stale je ta vlozka a neni to jen a jen vykuchana roura. Kdyz jdu po ulici a slysim auto 6 - 8 let stare a zvuk jako kdyz blije do PET lahve, tak rikam - hmmm usetrils.

Saze jsou u dieselu problem, ale vyvoj privedl na trh casticove filtry, ktere tento problem resi. NOx u diesela je horsi jen v urcitych rezimech jizdy. Jinak je to prakticky stejne.

0/0
13.2.2007 12:07

Jiri

Re: diesel vs benzin

"Saze jsou u dieselu problem, ale vyvoj privedl na trh casticove filtry, ktere tento problem resi"  Omyl ! Neresi, jen kamufluje a omezuje. Male a nejnebezpecnejsi castice sazi dnesni casticove filtry nejsou schopne zachytit.

0/0
13.2.2007 12:09

M

Re: Re: diesel vs benzin

O omezeni pokud vim jde. "Nejnebezpecnejsi castice" jake prosim vas?

Rakovinotvorne plyny? Ty neodfiltruje nikdo a vytvari je jakykoli

spalovaci motor. Vznikaji napriklad i pri horeni tiskarske barvy - cili

pokud zapalujete novinama ohynek, tak si davate solidniho couda a na

nejaky diesel netreba zehrat.

0/0
13.2.2007 12:18

Jiri

Re: Re: Re: diesel vs benzin

Jake castice ? Saze, ktere soucasne filtry neumi zachytit. A tyto male saze jsou pro plicni sklipky nejhorsi co muze byt.

A nechces tady tady srovnavat spaleni dvou listu novin jednou za mesic od denniho provozu dieselu pod okny lidi, vid ;-)

0/0
13.2.2007 12:55

kuny

Re: Re: Re: diesel vs benzin

Mikročástice z vysokotlakých commonrailů jsou tak prťavé, že údajně přejdou až do krevního oběhu. Stará smradlavá Avie s oblakem sazí je proti tomu balzám na organismus. Při spalování benzínu se pevné částice netvoří, tím pádem v tomto smyslu benzínové motory neškodí.

0/0
13.2.2007 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.