Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda chystá levné auto pro chudý svět

Škoda chystá levná auta pro Čínu, Rusko a Indii. Opráší v Mladé Boleslavi některý ze starších modelů, nebo se bude vyvíjet úplně nový vůz? Ostatní výrobci se spoléhají na osvědčené tzv. celosvětové modely. Stane se jím i fabia?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Palo

Príliš priehľadný manéver

 Domnievam sa , že do takejto "politiky" výrobcu každý vidí ako do schudnutej kozy  .Snaží  sa takto školácky vyvolať dojem , že autá v strednej Európe sú "nadštandardne" vybavené, bohužiaľ,  opak je pravdou .Za všetko tvrdo cvakáme. Na škudlilstvo výrobcu doplatí zasa len našinec , ktorý musí zaplatiť ušlý zisk , myslím si totiž, že altruizmus je pracovná metóda charity a nie automobilky..

0/0
26.2.2007 11:28

Vítěžslav Jandák Mgr.

Nějak jsem nepochápal co tím autor myslel? :-o

Cituji:"Právě tříprostorové karoserie, mají řidiči v automobilově méně rozvinutých zemích rádi" Slyšel jsem ledacos..třídveřová,4-5místná apod. ale tříprostorová karoserie? 8-o Opravdu netuším co si pod tím pojmem představit :-/:-/....Jedině jakože to má přední kurfr,zadní kufr a místo pro cestující ;-D;-D;-D...ale to je většina aut!!!

0/0
25.2.2007 12:44

Qesospi Cobigan

Do Asie spíš s Novou fábií...:)

Minimálně designově se tam hodí více....;-D

0/0
21.2.2007 11:00

CHRISTO

haha

jo Fabii vyvazet do chudeho sveta je teda vybornej napad ;-D teda ne ze by to bylo vyslovene spatne auto, spis takovy zapadoevropsky sedy prumer, ale na evropskych silnicich. Zrovna nedavno jsem byl nucenej kvuli rekonstrukci vozovky prejet takovej ten oddelovaci bilej pruh vysokej par centimetru co oddeluje tramvajovej pas a vozovku a malem sem urval motor.. Je proste strasne nizko, na to ze to je takove spotrebni auto. Navic ty posucky stabilizatory mi uz menili asi trikrat (garancni opravy se skodovce museji teda sakra prodrazit) a stejne v zime vrzou jak starej Favorous, a to cesky silnice ve srovnani s indii jsou jeste asi zlate. Ze by skodovka oprasila nesmrtelny model 120?:) ale to by zase v indii upekli za deset minut ;-)

0/0
21.2.2007 8:53

CHRISTO

Re: haha

no vychazi mi z toho ze jedinej model co by snad vydrzel treti svet z nabidky skody je Octavka z 60. let:)

0/0
21.2.2007 8:54

Tim

Re: Re: haha

Oktávie ze 60 let byly ještě podvozkového typu s unikátní koncepci podvozku. Nosná roura s rozvidlením pro uložení motoru vpředu, kardan uvnitř a kyvné nápravy vzadu. Všechno jednoduché jak "facka", robusní a v důsledku toho i max. spolehlivé a vyníkající jízdní vlastnosti. Chtělo by to jen menší modernizaci, nabízí se např. vyměnit těžké zadní listové péro za torzní tyče umístěné podél nosné roury. Snadnou variantou je prodloužená verze jakou byla 1202. Prostorově fantastická - kam se  hrabe ROOMSTER ! Povinné nárazové bezpečnostní prvky řešit nárazníkem s teleskopickým zásuvem do vidlice pro uložení motoru, boční stupačkami a ochraným rámem. Karoserii si pak mohou místní dodavatelé udělat podle libosti -  proutěnou, plátěnou, dřevěnou bambusovou, hliníkovou, laminátovou atd. Provedení - tudor, sedan, limusina, combi, kabrio, pic up, mikrobus, valník, rikša, aj. Motor spojka a převodovka cokoliv a na cokoliv podle objednávky. Kdysi tak postupovali i ti nejprestižnější výrobci aut.

0/0
12.1.2008 12:27

itučňák

Re: haha

Souhlasím, modernizovat 120, to by byla bomba. V Rusku smrtelně vážně modernizují starý žigulík ze 70.let a kolik kolem toho bylo slávy. Modernizovaná 120 by bylo přesně auto pro chudé trhy, přeloženo, tedy i pro nás.

0/0
26.3.2007 16:39

martin

fabia

škoda že se už fabia sedan nebude vyrábět, je to dobré auto.

0/0
20.2.2007 17:34

alex

.

