Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většina lidí chce, aby zimní pneumatiky byly povinné

Drtivá většina lidí chce, aby byla zákonem stanovena povinnost používat zimní pneumatiky. Myslí si to 86 procent občanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nejstarsi

Zimní gumy a podle čeho?

Jinak jsem se koukal a na letních mám sněhovou vločku a snad všechny možné obrázky počasí, včetně homologací snad i mimo planetu. A na zimákách , co jsou měkčí nežli školní guma mají snad tisíc lamel a mají pěticetimetrovými písmeny nápis přes půl pneumatiky " PRO SNOW" Tak tam není označení žádné. Opravdu krásný zákon. Chudáci řidiči.[>-]

0/0
24.10.2008 20:59

Jalapeňo

Je načase přeqalifikovat normu

Jak je možné, že v době úvah o povinnosti zimních gum, jimi nejsou vozy vybaveny výrobcem, jako základním obutím? Jestliže není zimní pneumatika nadstandartem, stává se normou. Vůz by měl být vybaven takovými pryžemi, aby byl způsobilý v dané klimatické oblasti CELOROČNĚ. Letní gumy pak budou nadstandartem:-)

0/0
2.4.2007 16:49

spartaman

Zimní x letní

Obouvám zimní, takže s tím problém nemám. Ale nenařizoval bych povinné zimní gumy v určitém období (od-do), ale nařídil bych, stejně jako v Německu, že řidič musí jezdit s vozem přizpůsobeným počasí a stavu vozovky. Ať si to každý zařídí, jak chce, ale kdyby byl načapán s nevyhovujícím vozem (letní nebo sjeté zimní na ledu či sněhu, tak pokuta jako hrom!!! V případě způsobení nehody ještě navíc paragraf obecné ohrožení + paragraf za následek (ublížení na zdraví či zabití).

0/0
2.4.2007 12:08

Jalapeňo

Většina lidí je ovlivněná

Pro většinu lidí používajích auto, představují zimní pneumatiky dosaženou spotřební úroveň, důkaz náležité ekonomické úrovně. Tak je chtějí a jsou na to pyšní.:-)

Přitom jsou většinou zcela zbytečné. Už jste slyšeli o celoročních? Moderní celoroční guma ovšem nereprezentuje, pouze spolehlivě slouží.

0/0
23.3.2007 14:55

koloděj

Hmm, to je dobrý, no.

Akorát by mě zajímalo, jak to chtějí vlastně v tom zákoně udělat. Jestli se změnou času z letního na zimní jako to bylo se svícením (mmch. to je taky pěkná kravina) nebo jestli podle kalendářní zimy (přes kterou např. u nás nebyl sníh vůbec) - jediný 2 dny vloni, kdy byl u nás sníh. jsem stejně absolvoval na letních, protože to byl Čt a Pá a přeouval jsem v So (ale kupodivu se nic nestalo, protože jsem jel na těch letních opatrně) a teď jak zaze sněží, kdybych nechtěl prodávat auto se zimníma, tak už bych tam měl zas letní, protože už bylo dost hezky a teplo. Takže jako nápad dobrý, ale jak to chtěj udělat v zákoně ... ?

Osobně bych řek, že záleží hlavně na tom, jak se jezdí, pokud někdo jede jako vepř, nezachrání ho ani pneu s hřebíkama.

0/0
22.3.2007 11:05

dálniční známka

-o/__\o-

No ještě než vytvoří další skvělý zákon měl bych dotaz k dálniční známce.Jak to mám udělat když ještě nemám převedený auto chci novou značku a potřebuju jet na dálnici se starou značkou a potřebuju roční známku? To si mám koupit měsíční a pak až budu mít novou značku tak roční?;-€

0/0
23.2.2007 17:23

tdi

Re: -o/__\o-

koupit rocni a pak zadat výmenu dalnicni znamky z duvodu vymeny registracnich znacek.

0/0
23.2.2007 17:29

dálniční známka

Re: Re: -o/__\o-

a kde?

