Diskuze

Spočítejte si, jak ekologické je vaše auto

Evopská komise chce výrazně snížit limity pro množství CO2, které proudí z výfuků aut. Kolik emisí oxidu uhličitého vypouští vaše auto?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

barbudo

14. 10. 2007 9:08
Typicky nesmyslný parametr ...

... není důležité, kolik čeho vyprodukuje jedno auto, ale kolik toho vyprodukuje člověkokilometr nebo tunokilometr ...

... plesnivá stodváca, kterou jezdí pět zedníků  do rachoty je nejekologičtější vůz, který v Praze potkám ...

0 0
možnosti

dzonnek

13. 10. 2007 13:01
auto

Já mám staré auto z roku raz dva je to 2.0l a jsem naprosto spokojen. Na lepší nemám spotřeba kolem 8-9l si myslím že na tak starou káru je zlaté ale možná to bude tím že motor je použitelný od 1500ot a netřeba jej moc točit(pokud tedy nechi ujet modernejším vozům). Inu více válců je více válců. Škoda jen že vyrobce nikdo netlačí k tomu ať ty motory dělají dokonalejší protože by při zachování stejných výkonu mohla klesnout spotřeba až o 1/3 samozřejmě při stejných objemech.Ale auta by byla samozřejmě dražší což při současných požadavcích je naprosto nepřípustné! Proto budou vymýšlet různé berličky jak to obejít aby cena se snižovala a zisk rostl..(jak toho asi dosáhnout??)

0 0
možnosti
JD

holyasshole

2. 4. 2007 12:05
***

a k tomu číslu ještě nezapomeňte připočítat hodnotu za počet lidí kteří v tom autě jedou, protože tito lidé také vyprodukují nějaké množství CO2.

0 0
možnosti

fuseklos

28. 3. 2007 11:18
oprava

u benzinu ne, ale u nafty, u benzinu by to bylo 5,41 l /100km, coz by znamenalo auto s motorem do obsahu do 1200cm3 !!! Vetsi motory by nemely sanci.Rv

0 0
možnosti

fuseklos

28. 3. 2007 11:15
nesmysl!!!!

;-O Nasobit spotrebu koeficientem 27 u benzinu by znamenalo, ze auto splnujici limit 130g/km by muselo mit spotrebu do 4.8l/100km, coz je nemozne u motoru s obsahem nad 1000cm3.

0 0
možnosti

biturboman

17. 2. 2007 13:07
ekologie

vite nekdo jak je na tom s emisema LPG a zemni plyn? V zapadni Evrope davaji v nekterych zemich velke danove ulevy pro lidi co si prestavi benzinak na plyn, napr.ve Francii je to 2200EURo na prestavbu auta, co neni starsi 3 let apod.

0 0
možnosti

Ales

15. 2. 2007 21:23
Podpora elektromobilu v EVROPE

Podporte ekologiske pohony, pridejte se k EU projektu na podporu alternativnich elektrickych pohonu.

http://www.cleanvehicle.com/

Kdyz to nejde pres ceky parlament, tak to treba pujde pres ten Evropsky;-)

0 0
možnosti

koloděj

2. 4. 2007 11:55
Re: Podpora elektromobilu v EVROPE

Až na to, že tu elektřinu je třeba taky nějak vyrobit. Ale souhlas, pokud to bude v jaderné elektrárně, jsou emise zachráněny (pokud to ovšem bude v tepelné, tak na tom budem ještě hůř, díky ztrátám, akorát se emise přesunou z města do okolí elektrárny). Jiné alternativy zatím nepřipadají v úvahu.

Z toho vyplývá - potřebujeme stavět jaderné elektrárny.

Nutnost to nějak řešit tu samozřejmě je, protože ropa začne zřejmě brzo docházet.

0 0
možnosti
KM

jahodove_ticho

13. 2. 2007 15:41
kravinec...

u mého malilinkatatého autíčka pro dva mi vyšlo číslo 204... Tak sem nakouknul do diskuze a vidim bandu ropaků, co se předhání v tom, kdo z nich předvádí větší ekojízdu. Ne děkuji.

0 0
možnosti
LO

Lukke-Luk

13. 2. 2007 20:38
Re: kravinec...

Jojo je to tady samej honič f oktávce f tédéíčku v červeným déčku i íčku v modrý metle f kůži a na hlínách. R^

0 0
možnosti
DK

siimm

13. 2. 2007 15:40
není mi to jasné

zdravím. tyto udaje se mi zdají trochu nepřesné...ač je složení benzínu oproti dieslu jiné...zaléží přeci na jeho účinosti spalovaní....například motor 1,4 hdi má obsah 113g/km a benzínové motory obsahem 1,1l začínají na 138g/km a čím větší obsah tím více.....tak nevím co si o tomto článku mám myslet..... :-)

0 0
možnosti

kuny

13. 2. 2007 15:30
Je to celé pitomost....

Tahle snaha stlačit spotřebu tímto způsobem je pitomost. 1) povede to k tomu, že výrobci budou různě "podvádět" se spotřebou, aby v různých režimech jízdy skutečně dosáhli dané hodnoty. V reálu v provozu (zrychlování, zpomalování) samozřejmě spotřeba vypadá jinak, záleží taktéž na řidiči a jeho noze. 2) Veškerá bezpečnostní výbava a předpisy (aktivní či pasivní) počínaje povinností celodenního svícení, přes ABS, ASR, 4WD a jiné aktivní prvky bezpečnosti, výztuhy, airbagy, deformační zóny - což je pouze přebytečná hmota nedojde-li ke kolizi, po komfortní prvky - klimatizace, autorádio, podsvícení interiéru, což taktéž přispívá k prvkům bezpečnosti, se v zásadě jedná o elektrické spotřebiče a pasivní hmotnost, která se samozřejmě promítá negativně do spotřeby. Takže se jedná o naprosto protichůdné požadavky. Pokud se nezmění princip pohonu (např. elektřina) je nesmyslné tímto způsobem automobilismus regulovat.... Z čeho a jak se ta elektřina potom vyrobí je už věc druhá.

0 0
možnosti