...no levné auta již škoda vymyslela /felicie, fabie, octavie, roomster.../, ale bohužel se prodává za velké prachy.

0/0
20.2.2007 16:18

volant

Detlefe Detlefe ...

"Wittig ví co miliardy asiatů chtějí: Jezdit levně" - ale to já chci taky. A "levné" auto neznamená škodlivější pro životní prostředí než drahé - spíš naopak (navrhované přísné emisní limity už dnes splňují třeba "kolínská trojčata", když je trochu očešete a vyrobíte víc na východě ...

0/0
20.2.2007 11:18

von Kleist

Re: Detlefe Detlefe ...

To tedy zrovna - relativne vzato - levna auta vubec nejsou... a nejde jen o emise (a zejmena zahadne pozadavky od stolu na 130g CO2/km), ale i o vyrobu - tam, kde se odpad da  lit beztrestne kamkoliv, se vzdy vsechno vyrobi levneji...

0/0
20.2.2007 20:06

Pišta

Levné auto

Potřebuju velké levné auto. Myslím, že Logan Combi je jasná volba. Za cenu Oktávie mám tři Logany... Honit triko si nepotřebuju, naopak jde mi o převážení zboží a občas i osob, přičemž dodávka pro mne není nezbytná. Co přestala Škodovka dělat Felicie Combi, nemá mi co nabídnout. Fábie je malá, Roomster taky (úzká v ramenou), Oktávie nedostupná.Řád bych si pořídil škodovku... Není nic zajímavého.

0/0
20.2.2007 11:18

Coldstone

Re: Levné auto

akorát to víc papká benzín, sotva 3* v crash testech, Rumunská preciznost - taky se dá koupit jiné combi - Toyota Corolla - 420tis. v základu - tj. s klimatizací, CD, El. stah. oken

0/0
20.2.2007 15:24

Vítěžslav Jandák Mgr.

Re: Re: Levné auto

No jo,ale Corollu nesešeneš za 235k!!!;-D...BTw ten kombajn Logana je dokonce snad 7místný....to u té Corolly asi nehrozí....neříkám že bych do toho šel,ale pokud to někomu vyhovuje,proč ne?

0/0
25.2.2007 12:51

VladKasparek

Škoda uměla lepší auta

Jestli jsem se dotknul nějakého hrdého majitele Oktávie 1,4, 44kW z 99-týho od úpravce Globus tak se omlouvám. Nic to ale nemění na tom, že Oktávie z 60-tých let měli lepší řemeslné zpracování a byly mnohem odolnější vůči korozi než ty současné.

0/0
20.2.2007 10:55

Inspirace

Správný název

Hlavně, aby ta levná Škodovka měla vhodné jméno, které by tamní odběratelé dokázali správně vyslovit. Třeba pro Indii by se mohl takový model nazývat Škoda Šukáráda ;-)

0/0
20.2.2007 10:30

Elektronek

Re: Správný název

Kárazapáršupů :-)

0/0
20.2.2007 11:15

xxy3x

prvni fotky

http://www.skoda-auto.com/cze/model/concepts/ahoj/

0/0
20.2.2007 9:44

Marina

Re: prvni fotky

sss.... tak to je pěkný hnus!!!! :-©

0/0
20.2.2007 9:51

jirka

Re: prvni fotky

Zlatý logan ten bude za stejný peníze a v úplně jiný kvalitě.

0/0
20.2.2007 9:54

Richard

Re: prvni fotky

Vzhledem k tomu ze AHOJ(Y) je akronym AdHonoreJ(Y)ezus bude v arabskych zemich trhak. "Co mate sousede Mustafo za auto?" "Ale Ibrahime ani se neptaj mam "Bud pochvalen Jezis""

0/0
20.2.2007 10:57

Elektronek

Re: Re: prvni fotky

Za prvy je to blbost, a za druhy je Jezis islamem taky uznavanej jako jeden z proroku, takze by to Ibrahima a Mustafu nijak vzrusovat nemuselo

0/0
21.2.2007 11:14

Vítěžslav Jandák Mgr.

Re: Re: prvni fotky

R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
25.2.2007 12:52

Honza

pro Fabie do Indie

Super! Takze si pro funglovy Fabky za babku se zarukou budeme jezdit do Indie R^

0/0
20.2.2007 9:40

venca voska

koncepce VW

To je v celku jednoduchá politika od VW.Ti se potřebujou zbavit antiekologických zastaralých motorů TDI a potřebujou si zřídit další odbyt na odpadní díly od VW.Škodovky jsou montované z mimotolerančních dílů a vybaveny technikou,která již pro VW nevyhovuje.Bohužel český trh je na likvidaci těchto dílů malý tak se hledá jinde.Je problém v tom,že tyhle trhy obsadili číňani a snaží se i další dravci jako renault s Loganem.Tito mají velký náskok a bude dost velký problém tam německá nedochůdčata z čech nacpat.

