- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plech se na auta používá z důvodů bezpečnosti, při nárazu se nezanedbatelná část energie přemění v teplo během deformace plechu. To ale u plastů není možné, proto auta z plastu budou méně bezpečná. Bylo to použitelné pro auta s nízkou provozní rychlostí (trabant), ale takové si dneska nikdo nekoupí.
a moje Praga Lady nepotřebovala parkovací světla, shnilé dřevo krásně světélkovalo.....
Ale nechme legrace, jeden německý odborník tvrdil, že pozná typ auta podle zvuku, když se zaklepe na karoserii. A opravdu, dost jich uhodl. Potom řekl, že nejkrásnější zvuk mají Volva a Mercedesy, zní hluboce a dunivě. Renaulty mu připomínají plastovou láhev od minerálky. Japonci zní jako konserva, jsou z tenoučkého plechu.
Takže Hyundai jde ve stopách Renaulta........
Krom toho, že je plast sprostý materiál a špatně se opravuje, výhoda je v nízké ceně a nízké hmotnosti. Holt co se dá dělat, taková je doba, spěje to ke kompletně plastovým "autům". Abysme se pak nedivili, až budou i motory z plastu, ale proč ne?
v jedné části článku se dočtete, že každý plechový díl je na 1/2 hmotnosti díky plastu a celkem se ušetřilo 80 kg? tedy všechny odlehčené díly váží 160kg? nejen chemie nefunguje, ale ani základní fyz. zákony nefungují... je to slepá cesta, možná by stačilo občas jezdit na kole a ušetřím 250 kg splodin CO2 za rok také.... a bez klimatizace...
kde udělali inženýři chybu?d.
sem nejak nepochopil, kde ti nefunguje chemie a fyzika, myslim, ze ty vypocty jsou dobre, a pokud myslis, ze hmotnost auta delaji plechy na karoserii, tak se strasne pletes
jeste by mohli napsat clanek o konceptu volvo XC60, coz je v zeneve asi nejhezci pouzitelny koncept - http://www.volvocars.cz/campaigns/MY08/XC60/XC60Concept/default.htm
..tak se dá u plastů načasovat za jak dlouho se rozpadnou.. to pak bude teprve ten správný "business"
Mám za to, že se o podobné řešení pokoušela už jedna automobilka docela dávno, to auto založené na plastech se mylim jmenovalo trabant...