0/0
23.2.2007 17:33

tdi

Re: Re: Re: -o/__\o-

na ministerstvu dopravy

0/0
23.2.2007 18:43

insp. Trachta

???

A co moje boty? Ty nechcete?;-O

0/0
23.2.2007 7:33

polok

do mesta zimni ne!

Uz jsem to psal nekolikrat, zimni pneu jsou prokazatelne horsi na mokre nebo lehce namrzle vozovce nez zimni, lepsi jsou pouze na snehu. Pro jizdu po meste se nehodi uz vubec. Mam jiz nekolikate, vzdy lepsi modely od Dunlop a je to porad o tom samem, kdyz na ne prezuju z letnich tak se zacinam bat, brzdna draha se vyrazne prodlouzi. Mluvim o teplotach okolo bodu mrazu ci lehce nad. Jezdim hlavne v Praze, rikam, povinne zavadet zimni je podle meho dostiu velky hazard.

0/0
23.2.2007 7:14

nizj

Re: do mesta zimni ne!

Jseš obyčenej nezkušenej brepta a nebo spíš hlupák. Páč když jsem nespokojenej se značkou (Dunlop) nekupuju si jí několikrát jako ty.... Kup si Good Year, Michelin. Obecně Dunlopy jsou vhodnější pro silný vozidla s větší váhou á vyšším obsahem motoru - kroutícím momentem. Dezénový figury jsou relativně tvrdé, proto na lehčích vozech nemají úplně odpovídající chování. Jenže to není vada pneumatiky, ale toho, že si jí po několikátý kupuješ, když na to auto nepasuje...

0/0
23.2.2007 13:46

TDI

Re: Re: do mesta zimni ne!

Tak ze kdyz si nezkušenej brepta obuje spatny M+S a bude mit podle zakona vozidlo vozidlo v poradku ale jeho jizdni vlastnosti budou horsi je to v poradku?;-D bo bude zakon narizovat co si kdo ma koupit?;-D

0/0
23.2.2007 16:14

nizj

Re: Re: Re: do mesta zimni ne!

No, vzhledem k tomu, že dotyčnej nemůže porovnat v daný situaci chování svojeho vozidla na letních, když má zimní - a tím dochází k tý dezinformaci, páč v žádném případě nemá letní pneumatiky za těch podmínek jak psal lepší chování jak zimní.

Kdo si má co koupit je každýho věc, ale přijde mi jako hloupost si několikrát kupovat značku, se kterou jsem nespokojenej. Takže je tu pár možností a nejspíš to vidím tak, že dotyčnej lže a nebo je to jinak, než vypráví.

Nebo ty si kupuješ opakovaně zboží, se kterým jseš nespokojenej?

0/0
24.2.2007 1:12

tdi

Re: Re: Re: Re: do mesta zimni ne!

Nebyl jsem v Moste , ale mel jsem moznost projet drahu na folii s letnimi a zimnim pneu.Rozdil byl neskutečny , ale presvedcil mne tento test o smyslu M+S vice nez nejaky hloupy zakon.

Ale nase firma ma vozy nejaky financni leasing a neustale nam tam nechavala montovat Matador M+S(Felicie) byly strasne.Mel jsem soukromou Felici na Good year letnich rozdil byl temer zadny.

Tak ze uz vim ze je podstatne co pouzijete za pneu ale jake kvality a jake jsou podminky. A sam jste rikal ze majitele vozu s cenou pod 5000czk se nepohrnou do tech nejkvalitnejsich plastu. Mate pocit ,ze kdyz si koupi nejake pneu v supermarketu co budou mit na bocnici napis M+S(nebo protektor letni se zimnim vzorkem), bude vse v poradku?Budeme se citit bezpecneji , ale ruku na srdce budeto tak?

0/0
25.2.2007 20:40

nizj

Re: Re: Re: Re: Re: do mesta zimni ne!

