Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodinný stěhovák: Jak se osvědčil Ford Mondeo?

Chystáte se koupit ojetý Ford Mondeo? Přečtěte si zkušenosti tří řidičů s různými generacemi tohoto oblíbeného modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kutil

Kvalita Ford

Měl jsem Mondeo 1.8 16V 85kW kombi r.v. 2000 (MK II) a nyní mám Mondeo 2.2TDCI 114kW kombi r.v. 2007 (MK V) a pokud tyto dva vozy srovnám, tak kvalita vozů je srovnatelná, ale vnitřní vybavení a elektronika v KM V je na úrovni Passata před 6ti lety. Nový vůz je vnitřně menší jak starý, je z něj horší výhled, je těžší a tak hůře mění směr, stále se kýve (asi moderní zadní náprava), má menší otvor do kufru, horší ergonomii ovládacích prvků a neodpovídá prodejní ceně. Lituji toho, že jsem MK II prodal. MK II (Mondeo do roku 2000) považuji za mnohem povedenější jak verze od roku 2000. MK II je pohodlný prostorný a vděčný koráb s dostatkem místa na sedadlech a obrovským kufrem (není problém spaní 2 osob). Kufr má velký nakládací otvor a zcela rovnou plochu. V mnoha parametrech převyšuje Mondea po roce 2000. Jako ojetina je velmi dobře dostupný za slušnou cenu. R^

0/0
26.3.2007 13:25

kutil

Re: Kvalita Ford

Abych MK V jen nehaněl, tak motor 2.2TDCI je velmi pružný, schopný běhat v rozsahu 1500-4000ot. s tím, že zátah nastává ve 1750ot. a uvadá v 3500ot. Vůz má mnoho drobností které usnadňují život (automatické zatmívání zrcátka, dešťový senzor, couvací asistent, podsvícení prostoru pod nohy a z boku vozu, automatické zavírání oken, vyhřívaná sedadla, dvojité zámky, xenony, ESP, ASR, EDS). Pro chování vozu na silnici jsou tyto věci nepodstatné a pro pohodlí a jízdu bez únavy je lepší MK II. MK V přenáší vibrace do interiéru a výrazné zatlumení interiéru zkresluje hovor za jízdy. Zadní náprava dorovnávající chování vozu na silnici způsobuje, že se auto stále hýbe do boku. Pro plynulou a pohodlnou jízdu je vhodnější MK II. Je z něj lepší výhled, lépe sedí a jeho pohyby se dají předvídat. Je nižší a proto se tak nenaklání a lépe se dávají věci do kufru. Také vnější kliky dveří u MK II jsou příjemnější. MK II je americký koráb, MK V je německý hybrid snažící se podobat Passatu.

0/0
26.3.2007 14:34

QuuQ

TDCi

Pisatel druhé zkušenosti naprosto pochopitelně naříká na dluk od TDDi, ale naprosto nechápu proč do stejného pytle hází i TDCi. Nutno podotknout že zvuk TDCi je proti koncernovým (rozuměj VW) TDI PD šepot květin... A to opravdu vím o čem mluvím...

0/0
8.3.2007 19:27

Láos

Ford Mondeo 1,8 TD

Nedavno jsem si koupil Ford Mondeo a jsem s nim spokojeny. Jen mi na zadnim kole u spolujezce neco boucha a nevim co s tim. Byl jsem na testu tlumicu a ty mam dobry. Byl jsem v STK na testu podvozku a nic. Tak nevim.

Nema nekdo podobny problem??? Dik Lada :-/

0/0
2.3.2007 15:38

mirek

Re: Ford Mondeo 1,8 TD

Mám vzpomínku starou 10 let, co jsem kupoval svoji V6 kombi a měl jsem tenkrát stejný problém. Bouchalo to jako vymlácený závěs. Tenkrát jsem s tím byl v rámci garance několikrát ve "značkovém" servisu, dělali s tím psí kusy ale bouchalo pořád. Už jsem byl rozhodnut auto vrátit, no pak jsem byl na návštěvě u svého otce, ten si lehl pod auto a ošahával co se dalo. Najednou to měl-je tam blbě umístěný benzínový filtr, na takovém kousku plechu a klepe do podlahy. Stačilo tam nacpat kus molitanu a byl pokoj. Nevím, jak to je teť u nových modelů, ale odhaduji  to na to samé.

