Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU vyzývá Německo k omezení rychlosti na dálnicích

Pro omezení maximální rychlosti na německých dálnicích se vyslovil evropský komisař pro životní prostředí Stavros Dimas. V rozhovoru pro německý list Bild am Sonntag poukázal na příznivé důsledky zpomalení provozu na dálnicích, které bez rychlostních limitů svádějí k rychlé jízdě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qescob

Jestli se EU-komisař neměl obrátit spíš na výrobce aut...

jako že by to bylo jednodušší, kdyby se zakázala vyrábět silná a rychlá auta... - než nastavovat rychlostní limity...

0/0
12.3.2007 16:50

Ajvn75

Je zjevne

, ze zelenymi deklarovany profit na mene spotrebovanem palivu je evidentni a objektivni a ze stejneho duvodu je zjevne, proc na to nechce slyset nemecka vlada. Ono to neni zanedbatelne, o kolik mene EUR by prisla na spotrebni dani, ten vypadek by byl citelny. ;-) Holt za vsim hledejme penize a zenskou .. ze by Angela Merkel? :-)

0/0
12.3.2007 12:54

Ajvn75

Re: Je zjevne

.. navic, pokud by vypadek zeleni chteli vykryt, tak to udelaji formou typicky sobe vlastni, a to ekologickou dani na naftu, cimz by Nemce naprdli hned dvakrat. Nizsi rychlosti a vyssi cenou. Hmm, to jsem zvedavy, jak tohle u germosu dopadne. Do voleb je sice daleko, ale ne tak daleko, aby se nedalo ve stabech politickych stran uvazovat, jestli na tak nepopularni krok je prave ted ta prava chvile. :-)

0/0
12.3.2007 13:08

Karel

Re: Je zjevne

EU nech nás na pokoji, to bych teda zakázal všechny závody, hlavně kamionů a vraků co do sebe bourají, taky bych zakízal pít pivo, při výrobě vzniká také CO2. Prostě mi to přijde jak v kocourkově, v číně a indii vzniká takových nečistot a atmosféra je jen jedna. Já jsem zastánce ekologie, ale ne za každou cenu. Nikdo si neuvědomí, že tem eurokomisař, když letí domů letadlem spálí tolik paliva, že se mu o tom nezdá. Až začnou jezdit na kole, tak se o tom můžeme bavit. (Y)[>-]

0/0
12.3.2007 13:15

v

Re: Re: Je zjevne

naprostý souhlas !! R^

0/0
12.3.2007 14:21

benzin

Rudozelený ksindl = zemští škůdci

Jednou dojde i na lágry pro nepohodlné. Používaš běžnou žárovku místo úsporné? Šup do lágru. Vypouštíš plyn? Šup do lágru. Protestuješ proti větrníkům? Šup do lágru. Nařizování, zastrašování a omezování, zelení používají rudou ideologii zabalenou do slušivého zeleného kabátku :-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
12.3.2007 12:42

BRWK

Re: Rudozelený ksindl = zemští škůdci

Doufám, že podobný internát zřídí i pro ignoranty a omezence.

0/0
12.3.2007 12:46

Jerry

Omezit

na max. 310 km/h.

Konečně bude omezení a EU bude spokojená.

Každej problém se dá řešit, s trochou tvořivosti.

0/0
12.3.2007 12:38

cejkis

Nejlepší jsou kecy o tom, že Němci umí jezdit

;-D

0/0
12.3.2007 11:23

Rokba

Fascinující instituce

Fascinující instituce, ta EU. Pološílený Řek, kterého nikdo nezvolil, nýbrž byl do své fubnkce jmenován, bude řídit životy 80 milionů Němců. Soudruh Lenin by z toho měl radost. Takhle nějak si asi představoval pokročilý internacionální socializmus(Y).

0/0
12.3.2007 11:10

tommi77

Re: Fascinující instituce

Přesně, pod tohle se podepisuju. Tihle samozvaní úředníci prosazují svoje nápady a lobby jako zájem a blaho celé Evropy. A každý kdo si troufne jim oponovat je euroskeptik.

0/0
12.3.2007 11:39

Lumen Co-morous

to musí být parta hňupů ti Euro komisaři

Už jen když tam za nás sedí hlupoň Špidla, k tomu další hlupoň ze Řecka navrhuje restrikce. Kua, kde se dát odhlásit ze státu, nechci platit daně našim idiotům, natož mega idiotům z EU.

