Diskuze

Návrh na redukci emisí je podle výrobců nerealistický

Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je nerealistický, vážně poškodí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu i spotřebitele.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chetgar

26. 3. 2007 15:14
problém

téhle směrnice je v tom, že je úplně nesmyslně naparametrovaná. přikazuje VŠEM automobilkám snížit průměrné emise do roku 2012 na 130g. a to nezávisle na sortimentu, který dnes vyrábějí. to samozřejmě znamená konec samostatných automobilek, které produkují pouze velké vozy nebo sporťáky, protože ty se na 130g nikdy nedostanou. výsledek brzy uvidíme - porsche navyšuje podíl ve VW, aby mělo prostor k případnému "spojení" své produkce s výrobcem menších vozů. to pak ale není nic jiného než manipulování chováním soukromých firem, z něhož však společnost nic mít nebude.

celé mi to přijde jako že EUpohlaváři propadli z matematiky - oč jednodušší by bylo pro všechny strany zavedení vyšší daně na pohonné hmoty. pěkně by se podpořily malé úsporné vozy a výrobci těch drahých by nebyli nuceni vymýšlet taková schémata jako porsche. jejich zákazníků by možná ubylo, ale lidi, kteří si porsche koupí, stejně nehladí na to, kolik benálu propálí...

0 0
možnosti

charlie sk

26. 3. 2007 11:28
emise

To jsou všechno jen tlaky od německých výrobců zejména VW,kteří vyrábějí koncepčně zastaralý motory a nechce se jim investovat do vývoje.Moderní auta např trojčata z kolína emise splňují a splňují je i nová auta z Francie a z Japonska,kde vývojáři jaksi myslí dopředu.Němci myslí jen na svou kapsu a ekologie je někde jinde.

0 0
možnosti

chetgar

26. 3. 2007 15:05
Re: emise

srovnejte si velikost "trojčat" a passata. pak zkuste do "trojčat" nacpat čtyřčlennou rodinku a poslat ji tak na dovolenou do Chorvatska...

stále nedocvaklo?

0 0
možnosti

Fitipaldi

26. 3. 2007 8:01
Ano, je to nerealistické

Protože požadovaná hodnota je dosažitelná pouze při spotřebě asi 5-6 l/100 km. Vyplývá to u benzínu poměru vzduchu a paliva, tak aby palivo bylo zapalitelné (stechiometrický poměr labmda=1,  t.j. 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva) . Ledaže by se našel katalyzátor měnící CO2 na CO3 nebo CO1 . Nebo by si každý aut. vozil s sebou malou chemičku.

0 0
možnosti

Pepa

26. 3. 2007 11:02
Re: Ano, je to nerealistické

CO1? Hmmm, pán bude asi chemik ;-)

0 0
možnosti

lukáš

25. 3. 2007 16:50
Diesel fuj

Nejhorší je, že současný pravidla bezmyšlenkovitě vzásadě podporují dieselové motory aniž by si kdokoliv připustil, že nějaký ten gram CO2 je vykoupen tim hroznym sajrajtem (saze, prach, oxidy dusíků), který z těch dieselů leze a o vyšší hlučnosti v okolí silnic ani nemluvě RvRvRv

0 0
možnosti

charlie sk

26. 3. 2007 11:35
Re: Diesel fuj

To je ale jen u německých výrobců zejména VW, ti co používají moderní naftové motory vybavené filtry FAP znešišťují životní prostředí velmi málo.

0 0
možnosti

Vsude Byl

25. 3. 2007 15:11
To jsou pouze vymluvy.....

Svaz automobilovych vyrobcu pouze mlzi a nepravdive informuje verejnost o tom jak tezke a nakladne by bylo vyrabet nizkoemisni vozidla, jak by to pro vyrobce bylo znicujici vyhovet navrhovanym limitum a pritom KAZDA automobilka ma jiz vyvynuty a pripraveny nejaky alternativni pohon, ktery by mohl byt nasazen na trh temer okamzite.

Jedinym problemem je ropna lobby... Dokud bude na teto planete jeste alespon kapka ropy, tak do toho nepujdou. Je potreba ropu dopotrebovat a to nejlepe za co nevice penez....Rv

0 0
možnosti

chetgar

26. 3. 2007 15:07
Re: To jsou pouze vymluvy.....

to mate tak, ne kazdy ma dost penez na to, aby si mohl dovolit koupit ekoauto za 800k...

0 0
možnosti

J.J.

25. 3. 2007 6:12
a co letadla?

Já se divim, že se všichni hádaj jenom o autech. Letadla vyprodukujou řádově víc emisí. Ale na to nikdo nekouká.

0 0
možnosti

Pecaf

26. 3. 2007 10:37
Re: a co letadla?

No a vůbec nejvíc toho vyprodukujou lidi a zvířata tím, že si vůbec dovolí dýchat. O tom se taky nikde nemluví.

0 0
možnosti

mrmla

24. 3. 2007 21:37
Snižte ceny nových aut

0 0
možnosti

Tomáš

24. 3. 2007 18:54
Je to o palivu a celkovém přístupu

Auta jsou už poměrně daleko při použití lineárního motoru a elektromotorů v kolech to jde zvládnout i se současným palivem pokud se zlepší složení palivové směsi nebude třeba předělávat pro dosažení těchto hodnot motor. Pokud jde o současný stav emise nejvíce produkují škodlivin nákladní automobily se špatně postavenými naftovými a udržovanými motory tam je třeba se zaměřit na mobilní kontrolu emisí přímo policí a na ukládání pokut .

PS : snížení spotřeby počítačů a topení v objektech je také velmi významná položka znečištění .

0 0
možnosti

RoB

24. 3. 2007 20:09
Re: Je to o palivu a celkovém přístupu

Dobrý, ale obávám se, že to tady všichni nepochopí.

0 0
možnosti
PD

pisatel69

24. 3. 2007 17:15
blbci

Absolutně mi neni jasné, proč evropská komice drasticky omezuje NOVĚ vyrobené vozy a STARÉ nechává být. Jak je možné, že nové vozy musí "téměř" spalovat oxid uhličitý a produkovat kyslík a staré vozy mohou jezdit i bez (základního) katalyzátoru ;-€;-€;-O;-O;-O;-O

0 0
možnosti

RoB

24. 3. 2007 20:08
Re: blbci

Důvod je docela jednoduchý - zkus si zjistit, jaké procento aut uvedených do provozu v roce 1995 (nebo 1985) dnes ještě jezdí a kolik jich bude jezdit za dalších 5 let.

0 0
možnosti
JM

QuuQ

24. 3. 2007 9:36
konec

Tím končí éra normálních aut... Nakonec se budou prodávat jen nákupní tašky na kolech a pořádný auto (rozuměj BMW 5-X5-7, MB E-S-ML-G) už prostě ani nepotkáš :(

Je jasné že zelení se nsaží, ale měli by mít rozum...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!