0/0
2.3.2007 18:49

xromano

Re: Ford Mondeo 1,8 TD

Na lagune mi to taky mlatilo na zadni naprave a byly utrzene silentbloky.

0/0
13.3.2007 15:01

zoran

Mám

mondeo jako služební auto a opravdu s ním nejsem spokojen,neustále se sere elektrika,servis naprosto nemožnej,všechno jim trvá,forda bych si koupil tak možná transita.

0/0
2.3.2007 13:05

Martin

Mondeo vs. Octavia

Tenhle rok budu menit svuj dosluhujicici vuz a rozhoduji se mezi sedanem Fordem Mondeo 1.8 16V Core a Octavii 1.6 MPI oba bych kupoval mirně jeté do +- 40tis/km a s cenou cca 350tis,ročně najezdim asi 15000km takze palivo benzin je idealni..jaky vuz vybrat s ohledem na spolehlivost motoru a kvality auta? Jen dodam že se zn.Škoda jsem celkem spokojen,ale do nove fabie jako do maleho vozu bych nechtěl jit.. 

0/0
2.3.2007 7:08

Peppe

Re: Mondeo vs. Octavia

Pokud máš všech 5 pohromadě je volba jasná. Nevidím jediný důvod proč kupovat předraženou plečku z MB s 1,6 MPI..... Svez se Fordem, sedni si na zadní sedadla, pro jistotu si vem s sebou metr a neni o čem!

0/0
2.3.2007 8:17

Smějící se bestie

Re: Mondeo vs. Octavia

Zkusil jsem oboje a jediný, co k tomu můžu napsat: ŠKODA SIMPLY NEVER!

Doporučuju radši motor 2,0  16V (107kW). Nebudeš litovat. R^

0/0
2.3.2007 10:53

Damik

Re: Mondeo vs. Octavia

A proč si vyřadil Mazdu 6??? Spolehlivost a kvalitu má nesrovnatelnou v porovnání s Mondeem a Octavií. Např. v testu spolehlivosti autobild byla první v historii, která v dlouhodobém testu na 100 000 km nevykázala jedinou sebemenší závadu.  Navíc má i další výhody jako třeba možnost odcizení, která je v porovnání s Fordem neco Ocatvií daleko nižší. Zloději upředostňují auta, která dobře znají, takže v loňských statistikách jsem nenašel ani jednu Mazdu 6. A to jich pár tisíc po republice jezdí.

0/0
2.3.2007 11:02

Martin

Re: Re: Mondeo vs. Octavia

No po Mazdě už jsem taky koukal,ale za uvedenou cenu cca 350tis. jsem viděl tak Mazdu3 a to už měly najeto okolo 60-80tis..alespon to teda jsou všechno auta od autorizovanych prodejcu,obyčejné bazary radši vynechávám..spíš mi jde tedy o to jestli je octavia tak předražená a nebo je mondeo tak levný,že je poruchový..protože +-stojí stejně peněz..

0/0
2.3.2007 12:00

Johny

Re: Re: Re: Mondeo vs. Octavia

Je to jednoduchý: zákon nabídky a poptávky. V ČR je poptávka po škodovkách až nenormálně veliká, takže i cena auta nižší střední třídy (Octavia) je stejná jako u auta střední třídy (Mondeo).

0/0
16.3.2007 1:05

zo

Re: Re: Mondeo vs. Octavia

Tak tak.Jsem majitelem Mazdy6, sice jen dvoulitr, ale nemohu si ji vynachválit.Ti co neustále omílaj japonec nakonec, neví vůbec o čem je řeč.V létě v zimě no problém.Najeto za 2,5 roku kolem 66 000km.Výměna jen olej.jinak nic.Naprostá spokojenost.Po revoluci to je nevím kolikátá Mazda, kromě jednoho osla co mi naboural zadní část vozu žádnej problém.:-)

0/0
2.3.2007 12:09

P800

Moje zkušenost..

