Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden kilometr dálnice = šest nehod

Na nejhorším kilometru českých dálnic se stane každý týden havárie. Kde si dát na českých dálnicích pozor? Přinášíme přehled 12 nebezpečných úseků. Nejbezpečnější je hradecká, nejnebezpečnější brněnská dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetaP

nejlepší recept...

....maximální povolená rychlost na dálnicích= 110 km/h.

A všude radary R^

Jenže to asi nikdy nebude.

0/0
13.2.2007 17:58

Vanous1

Re: nejlepší recept...

a proc si to myslis? v nemecku neni omezena rychlost na dalnici a problemy s nehodovosti tam tolik nemaj, proc asi?

problem bude jinde, nez v rychlosti.

0/0
13.2.2007 18:03

PetaP

Re: Re: nejlepší recept...

No právě. Myslíš, že kdybys tu zrušil omezení na dálnici, tak by se razantně snížil počet nehod? O tom silně pochybuju.

0/0
13.2.2007 19:44

iuos

hmm

lidi neumí dodržovat povolenou rychlost... tak jim dovolíme jezdit neomezeně rychle? ;-D;-D;-D

0/0
14.2.2007 14:41

Hmm

Re: nejlepší recept...

To těžko, i kdyby byla na dálnici 50tka tak se nic nezmění, to je prostě v hlavě...

0/0
13.2.2007 23:41

PetaP

Re: Re: nejlepší recept...

Nesouhlasím. Ve větších rychlostech se krizové situace zvládají mnohem hůř.

0/0
14.2.2007 6:56

kalisz

Re: Re: Re: nejlepší recept...

co je to vyssi rychlost? co je to krizova situace? Je nejaky rozdil mezi zkusenostmi ridicu? Je nejaky rozdil mezi auty?

0/0
14.2.2007 9:11

PetaP

Re: Re: Re: Re: nejlepší recept...

Fakt nerozumím těmto otázkám a jejich významu.

0/0
14.2.2007 13:11

pepa_u

Nehody u Olomouce

okraj Olomouce - rychlostní silnice R35 (244. až 246. kilometr ve směru na Ostravu) - 28 nehod

....

Už když jsem tím místem projižděl poprvé, řikal jsem si, že projektant byl idiot. Takhle mizerně udělaná dalniční křižovatka se jen tak nevidí. Jestlipak existuje i nějaká statistika, jak se příšerně navržené dopravní řešení podepisují na počtu nehod???

0/0
13.2.2007 15:00

Jan

Re: Nehody u Olomouce

Naprosto a bez výhrad souhlasím, projektant je svému okolí nebezpečný a patří do přísně střeženého ústavu.

0/0
14.2.2007 10:51

Lanta2004

Bohužel za spoustu nehod může lidská bezohlednost

Běžně se mi na silnicích stává,že mě někdo nechce nechat přejet z pruhu do pruhu aq blokuje mi nesmyslně cestu.....další častej jev je tzv myškování(já tomu říkám spíš prasení).Někdy mám pocit,že pro některé lidi je podstatnější ukojení vlastního ega jedinečnosti než bezpečí vlastního životaRv

0/0
13.2.2007 14:08

danny44

Re: Bohužel za spoustu nehod může lidská bezohlednost

Proč u nás, když člověk jede po víceproudé silnici a potřebuje přejet do vedlejšího pruhu a dá "blinkr", tak ta mezera která tam byla okamžitě zmizí, resp. "h.v.do" který jede v tom pruhu za ním, "kdyby měl auto přetrhnout", tak tu mezeru zavře...... ? :-© ?;-€ ?

0/0
13.2.2007 16:55

pingu

.. keca blbosti

Jedno auto je vybaveno protiblokovacím systémem ABS, takže zabrzdí okamžitě, další za ním toto zařízení postrádá a už to neubrzdí. U Jesenice je navíc nepřehledné stoupání, kvůli kterému někteří lidé začnou zpomalovat,“ vysvětluje policista z nedalekého dálničního oddělení Mirošovice, který si nepřál být jmenován.

0/0
13.2.2007 14:02

jiri-j

Re: .. keca blbosti

Předběhl jsi mě, je asi jasné proč si nepřál být jmenován

0/0
13.2.2007 14:07

QuuQ

Re: .. keca blbosti

Přesně tak... nesmysly... Konečně by měl někdo lidem vysvětlit princip ABS, protože jestli tomuhle věří i policista fakt nevím jak může vyšetřovat např. nehody...

0/0
13.2.2007 14:47

Kassad

Re: Re: .. keca blbosti

Princip ABS je vcelku jednoduchy a pochopitelny - nedovoli uplne zablokovani kola. ABS I. generace provede odpoštění tlaku z brzdné soustavy těsně před zablokováním kola až na začátek brždění, ABS II. generace osciluje okolo bodu, kdy je účinnost brzd maximální. To všechno cca. 15 x za vteřinu. Hlavní výhody ABS: vůz je při brždění ovladatelný a ABS zkracuje brzdnou dráhu (I. generace na všech kluzkých površích, na suchu mírně prodlužuje, II. generace zkracuje brzdnou dráhu za každých okolností). Takže ten orgán má v podstatě pravdu.

Zřejmě hlavní vliv nbude mít ABS, ale kvalita brzd u nových aut a starých křápů a přítomnost brzdového asistenta.

0/0
13.2.2007 15:06

medved_cz

Re: Re: Re: .. keca blbosti

Ano, mas pravdu - ABS s vyjimkou prehistorickych typu zkrazuje brzdnou drahu temer za vsech okolnosti. ABS totiz ridi odvalovani kola po vozovce tak, aby bylo pro brzdeni idealni - AFAIK rozdil mezi rychlosti vozovky a odvalovanim kola 5-10%.

0/0
13.2.2007 15:37

tmf

Re: Re: Re: Re: .. keca blbosti

mám dojem, že jsi si sám sobě napsal že nemáš pravdu jak oji nemá ten policajt. Právě že ABS řídí odvalování tak máš delší brzdnou dráhu. Jediné co je na ABS bezva, že tím že se kola odvaluji tak je auto řiditelné. V zatáčce na sněhu bez ABS po tečně silnici opouštíš se zablokovovanými koly nebo ještě pokud cukneš volantem ta kdostaneš smyk s ABS mužeš korigovat směr jízdy a máš šanci se do toho pole nepodívat.

0/0
13.2.2007 16:57

FukcingLady

Valentyn

VZitra je Valentyn, kluci nezapomenteV

0/0
13.2.2007 13:52

Glumik

Re: Valentyn

Kluci klukům ;-)VR^

0/0
13.2.2007 14:01

Lanta2004

Re: Re: Valentyn

R^;-)

0/0
13.2.2007 14:05

plastovalahev

Re: Re: Valentyn

Kluci v akci ;-)

0/0
13.2.2007 14:17

Toma07

Re: Valentyn

Hm, takovej komerční výmysl nemá fakt cenu podporovat. Ještě, že moje partnerka má radši, když ji na prvního máje vytáhnu pod kvetoucí třešni:-)))

0/0
13.2.2007 14:02

iuos

hmm

předpokládám, že vánoce taky neslavíš ;-D;-D;-D základ v křesťanství mají oba svátky..  

0/0
14.2.2007 14:43

plastovalahev

Re: Valentyn

a baby jako co ?

0/0
13.2.2007 14:17

AAAUTOPRAHA

Re: Valentyn

Na nějakej valentýn ti seru!

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
13.2.2007 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.