Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalon Ženeva 2007: přehlídka autobudoucnosti

Superúsporné spalovací motory, elektřina, vodík, lehké plastové karoserie, dotykové ovládání – tak bude vypadat automobilová budoucnost. Její závan můžete pocítit i na ženevském autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zeťák

Fotky ze Ženevy !!!

Zajímavé fotky ze Ženevy můžete najít na

www.z-club.cz

vřele doporučuju !!!! R^

0/0
8.3.2007 22:00

Ondra

Milá rudástrako :-)

Auto jezdí na akumulátor a palivový článek je tam proto, že zvyšuje dojezd. Nabiješ aku doma a jedeš. Pokud kapacita začne klesat, spustí se palivový článek a začne dobíjet AKU. R^

0/0
6.3.2007 7:28

rudastraka

Re: Milá rudástrako :-)

to je ale neco podobnyho jako kdybys mel v aute motor na naftu a jeste motor na benzin. tohle reseni zvysuje cenu, ale i hmotnost, a snizuje obje vyuzitelnyho mista.  jeste bych pochopil palivovy clanek + vysokokapacitni kondenzatory, ale tohle??? podle myho blbost

0/0
6.3.2007 9:11

Pecaf

Re: Re: Milá rudástrako :-)

Ty jsi prostě normální provokatér. Jiný dojem nemám. Pokud se mohu přimluvit - raději víc přemýšlej nad podstatou toho co říkáš, než začneš zběsile chrlit příspěvky. Vždyť si v podstatě sám protiřečíš...8-o

0/0
6.3.2007 11:22

rudastraka

Re: Re: Re: Milá rudástrako :-)

ja nevidim moc velky prinos draze vyrobenou ektrikou nabijet akumulator a pak se ztratou tou samou elektrikou neco pohanet. nedava mi to moc velky smysl

0/0
6.3.2007 12:00

rudastraka

Re: Milá rudástrako :-)

navic to tvoje reseni nejen ze zvysuje cenu, ale taky snizuje efektivitu celyho systemu

0/0
6.3.2007 9:22

rudastraka

baterie

nemuzu si jeste odpustit poznamku k chybne terminologii. baterie se neda abit, po vybiti vyhodi. na druhou stranu akumulator se da opakovane dobijet, takze v automobilech se logicky pouziva akumulator. baterie ma sice vyssi kapacitu a podle typu i zivotnost, ale na pohon auta se proste nehodi

0/0
6.3.2007 0:27

Pecaf

Re: baterie

Sakryš, 4 z 5 příspěvků jsou od tebe, hmm ;-).

Slovo baterie označuje jenom sadu něčeho (a vůbec to nemusí souviset s elektrikou) - v tomto případe sadu článků a ty můžou být jak primární, tak sekundární (= nabíjecí). Zatímco slovo akumulátor jen označuje něco, co je schopné v nějaké formě "skladovat" např. energii.

Z toho je myslím jasné, že označení "baterie" není nijak v rozporu s označením "akumulátor".

0/0
6.3.2007 10:22

rudastraka

Re: Re: baterie

v tom pripade by spravne bylo snad jen baterie akumulatoru, coz zni docela zvlastne. podivej se do prirucky elektrotechniky. akumulator je proste akumulator a baterie baterie. ne naopak

0/0
6.3.2007 11:58

Pecaf

Re: Re: Re: baterie

Promiň, tohle nemá cenu. Končím. Omlouvám se, že jsem takový diletant, že za 3/4 svého dosavadního života, kdy se o elektroniku zajímám, studuju ji nebo se jí nakonec živím, jsem nepřišel na to, že existuje příručka elektrotechniky, která přece zná úplně všechno, která by mi jasně řekla, že baterie je baterie a akumulátor je akumulátor. Stydím se!

0/0
6.3.2007 13:14

rudastraka

Re: Re: Re: Re: baterie

jestli elektronice hodne dobre rozumis, muzu te zamestnat na bokofku. oblast mikroprocesory, analogova technika a komunikace.

0/0
6.3.2007 14:54

Pecaf

Re: Re: Re: Re: Re: baterie

Jojo, to je přesně to co dělám, ale na bokovky je bohužel málo času, ale díky za nabídku.

(+ ostatním: sorry za OT příspěvek)

0/0
7.3.2007 10:01

rudastraka

budoucnost

podle me je budoucnost v elektrice a v akumulatorech. uz dnes si muzes sletovat akumulator velikosti benzinove nadrze, na kterou ujedes 200-400km. vodik se tezko skladuje, ani vyroba nebude tak levna a ve velkym lehce zvladnutelna. u akumulatoru se casem jeste urcite znasobi kapacita i zivotnost. akumulator ve spojeni s vysokokapacitnima kondenzatorama je podle me hudba hodne blizke budoucnosti. vodik je slepa ulicka - jak by rekl jara da cimrman.

jinak nechapu jak mam rozumet tomu, ze palivove clanky nabijeji vysokokapacitni akumulatory. neni tam potom neco navic??

0/0
6.3.2007 0:21

Mára01

Re: budoucnost

Pravda, ale je to jako vzdy dvousecne. Omezis spotrebu benzinu/nafty a prejdes na elektrinu. Vyfukove plyny klesnou, ale podstatne se zvysi poptavka po el. energii. Tu zase bude nutne nekde vyrabet. Moc bych neveril, ze se auto bude dobijet ze 100%

0/0
6.3.2007 10:21

rudastraka

Re: Re: budoucnost

staci dostavet temelin a elektriky na auta bude dost. a muzem pak na hranicich protestovat proti rakouskejm ropakum :-)

0/0
6.3.2007 12:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.