Jezdím vozem Ford Mondeo 2.0 TDDi, r.v. 2002, najeto cca 160 tis. Zatím žádný závažný problém, ovšem motor tohoto vozu je šílenost. Hluk jako od traktoru, škubatura (jsme tři se stejnými modely a stejnými problémy), prostě hnus. Mechanici od Forda tvrdí, že to tak prostě je.. pro mě, který jsem na tento motor přecházel z Mazdy 626 2.5i V6 to byl šok, z kterého se dosud nemohu vzpamatovat. Ovšem podvozek je skvělý, skvělý, výborný, kavlita v pohodě. Příště, když Ford, tak ST220 ;-)

0/0
1.3.2007 20:43

Peppe

Re: Moje zkušenost..

A co jsi asi tak mohl čekat, když jsi přecházel z benzínového šetihrnku na v roce 2002 již zastaralý turbodiesl??? TDDI byl zoufalým krokem Fordu být konkurenceschopný v dobách kdy ještě neměl dokončený vývoj TDCi. TDDi je traktor o tom žádná, ale oproti prvním TDCi poměrně spolehlivý, kterému nevadí ani jézeďácká nafta.

0/0
2.3.2007 8:14

Mirek

Můj kombík

Mám V6 kombi r.97. Na začátku nadšení, postuně ale jedna potíž za druhou. Kroutí se přední kotouče, odešlo servo řízení, odešla jednotka ABS, GEM-jednotka pro dálkové ovládání zámků, nakonec se rozpadl diferenciál. Ten při 160.tis. km. Co ale opravdu funguje dobře je V6. Dá si líbit hodně a spotřeba je dle zacházení od 7.5 do 10l. Ještě je u kombi docela kroutivá kastle, vnitřek povrzává. Jednou jsem se na D1 omlátil o svodidla, nestalo se mi vůbec nic ani boule, auto rozbité k breku ale elektrika nevyhodnotila situaci jako kritickou a ani se nestřílelo. Takže auto opravdu bezpečné,  ale má svoje slabiny.

0/0
1.3.2007 20:10

Ford je poslední ze starý školy

ale v naftě si ho koupí jen dobroduh nebo člověk, kterej ninkdy nic o autech neslyšel...  diesely se prostě nepovedly. Já mám III. s benzínem - a jsem úplně v pohodě. Bere od 7 do 10 - podle stylu jízdy...  mám najeto na autě z roku 2004 asi 150tis km - a měnil jsem jen brzdový desky. Jo - a jednou lišty stěračů, to je fakt...  ;-)

0/0
1.3.2007 19:24

vtech

FORD

Fix Or Repair Daily

Found On the Road Dead

stare, ale pravdive.

0/0
1.3.2007 18:23

Re: FORD

Jo, tak si kup raději Superba - aspoň to máš jistý...  :-P

0/0
1.3.2007 19:21

Smějící se bestie

V čem je teda výhoda dieselu?

Benzín 2,0 (107kW) jezdí s kombíkem do 7,5l kombinovaně. Motor je to špičkový, bezúdržbový, silný, pružný, tichý. Diesel je min. o 50.000 Kč dražší, opravy a údržba drahý, podělat se prostě musí aspoň 1x za svůj život, spotřeba stejná, cena nafty skoro jako benzín. Kde je teda ta skutečná výhoda dieselu, kvůli který se benzínový auta v této třídě už skoro neprodávají???

0/0
1.3.2007 18:04

Re: V čem je teda výhoda dieselu?

No - a ta poslední věta je ze všeho nejdůležitější! Z ropy prostě vyrobíš určité množství benzínu a množství nafty...  takže se změnou poptávky půjde cena benzínu i nadále dolů a cena nafty nahoru...  já jsem se se starýma dieselama něco najezdil! Ale common-rail mi to vyhnal z hlavy. ;-) O pumpě - dýze ani nemluvím - ta byla odporná vždycky.