0/0
12.3.2007 11:08

Prubojny___kapitalista

Neskutečná arogance EU

Co jim je do toho? EU je už ještě horší než RVHP ;-D Kecají do každého h*vna :-)Rv:-P

0/0
12.3.2007 10:31

xluke79

Re: Neskutečná arogance EU

Nejlepsi je, ze se ohaneji USA, kde ty jejich petilitrovy krapy maji 10x vetsi exhalace nez nizkoobjemovy evropsky nebo asijsky auta :-P

0/0
12.3.2007 11:47

rudastraka

Re: Re: Neskutečná arogance EU

a na tos prisel jak??

0/0
12.3.2007 11:59

Petr

Re: Re: Re: Neskutečná arogance EU

V Americe platí, že pokud auto nemá alespoň 5 litrovej motor a spotřebu alespoň 15l/100 km tak to neni auto ale lehtátko.

0/0
12.3.2007 14:28

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Neskutečná arogance EU

a jakou to ma souvislost s exhalacema?? to co u nas jezdi by v usa neproslo ani nahodou

0/0
12.3.2007 19:00

Peta

Re: Re: Neskutečná arogance EU

No, rozhodne sou ty auta tak tezky a neobratny ze vyzsi rychlost tam ani zavadet nemuzou ...

0/0
12.3.2007 12:34

krakra

Blbost

Když jim to v německu funguje, tak proč to rušit.

0/0
12.3.2007 10:28

Deutschland

Deutschland

Tak hlavne, Nemci na dalnicich jezdit umi, neni to jako v CR, kde je par desitek km dalnic. Dale dalnice v Nemecku se neda porovnat napriklad s dalnicema v CR, krome tedy nove vybudovanych useku. NIKDY nebude v Nemecku prosazeno omezeni rychlosti na 130 km/hod, protoze by strana, ktera by to prosadila odbouchla pro dalsi volby. Na to ze tu plati neomezena rychlost na dalnicich jsou Nemci patricne hrdi a na to si rozhodne sahnout nenechaji. :-)

0/0
12.3.2007 10:26

honza

Re: Deutschland

Němci na dálnicích jezdit uměli tak před třiceti lety. To byla doba, kdy stačilo v zrcátku zmerčit rozsvícená světla a levý blinkr a všichni se klidili z levého pruhu. Dneska už to taky není co bejvávalo...

0/0
12.3.2007 10:32

rudastraka

Re: Deutschland

dalsi zakomplexovanej blbecek

0/0
12.3.2007 10:35

mňáu

Re: Re: Deutschland

bohuzel, ma pravdu. psal - na dalnici. na dalnici jsou tam i jizdni pruhy à 0,5m sirsi

dementu je tam taky spousta, ale v lepsich autech. a taky- nemci uz jsou vic zrobotizovany

0/0
12.3.2007 13:00

cernobila_televize

Re: Deutschland

nevim jak ty, ale neni to umeni zpusobeno tim, ze maji 3 pruhy, tudiz mas kde uhnout. Kde chces uhybat, kdyz jses vlevo a v pravo nakladak? Ale u 2proudovych dalnic je to stejne jak v Cr. V pravem jedou kamiony a pomala vozidla a v levem svihaji rychli, bohuzel ti pomali se dal nikdy nedostanou a neboj taky jezdim v Nemecku, protoze uz nejaky cas studuji a do Cr taky obcas jezdim.

Jedna vec se mi tu ale take libi, kdyz je zacpa nebo se dva pruhy slucuji a pripojujete se z druheho pruhu, tak vas vetsinou okamzite pusti, protoze se to moc nezneuziva, ze byste predjel celou kolonu. 

0/0
12.3.2007 12:14

Martin

Re: Re: Deutschland

cimz se ale presouvame z roviny "umeni ridit" do roviny "lidska slusnost" a ta je zrejme v nemecku (mimo vychodni nemecko - hlavne sasko) na vyssi urovni,

zde si musime jeste par let pockat

0/0
12.3.2007 14:49

Martin

Re: Deutschland

nemci na dalnich umi jezdit mozna jedine v nemecku, prejetim hranice jakoby zblbli a jsou schopni se sunout ve strudlu levym pruhem 90kmh napric celou cr

krom toho jsi zapomel zminit, ze mimo dalnice skopcaci naprosto ztraceji cokoliv, co se da nazvat umeni ridit, tolik bouracek na normalnich silnicich jako v d nikde jinde neuvidis, nastesti jsou to vetsinou plechariny 

0/0
12.3.2007 14:46

Qescob

Re: Deutschland

Nemci umi jezdit....? Tak to bychom si nejdriv museli definovat nemce... Myslis, Turka, Poláka, Jugoslavce, Cecha...?

