Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automobilky žádají zavedení daně z emisí

Evropští automobiloví výrobci naléhají na státy Evropské unie, aby zavedly daň z emisí oxidu uhličitého. Čím silnějším autem by obyvatelé EU jezdili, tím větší by platili daně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8-P

1. 4. 2007 8:29
eurodebilita

zavedl bych ješte zvláštní daň z procesorového výkonu počítačů, aby se ta bruselská výpočetní kapacita taky trochu prodražila...(Y)

0 0
možnosti
JJ

johny55555

15. 3. 2007 16:26
není potřeba zavádět zvláštní daň

Výrobci si můžou regulovat prodej sami čistě cenami svých automobilů - ty neekologické budou prodávat dráž a ty ekologické můžou z toho částečně dotovoat. Tato regulace je lepší než daněmi. Výrobci si vždycky budou stěžovat na jakoukoliv regulaci, to je normální. Je to konečně odvážné politické rozhodnutí, které není rozprášeno lobbisty z automobilového a ropného průmyslu.R^

0 0
možnosti

JP

18. 3. 2007 0:20
Re: není potřeba zavádět zvláštní daň

Když nějaký výrobce tohle udělá, díky konkurenčnímu prostředí docílí jen toho, že si zákazník půjde koupit neekologické auto jinam (a vždycky bude kam, neb Evropa není konec světa a jsou místa, kde socialismus tolik nekvete).

0 0
možnosti

paulie

14. 3. 2007 23:21
no jo.....

Cadillac Fleetwood '80....muj sen....s tim mi vsichni ekozmrdi muzou polibit prdel...s rozumnou udrzbou me to jeste prezije, stoji to polovinu toho co HTP, a spotreba okolo 10 litru...a verte mi ze v tyhle pixle bude bezpecnost minimalne stejna jako ve fabce pri srazce s osobakem dokoce o moc vyssi (bo rám)

0 0
možnosti

performer

15. 3. 2007 10:24
Re: no jo.....

komiku

0 0
možnosti

Mirex

14. 3. 2007 23:13
Snizeni vykonu?

Jestli to dobre chapu, tak jedina cesta, jak snizit emise CO2 je snizeni vykonu aut (je to na vykonu zavisle). Za chvili budeme jezdit vsichni s HTP (nebrat osobne):)

0 0
možnosti

pivak

16. 3. 2007 10:15
Re: Snizeni vykonu?

Ano chapes to dobre.

0 0
možnosti

Balalajka01

14. 3. 2007 22:04
proč by se měli lidi nutit kupovat ekologické vozy daněmi?

8-o8-o8-o Vždyť přece stačí, když se budou moct prodávat jenom auta, které splní emisní limity?  !

0 0
možnosti

hnědka

15. 3. 2007 4:33
Re: proč by se měli lidi nutit kupovat ekologické vozy daněmi?

Jo, ale ty emisni limity jsou hloupe. Pro kazdy typ auta se totiz hodi jine. Pro vykonny sportak je potreba jiny limit nez pro nejakej normoš. atd.

Ale jinak cela ta dan je hloupost. Pokud by uz mela byt zavedena, tak at zrusi dan na benzin.

0 0
možnosti

performer

14. 3. 2007 12:24
problém je že zelení jsou rudí

Zdanit více phm  a snížit daně z příjmu, což by podle mě bylo optimální řešení, se bojí. Jejich zelenorudí sockovoliči jakožto levičáčtí nicneděláci totiž žádné daně z příjmu neplatí, ale autem by jezdily všichni rádi na levné phm. A jelikož na nová auta stejně nemají zdaní je alespoň ODSákům a čím prachatější ODSák a větší SUVéčko, tím větší (nejlépe progresivní) daň mu napálíme.....

0 0
možnosti

performer

14. 3. 2007 12:11
Paušální ekodaně jsou dieselová pitomost

Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Stejně tak daně odvedené z phm jsou přímo úměrné spotřebě. Takže stačí spravedlivě a správně zdanit phm a není potřeba zavádět nějaké nespravedlivé paušální daně z nových aut, které si zřejmě chce vydupat VW pro jeho smrduté PD dieseláky. které by měly ty daně nesmyslně jedny z nejnižších (dle CO2).

0 0
možnosti

mini

14. 3. 2007 12:17
Re: Paušální ekodaně jsou dieselová pitomost

100% souhlas   ...kolik benzínu, tolik emisí. a pohonný hmoty už zdaněný jsou!!!!!  ;-ORv

0 0
možnosti

SOUHLAS

14. 3. 2007 10:40
ABSOLUTNÍ

s tím aby lidé kupovali nová auta, místo bakošů a škodovek spalujících 91 oktanový nebo technický benzín, který zabíjí vše živé.R^

Jenže z pohledu snížení emisí CO2 je lepší jezdit starým autem, protože při výrobě nového se spotřebuje tolik energie a zplodí tolik zplodin (chch), že snížené emise CO2 při provozu ekologičtějšího auta zdaleka emise při jeho výrobě nevyronají.Rv

0 0
možnosti

šarlatán

14. 3. 2007 11:47
Re: ABSOLUTNÍ

Co máte proti 91 oktanovému benzínu? Natural 91 je skoro totéž co Natural 95, akorát nemá tolik přísad na zpomalování hoření a moderní motor s Nat 91 nemá problém.

0 0
možnosti

MP

14. 3. 2007 9:03
a co Nemecko?

Tam se prece taky plati eko dan, ne? Jinak jsme ted nekde cetl, ze to pako, co navrhovalo tech 120 g/100 km jezdi Touaregem, doma pali uhli, ale ma misto zarovek vybojky...:-)

0 0
možnosti

benzin

14. 3. 2007 7:32
Zelení jsou zemští škůdci

Jejich politikou je omezování, nařizování, zastrašování a vydírání, ukázková rudá igeologie zabalená do slušivého zeleného kabátku!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...