0/0
1.3.2007 19:26

Dan G.

Re: Re: V čem je teda výhoda dieselu?

Často jsem říkal různým TDÍčkařům a jim podobným, že diesel má sice nižší spotřebu, ale člověku, který si auto kupuje k soukromým účelům a nenajezdí velký kvanta kilometrů, se může ve finále spíš prodražit.

Pořizovací cena, náklady na servis...

Koukali na mě většinou jak na vola. No nic...

0/0
2.3.2007 13:20

Honza

Mondeo

Mondeo mám služební, firma jich má asi 20, momentálně vše poslední generace 2,0 a některé 2,2 TDCi. Osobně používám 2,0 96kW a jsem s tím po 100 000km naprosto spokojen. Jediná závada - výměna ložiska předního kola po asi 40tis km, jinak nic. Spotřebu dlouhodobý průměr kdy převažuje Praha a dálnice pod 7,0l. Před tím jsme měl Passata 81kW. Žral sice o 0,5l méně, ale také byl slabší a oproti TDCi výrazněji "traktorovější". Jízdní vlastnosti jednoznačně lepší ve Fordu!  Servisní náklady (předepsané kontroly po x km) jsou na Mondeo vždy minimálně o 1500 levnější než kolik chtěli ve VW. Další nemalý rozdíl: Passata mi v Praze 4x vykradli, Mondeo ani jednou!

Lahůdka nakonec oprava přední nápravy po asi 60tis km ve VW na Jarově přes 50tis Kč....

P.S. Nejsem fanda Mondea, ale podle mých zkušeností a i podle kolegů ve firmě je to dobré auto.

0/0
1.3.2007 16:56

Damik

Re: Mondeo

Passaty vykrádají jeden za druhým, když se zloději naučí s jedním typem zámku který používá VW, nepotřebují po Praze už nic jinýho. Já jezdím Nissanem už pár let, parkuju s ním po Praze každý den a ještě mi ho nevykradli. Kolegovu Octávii vybíraj tak jednou za měsíc (už mu kradou i propisky, nemůže tam nic nechat).

0/0
2.3.2007 11:13

Vilém

mám ho jako služební

a je to fakt katastrofa. Na sněhu se to točí jak žigul, praskly mi za jízdy brzdy (tedy vytekla kapalina), v servisu jsem každou chvíli. A na každou součástku se čeká 14dní až měsíc, než přijede z NSR. O ergonomii a úložnejch prostorech ani nemluvím. RvRvRv Za svoje bych ho nekoupil nikdy.

0/0
1.3.2007 16:22

Smějící se bestie

Re: mám ho jako služební

Když umíš se spojkou, rozjedeš Žigula i na ledu, když neumíš, točíš i v kaluži...

0/0
1.3.2007 18:10

Re: mám ho jako služební

Ale on má ve skutečnosti Žigula! ;-D  Internet snese všechno - ale jen bývalý funkcionář okresního výboru říká dodnes NSR...  majitel Forda určitě ne...  :-P

0/0
1.3.2007 19:21

ututut

Re: mám ho jako služební

Součásty z NSR na Forda chodily tak asi před 18 lety, dobré ráno soudruhu!

0/0
1.3.2007 20:38

kapo

Re: Re: mám ho jako služební

a dnes se tady vyrabi de-me-nt-e?;-D

0/0
2.3.2007 8:34

Ex

Re: Re: Re: mám ho jako služební

V Belgii kre-tene!

