Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrh na redukci emisí je podle výrobců nerealistický

Návrh Evropské komise, která chce do roku 2012 snížit emise kysličníku uhličitého u automobilů až na úroveň 120 gramů na kilometr, je nerealistický, vážně poškodí konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu i spotřebitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chetgar

problém

téhle směrnice je v tom, že je úplně nesmyslně naparametrovaná. přikazuje VŠEM automobilkám snížit průměrné emise do roku 2012 na 130g. a to nezávisle na sortimentu, který dnes vyrábějí. to samozřejmě znamená konec samostatných automobilek, které produkují pouze velké vozy nebo sporťáky, protože ty se na 130g nikdy nedostanou. výsledek brzy uvidíme - porsche navyšuje podíl ve VW, aby mělo prostor k případnému "spojení" své produkce s výrobcem menších vozů. to pak ale není nic jiného než manipulování chováním soukromých firem, z něhož však společnost nic mít nebude.

celé mi to přijde jako že EUpohlaváři propadli z matematiky - oč jednodušší by bylo pro všechny strany zavedení vyšší daně na pohonné hmoty. pěkně by se podpořily malé úsporné vozy a výrobci těch drahých by nebyli nuceni vymýšlet taková schémata jako porsche. jejich zákazníků by možná ubylo, ale lidi, kteří si porsche koupí, stejně nehladí na to, kolik benálu propálí...

0/0
26.3.2007 15:14

charlie sk

emise

To jsou všechno jen tlaky od německých výrobců zejména VW,kteří vyrábějí koncepčně zastaralý motory a nechce se jim investovat do vývoje.Moderní auta např trojčata z kolína emise splňují a splňují je i nová auta z Francie a z Japonska,kde vývojáři jaksi myslí dopředu.Němci myslí jen na svou kapsu a ekologie je někde jinde.

0/0
26.3.2007 11:28

chetgar

Re: emise

srovnejte si velikost "trojčat" a passata. pak zkuste do "trojčat" nacpat čtyřčlennou rodinku a poslat ji tak na dovolenou do Chorvatska...

stále nedocvaklo?

0/0
26.3.2007 15:05

Fitipaldi

Ano, je to nerealistické

Protože požadovaná hodnota je dosažitelná pouze při spotřebě asi 5-6 l/100 km. Vyplývá to u benzínu poměru vzduchu a paliva, tak aby palivo bylo zapalitelné (stechiometrický poměr labmda=1,  t.j. 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva) . Ledaže by se našel katalyzátor měnící CO2 na CO3 nebo CO1 . Nebo by si každý aut. vozil s sebou malou chemičku.

0/0
26.3.2007 8:01

Pepa

Re: Ano, je to nerealistické

CO1? Hmmm, pán bude asi chemik ;-)

0/0
26.3.2007 11:02

chetgar

Re: Re: Ano, je to nerealistické

bez te jednicky by to zas nepochopil nechemik, ze...

0/0
26.3.2007 15:06

Fitipaldi

Re: Re: Ano, je to nerealistické

Chemik rozhodně nejsem, přiznávám. Zase na druhou stranu je z pohledu matematiky označení CO nepochopitelné.

0/0
28.3.2007 9:22

lukáš

Diesel fuj

Nejhorší je, že současný pravidla bezmyšlenkovitě vzásadě podporují dieselové motory aniž by si kdokoliv připustil, že nějaký ten gram CO2 je vykoupen tim hroznym sajrajtem (saze, prach, oxidy dusíků), který z těch dieselů leze a o vyšší hlučnosti v okolí silnic ani nemluvě RvRvRv

0/0
25.3.2007 16:50

charlie sk

Re: Diesel fuj

To je ale jen u německých výrobců zejména VW, ti co používají moderní naftové motory vybavené filtry FAP znešišťují životní prostředí velmi málo.

0/0
26.3.2007 11:35

Vsude Byl

To jsou pouze vymluvy.....

Svaz automobilovych vyrobcu pouze mlzi a nepravdive informuje verejnost o tom jak tezke a nakladne by bylo vyrabet nizkoemisni vozidla, jak by to pro vyrobce bylo znicujici vyhovet navrhovanym limitum a pritom KAZDA automobilka ma jiz vyvynuty a pripraveny nejaky alternativni pohon, ktery by mohl byt nasazen na trh temer okamzite.

Jedinym problemem je ropna lobby... Dokud bude na teto planete jeste alespon kapka ropy, tak do toho nepujdou. Je potreba ropu dopotrebovat a to nejlepe za co nevice penez....Rv

0/0
25.3.2007 15:11

chetgar

Re: To jsou pouze vymluvy.....

to mate tak, ne kazdy ma dost penez na to, aby si mohl dovolit koupit ekoauto za 800k...

