Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: Sto třicet na dálnici je tak akorát

Mladí řidiči a ti, kdo jezdí často, by rádi zrušili rychlostní limit 130 km/h na dálnicích. Starší a sváteční šoféři jsou spíše proti. Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK. Více než polovina dotázaných přiznala, že občas jede nad limit. Čtyři z pěti lidí jsou pro měření rychlosti mýtnými bránami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

x-father

Jak se veci maji

Nechapu to. Vzdyt 160 se u nas uz davno bezne jezdi. Co to tam ten clovek placa o tom, jak by snizil rychlost na 110, na nekterych mistech na 80.  Pride me to, ze bud autem vzivote nejel a nebo jezdi trabantem. Nemusite jet v nijak luxusnim aute, aby vam doslo, jak je takova rychlost neuveritelne nizka.  Nejsem svatecni ridic a tak mohu rict, ze kdyz jedu po dalnici 160, tak 2/3 aut jedou stejne rychle jako ja.  130 tka je vec, ktera se uz davno nedodrzuje  a v cechah funguje jen papirove.

0/0
11.3.2007 23:56

x-father

Re: Jak se veci maji

A jeste neco.

52 procent ridicu pripousti, ze prekracuji povolenou rychlost.11 procent pripousti, ze vic jak o 20km/h.

Tak teda nevim, statisticky je to ohromna nahoda, ale ja na silnicich prevazne potkavam jen tech 11 procent.Pride me to, ze v CR vznika diskuze o necem, co delaji 2 ze 3, ale nahlas vsichni tvrdi, ze je to neco strasne spatneho a jak to nedelaji a ze se bude jeste muset moc diskutovat, nez se neco takoveho odzkousi.Pride me to jako ta mnoholeta diskuze o tom, zda by se nemohla legalizovat marihuana a to v dobe, kdy ji bezne kouri 70 procent stredoskolaku a vysokoskolaku.Ja se priznavam. Pokud jedu sam a silnice je prazdna, tak si mimo mesto troufnu jet rychleji treba i o 50. 100-120 povazuji mimo mesto za normalni rychlost a na dalnici tak 140. Nepredjizdim pokud to neni povolene a pokud nevidim na nutnou vzdalenost pred sebe.Podle meritek na ktere se tady vsichni tvari, jako ze je dodrzuji jsem pirat silnic.

0/0
12.3.2007 0:23

anonymous

Rychlost na dálnici

Najedu ročně cca 30tis.km a tak můžu porovnávat. Pokud vezu zboží a jedu po dálnici 130km/h, tak mne skoro všechna auta předjíždějí, snad až na pár kloboukářů ve škodovkách. Pokud jedu bez zboží nebo nevezu věci na střeše, tak jezdím okolo 160km/h. Při této rychlosti jedu stejně jako většina ostatních řidičů a zpomalují mne jen kamióny, které se předjíždějí. Občas se ještě na mne tlačí auto jedoucí rychleji ale těm uhybám a pouštím je. Většina úseků českých dálnic je bezpečná za sucha a za světla i při rychlosti okolo 160km/h. Problém je ale v českých řidičích, kteří nesnesou, že někdo jede rychleji než oni a tak tím že jedou v levém pruhu vědomně brání ostatním. A to dokonce i když vyhláška jasně stanoví, že se má jezdit pouze v pravém pruhu a levý je jen pro předjíždění. Na českých dálnicích také nefunguje pravidlo zipu. Pokud bude zakázána jízda kamiónů v levém pruhu a čeští řidiči budou ukázněně dodržovat pravidla, pak je rychlost 160km/h možno na vybraných úsecích povolit.

0/0
9.3.2007 14:37

Odstřelovač

Buček

Tak nevim, co sem taháte svého kolegu Bučka * kdo ho zná, ví jak "skvelý" je to řidič a stejně tak žurnalista.(Y)

0/0
3.3.2007 10:35

bartic

kloboukáři zústaňte doma.

Myslím, že zvýšit rychlost na našich dálnicích je velmi dobrý nápad-zrychlí se provoz a hustota na dálnicích a ti kdo jsou proti stejně jezdí tak málo, že jim to může být jedno a nebo na to nemají auto aproto ať si jezdí po okreskách. Ten kdo nesouhlasí ať si jezdí po okreskách.

0/0
28.2.2007 11:01

Amarize

130 km/h

"Řidič jedoucí v protisměru zavinil nehodu a ujel ...." (cerstva zprava z dnesnihi vecera !!!!) - ma vubec cenu o tomto thematu nadale diskutovat? Nejprve se musime panove naucit jezdit - a k tomu nestaci mit jenom rychla auta !!!!!!!!!!!!!!

