Diskuze

Qarmaq: ekologický hyundai obléklo 900 PET lahví

Plechu zdá se odzvonilo, plasty se na jeho úkor uplatňují čím dál víc. Automobilky ho používají nejen na karoserii, ale třeba i na podvozku. Nejnovější koncept Hyundaie si na své "plastovosti" dokonce zakládá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

13. 3. 2007 23:24
Blbost

Plech se na auta používá z důvodů bezpečnosti, při nárazu se nezanedbatelná část energie přemění v teplo během deformace plechu. To ale u plastů není možné, proto auta z plastu budou méně bezpečná. Bylo to použitelné pro auta s nízkou provozní rychlostí (trabant), ale takové si dneska nikdo nekoupí.

0 0
možnosti

balalajka01

13. 3. 2007 22:42
takže je to naftovej traboš.

R^

0 0
možnosti

rebbe

13. 3. 2007 19:01
ach b´že, za mého mládí byla auta ze dřeva

a moje Praga Lady nepotřebovala parkovací světla, shnilé dřevo krásně světélkovalo.....

Ale nechme legrace, jeden německý odborník tvrdil, že pozná typ auta podle zvuku, když se zaklepe na karoserii. A opravdu, dost jich uhodl. Potom řekl, že nejkrásnější zvuk mají Volva a Mercedesy, zní hluboce a dunivě. Renaulty mu připomínají plastovou láhev od minerálky. Japonci zní jako konserva, jsou z tenoučkého plechu.

Takže Hyundai jde ve stopách Renaulta........

0 0
možnosti

legnaw

13. 3. 2007 15:17
qarmaq

to ma autor taky problem vyslovit "karmak"????Rv

0 0
možnosti

Ace007

13. 3. 2007 14:26
.

A jakou to má pasivní bezpečnost a jak hezky to hoří?

0 0
možnosti

PetaP

13. 3. 2007 12:08
škoda

Krom toho, že je plast sprostý materiál a špatně se opravuje, výhoda je v nízké ceně a nízké hmotnosti. Holt co se dá dělat, taková je doba, spěje to ke kompletně plastovým "autům". Abysme se pak nedivili, až budou i motory z plastu, ale proč ne? :-)

0 0
možnosti

PLASTOVEJ KBELIK

13. 3. 2007 13:51
Re: škoda

Dovolím si oporovat ;-D

0 0
možnosti

d

13. 3. 2007 11:46
nechápu nic

v jedné části článku se dočtete, že každý plechový díl je na 1/2 hmotnosti díky plastu  a celkem se ušetřilo 80 kg? tedy všechny  odlehčené díly váží 160kg? nejen chemie nefunguje, ale ani základní fyz. zákony nefungují... je to slepá cesta, možná by stačilo občas jezdit na kole a ušetřím 250 kg splodin CO2 za rok také.... a bez klimatizace...

kde udělali inženýři chybu?d.

0 0
možnosti

kalouch

13. 3. 2007 12:17
Re: nechápu nic

sem nejak nepochopil, kde ti nefunguje chemie a fyzika, myslim, ze ty vypocty jsou dobre, a pokud myslis, ze hmotnost auta delaji plechy na karoserii, tak se strasne pletes

0 0
možnosti

lou

13. 3. 2007 11:32
XC60

jeste by mohli napsat clanek o konceptu volvo XC60, coz je v zeneve asi nejhezci pouzitelny koncept - http://www.volvocars.cz/campaigns/MY08/XC60/XC60Concept/default.htm

R^

0 0
možnosti

Ebo

13. 3. 2007 10:34
..a pokud se nepletu..

..tak se dá u plastů načasovat za jak dlouho se rozpadnou.. to pak bude teprve ten správný "business" ;-D

0 0
možnosti

MadDOG

13. 3. 2007 11:43
Re: ..a pokud se nepletu..

To se dá bey problému i u kovů;-)

0 0
možnosti

jirka

13. 3. 2007 10:31
nejsou první

Mám za to, že se o podobné řešení pokoušela už jedna automobilka docela dávno, to auto založené na plastech se mylim jmenovalo trabant...:-)

0 0
možnosti