0/0
26.3.2007 15:07

J.J.

a co letadla?

Já se divim, že se všichni hádaj jenom o autech. Letadla vyprodukujou řádově víc emisí. Ale na to nikdo nekouká.

0/0
25.3.2007 6:12

Pecaf

Re: a co letadla?

No a vůbec nejvíc toho vyprodukujou lidi a zvířata tím, že si vůbec dovolí dýchat. O tom se taky nikde nemluví.

0/0
26.3.2007 10:37

mrmla

Snižte ceny nových aut

0/0
24.3.2007 21:37

Tomáš

Je to o palivu a celkovém přístupu

Auta jsou už poměrně daleko při použití lineárního motoru a elektromotorů v kolech to jde zvládnout i se současným palivem pokud se zlepší složení palivové směsi nebude třeba předělávat pro dosažení těchto hodnot motor. Pokud jde o současný stav emise nejvíce produkují škodlivin nákladní automobily se špatně postavenými naftovými a udržovanými motory tam je třeba se zaměřit na mobilní kontrolu emisí přímo policí a na ukládání pokut .

PS : snížení spotřeby počítačů a topení v objektech je také velmi významná položka znečištění .

0/0
24.3.2007 18:54

RoB

Re: Je to o palivu a celkovém přístupu

Dobrý, ale obávám se, že to tady všichni nepochopí.

0/0
24.3.2007 20:09

pisatel69

blbci

Absolutně mi neni jasné, proč evropská komice drasticky omezuje NOVĚ vyrobené vozy a STARÉ nechává být. Jak je možné, že nové vozy musí "téměř" spalovat oxid uhličitý a produkovat kyslík a staré vozy mohou jezdit i bez (základního) katalyzátoru ;-€;-€;-O;-O;-O;-O

0/0
24.3.2007 17:15

RoB

Re: blbci

Důvod je docela jednoduchý - zkus si zjistit, jaké procento aut uvedených do provozu v roce 1995 (nebo 1985) dnes ještě jezdí a kolik jich bude jezdit za dalších 5 let.

0/0
24.3.2007 20:08

chetgar

Re: Re: blbci

to je docela lehká odpověď - když u nás každý rok roste průměrné stáří vozového parku, tak jich bude asi jezdit HODNĚ, že...

0/0
26.3.2007 15:08

QuuQ

konec

Tím končí éra normálních aut... Nakonec se budou prodávat jen nákupní tašky na kolech a pořádný auto (rozuměj BMW 5-X5-7, MB E-S-ML-G) už prostě ani nepotkáš :(

Je jasné že zelení se nsaží, ale měli by mít rozum...

0/0
24.3.2007 9:36

Xladi

Totalitní evropa

Myslím že EU dělá všechno proto, abychom nebyli nikdy konkurenceschopní. Beru snižování emisí automobilů, jako přirozený vývoj, ale dnešní vozy mají 5x nižší emise než před 20 lety, tak proč pořád něco přikazovat, snižovat se to bude nadále ale říct dnes že za 5 let budou muset mít nový auta 120 gramů na km je utopie. Vývoj motoru trvá několik let a než se dostane do výroby, musí projít tisíci testů a né každý se povede.Rv

0/0
24.3.2007 8:18

RoB

Re: Totalitní evropa

1) Jestli toto opatření omezí konkurence schopnost nebo ji v bodoucnu naopak zvýší není jednoznačné, i když Vy v tom máte jasno.

2) Co to je přirozený vývoj? Pro mě třeba to, že někdo, kdo tomu rozumí vydá naprvní pohled nepopulární opatření. Nepleťte si prosím slova přirozený a živelný.

3) Jak víte, že to je utopie? Víte kolik produkuje Vaše auto CO2 a kolik protdukují dnes prodávaná auta?

4) Vývoj motoru trvá mnoho let, ale pokud se na tuto alternativu výrobci motorů již dnes nepřipravují, tak jim dávám palec dolů. A kecy toho pána, že můžou něco dělat, až legislativa v roce 09 vstoupí v platnost, nejsou nic jiného, než PR. A pokud to nevidíte ...

0/0
24.3.2007 20:16

Wolf

alternativní paliva!?

A nebylo by jednodušší ze strany EU  podporovat větší využívání alternativních paliv. Mám namysli třeba bioetanol jako ve Švédsku...?

0/0
24.3.2007 8:17

biolihopitec

Re: alternativní paliva!?

Co myslíš, že vznikne spálením biolihu?

0/0
25.3.2007 22:14

von Kleist

nesmysl

Zrovna CO2 je primo umerne mnozstvi spotrebovaneho paliva, a je jedno je-li to s1000mb nebo nejnovejsi bmw. Takze jedine rozumne reseni je promitnout to do spotrebni dane za PHM.

0/0
24.3.2007 0:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.