0/0
27.2.2007 0:16

Chewbacca

130 km/h ?

Chtete zvýšit rychlost? Jasně, všichni to chtějí. Jenže tady to není o tom jak rychle jestli 130, nebo 180. Trefně popsáno níže "150 kW versus 40 kW"

Ale dokud tady nebude tolerance a arogance kW je více než slušnost, tak na to raději zapomeňte.

.

. Je zajímavé, že si tu stále něco dokazují "chlapi", ženská v této diskuzi takřka není.

0/0
26.2.2007 21:47

rebbe

Jde o vměšování státu do věcí, které mají řešit řidiči.

Těch 160 je něco jako pojistka, mělo by být definováno 130 jako doporučená maximálka, těch 160 jako tolerance pro řidiče, kteří si věří, ale při nehodě by měla být zvýšená rychlost nad 130 považována za provinění řidiče.

Stejně bych na okreskách doporučil doporučenou rychlost 90, toleranci do 110 ale zase jako oblast, kde platí mimořádná odpovědnost řidiče.

V obcích je těch 50 opravdu přiměřených, více není oprávněné.

0/0
26.2.2007 15:29

pedro

ridicu nebo majitelu ridicaku?

neni to nahodou výzku mezi majiteli řidičských průkazů?  tedy včetně toho pána od vedle co vyjíždí se svou škodou 105 2x za rok na chalupu?

0/0
26.2.2007 13:30

Smarty

Hmm

Myslím, že vzhledem k stavu silnic je těch 130 tak akorát. Povolovat 160 na nových tříproudových usecích je sice hezký, ale kolik takových úseků tady je?? Pár kilometrů na Plzeňské dálnici, takže možná časová úspora bude tak 10 minut...

0/0
26.2.2007 10:07

Stanley

Přátelé......

Skutečně naše masová doprava je asi v plenkách jak napsal někdo níže. TOLERANCE to je opravdu to co nám schází, jak tu taky někdo napsal. Já najezdím skutečně hafo km a jakž takž se snažím dodržovat pravidla sil.provozu. Bohužel největší trgédie na nynějších silnicích jsou "řidiči", kteří jedou stále svých 70km/h. Přejedu jej, pokud se mi to povede a pokračuji svižněji. Dojedu do obce, kde zpomalím na oněch 50 a za chvíli jej mám za sebou a kulím oči ono mě to individuum přejíždí svou 70. Vyjedu za obec a hle stále svých 70, vytřeštěné oči. Opět předjedu a tak by to mohlo jít do nekonečna. A upozorňuji to není jeden případ to jsou desítky, neli stovky.

0/0
26.2.2007 8:00

trela

Re: Přátelé......

naprosto souhlasim,mam podobné zkušenosti :-/

0/0
26.2.2007 14:35

ziby

Rychloridici

Tradičním obrázkem je, že když mě předjede šílenec 80tkou v obci nebo 140tkou mimo, většinou dotyčného uvidím stát někde na nejbližším semaforu, když před tím auto úporně ubrzdil na červenou. Houstnoucí doprava rychlejší jízdu neumožňuje, až bude v kolonce usmrcených a zraněných při nehodách nula, tak se domáhejme jiných pravidel, za současné situace to není možné. Podle příspěvků některých lidí tady by se měla snad zrušit i červená na semaforech, abyste náhodou v tom Tescu nebyli o pět minut později.

0/0
25.2.2007 22:09

Amarize

150 kW versus 40 kW

PLNE SOUHLASIM s PERFEKTNIM PRISPEVKEM R^

0/0
25.2.2007 21:41

eliska

komunismus na vas bando ja ja jajinku

pridelit stejna auta, stejnou rychlost, stejnou barvu, stejny teplaky a galose..Jedine tak dokazete fungovat netolerantni ja ja jajinkove. Rychlost kterou zde propagujete pro dvouproudovou dalnici preplnenou kamionama je nesmysl. Neumite se prizpusobit situaci a dozadujete se nesmyslu. Proc nervete po lepsi kvalite, lepsich lajnach, delsich najezdech, sirsich silnicich, po gumach na vsechny sezony,  nic takoveho vas ja ja jajinkove nezajima. Jste prosti na duchu, a jedine cim chtece vyniknout je rychla jizda.. Radeji budete jezdit 24 hod s rosvicenyma svetlama, aby jste predjizdenim nahnali 2 minuty casu, nez jezdit bez svetel a rozsvitit je kdyz je potreba vzhledem k situaci. Skoda klavesnice. Adios.

