Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

644 elektrických koní do terénu: ZAP X od Lotusu

V sedmi dvěstěpadesátkou do terénu vyráží moderními technologiemi přetékající ZAP X. Na deset minut ho připojíte do zásuvky a pak více než 500 kilometrů pojedete. Podle prohlášení výrobce, má tohle auto dorazit velmi rychle do sériové produkce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas

Zasuvka

V tomto je dulezite zduraznit, ze nabiti za 10 minut vyzaduje pripojeni na rychlonabijec, ktery je napajen ze 380V zasuvky, jinak je ve voze k dispozici vestaveny dobijec, ktery je vsak pripojovan na 220V klasickou zasuvku a jako takovy dobije akumulatory za cca 4 hodiny. Tedy cely system je vymysleny podobne jako tenkrat pred 10 ti lety ta akce General Motors s elektromobily EV1. viz. www.electroauto/gm.html

Doufam jen, ze toto vozidlo nedopadne stejne jako ta EV1, tedy hromadnym sesrotovanim....

0/0
25.3.2007 10:03

iuos

hmm

elektromobily by měly být sečrotovány - už jenom kvůli falešnému pocitu ekologičnosti...   ona se ta eletrika totiž musí někde získávat... a pochybuju, že by se řidič drbal za jízdy ve vlasech pravítkem...

0/0
25.3.2007 10:59

Franta

Re: hmm

A co treba elektrika z vetrnejch, nebo vodnich atd..?

0/0
25.3.2007 11:36

iuos

hmm

ta neutáhne ani ledničky ve všech domácnostech, ještě aby se plácala na auta

0/0
25.3.2007 21:17

iuos

hmm

a kde se ta baterka dobíjí?...  to abych měl doma malej temelínek, ne?... a hlavně, že z toho nejdou čmoudíky ;-D;-D;-D

0/0
24.3.2007 17:35

geroc

Pohádka před spaním.

Chtěl bych vidět ty baterie na výkon nějakých 460kW které nabiji na plný výkon za 10 min. a ujedu na ně 500 km.No možná rychlostí 20 km/h.

0/0
23.3.2007 17:59

rudastraka

Re: Pohádka před spaním.

jde nejspis o spickovy vykon. jestli to je podporeno vysokokapacitnimi kondenzatory, neni to zadny problem.

nabijeni pri sledovani teploty se da hodne urychlit

poskladanim bezne dostupnych akumulatorku muzes dat dohromady akumulator velikosti benzinove nadrze s dojezdem 200-400km

0/0
23.3.2007 18:35

performer

cena bude největší problém rozšíření

reálná cena musí být mnoho milionů.......Takže ekonomicky se to vyplatí leda až bude ropa tak za 500USD/Barel. Ale lidé co na peníze nehledí si to samozřejmě pořídí už teď.... Taky bych si to koupil, ale zatím holt na koruny hledím a ropa je pořád příliš levná....... (ale zase všechno má své meze - k smrdutému dieselu bych se nesnížil, to už radši jezdit sockou, když už někdo nemá na benzin).

0/0
23.3.2007 15:08

rudastraka

Re: cena bude největší problém rozšíření

pred 20-ti rokama jsi koupil laptop za cca 100 mesicnicj prumernych platu. dnes koupis vic nez jeden NB za prumer

0/0
23.3.2007 18:30

Rubik1

Re: cena bude největší problém rozšíření

Planovana cena je pres 60 tisic dolaru na americkem trhu.

0/0
23.3.2007 23:12

Dr.Ozd

?????

Nějak se mi to nezdá,460kw elektromotory?Proč?A baterie,které by je uživily,bych rád viděl.To by byl epochální přelom.A kdyby to opravdu fungovalo,tak by přece stačily elektromotory okolo 150kw (to je výkon zcela postačující) a dojezd by byl hodně přes 1000km.To by byla přece mnohem rozumnější varianta.

0/0
23.3.2007 13:10

performer

Re: ?????

Dojezd je brán při maximální možné ekojízdě - tj. se spotřebou tak 20kW. Snad si někdo nemyslí, že to ujede udávaný dojezd na plný výkon......... Na plný "plyn" to ty baterie vycucne za pár minut.......

0/0
23.3.2007 15:04

Alex

je to tady....

A je to pravda, je to potvrzene z vice zdroju, LOTUS spolupracuje velmi uzce s firmou TESLA Motors www.teslamotors.com , jestli tohle opravdu pujde do seriove vyroby, tak to bude tak prevratna bomba, ze to budou muset zakazat a nejspis taky sesrotovat. jako to legendarni GM V1, ktere se dokazalo nabit s tema novyma bateriema od OVONICu za cca 20 min. a to bylo nekdy v roce 1998 ted skoro 10 let po te ty baterie zase nekdo vskrisil a jeste vylepsil a je to tady;-)  www.electroauto.cz

0/0
23.3.2007 12:36

rs

revoluce

no pokud by to byla i z poloviny pravda, tak si myslim, ze by nestalo nic v ceste masovemu rozsireni...teda az na cenu...ale prijde mi to lepsi nez nejaky hybridy a podobne...

0/0
23.3.2007 9:56

Pecaf

Re: revoluce

Pravda, že postát na "pumpě" 10 minut není o tolik víc než při dnešním tankování, takže to by bylo hodně zajímavé. Ale vzhledem k současným cenám takových technologií by si něco takového mohl přídit tak maximálně Bill Gates nebo státní papaláši (kterým bychom se na to samozřejmě složili my). Nicméně pohádka je to krásná. A taky by konečně byl dobrý argument na umlčení Bursíka a následnou dostavbu dalších JE.

0/0
23.3.2007 11:04

Fan

životnost

Tak jestli budou údaje trochu přibližné a dojezd bude kolem 500km a možnost nabít baterie alespoň 7000x tak baterie přežije auto 8-o ale asi si ještě počkáme :-)

0/0
23.3.2007 7:22

Rubik1

Re: životnost

7000x urcite baterie nabit nepujdou. Bohate by stacilo 400x, coz vyda na 200 tisic km. V praxi ovsem budou i jine parametry ponekud horsi. A pri vetsim rozsireni by musela jit cena el. energie hodne nahoru, protoze pri dnesni cene by stalo tech 500 km jizdy pouhych 3 a pul dolaru podle clanku v poslednim cisle americkeho Popular Science.

0/0
23.3.2007 23:17

Rubik1

Re: životnost

7000x urcite baterie nabit nepujdou. Bohate by stacilo 400x, coz vyda na 200 tisic km. V praxi ovsem budou i jine parametry ponekud horsi. A pri vetsim rozsireni by musela jit cena el. energie hodne nahoru, protoze pri dnesni cene by stalo tech 500 km jizdy pouhych 3 a pul dolaru podle clanku v poslednim cisle americkeho Popular Science.

0/0
26.3.2007 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.