Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédsko zvyšuje dálniční rychlost, Němci chtějí zpomalit

Švédská vláda zvyšuje povolenou rychlost na dálnicích a rychlostních silnicích. Zatímco český ministr dopravy je pro zvýšení maximální rychlosti na dálnicích až na 160 km/h, němečtí řidiči by chtěli zvolnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ples

Hm...

...docela zajimave videa. Clovek by se nad svym styelm jizdy mel vzdycky zamyslet. A nevtrdit, ze je ten nejlepsi ridic jenom proto, ze si obcas zajezdi na prazdne dalnici rychlosti 200 km/h. O tom ridicske umeni neni.

http://misiik.blog.cz/0702/videa-nehod

0/0
12.3.2007 8:06

ples

Re: Hm...

Kua...na to mam fakt slaby zaludek

0/0
12.3.2007 8:17

Picolik

Re: Hm...

Tak nevím jestli po zhlédnutí těch videí ještě někdy vylezu z baráku... :-©

0/0
12.3.2007 9:28

ples

Re: Re: Hm...

Ale to zase jo...mel by si to kazdy poustet pred tim, nez vleze do auta.

0/0
12.3.2007 21:05

ples

Nevěřím...

...oni snad ti Němci mají rozum? ;-D

0/0
12.3.2007 7:54

kulihrach

Hola hej statnej buk vyckavej....

Mno a nebo se pririti nejakej vul v auticku OOOO, zezadu to uz vypada ze ma zaply dalkovy pro jistou celou jizdu, a blika ti az za prdeli i kdyz jsou pred tebou jsou 2 auta ktery si to sinou 140km pri predjizdeni kamionu a dodavky a kdyz ho pustis tak si brkne o svodidla pak malem brkne o tebe a pak slapne na plyn a ujede ? a temto k*r*e..num chcete legalizovat jejich snahu ohrozovat ostatni ridice ? Tak fajn ale postavte jim pokud mozno kruhovou dráhu nekde v lese lemovanou statnymi buky a topoly a at se tam vyradej...

D1 neni na 160 stavena taky nepredpokladam ze ji tam nekdo povoli ...

A pokud jde o ostatni dalnice, pokud jsou konstrukcne pripraveny na 160 ( podle mne sirsi pruhy, minimalne 3 pruhy, delsi najezdne a specielni ochrany pred narazy atd.. buh vi co vsechno)

 tak prosim ....

0/0
12.3.2007 7:46

killy

No, jen bych k těm Němcům dodal.....Jejich dálnice..

.. a i ostatní silnice mají docela jiný parametry než naše D1. Tam není nikde problém mít před sebou(a za sebou) horizont v takový dálce, že není v podstatě problém reagovat na všechno s pohodlným předstihem. tam na dálnici vidíš (ty i ostatní) borce v placatým porsche s 240 na tachometru hezky daleko za tebou... a v on se v pohodě prožene  kolem. Tady za tebou na křivolaký dálnici furt manévrujou kamiony z pruhu do pruhu...... a tak ten Fangio je vidět na poslední chvíli, někdy i za ní. Přesto. Když 160, tak 160, ale za překročení o 10% papíry na rok. ...ale nejméně D1 určitě vynechat !  Kdo si chce vyzkoušet 150 majlí, tak ať si pronajme mosteckej okruh... A ještě pranepatrňoučkej dodateček. Na dálnici považuju současný povinný svícení za kontraproduktivní hovadinu. Tam nepotřebuješ být viděn někým protijedoucím. Tam je hlavně potřeba, aby svítil  ten, co to maže v levým. Pak ho vidí všichni (zlatý Německo) Teď vlastně zvýrazněně  nikdo Vidí za sebou řetězy světel ve dne i v noci.

0/0
11.3.2007 20:43

Pecaf

Re: No, jen bych k těm Němcům dodal.....Jejich dálnice..

Asi jsem nepochopil v čem to svícení má být kontraproduktivní. Resp. jaký negativní vliv má povinné svícení na viditelnost "toho, co maže levým pruhem"?

0/0
12.3.2007 8:43

oldbeat

Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

já 50 000 km

Víte, pak se do diskuze o rychlosti pletou lidi, co nemaj´ řidičák.