0/0
12.3.2007 16:53

Ebo

jo jo..

..rychlost je špatná.. áááno ?!  ;-D

0/0
12.3.2007 10:18

Lumen Co-morous

Re: jo jo..

Však ono to směřuje k tomu, že budeš mít v aute krabičku co tui rychleji jet nedovolí.

Nechci takovou šikanu.

0/0
12.3.2007 11:09

BRWK

Re: Re: jo jo..

Nechceš šikanu, protože si sotva dohlídneš na špičku nosu. Kdyby tě nezajímalo jenom žrádlo a fotbal, přijdeš na to, že jízda vysokou rychlostí je zbytečná a navíc zasírá životní prostředí exhalacema. Já jezdím kolem 100, protože to žere nejmíň. A radši si přivstanu, protože nejsem ignorant.

0/0
12.3.2007 12:45

LOL

Re: Re: Re: jo jo..

ty jses ignorant jak nikdo

0/0
12.3.2007 12:51

David V

Re: Re: Re: jo jo..

Chceme do extrému? A kam jezdíš? Musíš autem? Nenašlo by se něco v dosahu kola a taky doufám, že vždycky sedíte v autě alespoň 4.

0/0
12.3.2007 13:28

BRWK

Re: Re: Re: Re: jo jo..

Kdybychom měli jít do extrému, tak se vrátíme na stromy. Stroje pomáhají přežít naší civilizaci, takže uznávám, že je potřeba někdy jezdit autem. Ale jinak na kole jezdím denně do práce, v autě sedíme obvykle 3 a na dovolenou v Čechách se taky dopravuju kolmo. Jenom mi prostě vadí, když třeba na Strakonické, kde je dálnice 34 km, se musí valit 140. Časová úspora 140 proti 100 je 5 minut, přitom spotřeba u mého auta by byla o 35 procent vyšší, spousta hluku navíc a vyšší riziko nehody. Stojí to za to, obtěžovat ostatní lidi a ničit si životní prostředí?

0/0
12.3.2007 17:03

honza

_

Stavros Dimas by si to určitě představoval takto: http://www.n-iew-s.be/IMG/cache-228x300/arton116-228x300.jpg

0/0
12.3.2007 10:07

performer

hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

z hlediska kvality životního prostředí lidí jsou hlavní problém  diesely va městech a ne vysoká rychlost (spotřeba) na dálnicích. Ten zelený ministr má nějak pomatené priority...

0/0
12.3.2007 10:04

šarlatán

Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Někde jsem viděl barevnou mapu ČR podle znečištění prachovými zplodinami z dieselů. Kromě černých fleků na místě velkých měst byla vidět D1 jako tenká černá čára.

0/0
12.3.2007 10:32

beldor

Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

mozna by neskodilo zapojit mozkove bunky popremyslet ,proc tomu tak je :) . Ze by to bylo v dusledku objemu dopravy na D1 a ne dusledkem vysoke rychlosti?;-DRv

0/0
12.3.2007 10:53

rudastraka

Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

mozkovy bunky zapojit ty. potiz neni v objemu doprave, ale v uprednostnovani spinavejch ropaku. prachove castice jsou specialita ropaku

0/0
12.3.2007 11:04

Miloš

Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Tohle už je vyřešeno. Začínají se používat filtry pevných částic pro diesel motory.

Nevím jestli je to jen můj pocit, ale v Praze už s tím asi jezdí dost autobusů MHD, protože spousta z nich už prostě vůbec nekouří. Ale ověřený to nemám, jde pouze o můj postřeh z provozu.

0/0
12.3.2007 11:24

r72

Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Jenže jedna věc jsou velké částice -špína a prach a druhá věc jsou malé částice, které když se dostanou do plic, tak je nevykašleš a právě tyhle částice jsou schopny dostávat do krve rakovinotvorné látky.