0/0
20.2.2007 9:17

Ijon

Fabia na "rozvojové trhy"

Nevím, jestli je stará Fabia ta ideální volba, budou jí muset asi dost upravovat. Například přední náprava není právě nejrobustnější, totéž ovládací prvky v interiéru atd. Uvidíme ...

0/0
20.2.2007 8:38

Odin

Re: Fabia na "rozvojové trhy"

Také mi to není moc jasné, podvozek relativně nízko - problém skoro jezdit po našich silnicích, natož někde na polňačkách - to už bych viděl jako reálnější oprášit starou stodvácu - ta by mohla být v indii hitem :-) Navíc je fábka vnitřním prostorem relativně malá - konkurovat loganu teda určitě nebude.

0/0
20.2.2007 8:50

furgon

Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

A copak je problem vyladit podvozek na horsi silnice? Verze exportovany do Ruska ho maji. Skodovky produkovane v Indii taky. Zrovna tak zmena predni napravy s choulostivymi stabilizatory fabie na nenarocne trhy nebude problem.

0/0
20.2.2007 9:17

Odin

Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

no vyladit - ono by to chtělo alespoň o 5-7 čísel zdvihnout.Zrovna nedávno, když jsem musel jet po polňačce, kde místní se stodvácama a žigulama nemají nejmenší problém, jsem drhnul břichem po zemi a trpěl jako zvíře.  

0/0
20.2.2007 9:20

furgon

Re: Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

Vyladit znamena zmena svetly vysky a vyztuzeni. Neco si o tom alespon zjisti, nez tady zacnes psat.

0/0
20.2.2007 9:30

Odin

Re: Re: Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

No něco jiného je vyladit a něco jiného je kompletně předělat. Někdy se zamysli (máš-li čím), než tu začneš něco psát :-P

0/0
20.2.2007 9:44

furgon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

Ty ses dobrej tatar, nejdriv tady mluvis o nizkym podvozku v jejich prostredi, pritom ani nevis, ze to na tyhle trhy jezdi jiny. Pro tvoje info - ten podvozek pro Rusko neni komplet predelanej, ale pouze vyladenej, ale slabomyslny musi mit napsano predelany.

Koukam, hemzi se to tady samejma chytrakama.

0/0
20.2.2007 9:52

Odin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

Chytráku - pro rozvojové trhy musíš mít auto jako je logan (velké jednoduché a s kufrem) - ale ne předělávat fábii primárně určenou pro Evropu. Nemůže mít a ani nebude mít úspěch a pár desítek tisíc případně prodaných aut nic neřeší, dokud se nedostaneš na statisíce a miliony a ty s tou pošolíchanou (vyladěnou :-P)  fábkou na východě neprodáš. HOWG

0/0
20.2.2007 9:57

furgon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabia na "rozvojové trhy"

To snad neni mozny. Kde se bavime o tom, jestli je fabie vhodna jako auto pro rozvojovy trhy? Proc to sem zase tahas? Celou dobu se tady bavime o podvozku, JESTLI TI TO JESTE NEDOSLO. Koukam, diskuse neni tvoje silna stranka.

0/0
20.2.2007 10:05

uve

trošku ekologie

znamená to, že do těch "perspektivních" trhů se nacpe miliony  plechovek, které nemusí zdaleka splňovat emisní limity, které se v Evropě s takovou slávou zavádějí? Neposuneme své podnebí zas tak trošku blíže katastrofě? Vždyť jen v té Číně, až se dostane na srovnatelnou průměrnou životní úroveň, to bude naprosto nepředstavitelné množství aut..

0/0
20.2.2007 8:31

furgon

Re: trošku ekologie

To je pravda, ale nejaky podnebi akcionarum na poflakujicich se na azurovym pobrezi je to sumak. Rozkaz z valny hromady zni jasne - urvat z trhu co se da. Neudelaji to oni, udela to nekdo jiny. 

0/0
20.2.2007 9:22

VladKasparek

Škoda Oktavia, nebo Felicie

jsou dobré vozy. Bohužel ale z 60-tých let. To co přišlo potom je už jen samá bída. Oktavií kombi jezdím dodnes, tedy už jen na chalupě v ní vozím seno, ale stále šlape jak hodinky. A co se týče koroze je na tom mnohem lépe než Oktávie r.v. 2004. To je ale tím, že jsem flexou uříz střechu. Škodováci by se měli stydět za to co teď pouštěj z fabriky.