0/0
11.3.2007 16:17

Shark

Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

stejne kazdy napise to co bude chti a pravdu (bohuzel) nezjistime:-/ Ale je pravdou to, ze nejvice do toho kecaji ti, co auty temer vubec nejezdi, popripadne se na dalnici dostanou jednou za rok a to jeste o vikendu kdyz jedou do Chorvatska na dovolenou

0/0
11.3.2007 17:56

demon3

Re: Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

A můžete si bejt jistý, že zrovna takový budou proti jakýmukoli zvýšení rychlost vždycky... :-(

Najedu ročně kolem 50. - 60.tisíc a taky jsem pro zvýšení rychlosti tam, kde je to jen trochu možný. Nehledě na to, co si píšou machři na idnes je to totiž celosvětovej trend - nejen Švédsko, ale taky Rakousko a Itálie.

0/0
11.3.2007 19:03

ples

Re: Re: Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

Najezdím tolik co ty. A prave proto jsem kategoricky proti. Vidim dobre, ze nasi ridici namaji na to, aby se vetsi rychlost legalizovala. A prekvapuje me, ze vsichni ti, co tvrdi kolik nenajezdi, po tech 10 tolik prahnou.

0/0
12.3.2007 7:56

eliska

Re: Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

pres 1,000,000 najetych km na 4 kontinentech.  V CR se bojim jezdit. Neduveruju odhadu ridicu pri predjizdeji. Uzke dvousmerky jsou pro mne absolutni horor . Mam strach ze nekdo bude predjizdet pred zatackou, pred horizontem, na moste, v momente kdy dojizdim cyklistu...na mnoha mistech je predjizdeni povoleno nebezpecne blizko  vyse uvedenych situaci..(vse jsem zazila a nikdo z vas me nepresvedci ze tomu tak neni)...chlastani a rizeni je prateli stale tolerovano, dokonce se ozralou nechaji dovezt domu, anebo mu nezabrani v jizde;-€Rv   

0/0
11.3.2007 19:28

stoural

Re: Re: Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

Tak to je zajimava kombinace :) milion km a boji se jezdit po dvousmerkach :)

0/0
11.3.2007 20:29

oldbeat

Re: Re: Re: Re: Slušelo by se v diskuzi, aby každej napsal kolik kilometrů najede ročně

No, kdyby jsi jezdil chvíli po Balkáně, tam je to pravidlo.

Předjíždím, když chci a ne když můžu.

0/0
12.3.2007 7:27

oldbeat

Pokud jedu rychle, tak se musím naplno věnovat řízení a řeším situace v horizontu stovek metrů

ale u lufťáků vidím, jak je řízení auta moc nezajímá.

Navíc, když kdejakej ukaždržka předvádí národu co von a jak se to dělat nemá. Nevěřili byste co lidí si myslí, že dívat se po spolujezdci se má tak, jak to ukazujou ve filmu.

0/0
11.3.2007 16:14

ples

Re: Pokud jedu rychle, tak se musím naplno věnovat řízení a řeším situace v horizontu stovek metrů

Č9m jedeš rychleji, tím se tvuj obzor snizuje. Tudiz ty stovky metru zase neprehanej..

0/0
12.3.2007 7:57

DEINONYCHUS

Nebylo by jednodušší

Nebylo by jednodušší, že by ti debílci, co se chtějí zabít fasovali zdarma poukázky na euthanásii a neohrožovali své okolí? Nebo se někomu zdá, že je u nás málo neviných mrtvých na silnicích?

0/0
11.3.2007 15:08

ben

to je zase blabol

bučo, cos to zase vyplodil?

0/0
11.3.2007 13:21

stanlisko

ach jo

160 na našich dálnicích je blbost, jelikož pozemní komunikace jsou konstruonvány s dvacetiletým výhledem, za druhé by při rychlosti 160km/h musely být změněny projekční prvky na dálnicích, jako jsou přípojné a odbočné pruhy a za další čeští řidiči stejně nedodržují max. dovolenou rychlost, hlavně je to v elementu který je mezi volantem+pedály a sedadlem

0/0
11.3.2007 12:02

PS_PS

Re: ach jo

Nevím proč by to byla blbost. Co takhle dát omezení, pokud tam takový problém s nájezdem, či zatáčkou je? Je spousta míst kde to jde bez problémů ne?

0/0
11.3.2007 13:00

Maťo

Re: ach jo

Ja som sa včera večer vracal z Prahy a miestami som išiel 180 Km/h. A celkom to išlo.

