- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stejně, i pokud je povinné svícení, musíte za mormální viditelnosti vidět i neosvětlené auto (jinak nemáte na silnici co dělat a zajděte si na oční, pokud mu tam např. při předjíždění vyjedete do protisměru, pochybuju, že to uhrajete na to, že nesvítil). Takže se tím nic neřeší, naopak, jedno neosvětlené auto mezi ostatními osvětlenými snáz přehlédnete.
Druhá věc je, že dříve platilo, že kdo za nesnížené viditelnosti svítí, znamená pro ostatní nějaké nebezpečí (např. převáží někoho v režimu krajní nouze, nebo táhne někoho na laně apod.). V současné době svítí všichni, proto pokud chcete na sebe upozornit, budem zapínat dálkový? Anebo pak už jedině modrej maják na střechu (než ho zase budou muset mít povinně všichni, aby byli vidět).
Teď mě ještě tak napadlo, tuhle mě na dálnici v Německu vytroubila dodávka, když jsem za deště s trochu zamlženými skly chtěl přejet do rychlejšího pruhu a předpokládal jsem, že za deště všichni svítí, takže jsem tuto rychle jedoucí nesvítící dodávku přehlídnul. Není nad zkušenost, nyní nepředpokládám ani za deště a horší viditelnosti, že všichni svítí (onen borec jedoucí cca 190 světla nezapnul ani poté, když mu to mohlo dojít i z toho, že jsem ho probliknul dálkovýma).
V některých zemích řidiči zapínají světla až ve chvíli, kdy už skutečně nevidí na silnici. Za deště nebo za šera tak nesvítí prakticky nikdo.
U nás to ale před zavedením povinného svícení vypadalo jinak. Polovina aut svítila celý den bez ohledu na počasí a druhá polovina jezdila i za deště a za šera se zhasnutými světly. To je podle mého názoru nejhorší možnost.
EÚ by mala mať predpis o minimálnej bezpečnostnej výbave automobilu . Tým by sa odstránili akékoľvek jalové polemiky o tom čo je a čo nie je prospešné pre bezpečnost za volantom . Čiste teoreticky by sa nemalo dostať z výroby na cesty auto ktoré nemá v NCAP testoch všetkych 5 hviezdičiek .
Od pondělí do pátku jezdím z 99% po Praze a zásadně a úmyslně nesvítím, protože je to absolutní nesmysl. A těm zastáncům svícení, kterým tímto připadám potenciálně nebezpečný vzkazuju: zajděte si na oční nebo rovnou vraťtě řidičák, joudové!
pomalu začínám přemýšlet o přestěhování na Slovensko. Výhod mnoho, uvádím např. trestní zákoník, který nechrání pachatele tak moc jak u nás. Svícení je kravina - v EU se budou dohadovat, jestli má auto produkovat na 1km o gram víc nebo min CO2, ale že svícením ve dne zbytečně vzniká mraky CO2, to si d....e už neuvědomí
s tym stahovanim na slovensko zadrz, je tu neista vlada a zachvilu scurvia aj ten dopravny zakon, vraj uz od leta
Smutne musim konstatovat ze hospodarsky jsme mozna o kousek dale, ale zdravy rozum uz se u nas vyskytuje sporadicky. Nasi zastupitele a Vasik na hrade by se meli stydet, ze naprosto nesmyslne a nebojim se rici vrazedne sviceni protlacili za vidatne financni loby zainteresovanych firem do silnicniho zakona. O naproste strate rozumu nekterych zaslepencu svedci podpora tohoto nesmyslu! Jeste vice zarazejici je ze mensina hlupaku hybe statem!