0/0
12.3.2007 11:33

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

A ty si myslis ze tyhle castice benzinovy motor neprodukuje? Zvlast v situaci kdyz kvuli katalyzatoru a emisnim limitum musi spalovat bohatou smes. Produkuje je samozrejme taky i kdyz v mensi mire. Ale ne zas o tolik mensi nez diesel s filtrem.

0/0
12.3.2007 12:00

r72

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Benzínový motor je produkuje  v o několik řádu nižším množství.

0/0
12.3.2007 12:31

r72

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Tajemství úspory dieselů je především v bohatším palivu na uhlovodíky. Ve skutečnosti by nebyl problém udělat benzínový motor s bohatší směsí a s podobnou spotřebou jako mají diesely, jenže stejně tak podobné by byli i emise.

0/0
12.3.2007 12:36

r72

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Díky těmto skutečnostem vznikne v EU paradoxní situace. Ve snaze snížit emise CO2 se bude upřednostňovat spalování bohatší směsi s vyšší produkcí ostatních emisí a v nejbližší době se i zvýší pravděpodobnost onemocnění rakovinou(než bude úplně vyřešena a to zejména díky tlaku v US).Oproti tomu v US jdou opačným směrem, kde se upředňostňuje kvalita spalování a je jen minimum dieslů vyhoví předpisům např.v Kalifornii.

0/0
12.3.2007 13:25

David V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Tajemství úspory dieselů je v principu činnosti tohoto stroje.Dieselův oběh pracuje s podstatně vyššími tlaky, a proto má lepší využití paliva. Palivo se vstřikuje až do silně zahřátého stlačeného vzduchu, kde se vlivem vysoké teploty vznítí. Pokud se nestačí okamžitě vypařit, vznikají hořením kapaliny saze. Ottův (zážehový) princip je odlišný v tom, že do válce je nasávaná buď přímo směs nebo se směs vytvoří ještě před stlačením. Stlačení nemůže být potom tak veliké, neboť by se směs samovolně vznítila (známe jako nepříznivé klepání motoru) a motor pracuje s nižšími tlaky, tedy využití tepla z paliva je horší. Vlivem spalování homogenní plynné směsi ovšem zase nedochází ke tvorbě sazí.

0/0
12.3.2007 13:43

David V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Co je to za hovadinu? Jak bohatou směs, rozptyl přebytku kyslíku se musí pohybovat v řádu 0,97-1,03 , takže o vyloženě bohaté směsi nemůže být řeč. Navíc se v katalyzátoru spaluje CO a HC, které vznikly nedokonalým spálením ve válci s kyslíkem, který pochází ze stejného místa. Kde bys bral kyslík, když bys měl bohatou směs??

0/0
12.3.2007 13:33

r72

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Četl jsem o motoru na bohatší směs s podobnou charakteristikou jako je u dieselových motorů, který by však měl i podobně zvýšené emise typické pro diesely.(Možná se mi to podaří večer i dohledat). Nepíšu stejně bohatou, ale bohatší.

0/0
12.3.2007 14:01

David V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

No jo, jenže v naftovém motoru se primárně spaluje směs spíše chudá (při dílčím zatížení výhradně). Do motoru totiž proudí konstatntní množství vzduchu a podle zatížení se dávkuje pouze palivo. To je také důvod, proč má naftový motor tak nízko točivý moment. Potřebné množství vzduchu je připraveno vždycky, stačí tam je vstříknout palivo, ptor se dycky tak zahulí, když někdo nafťákovi šlápne za krk. Nafta se nastačí vypařit a nedokonalým spálením vzniknou těžké C-H řetězce-saze. Motorům na bohatou směs už odzvonilo, mají sice nejlepší provozní vlastnosti (výkon, životnost, spalovací teplota), ale vytvářejí CO, který možná není skleníkovým plynem, ale zaručeně je jedovatý a účinkuje přímo a ne až za stovky let.

0/0
12.3.2007 15:26

r72

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Nenašel jsem sice článek, který jsem měl na mysli, ale za to tenhle odkaz se solidním čtením a s popisem v závěru první části jaké jsou možnosti vývoje u zážehového motoru.

http://mondeo.fordclubs.org/clanky/cech/motor_teorie_I.htm

0/0
13.3.2007 9:49

TC

Re: Re: hlavně je potřeba POŘÁDNĚ ZDANIT NAFTU

Taková mapa neexistuje. Kecy.

0/0
12.3.2007 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.