Jsem rád, že ten rozdíl znáš, protože je fakt propastnej. Bohužel, je velká část lidí, kteří na těch testech nebyli a hlavně mají svojí "pravdu" o letních a tak na ně je dobrý zákon. Řešením je "německý" model. Který nediktuje časový úsek, kdy je třeba mít přezuta, ale říká, že když je namrznuto a nasněžíno, tak s letními nesmí vyjíždět. Pokud toto poruší, je tam pokuta asi cca 30 Euro. Pokud způsobí, zácpu, nehodu atd, tak veškteré náklady spojené s odstraněním události jdou na vrub uživatele letních. Takže každej ať to zváží sám...

Zimní pneu Matador jsou opravdu nízké kvality, i když znám řadu horších. Je potřeba dodat, že tomu zase odpovídá cena. Zimní Matador na Felicii je v cenové relaci + - 100,- Kč alá protektor. Myslíte, že letní GY měl stejný chování jak Matadorky? Jakej typ GY to byl?

Nejde o majitelé 120 a podobně i když.. těch je už pár. Divil by ses, kolik majitelů "dražších" a skutečně drahých aut šetří tam, kde nemá... Lidi si často kupují auta, chtějí dělat

0/0
26.2.2007 22:41

nizj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: do mesta zimni ne!

parádu s károu a pak si vozí starý jetý gumy... Velmi často jsou toto uživatelé vozů Audi... Nevím proč to tak je;-D?

Co se týče protektorů, tam bohužel je to bludný kruh. Protektory nemají v běhounech siliku, takže o kvalitě směsi v běhounu můžeme polemizovat... Bohužel to horší je spíše pravda. Takže určitě o mnohé u těch pneu klidnější nebudeme, ale každej metr brzdný dráhy dobrej. A když už nic, tak to aspoň spořivce odklidí ze silnice... Kdo nemá pár korun na investici do bezpečí, nemá na silnici co dělat.

0/0
26.2.2007 22:45

DonNight

Blbost

Když překousneme, že nahoře zas místo řešení vyrovnanýho rozpočtu přemejšlej, co za kravinu nám přikázat, tak jak chtějí určit časový období? Tahle zima nás přesvědčila, že pevný časový úsek nebude to pravé, takže by to třeba vyhlašoval hydrometerologiský ústav? :-))

0/0
19.2.2007 13:31

Jan Žižka z HK

bolševici z ODS zase chtějí občany omezovat

;-€;-O(Y)

0/0
15.2.2007 11:09

iuos

hmm

kolik bojovníků za zimní gumy při žřízení kouří?;-D

0/0
15.2.2007 7:44

Janina7

Já ostře nesouhlasím!!

Já ostře nesouhlasím!! Výsledek bude ten, že se bude jezdit na letních celý rok, i v létě, a bude víc smutku než štěstí! Zimní gumy by měli platit od nějaké nadmořské výšky, jinak je to totální blbost. U nás je v průměru sníh 3 dny v roce!

0/0
15.2.2007 7:09

nizj

Re: Já ostře nesouhlasím!!

Vážená paní, to co říkáte je naprostá hloupost. Zimní pneu se používá nejen kvůli sněhu, ale především kvůli teplotě. Takže nejde o sníh, ale třeba i o namrzlou vozovnku, která je daleko nebezpečnější a zrádnější. Mimochodem, buduli počítat, že máte vůz Škoda Octavia a najezdíte za zimu 10000 km, nemáte na zimní pneu 250kč měsíčně (spočítaný měsíční náklad), tak vozidlo prodejte, páč se děsím, v jakém stavu jsou další části vozu..... Nehledě na to, že neušetříte nic, protože když ojíždíte zimní, šetříte letní... ale to Vám taktéž nedochází..