0/0
25.2.2007 21:39

yenda

Re: komunismus na vas bando ja ja jajinku

R^R^R^

0/0
26.2.2007 12:48

Satch

Re: komunismus na vas bando ja ja jajinku

???

0/0
9.3.2007 15:42

hummingbird

celkový dojem

Když tak čtu tuhle diskuzi, zjišťuji, že 80% pisatelů je takových, že:

- nejsou ochotni je dodržovat žádná pravidla, případný zákaz nebo příkaz se snaží s jakoukoli výmluvou obejít

- myslí si, že jsou nezranitelní, nepotrestatelní a případnou pokutu berou jako vstupenku na tu srandu

- nejradši by dali postřílet všecny, co se snaží respektovat určitá pravidla a dohody

Zaručeně budu od někoho označen za komunistu, důchodce, škodovkáře, blba,... :-/  (nejsem ani jeden z tohoto seznamu)

0/0
25.2.2007 21:28

eliska

Re: celkový dojem

R^;-)...ani ja nejsem jeden z nich, autak mam "nadupanej", ale ze zkusenosti vim, ze vse bere nejaky cas. U nas masova autodoprava je v plenkach, jinde to maji vice vymakany plus lepsi silnice (napr pojizdna ramena atd)  Neni nic lepsiho nez plynula doprava. Rychlost se sama na dalnici vytvari. Je jedno zda je to 60 anebo 160. Cim vetsi rychlost dalnice nabira tim musi byt vetsi rozestupy, tolerance a ohleduplnust...atd atp

0/0
25.2.2007 22:03

vidlák

Re: Re: celkový dojem

eliško, že ty nemáš řidičák,viď?

0/0
26.2.2007 16:50

Filip

Re: Re: celkový dojem

:-)TAKY MÁM AUŤÁK NADUPANÝ A PŘESTO RADĚJÍ JEZDÍM NORMÁLNĚ, R^.

AUDI ALLROAD, ;-DR^V.

0/0
28.2.2007 21:01

řidič

150 kW versus 40 kW

Když jedu třeba v Německu tak např. kolem Norinberka je omezení na 100 či 120, drtivá většina tak jede, ať mají kW na 250. Skončí omezení a jede se zase 190 s respektem k ostatním. Když dojedou němci (většina) autičko např. Corsa 1,0 pádící 120, zpomalí, nerentgenují, nelepí se pomalejšímu na (Y). V CZ dojede ignorant pomalejšího a nejraději by ho okamžitě zneškodnil, odstranil, usmrtil. Naše doprava mi připomíná polskou - pokud možno nic nerespektovat. I když bude povoleno 160, nebudou všichni touto rychlostí jezdit i když to auto umožňuje. Důležité je respektovat jeden druhého, ostatním nepřekážet, nevychovávat ty co rychlost překračují zbytečným zdržováním.

0/0
25.2.2007 20:54

eliska

Re: 150 kW versus 40 kW

R^...ano tak se jezdi  v zemich kde vetsina z nas poznala co to je byt bez prace, bez penez, kdy jsme jezdili v nespolehlivem aute s oloupanou strechou.  Tak se jezdi v zemich, kde lide dostanou obrovskou pokutu a musi si ten cas  poslusne odjezdit, a my co uz to mame za sebou anebo nas to ceka, jsme k nim schovivavy.

 Tak se jezdi v zemich, v kterych jezdi i nasi stari  rodice, dedove a babicky.

0/0
25.2.2007 22:15

Petr

Re: 150 kW versus 40 kW

No ono v Nacisticku ta Koza 1.0 padici 120 nejede trvale v prostrednim pruhu jako u nas.

0/0
1.3.2007 18:51

busak13

proč

kdo je normální tak ví jak má jezdit a kdo to neví tak at za to neleze

0/0
25.2.2007 19:30

Stanley

To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co je to za blba ten Buček. To máme všichni jezdit v 1.2 HTP a nemám čas se rozepisovat, ale ty hovadiny co tam řekl no tak potěš koště jestli o takových věcech rozhodují taková individua!

0/0
25.2.2007 17:44

ples

Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1,2 HTP udela i 170. Neni moc useku, ne kterych bys jezdil rychleji..

0/0
25.2.2007 18:46

DaM

Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1.2 HTP udela mozna i 250, kdyz ji pustis ze skaly. Jenomze vykon auta je ti k necemu jen a pouze tehdy, kdyz ho mas k dispozici okamzite, tedy po seslapnuti plynu, a ne pul hodiny potom, coz plati prave napr. pro 1.2 HTP a podobne "motory".

