Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejnovější crashtest souboje: na hvězdy remízy

Nejnovější kolo crashtestů EuroNCAP postavilo proti sobě dva páry přímých konkurentů. Páté auto, které technici nezávislých crashtestových laboratoří rozbíjeli společně se čtveřicí Toyota Corolla, Fiat Bravo, Mitsubishi Outlander a Honda CR-V, je technicistní lahůdka Honda Legend.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Pro mou maličkost nesmyslné CRASH TESTY

Nechápu tohle srovnání. Vím, že to teď bude znít sobecky, ale všecky tyhle hovadiny jako ochrana chodců, připomínač pásů, držák na kelímky a pod. bych do crash testu nepočítal. A stupňování dle stávajících tříd? Proč? Ať klidně pošlou proti sobě SUV a třeba Polo. Ať si někteří uvědomí, že může mít CLIO třeba 36 hvězdiček (i za ochranu voňavého smrčku) , ale proti Např Laguně to bude bolet CLIO vždy více......Rv

0/0
1.3.2007 22:39

stoural

Re: Pro mou maličkost nesmyslné CRASH TESTY

Proc bys nepocital pripominac pasu? Zapomenes pas... a ses mrtvy!

0/0
2.3.2007 0:07

praptak

Re: Pro mou maličkost nesmyslné CRASH TESTY

Body v crashtestech  nejsou rozdělovány podle tříd, ale v absolutním měřítku. Takže mají nějakou vypovídací hodnotu. Auta jsou pouze seřazena do tříd pro větší přehled.

0/0
2.3.2007 13:36

PetaP

trošku úsměvná poznámka

Kdyby lidé nejezdili jak závodníci (nebo měly auta pro běžný provoz maximálku 70 km/h), tak by ty testy nebyly zapotřebí :-)

0/0
1.3.2007 16:00

Doyl

Re: trošku úsměvná poznámka

a i kdyby byla maximalka ty chytrej jen 70km a ridic by pri predjizdeni prehledl protijedouci auto. Tak by to bylo jako 140km proti betonove zdi ne ;-D.Mam rad bezpecna auta a tyto testy schvaluji.Jen by tam mela byt i zohlednena vaha vozidla, protoze se jinak chova auto co vazi 700kg a jinak co ma 2,5t.

0/0
1.3.2007 16:05

hefaistosh

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Přesně tak stačilo ve škole vnímat fyziku a spočítat si to.

0/0
1.3.2007 17:13

autař

Re: Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Á,přišel nám sem tradiční fyzik. Když tak souhlasíš, tak namísto váha se používá hmotnost, tos ho měl opravit,okamžitě......všichni plno keců o fyzice,ale že s ní ve školách mají  problémy a hlavně ji zcela ignoirují jako zbytečnost.A potom najednou fyzika ;-Dch,cha.Tak mi něco napiš na téma Fyzika - crash testy,ať vím, co o problému víš...:-©asi tohle,že jo?Mohu to psát, neb mám z konstrukcí vozidel státnice a praxi.Takže hurá na věc;-O

0/0
1.3.2007 20:20

Jiri

Re: Re: Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Mam dotaz: nekde jsem cetl, ze pri narazu dvou aut se jejich rychlosti nescitaji, ze je to to same, jako kdyz jedno auto narazi do zdi. Pokud je to tak, muzes mi to vysvetlit? Jak se to fyzikalne zduvodni? Dik.

0/0
1.3.2007 23:18

FYZIK!

Re: Re: Re: Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Zeď je nedeformovatelná překážka, kdežto každý z vozů má deformační zóny, které pohltí a rozloží významnou část kinetické energie R^

0/0
1.3.2007 23:40

stoural

Re: Re: Re: Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Rychlosti se sectou, ale protoze obe auta jsou deformovatelne, tak se to zase odectze (samozrejme, kdyz jsou auta jina, tak v jinem pomeru, napr. velke a tezsi auto pohlti jine mnozstvi energie nez treba lehke).

0/0
2.3.2007 0:05

lada

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

no, na druhou stranu tyhle auta davaj nekterem hajzl.um.. pocit bezpeci opravnujici je k bezohlednemu chovani vuci ostatnim s o to horsim nasledkem pripadne kolize pro okoli....

0/0
1.3.2007 19:33

rudastraka

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

clovek jako ty zrejme nikdy nepochopi ze narazit ve 140 do zdi je 4x horsi ne v 70 do stejnyho auta co jede proti taky 70

0/0
1.3.2007 20:23

stoural

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Chacha :-) Vrat se do zakladni skoly. Jestli auto narazi rychlost 70km do betonove zdi, tak to odpovida narazu dvou aut proti sobe, z nichz kazde jede 70 km.

A netvrd, ze ne, protoze bys ze sebe udelal jeste vetsiho blba.

0/0
2.3.2007 0:04

PetaP

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

Inženýre, co ti mám na to říct?

0/0
2.3.2007 8:36

Stíhací bombardér Havel

Re: trošku úsměvná poznámka

Nemusíš jet jako závodník a přesto tě může sestřelit protijedoucí auto/autobus/náklaďák, jehož řidič zaspal nebo mu bouchlo kolo. Navíc, pokud sis toho všiml, crashtesty jsou dělány při rychlostech 50-65 km/h, tedy i ta sedmdesátka může být smrtící. V Š120 může být smrtící i třicítka.

0/0
1.3.2007 16:31

Smil

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

třicítku přežiju i na kole

0/0
1.3.2007 22:51

PetaP

Re: Re: trošku úsměvná poznámka

To máš sice pravdu, ale je zde více faktorů, než se může zdát. Opomenul jsi například fakt, že se stoupající rychlostí vzrůstají nároky na řízení vozidla, zkracují se doby, nutné pro reakci na brzdění, řízení a podobně.

0/0
2.3.2007 8:44

Chris Kelvin

Automobilové třídy

"...oběma novinkám v golf-octavia třídě..."

Kdo určuje tyhle třídy......? Ještě nedávno to v Mladé frontě nazývali golf-třída, teď už takhle. Že je to nesmysl, je snad zjevné..... :-/   Zrovna tak se to může jmenovat corolla-bravo třída. Nebo spíše třída mitsubishi colt, který ji kdysi zakládal.

0/0
1.3.2007 15:13

lukinoo

škoda fabia2

ochrana posádky 1*

ochrana dětí 0

ochrana chodců -1 (agresivní útočník)

0/0
1.3.2007 15:03

k@rm

Re: škoda fabia2

Spletl sis fabii se svým "vytuněným" golfem?

Neříkám že auta škodovky jsou co do bezpečnosti bůhvíjaký zázrak,ale léčit si komplexy zrovn takhle....(Y)

0/0
1.3.2007 20:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.