0/0
17.2.2007 16:51

Petr

Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Ja souhlasim aby zimni pneumatiky mely hlavne nakladni vozidla.Ve mestech jsou zimni pneumatiky uplne zbytecny. Kolik milionu aut jezdi jen ve mestech 5km do prace a z prace a zimni pneumatiky na tech par set km co najedou za celou zimu nepotrebuji resp. nevyuziji. A nastane druhy problem zimni pneumatika po 4 letech ztraci tretinu svych vlastnosti. Jak bude bezpecny auto na starych zimnich pneumatikach kdy smes uz "ztvrdla" v zime neni tak mekka a tim cely smysl zimni pneumatiky se ztrati? Dalsi setrilci to vyresi jizdou na zimnich pneumatikach celorocne.

0/0
17.2.2007 18:25

nizj

Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Zimní pneu ve městě zbytečné? Ve městě není namrzlá vozovka?? Musíte pochopit to, že prioritou zimní pneu není záběr, ale brzdná dráha. A i když pojedete přes město 5km a budete mít na mrzlé vozovce brzdnou dráhu 50m místo 35m, tak můžete někoho zabít, v lepším případě způsobit hmotnou škodu. Zimní pneumatiky je obecně výrobci doporučeno používat max 6 let a to při km výkonu průměrného českého řidiče pokryje její životnost. Zimní pneu totiž je dobré vyhodit,když je tak na 4mm. Takže nevidím problém...

0/0
17.2.2007 18:56

iuos

hmm

já nevidím problém s letníma...   za chvíli se bude muset do aut povinně montovat abs, protože pomáhá zabrzdit dřív - v zimě i v létě...  proč nezakázat kouření v autě?

0/0
17.2.2007 18:59

nizj

Re: hmm

V tom případě jsi ignorant a doufám, že svojí omezeností případně poškodíš jen sám sebe. Kouření do toho netahej, to je kravina. To do toho nepatří. Každopádně kouření v autě rozptyluje stejně jako mobil a rozhodně ke zvýšení bezpečnosti provozu nepřispěje.

0/0
17.2.2007 19:20

tdi

Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Sam jste napsal, ze jsou M+S lepsi kvuli svim vlastnostem pri nizsich teplotach ( pod 5 stupnu). A jsou take lepsi pri vyssich teplotach ? A kdy nastanou ty nizsi? Kdy bude ten termín pro jejich povinne pouziti? Jake vlastnusti bude muset splnovat smes pro zimni obdobi? (ktery vyrobci dostanou certifikat?)  Co kdyz uz budou jenom zimy jako tato - 8 stupnu nad nulou i v noci? Proc nemaji povinne zimni pneu nasi sousede Rakousko, Nemecko i kdyz jsou to podstatne vyspelejsi zeme a maji podstatne vetsi pohori Alpy? 

Pneu M+S jsou vyborna vec a jsem rad ze neni problem z jejich porizenim.Daji se poridit ve vsech rozmerech a cenovych hladinach. Jenom se mnerozciluje predstava ze konce listopadu dostanu pokutu za neprezute vozidlo i kdyz bude venku 25 stupnu nad nulou . Jako pokuta za nerozsvicena svetla za jasneho pocasi (jeste body)

0/0
17.2.2007 23:12

nizj

Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Ano, zimní pneu jsou kvůli teplotě. Při vyšších teplotách jsou lepší samozřejmě letní. Ale bez demagogie, ruku na srdce. Většina řidičů vyjíždí ráno a to se pohybují teploty velmi nízko i v letošní teplé zimě. Další věc, zimní pneu dnes vydrží hravě i vyšší teploty, než jsou doporučené. Jsou třeba jen nepatrně hlučnější, ale rozhodně se nijak dramaticky neojíždí, jak někteří tvrdí.

Prosím tě, kolikrát si v listopadu zažil 25 nad nulou??? Možná bys měl ubrat na demagogii a trochu se zamyslet.

A co se týče svícení, ty asi nebudeš moc dobrej řidič. I za slunečného počasí ti světla na autě můžou pomoc vidět vozidlo dříve, než se zhasnutými světly. Jedná se třeba o průjezdy zalesněným, nebo jinak stíněným úsekem a podobně.... Kdo má rozum, ten svítil už dřív a jsem rád, že je to uzákoněný.

