- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zavedl bych ješte zvláštní daň z procesorového výkonu počítačů, aby se ta bruselská výpočetní kapacita taky trochu prodražila...
Výrobci si můžou regulovat prodej sami čistě cenami svých automobilů - ty neekologické budou prodávat dráž a ty ekologické můžou z toho částečně dotovoat. Tato regulace je lepší než daněmi. Výrobci si vždycky budou stěžovat na jakoukoliv regulaci, to je normální. Je to konečně odvážné politické rozhodnutí, které není rozprášeno lobbisty z automobilového a ropného průmyslu.
Když nějaký výrobce tohle udělá, díky konkurenčnímu prostředí docílí jen toho, že si zákazník půjde koupit neekologické auto jinam (a vždycky bude kam, neb Evropa není konec světa a jsou místa, kde socialismus tolik nekvete).
Cadillac Fleetwood '80....muj sen....s tim mi vsichni ekozmrdi muzou polibit prdel...s rozumnou udrzbou me to jeste prezije, stoji to polovinu toho co HTP, a spotreba okolo 10 litru...a verte mi ze v tyhle pixle bude bezpecnost minimalne stejna jako ve fabce pri srazce s osobakem dokoce o moc vyssi (bo rám)
Jestli to dobre chapu, tak jedina cesta, jak snizit emise CO2 je snizeni vykonu aut (je to na vykonu zavisle). Za chvili budeme jezdit vsichni s HTP (nebrat osobne):)
Vždyť přece stačí, když se budou moct prodávat jenom auta, které splní emisní limity?
Jo, ale ty emisni limity jsou hloupe. Pro kazdy typ auta se totiz hodi jine. Pro vykonny sportak je potreba jiny limit nez pro nejakej normoš. atd.
Ale jinak cela ta dan je hloupost. Pokud by uz mela byt zavedena, tak at zrusi dan na benzin.
Zdanit více phm a snížit daně z příjmu, což by podle mě bylo optimální řešení, se bojí. Jejich zelenorudí sockovoliči jakožto levičáčtí nicneděláci totiž žádné daně z příjmu neplatí, ale autem by jezdily všichni rádi na levné phm. A jelikož na nová auta stejně nemají zdaní je alespoň ODSákům a čím prachatější ODSák a větší SUVéčko, tím větší (nejlépe progresivní) daň mu napálíme.....
Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Stejně tak daně odvedené z phm jsou přímo úměrné spotřebě. Takže stačí spravedlivě a správně zdanit phm a není potřeba zavádět nějaké nespravedlivé paušální daně z nových aut, které si zřejmě chce vydupat VW pro jeho smrduté PD dieseláky. které by měly ty daně nesmyslně jedny z nejnižších (dle CO2).
100% souhlas ...kolik benzínu, tolik emisí. a pohonný hmoty už zdaněný jsou!!!!!
s tím aby lidé kupovali nová auta, místo bakošů a škodovek spalujících 91 oktanový nebo technický benzín, který zabíjí vše živé.
Jenže z pohledu snížení emisí CO2 je lepší jezdit starým autem, protože při výrobě nového se spotřebuje tolik energie a zplodí tolik zplodin (chch), že snížené emise CO2 při provozu ekologičtějšího auta zdaleka emise při jeho výrobě nevyronají.
Co máte proti 91 oktanovému benzínu? Natural 91 je skoro totéž co Natural 95, akorát nemá tolik přísad na zpomalování hoření a moderní motor s Nat 91 nemá problém.
Tam se prece taky plati eko dan, ne? Jinak jsme ted nekde cetl, ze to pako, co navrhovalo tech 120 g/100 km jezdi Touaregem, doma pali uhli, ale ma misto zarovek vybojky...:-)
Jejich politikou je omezování, nařizování, zastrašování a vydírání, ukázková rudá igeologie zabalená do slušivého zeleného kabátku!