0/0
25.2.2007 19:30

Re: Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

je vidě, že si v tom nikdy nejel, v německu jsem jel s HTP 180 tachometrových a žádnej kopec mě nedonutil jet méně než 170 tachometrových....ale je nesmysl jezdit takhle u nás, ty dálnice jsou jiné a ostatní řidiči také....

0/0
26.2.2007 6:31

Stanley

Re: Re: Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A jaké jsou? Jsou naprosto v pohodě. A setkaljsem se s mnoha názory, že naše dálnice jsou mnohem lepší než některé v Německu. Já osobně posoudit nemohu, tenhle názor jsem slyšel, a to podotýkám, od několika profesionálních řidičů.

0/0
26.2.2007 10:53

DaM

Re: Re: Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mas pravdu, diky Bohu jsem s timhle "autem" nemusel absolvovat ani kilometr. To ale nemeni nic na tom, ze z mnohalete zkusenosti vim, ze objem motoru 1.2 ti dovoli po dlouhem rozjizdeni jet na dalnici mozna i 180 km/h, ale kdyz potrebujes na okresce nekoho predjet, tak na to rychle zapomen.

0/0
26.2.2007 12:23

MUF

Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mno, tak 1,2 HTP má docela problém udělat do kopce i těch 130. Fóbie juniro je vele kamionů typická brzda v levým pruhu na D1 ce. Pokud v tom jede víc než 1 člověk, vůbec to neakceleruje.

0/0
25.2.2007 21:24

Tatka Smoula 1

Re: Re: Re: To snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mnooo...... 5.7 V8 a na kW nezalezi, hahaha

0/0
27.2.2007 4:12

janyh

Rychlost na dálnici

Rychlost na dálnici by se měla zvýšit a ideální a navíc rozumná rychlost by byla 160km/h, a při překročení rychlosti bych bral body až od 40km/h výše. Dálnice není město, neběhají tam děti, je to široká silnice s dobrou viditelností a navíc většina lidí mají vozy u kterých nepoznáte ani že už tam těch 160 máte. A ti co je nemají, tak holt pojedou ve svém právem pruhu a nebudou zdržovat. Navíc kolik těchhle pekáčů se vydá vůbec na cestu po dálnici? 130 na dálnici je z doby favoritů a felícií, kde se všechno klepe už v 90. Tam kde se vyskytují často nehody se vydá nařízení na snížení rychlosti, tak jak se to již děje a jinak je tu pasáž o přizpůsobení jízdy stavu vozovky, svým schopnostem atd.atd., nevidím žádný problém.

0/0
25.2.2007 11:28

ples

Re: Rychlost na dálnici

Jedna poznámka, kterou jsem psal už níže. Proč tedy 160 není třeba v Itálii, Anglii...nebo v jiných zemích, kde je vozový park mladší a "rychleší"? ;-)

http://www.koop.cz/cs/bonusy/rady-na-cesty/nejvyssi-povolena-rychlost.shtml

0/0
25.2.2007 11:33

janyh

Re: Re: Rychlost na dálnici

Ale proč se pořád dívat jinam? Tohle je zvyk držící čechy už od nepaměti. Oni mají tohle, my musíme taky. A je to úplně ve všem kam se jen podívám. Ať si ostatní národy májí svoje limity a my ať máme zase naše. To není o adrenalinu, když bych ho chtěl tak budu psát o rychlostech nad dvěstě. Tohle je rozumný návrh. A stošedesátka je podle mě v současnosti daleko bezpečnější než byla ta 130 na začátku devadesátých let. Je to jen o tom dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a zbytečně neriskovat. Tohle když si lidé uvědomí tak nebudou potřebovat ani žádné lilmity, ale to už je čirá utopie.

0/0
25.2.2007 11:44

ples

Re: Re: Re: Rychlost na dálnici

Moná proto, že mají jinde větší zkušenosti?

Myslím, že tato diskuze je stejně úplně zbytečná. Ať tam bude rychlost jakákoliv, stejně ji nebudeme dodržovat. Bude tam 160, bude se jezdit 180. A opět se najde někdo, kdo bude chtít dát rychlost neomezenou. Jako v Německu. Ale..neberme si příklad od jinud ;-)

0/0
25.2.2007 11:48

janyh

Re: Re: Re: Re: Rychlost na dálnici

Se zbytečností diskuze souhlasím.

Nemyslím si ale že ti lidé to budou hnát víc, když bude vyšší limit. Já 180 jezdím normálně pořád a nebudu tomu víc šlapat na plyn jen pro to, že za to už nebude taková pokuta.