Ty se určitě ani nepoutáš, viď??

0/0
18.2.2007 9:06

tdi

Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

 Ja se potam a co VY.

Ja nerikam ze je sviceni k nicemu a bez zimnich gum se dobre a bezpecne jezdi. Ja chci trochu svobody pro normalni uvazovani . Samozrejme nesvitici ridici v kolone sviticich jsou problem, ale vetsim problemem jsou ted nesvitici cykliste v kolone sviticich vozidel.

Kazda zmena k lepsimu ma sve zapory. Napriklad vyssi bezpecnost posadky vozidla je vykoupena vyssi spotrebou a ekologockou zatezi a to same plati o povinych pneu M+S. Dovedu si predstavit jako pri smogovych dnech nejakou ucast statu ale ne hloupy zakon.

0/0
18.2.2007 22:08

nizj

Re: Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Já se samozřejě poutám. Na to mám ve svém voze moc airbagů, než abych riskoval.

Ne, svobodu v tomto nelze. Velká část lidí je nezodpovědná a potíž je v tom, že na silnici ohrožují i zodpovědné lidi a pro tyto lidi je holt potřeba zákon. Auto je totiž smrtící zbraň.... Bohužel je nám to dokazováno každým dnem.

Pokud myslíte tak ekologicky, že ta světla tak zvyšují spotřebu, tak Vám oznamuji, že je to krajní nesmysl. Můj palubní počítač tyto odchylku není schopen zaznamenat a to bychom mohli říci, že nebudeme pouštět rádia a především klimatizace - kde opravdu je značný rozdíl ve spotřebě PHM.

Jinak co se týče např vlivu zimních pneu, tak zde je možno koupí kvalitního pláště s nízkou hodnotou valivého odporu přispět ke snížení vypouštěných výfukových plynů. Reálná hodnota o kterou lze množství plynů snížit je cca 5%.

0/0
20.2.2007 22:34

tdi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Tak ze cykliste a mopediste nic?

Asi jseto spatne pochopil (mozna to tak vyznelo) Sviceni vozidel neztezuje vozidlo zvysenym vykonam, ale zvysnou spotrebou el energie z akumulatoru, ktery se pri jizdach po meste nestiha dobit - to vede k jeho drivejsi vymene a tudiz k vetsi spotrebe akumulatoru za zivotnost vozidla. Bohuzel jsou vozidla nad 15 let (a podle statistik je jich mnoho), ktera je budou mnenit tak po dvou letech.Vyroba akumulatoru je sama osobe ekologicka hruza a jejich likvidace (zkuste si o tom neco zjistit)

A kdyz jsou lide tak nezodpovedni mohli bychom bez vyjimky zakazat osobni automobilovou dopravu (zakonem  ) vsichni budou jezdit MHD a bude o bezpecnost postaranoo a ekologii take;-D.

0/0
21.2.2007 12:44

nizj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

A co jako cyklisti a mopedisti?? Nechápu...

Hele, to s těma baterkama říkej někomu jinýmu. Já od svejch 18 jezdím pořád s rozsvícenýma světlama, začínal jsem na 120 a nikdy jsem potíže s baterií neměl. Co se týče stáří vozidel, ti co mají přes 15 let to mají spíše na popojíždění a tak holt tu starost musí mít o baterii větší. Ale co už? Těch aut je dnes už velmi málo.... V žádném případě jich není tolik, jak si myslíte a tito majitelé určitě nepůjdou a nekoupí si novou baterku, ale shání různě staré po bazarech...

K vašemu poslední odstavci je asi zbytečný komentář. Je řada zodpovědných lidí, ti nepotřebují hlídat. A pak je řada blbců, kteří nad sebou potřebují bič. Ono kdyby ti třeba takový anarchista jako jsi ty připravil v autě o život někoho z tvé rodiny, mluvil bys jinak.