0/0
20.2.2007 0:44

Jandik73

Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Jo tak na chalupě vozíš seno? Myslím, že na tu svou "chalupu" dojedeš Š120 a pak sníš svůj krásný sen.

Mimochodem. Když bys uříznul střechu, nejspíše se Ti to auto zbortí.

0/0
20.2.2007 7:27

Uaaa

Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Ale ne. Stará oktávka neměla samonosnou karoserii, uříznutím střechy se nic nezbortí.

0/0
20.2.2007 8:10

Brutus

Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Přečti si to ještě jednou a pořádně :-/...  Nebo si prostuduj historii českých automobilů Rv

0/0
20.2.2007 8:13

VladKasparek

Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Dle Vašeho příspěvku soudím, že o vozech nevíte lautr ale lautr nic. A pokud jste měl na mysli současnou Oktávii tak tou by to opravdu nešlo. Ta má problémy na mokru, co potom na poli. Ta stará měla rám a výbornou průchodnost. Jinak jako správná socka musím jezdit na chalupu postarším :-) šestiválcem.

0/0
20.2.2007 10:35

ferdinad1

Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Ty si octavii r.v.2004 viděl tak maximálně z letadla.Protože jinak by si nemohl napsat takovej blud!Zamysli se...

0/0
20.2.2007 8:26

Odin

Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

No na nových oktáviích (made in VW) by se určitě pár chyb dalo najít (zejména u 1. generace), ale antikorozní ochrana to nebude - to bych spíš řekl, že z hlediska antikorozní ochrany je to dosud nejlepší v ČR vyráběné auto.

0/0
20.2.2007 8:55

jirka vachtřl

Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

máš naprostou pravdu poslední slušná škodovka byla 1000 mb.Nové škodovky jsou jen ostuda je uražející vyrobit paskvil a prodávat ho pod jménem felicia,která byla nádherná a nadčasová a na srazech jich jezdí spousta .Když vidím hnusnou octávii tak je to taky ostuda proti starý,která byla nadčasová a hlavně byla česká.Tyhle německý sprzněniny to je opravdu ostuda.Jedinaá škodovka,která je trošku k světu je nová oktávia ale ten zadek a hlavně světla jsou taky hrozný.Nechápu absolutně lidi,jak tyhle předražený hnusy můžou kupovat.

0/0
20.2.2007 9:22

ferdinad1

Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

Podle tebe jsou lidi skoro na celý světě.kteří kupují škodovky asi úplně blbý,že?Proč se každoročně zvyšuje prodej škodovek.Myslíš si snad,že je vozej na Mars?8-o

0/0
20.2.2007 9:48

jirka

Re: Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

v evropě je kupují,protože jsou hodně levný a berou tyhle šroty jako spotřební materiál češi je kupují,protože jsou bez mozku.

0/0
20.2.2007 9:58

VladKasparek

Re: Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

No 120-tek byla svého času také plná Anglie. Je to zřejmě cenou a jiným náhledem na auto jako takové. V Čechách je jakákoliv plechovka rodinou modlou. Pro kapitalisty je to spotřebák (samozřejmě existují vyjímky, ale škoda to není), který se po 3 až 6-ti letech dá do šrotu, ne v lepším případě za draho prodá polákům, čehům, ....

0/0
20.2.2007 10:45

karel

Re: Re: Re: Re: Škoda Oktavia, nebo Felicie

napsal jsi to přesně jak to je akorát pořád nechápu,jak může být předražená hnusná škodovka rodinou modlou.

0/0
20.2.2007 10:55

starej pardál

Já zírám

Já zírám, co je tady odborníků, kteří všechno ví, ve všech autech jeli...:-P

Pánové, dělám dobře, že jezdím ve třináct let starým fáčku?;-)

0/0
19.2.2007 23:05

Lanta2004

Re: Já zírám

Bohužel mám takový podezření,že většina těch,co tu na Škodovky nadávají mají bud prd a byli by rádi za cokoli a nebo se jedná o tzv. vytuněný frajírky,co potřebujou silný a nadupaný auto pro vyléčení vlastních mindráků.Těch se na silnici bojím,nebot jsou schopni na plný čáře předjet v městě 120km/h a mnohdy jim ani nedochází,že na  vedlejší nemají přednost oni s tím svým super bourákem,ale ten,co je na hlavní v tý ubohý Škodovce....Rv

0/0
19.2.2007 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.