Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 323F: nesmrtelná mrkačka

Pokud někdy slyšíte o "mrkačce", "bégečku" nebo o "astině", tak věřte, že se jedná Mazdu 323F z let 1989-1994. Pojmenování "mrkačka" si vysloužila podle výklopných světlometů, které jsou nepřehlédnutelným poznávacím znamením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Prodam

Prodam Mazdu323f....1992,1.6,16V.V dobrem stavu.Zelena met.Cena dohodou.Piste prosim na email:monika109@emal.cz

0/0
19.1.2009 20:54

angelika

mazda323f

je mi 25let a mrkacku mam uz sestou.nedam na ne dopustit,pro jednu sem si jela az do ostravy,kterou mi za tyden ukradli.byla nejlepsi a hl,lehky tuning,jediny problem jsem mela ,ze tam byl citit benzin stalo se mito ve 4 mrknach.

0/0
30.6.2008 10:32

hondzik

svícení a vyklopení světel vs zákony

Nevim proč by mu dneska měla stát v garáži, je mi teda 21, mrknu mám třetím rokem v GT verzi, co se zatim sere tak je výfuk, jinak nic, jen pravidelný věci jako brzdy atd, btw používám komponenty brembo a v servisu mazdy na DOD (den otevřených dveří) bylo změřeno do protokolu že brzdy jsou s těmito komponenty špičkové, co se týče ABS tak mi teĎ odešlo čidlo, jinak je to auto bez problémů. S vyklopenýma světlama se normál jezdit může, akortá se přestali montovat do novějších vozů, jelikož tyto světla představují nebezpečí pro chodce při případné srážce....

Peace ;-)

0/0
28.6.2007 8:56

Hugto

Co to je za paštiku?

0/0
27.3.2007 8:42

Pjotr_Pjotrovic

BTW: pro autora

Jen jsem chtěl dodat, že autor mohl ještě dopsat na jakém stupínku spolehlivosti TUV se mrkačka pohybuje.

0/0
26.3.2007 10:12

laik

Re: BTW: pro autora

K čemu,jak auto dopadlo na STK?Jako jak o ni majitel pečoval a dělal údržbu a zacházel s autem? Jak kdo,jako každé jiné auto.;-D

0/0
26.3.2007 10:35

leo

Re: BTW: pro autora

Mám dojem, že již v TUV  není protože pro tak starý auta se nedělá, ale byla na tom velice slušně do 20 místa možná bych to ještě někde našelR^

0/0
26.3.2007 10:51

leo

Dobré auto

Mám 5 let najeto již 350 tis a šlape jak hodinky , vyměnil jsem jen spotřební věci - kus výfuk, kotouče, rozvod řemen, jinak se jen vozím, jinak motor je vynikající s malými elektrickými úpravami je i v nové Mazdě 3 ;-D 

0/0
26.3.2007 9:53

Vyjep

Re: Dobré auto

a co jinyho nez spotrebni veci bys chtel menit? Sedadla? Motor? 8-o

0/0
18.4.2007 17:03

Pjotr_Pjotrovic

Tuhle Mazdu máme asi 8 let

S touhle Mazdou (1,6i BG) mám asi 8 let osobních zkušeností. Koupili jí naši někde v bazaru. Byla z Německa s úplně spartánskou výbavou. Kromě elektrického šíbru nemá žádnou elektroniku, ani posilovač řízení.

Za těch 8 let ale měla téměř všechny uvedené problémy (klepající volat při brždění, vymlácené kulové čepy, škubání motoru, brzdy pomalý nástup, hučela ložiska, 2x nákup poslední koncovky výfuku - 1x prorezlo a 1x ucpání izolací a následné roztržení posledního tlumiče).

Nicméně se nepotvrdili naše obavy, že vyklápěcí systém očí brzdy odejde. Vyklápění funguje perfektně. Jen když se často světla otevírají a zavírají, tak praskají žárovky. Ale teď se svítí pořád, takže necháváme oči stále otevřené. :-)

Motorově je to však držák. Je to 8 ventil a není nutné ho točit. Pro klidnou jízdu stačí motor vytáčet do 2,5 tisíce. Máme i Escorta 1,6 16 ventil, ale ten je nutné točit nad 3 tisíce, aby jel stejně svižně jako Mazda.