0/0
11.3.2007 19:01

Shark

ne, prosim

neruste neomezenou rychlost v Nemecku ... je to super kdyz clovek muze jet dle toho jak chce a nemit obavy z policejniho radaru. Obvykle se v Nemecku stejne jezdi 130-160 (osobaky samozrejme), par jedincu jezdi 160-180 a vetsinou pouze kdyz je vsude dost prostoru a vyhovujici cesta jezdi se i tech 200 a vice.

Urcite se v Nemecku nejezdi daleko rychleji nez jinde, aletam si das na tempomat treba tech 160 a jsi schopen jet klidne i hodinu dve v tomto tempu bez obavy, ze ti skoci do cesty nejaky dedecek ve 110 km/h nebo kamion 90 km/h. (samozrejme ze zkusenosti mohou byt i s vyjimkou potvrzujici pravdilo).

0/0
11.3.2007 11:39

DEINONYCHUS

Re: ne, prosim

No já nevím o tom, že by tam byl vyhrazený pruh pro 160km-h. Nasadit tempomat je nesmysl. A v případě nehody je pohled Policie jiný na řidiče, který jel 110-130 a toho, kdo jel 160.

0/0
11.3.2007 15:04

Shark

Re: Re: ne, prosim

ja psal o nejakem vyhrazenem pruhu? opravdu? jestli je pro vas jezdit na tempomat nesmysl, pak je to vas nazor, ale tvrdit (obecne) ze je to blbost vas to k tomu neopravnuje. Kdyby byl tempomat blbost a nebyl zadan, pak se jeho poptavka nezvysuje, stejne tak jako dalsi moznosti s tempomatem psojene (tzv. aktivni tempomaty). Nabourat muzete ve 110 stejne jako ve 210 ... jak to resi Policie netusim, neb jsem nikdy zatim neboural.

0/0
11.3.2007 17:55

ples

Re: Re: ne, prosim

Tempomat je velice uzitecna vec. Vyzkousej a potom mluv ;-)

0/0
12.3.2007 7:59

Fido

Re: ne, prosim

Souhlas. Nejobvuklejsi rychlost tam je prave kolem 160 a kdyz jedete touto rychlosti mate dojem, ze neni vubec zadny provoz a je v podstate prazdno. Jen tu a tam vas nekdo predjede a tu a tam predjedete nekoho vy. Jakmile ale jedete min nebo vic, najednou mijite tisice aut nebo miji ony vas.

0/0
12.3.2007 13:23

ayrton

proti

Jsem proti rychlosti 160 km/hod, což je na tachometru 175 km/hod, v té rychlosti se už nedá reagovat na nic neočekávaného. Proč něco takového vůbec vymýšlí, když se nikde víc než 130 km/hod nejezdí. Možná by to šlo tak na 140 km/hod, což je aspoň 150 Km/hod an tachometru a to musí každému stačit. Zvýšení limitu bude jistě pro některé "inteligentnější" znamenat, že 160 Km/hod je povoleno jezdit všude a za jakýchkoli podmínek.

0/0
11.3.2007 9:42

AAA

Re: proti

No jo a 640kB pameti musi stacit pro kazdeho, nebo jako to Bill Gates tenkrat rikal?

0/0
11.3.2007 11:04

PS_PS

Re: proti

Nevím jak u tebe, ale obvykle 160 na tacháči = 150 v realitě a ne 175. Kromě toho se nedá reagovat na spoustu neočekávaných věcí i třeba ve 30 km/h, takže spíš jde o to, že na dálnici máš dva pruhy v jednom směru pro to aby se tam moc neočekávaných věcí nestávalo. Jo pokud někdo na dálnici couvá nebo jede v protisměru tak ti obvykle nepomůže ani těch 130. A 160 není žádná závratná rychlost, pokud teda na to máš auto.

0/0
11.3.2007 13:03

ayrton

Re: Re: proti

Snad jen jedna poznámka, s tím tachometrem to máš popletené. Já píšu, že 175 na tachometru je 160 ve skutečnosti a ty píšeš to samé, jen jsi to trochu nepochopil.

0/0
11.3.2007 19:44

stoural

Re: Re: Re: proti

Ne, tys myslel presny opak.

Napsal jsi:

"Jsem proti rychlosti 160 km/hod, což je na tachometru 175 km/hod, "

A tou 160 jsi evidentne myslel tu planovano u povolenou rychost. A to je tak 150 v realu (mereno radadem). Proste sisi to popletl, a nemas dost odvahy to priznat. Proc me to neprekvapuje.