0/0
23.2.2007 13:52

TDI

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

cykliste a mopediste nemohou svitit tolik co auta

Nejmenuji se Hele (ale rikejte mne treba Karle). Bohuzel podle registru vozidel aregistru pojistoven jich je pres 50 % a prave tito majitele si musi koupit novou , protoze neco z vrakoviste jim muze jech problem pouze zhorsit:-).Ja rozsvícenýmy světly take jezdil od 18-ti a to je uz skoro dve desetileti, ale rozvicel jsem je Pri snizene viditelnosti( sero, mlhy, dest, hodne zatazeno).Dnes bylo kolem 12h 6800 lx (mereno u zeme na volnem prostranstvi) a svetla meho vizidal na (vzdalenost 10 m v zhasnute garazi) 73 lx. Skoda svitit ne:-/

Asi mne moc nepomuze kdyz nekdo zabije nekoho z me rodiny a bude mit rozsvicena svetla.Ja zakon 361/200 sb. dodrzuji proto mne staci tak jak je. Dokonce i ty M+S mam letos zbytecne na voze, ale mam moznost volby.

0/0
23.2.2007 16:05

nizj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Jak nemůžou svítit? Proč by nemohly? Můžou se pomocí různých typů osvětlení výrazně na silnici zviditelnit.

Už vidím, jak si frajer s autem v hodnotě 5000 kupuje novou baterku za 1200. Já ti Karle už řadu let řídím jeden velkej servis a tak mi tu nevyprávěj scifi... takovýhle lidi nový zboží nekupujou.

Co se týče svícení, tak v létě je velmi často špatně vidět, například při průjezdu různě stíněnými úseky. Škoda svítit určitě není. Evropské statistiky jasně dokazují, že po zavedení celodenního svícení se snížila jak nehodovost, tak především úmrtnost. A pokud je toto pro tebe málo, pak nevím, co ti mám říct...?

Zimní pneu Karle ani letost nemáš zbytečně, teploty se neustále pohybují na hranici nuly a někdy atakují hranici deseti stupňů... A to je to, co jsi nepochopil. Zimní pneu není kvůli sněhu... nene... Máš se ještě hodně co učit. Doporučuju navštívit testovací polygon v Mostě. Tam si vyzkoušet, jak velké rozdíly v chování vozidla jsou i při zdánlivě takto vysokých teploch.

0/0
24.2.2007 1:22

QT1

Re: Re: Do mesta - zbyetecnost popr. se bude jezdit na zimnich celorocne

Namísto nařizování povinného obutí stačí požadovat po řidičích odpovědnost za své chování. Už máme gumový paragraf o nepřizpůsobení jízdy povaze a stavu vozovky, který se zneužívá u vyšetřování nehod. Stačí ho používat i u způsobených problémů typu zablokovaná dálnice kamiony, zablokovaná silnice po smyku apod. tedy když nedojde přímo k nehodě. Kdo chce, ať si jezdí na letních, ale pokud zablokuje D1 a bude prokazatelné, že se zimními pneumatikami by se to nestalo, tak ať platí. Pokud to ale prokazatelné není, pak nelze ani vyžadovat povinné zimní obutí.

Mimochodem, když přezuju z letních na zimních, brzdí mi auto hůř (na sněhu samozřejmě brzdí lépe zimní). Nemám srovnání, jak by to bylo za mrazů, protože na letních v zimě nejezdím, ale i tak vidím, že zimní nemají jenom výhody. A za nebezpečnější než opatrný řidič na letních je podle mně někdo, kdo je médii přesvědčen, že zimní jsou automaticky bezpečnější a ztratí ostražitost, která je v zimně nutná víc než pneumatiky.

0/0
20.3.2007 20:59

iuos

hmm

pomalu ale jistě se blížíme k situaci, kdy bude možné jezdit jenom jedním typem auta...