0/0
26.3.2007 9:40

Petr Šikl - autor

Re: Tuhle Mazdu máme asi 8 let

Tak to jsme na tom stejně. Já vlastním BG již 10 rokem :-)

0/0
26.3.2007 14:56

Martin

323F

Měl jsem ji dva roky a co si nechala líbit, tomu jsem kolikrát ani nevěřil.Teď mám AR 147 o které se tvrdí, že má jeden z nejlepších podvozků, ( což je pravda) ale 323 na tom byla téměř stejně. Mohu doporučit.

0/0
26.3.2007 9:32

maty_letec

323F

Pane Šikl,

Mazdu 1,816V-GT (r.výroby 11/89 - takže už babička ) vlastním 5 let a jsem s ní naprosto spokojený. Několik údajů navíc: v elektrice jsou i okna a zrcátka, olej plná syntetika 5W40, spotřeba oleje kolem 0,7l na 12000km. V mém případě škubání motoru při akceleraci způsobovaly svíčky Bosch,dal jsem japonce a byl klid.

Upřesňující údaj o motoru (dle TP)objem 1848ccm a výkon 96kW.Jinak s Vaším článkem souhlasím.

0/0
26.3.2007 7:03

153624

Re: 323F

Jen je tu malý detail: oleje se už několik let neškatulkují na syntetické atd...podrobnosti na www.oleje.cz

Hezké čtení.;-)

0/0
26.3.2007 10:38

weiland

článek

Zaráží mě stylistika tohoto článku (začíná to jako recenze, pokračuje to jako výčet osobních zkušeností...), a ty hrubky: nejtiŽší, fun club=tam asi musí být švanda ;-D. Taky by to mohl někdo opravit, než se to pošle do světa.

Jinak auto asi ok, i když preferuji jiné značky.

0/0
26.3.2007 6:50

Petr Šikl - autor

Re: článek

Za chybu nejtiŽší se omlouvám. Stane se. Již opraveno.  Na  "fun clubu" nevidím nic špatného.

0/0
26.3.2007 9:39

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: článek

Ale vidět byste měl. Mezi Fan club a Fun club je velký rozdíl.

0/0
26.3.2007 9:44

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: článek

Ale vidět byste měl. Mezi Fan club a Fun club je velký rozdíl.

0/0
26.3.2007 10:03

OndraS

Re: Re: Re: článek

Jj, taky mě to praštilo do očí. Ono to trošku s tou českou výslovností (fanklub) k takové "transkripci" svádí :))

0/0
26.3.2007 10:45

zsml

mrkačka

"Mrkačka" se neříká jen Mazdě, ale v podstatě všem autům s vyklápěcími světly. Mě osobně se z mrkaček nejvíc líbí Toyota Celica...

0/0
26.3.2007 6:15

happin

Re: mrkačka

Souhlasím, sám jsem měl Celicu 6 let a špica. Pro mě jedno z nejhezčích aut. O Celice asi půl roku po uvedení psali:

"Celica is quick, looks good and sells well"

0/0
26.3.2007 8:21

joey

hm... další odborník

Článek jsem jen tak proletěl, ale nazvat olej 10W/40 plnou syntetikou... autor je prostě prodejce a ne odborník. A doporučovat Castrol Magnatec... ve své kategorii naprosto průměrný olej za nehorázné peníze. A ani to není plná syntetika... proč tu nemůžou psát články lidé, kteří tomu aspoň trochu rozumí?

P.S.: nic proti autu, neznám, nechci koupit, ale ve své době určitě dobrý. Taková už historie;-)

0/0
26.3.2007 3:38

rr8

Re: hm... další odborník

Označení 10W40 nebo 5W40 neudává jestli je olej syntetickk nebo ne, pane odborník ;-). Nastudujte si www.oleje.cz .

0/0
26.3.2007 9:31

joey

Re: Re: hm... další odborník

Přesně tak, neudává.!  Já ty nesmysly do toho článku nepsal.Rv

0/0
26.3.2007 22:30

rr8

Re: Re: Re: hm... další odborník

to nebylo na autora, ale na tebe - olej 10W40 může být klidně plně syntetický.