0/0
7.3.2007 12:45

Kapitán Kloss

Re: Re: Re: Re: mám ho jako služební

O Belgii vím, ale podle informací našeho správce parku se Mondea prý dělají nyní (i ?) v Turecku. :-P

0/0
8.3.2007 12:09

Juris

Re: mám ho jako služební

Kam jezdíte do servisu, že čekáte tak dlouho na díly? :-(

0/0
5.3.2007 12:41

Johny

Re: Re: mám ho jako služební

Ten nejezdí nikam. Píše kravinyRv

0/0
16.3.2007 0:58

Ne

PRko funguje

Koukam, ze taktika VW Group, kdy palubni pocitace ukazuji spotrebu o jeden az dva litry nizsi nez je realna opravdu funguje. :-)

JEdina realna moznost jak zmerit spotrebu je pri dotankovani a pak urcite OCtavia nejede za 4.5. Kdyz jsem mel kratce 1.9 TDIcko 81kW jako sluzebak tak podle palubaku take jezdilo za 5.5, ale pri tankovani tam byla sedmicka jen to hvizdlo.

0/0
1.3.2007 15:55

christo

Re: PRko funguje

to urcite teda.. My jsme meli palubni komp uz ve felicii a vzdy to pocitalo takrka uplne presne (samozrejme ze kratkodoba prumerna spotreba muze byt lehce zavadejici, ale to neni o vyrobci, ale kvuli tomu ze presneji to spocitat ten komp proste nedokaze!) jestli to neni tim ze neumis spis spotrebu spocitat..

0/0
1.3.2007 16:00

christo

Re: Re: PRko funguje

myslim tim ze kdyz chces spocitat prumernou spotrebu po 50 Km..

0/0
1.3.2007 16:02

Volf

Re: PRko funguje

Nechápu proč?

Já teda mám Renault Scénic 1,9 DTi a co jsem začal sledovat a zapisovat tankování, tak po 1,5 roce najeto přes 17 000 Km je průměrná spotřeba 5,56l/100 Km ! A to nejezdím na spotřebu, ale pro požitek z jízdy - při snaze o dodržování pravidel - ne vždy to jde. Najezdím dost i po městě. Loni jsem jel do Děčína, tak se mě rozsvítila kontrolka paliva na Skalce u Příbrami - vzal jsem naftu jen na tuto cestu - odhadem. Celou cestu tam po dálnici tachometrových 140 ( normal 130 ) s průjezdem přes Prahu - to samý zpátky, ve 4 dospělých lidech, a při cestě zpátky opět na Skalce u Příbrami se rozsvítila kontrolka paliva. Podtrženo, sečteno okolo 5 L/100Km. ;-)

0/0
2.3.2007 6:42

picolik

Tak koupit nebo nekoupit?

Překvapivě nejhůře dopadl ten co měl nové auto a najel s ním dost kilometrů. Měl opravdu jen smůlu, nebo je mondeo tak špatné nebo za to může řidič?

0/0
1.3.2007 15:37

ijs

Re: Tak koupit nebo nekoupit?

Myslím, že to není jen u Forda. Kvalita všech nových aut bez ohledu na značku šla rapidně dolů.

0/0
1.3.2007 15:52

christo

Re: Re: Tak koupit nebo nekoupit?

muze to byt fakt nahoda... Davno za totace si muj tatik a deda koupili naprosto identicke skodylaky (ve stejnem obchode, ve stejny cas), ve skutecnosti to byly uplne rozdilne auta co se chovani tykalo (poruchovosti, koroze, akcelerace..)

0/0
1.3.2007 16:05

v

Re: Tak koupit nebo nekoupit?

můj kamarád si koupil to stejné mondeo z roku 2004, jen to je automat a taky říkal, že s tím měl problémy. sice jezdí opravdu hodně, ale po roce se poroučely vstřiky (pěkně postupně) a pak ještě něco, ale teď mi vypadlo co :-). byly to docela drahé opravy za desítky tisíc a ten vůz byl nový. třeba smůla na kus...:-/

0/0
1.3.2007 16:38

Smějící se bestie

Re: Tak koupit nebo nekoupit?

Spolehlivost, kterou měly poslední karburátorový auta je dnes už prakticky nedosažitelná. Všechno řídí elektronika, kde jsou slabinou snímače, konektory a další elektromechanický prvky. Navíc sláva dieselů je postavená na obrovských tlacích v motoru, opět v těsné spolupráci s elektronikou...

0/0
1.3.2007 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.