0/0
14.2.2007 14:35

spartaman

Nařídit to předpisem asi není dobré,

ale i když se to nařídí, tak je mi to jedno, protože gumáky obouvám před každou zimou (i před tou letošní úsměvnou nezimou jsem je obul, protože například v Alpách je člověk jistě využije i letos). Takže i když to naříděj, pro mě se nic nemění. Ostatní ať klidně prasknou vzteky ;-D

0/0
14.2.2007 12:23

tdi

Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

Prasknu smichy az dostanete pokutu, ze nemate M+S, bo na vas pneuservisu nemeli cas;-D (Budou tam muset vsichni a kdyz prezouvate kazdy rok vyte jake jsou fronty bez tech co je tejde nemaji)

0/0
14.2.2007 12:30

cernobila_televize

Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

na druhou stranu, kdyz mate nahradni set je vsechno jednodussi. Ale vsichni jsme bohuzel takovi, ze cekame "az zahrvmi" :-).

0/0
14.2.2007 12:33

tdi

Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

nahradni set (asi kola s disky) stejne pred montazi mate vyvazit a krome majitelu pneuservisu vyvazovacku doma nikdo nema.

A podle vasi teorie musite jet do servisu bez frony zhruba koncem prazdnin a na letni prezout zacatkem kvetna

0/0
14.2.2007 12:38

honza

Re: Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

Uniká mi souvislost mezi výměnou kol i s disky a vyvažováním... (FYI na svých autech mám obě sady, měním si to sám a na vyvážení nejezdím - není co vyvažovat)

0/0
14.2.2007 14:09

iuos

hmm

;-D;-D;-D

0/0
14.2.2007 19:39

tdi

Re: Re: Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

souvislost je takova, provozem se vyvazeni jaksi maze, jak jsem jiz napsal nevyvazene kolo je nebezpecne (riskujete poskozeni ložisek a zavesu)

0/0
14.2.2007 21:14

spartaman

Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

To asi neprasknete, protože měním celá kola a ty se dají vyměnit i doma (jestli vás někdo nepoučil, škoda, můžete si dvakrát ročně ušetřit nemalé peníze) ;-D;-D;-D

0/0
14.2.2007 14:03

tdi

Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

kola se maji pred montazi vyvazit a jestli to nechapete tak toho moc neusetrite (riskujete poskozeni ložisek a zavesu)

0/0
14.2.2007 21:10

nizj

Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

A vyvažovat kola si budeš taky doma a dotahovací moment na utažení kol taky znáš viď? To jsou přesně si aby ušetřili, tak si kola namontujou za barákem. Pak zjistí za týden, že to vibruje do volantu a jedou k nám do servisu, zaplatí to stejně tu demontáž a montáž, takže neušetří nic a velmi často ještě připlácí za to, že ty kola přetáhl a teď nejdou sundat. V lepších případech to našroubujou přes závit a jiný podobný:-))

0/0
23.2.2007 13:55

spartaman

Re: Re: Re: Re: Nařídit to předpisem asi není dobré,

Obouvám v značkovém servisu a při každém přezutí si nechávám kola vyvažovat, takže brečíš hezky, ale na špatným hrobě.

Výměnu kol za barákem jsem uvedl jen jako nouzovou variantu, kdyby na tebe neměli v servisu čas. Což se ale mě stát nemůže, protože mám ve značkovém servisu známého, který se mi o auto postará i o půlnoci. Takže běžte v klidu prudit někoho jiného, hoši.

0/0
2.4.2007 14:19

Overball

i....

... i nejlevnejsi zimni protektory ze supermarketu jsou lepsi nez letnaky.

0/0
14.2.2007 10:51

cbx

Re: i....

Ty se vyznáš.. Protektory mohou být řádně nebezpečné. Zvlášť, když se ti začnou odlepovat. Přečti si radši i prvně nějaké testy a články, než zase něco plácneš.

0/0
14.2.2007 12:28

Ivan

Re: Re: i....

Souhlasím. Pro člověka který moc nejezdí se protektor vyplatí. Myslím tímkvalitní protektor. Sám už na soukr autě používám třetím rokem protektory ECOTRAC a nemůžu si na ně stěžovat.

0/0
14.2.2007 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.