0/0
27.3.2007 13:57

Petr Šikl - autor

Re: hm... další odborník

Tento olej doporučuje řada techniků a osobní zkušenost s ním je výborná. Olej Magnatec 5W40 dostanete i v servise Porsche (např. do Carrery4). Uznávám, že olej je dražší a že lze sehnat olej adekvátní kvality jiné značky za lepší peníze. O těch však psát nemohu, nemám zkušenost ani reference o lidí, kteří se tímto zabývají.

Castrol Magnatec - syntetický motorový olej SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3, B3, B4...

Jinak tento vůz může být pro mnoho lidí, kteří nemají dostatek fin. prostředků dobrou volbou při koupi ojetiny, proto tato poradna. 

0/0
26.3.2007 9:36

...

Re: Re: hm... další odborník

Ad syntetika - zajedno v tom kastrólu nebude syntetické složky ani za mák, zadruhé to stejně o oleji vůbec nic nevypovídá - doporučuji si přečíst seriál Mazivýřské mýty na www.oleje.cz, nebo v časopise Autoexpert, odkud je přejat. To za prvé. Za druhé, namátkou z toho textu, není třeba úplně dobré plést si homokinektické klouby a kulové čepy, to k té zkoušce klapání v rejdu. Pak takový článek vypadá skoro jako splácanec rad z internetových fór, že.

0/0
26.3.2007 9:46

153624

Re: Re: Re: hm... další odborník

R^R^R^

Redaktůrci by se měli dovzdělat.Kdysi v polovině 90.let byl nějaký průzkum,jak umí čeští novináři procenta a zhruba 80% z nich mělo problém;-D Info z MŠMT...

0/0
26.3.2007 10:42

...

Re: Re: Re: hm... další odborník

homokinetické, kruci také dělám překlepy :-)

0/0
26.3.2007 11:08

joey

Re: Re: hm... další odborník

Pane autore, máte v těch olejích trochu zmatek. Jen ve stručnosti:

1. olej 10W/40 se lidově označuje jako polosyntetický

2. olej Castrol Magnatec 5W/40 je sice na krabici označován jako plně syntetický, ale podle testů je to jen a pouze kvalitní minerální olej. Na druhé straně, to jestli je syntetický nebo ne, nerozhoduje o jeho kvalitě.

3. to že ho dává ve svých servisech Porsche pouze znamená, že s nimi mají dobrou smlouvu a velké marže. Castrol je prostě rozšířená a důvěryhodná značka a splňuje specifikace. Nic víc.

Jinak auto je pěkné, ale právě kvůli lidem, kteří nemají dostatek finančních prostředků bych tam dal určitě levnější a zcela srovnatelný olej.

0/0
26.3.2007 22:45

spartaman

Re: hm... další odborník

Osobně se domnívám, že Castrol Magnatec je výborný olej a moje zkušenosti s ním jsou jen dobré. Také používám 10W-40 (i když samozřejmě vím, že to není plná syntetika). A také by ten olej mohl být trochu levnější, to je fakt.

0/0
26.3.2007 12:47

snax

Re: Re: hm... další odborník

No nic proti Magnatecu,ale dle vlastních zkušeností se mi zdál tišší Castrol TXT 5W/40.

0/0
29.3.2007 21:35

Omit

Re: Re: Re: hm... další odborník

Castrol nema jedinou svou rafinerii. Koupi konkurencni olej za polovic, praskne na to svou samolepku a prodava. A takovy vy podporujete...;-(

0/0
18.4.2007 17:07

cernobila_televize

svetla

jo, kdyz jsem byl maly, tak se mi ta svetla hrozne libila, ale musela zustat zavrena, takze se s tim nesmi jezdit v noci :-)

Jinak kdyz jsem se ted rozhodoval o autu (stari 8-10 let) tak to byly Mazda323, Civic, Nissan Almera, Clio, 206. Nakonec mam civica, ale mohl jsem mit mazdu 626, ale to bych nechtel moc zivit, je to na me zbytecne velke a spousta lidi by to asi nerozdychalo.

0/0
26.3.2007 0:52

ondrashed

Re: svetla

hmm, dneska uz se musi svitit porad, takze to bys ji mel akorat na okrasu v garazi...Rv

0/0
26.3.2007 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.