0/0
25.2.2007 12:05

bell

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost na dálnici

souhlas, nehledě na to, že pro svátěční řidiče je moc i 130 km/hod, a jsou nebezpečný všude, i když jedou 50

0/0
25.2.2007 12:41

ridic

Re: Rychlost na dálnici

Nase dalnice a hlavne chovani ridicu na nasich dalnicich nejsou pripraveny na vyssi povolene rychlosti. U nas jsou totiz velmi agresivni ridici. Vidim to na cestach kazdou jizdu. Jsou schopni si vynucovat predjizdeni i v tech nejnemoznejsich mistech pri prekrocene rychlosti. Priklad. Jedu kolem 120-130 a predjizdim kolonu nakladaku. Jsem zdaleka videt, ale blazen se pririti tak 180 (nejsi to nahodou ty?) az se nalepi tesne zamne, zbesile brzdi, nekdy blika, ze chce predjet. Mam to zasunou do male diry mezi tir a divoce brzdit na 85? On by chtel. Ja jedu plynule a kdyby jen trochu cetl situaci, tak davno pred tim sunda nohu z plynu a na volnobez by dojel tak akorak v dobe, kdy bych kolonu prave predjel a radil se do praveho pruhu. On si vsak dokazuje nevim, co, ukazuje vsak svou malost. 

A proc netroubi? Protoze nekde uvnitr vi, ze je to on, kdo prekracuje zakon. Az budou mit pocit jistotu, ze jedou v limitu, jsou schopni jineho ridice vytlacit do svodidel nebo primo pod ten kamion. 

0/0
25.2.2007 12:26

Petr

Re: Re: Rychlost na dálnici

Brilantni dedukce Rv. To ze te nesleduji neznamena, ze o tobe nevi :-).

0/0
1.3.2007 18:55

eliska

vytlacit starsi lidi ze silnice bando komunisticka

0/0
25.2.2007 1:35

honza158

Re: vytlacit starsi lidi ze silnice bando komunisticka

Uz zase ?!

0/0
25.2.2007 16:54

liberecak

Co to je zase za kecy???

Jak může bejt 80 procent dotazovaných pro měření rychlosti mýtnýma branama? Jsou magoři nebo co? Tohle je zfixlovaný až hanba, soudnej člověk se nenechá dobrovolně měřit. Už vidím to padni komu padni ;-D po prvních bodech za 135 km/h začnou zase držkovat. Tohle je nejlživější průzkum. A že nejsou dálnice stavěné na víc jak 130km/h? 8-o Včera jsem jel z LBC do Phy celou cestu 170-180 a bez sebemenšího problému, přitom mému vozu již běží sedmý rok života ;-D pak tedy nechápu..ano, Š120 to zřejmě nezvládne..potom by se ale lidstvo dostávalo vpřed skutečně jen válkami Rv

0/0
25.2.2007 1:24

eliska

Re: Co to je zase za kecy???

ty chudacku rychlokvasko za volantem. Doma urcite topis uhlim protoze vsechny prachy utratiz za benzin. Proc se v nejpokrokovejsich zemich jezdi pomaleji nez v neandrtalskych zemich, kde nevymysleli topeni bez jedovatych kouru z kominu?

0/0
25.2.2007 1:42

ff

Re: Re: Co to je zase za kecy???

Hm ty si opravdovej vůl.

0/0
25.2.2007 8:23

ff

Re: Re: Re: Co to je zase za kecy???

pardon kráva

0/0
25.2.2007 8:24

janyh

Re: Re: Co to je zase za kecy???

to je ale blbka

0/0
25.2.2007 11:15

Bubrak ZX9R

Re: Co to je zase za kecy???

Presne tak. Zvlast v noci na prazdny dalnici je 160 naprosto pohodlna rychlost, jezdim obcas s Fabii 1.9 SDI (tj. vubec to nejede) a jedu si to 160 a najednou koukam je tam 180 a nevim o tom, proste nuda. Argumenty, ze dalnice nejsou na vyssi rychlost, jsou uplne zcestne, v Nemecku je asi taky nemaji na 300 a je tam omezeni na 280 ?? Neni. Nekde se proste da jet bezpecne 300, nekde je rozumnych 110. Dal bych doporucenou 130 a mistne omezenou na 130, prip i mene.

0/0
25.2.2007 2:00

eliska

Re: Re: Co to je zase za kecy???

proc v zemich v kterych vyresili jedovate koure z kominu v domacnostech jezdi pomaleji nez v neandrtalskych zemich ?

0/0
25.2.2007 2:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.