0/0
11.3.2007 20:32

ayrton

Re: Re: Re: Re: proti

Ty jsi asi úplně padlý na hlavu. Na tachometru (na tachometru) mám 175 a jedu těch 160 (ve skutečnosti 160). Ježíš, tak se někoho na to zeptej, ať ti to vysvětlí.

0/0
11.3.2007 21:19

ples

Re: Re: Re: Re: proti

Se mi snad zdas. Ty druhemu vysvetlujes, jak on to myslel? ;-D

0/0
12.3.2007 8:00

Condomer

Re: proti

Však tě nikdo nenutí, zařaď se pěkně do pravého pruhu a jeď si klidně i 120 když se ti víc nechce

0/0
11.3.2007 13:13

ayrton

Re: Re: proti

No, zrovna tobě bych nikdy neuhnul, protože bys mě nikdy v trabantu nedojel.

0/0
11.3.2007 19:47

eliska

ministerstvo dopravy

podivejte se jakou rychlosti jezdi v zemich s sirsima silnicema, rovnym terenem, kde ma kazdy ridicak v 16nacti a jezdi do 80desati plus. Neverite-li ze se tam jezdi pohodlneji, a dokonce rychleji nez u nas, jedte se tam podivat a vyzkousejte si to na vlastni pedal. Nase zakony jsou zakony dzungle ktere vam umozni nasbirat vice bodu nez kdekoliv jinde na svete. Rizeni se podoba stresove zkousce a pred zatackou ruske rulete;-€;-D

0/0
11.3.2007 6:39

Revo

Re: ministerstvo dopravy

Ale v tom je právě ten půvab, ty náš transvestito.

0/0
11.3.2007 8:50

AAA

Re: ministerstvo dopravy

Jo, ale prave diky tem sirokym a rovnym silnicim maji zaruceno ze pojednou 80+ plus minus porad a ne jako tady kde clovek chytne aviatika nebo rad dva trosku a ma zaruku ze se klidne i par desitek kilaku potahne 30 - 70 podle toho do jak velkych kopcu to je bez moznosti predjeti. To je asi ten maly rozdil, kdyz uz chceme srovnavat.

0/0
11.3.2007 10:58

iq

Re: Re: ministerstvo dopravy

mam podit ze srovnavas vek s rychlosti;-D

0/0
11.3.2007 17:44

xy

Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

a amateri at si zavedou treba 50

0/0
10.3.2007 23:46

eledrpoDonvoHakciP

Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

http://tinyurl.com/ypr46p - na příští můžeš být ty, profíku...

0/0
11.3.2007 0:26

Michal

Re: Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

A nebo i ty. Samý kecy, ona ani ta padesátka tě nezachrání...

0/0
11.3.2007 13:11

Jája

Re: Re: Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

Tak ti dám vybrat: představ si pěknou betonovou plochu, takovej pilíř mostu bude ideální: chceš do něj narazit ve svým autě ve 200km/h nebo v 50km/h ??

0/0
11.3.2007 17:41

demon3

Re: Re: Re: Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

Nebu nejlepší do něj vůbec nenarážet, demagogu ?

0/0
11.3.2007 19:06

DEINONYCHUS

Re: Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

Je to hezké, ale jsou to jenom fotky. Už jsem pár takových viděl na vlastní oči a je to úplně jiný zážitek.

0/0
11.3.2007 15:12

Jája

Re: Re: Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

No hezkýho na tom teda nevidim nic a v reálu to taky vidět nechci, tohle mi docela stačí! :-(

0/0
11.3.2007 17:43

originalni xy

Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

200 dokaze jet kazdy, ale jenom do te chvile nez se jim do te 200ste stovky neco priplete;-€ Kratce receno jsi Blb nebo blB, a jak sam vidis blb je blb;-D Doufam ze se vsichni dockame dne ze tobe podobny vychyta policie. Tak jako to delaji v Nemecku a ve SvedskuR^

0/0
11.3.2007 3:18

Petr

Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

Tvuj prispevek dokazuje ze jsi z amateru nejvetsi....

0/0
11.3.2007 3:26

originalni xy

Re: Jezdil jsem 200, jezdim 200 budu jezdit 200

jsi Blb nebo blB. Jak sam vidis blb je blb;-D Doufam ze tobe podobny vychyta policieR^

0/0
11.3.2007 3:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.