Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škodě Octavii zachutnal alkohol a zemní plyn

Automobilka Škoda Auto představila dva vozy Škoda Octavia na ekologická paliva. Škoda Octavia s motorem 1.6 MPI na takzvaný FlexiFuel, což je směs bioetanolu s benzinem, a koncepční vůz Škoda Octavia na zemní plyn (CNG).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

činčo

1. 9. 2008 12:05
Jako nejjednoduší je dát povinnost výrobcum snížit

spotřebu paliva aspon o 20 procent. Technologie na to jsou!!;-O

0 0
možnosti

kluvi

28. 3. 2007 17:43
humbuk

Je to proste stejny humbuk ako s vyrobou vo veternych a solarnych elektrarnach. Vyplati sa to len preto, ze sa to dotuje z nasich dani. A technicky su tie systemy tak nespolahlive, ze pokial by dosiahli planovane percenta vyroby, tak si budeme musiet zvyknut ze holt v noci / za bezvetria dost casto elektrina nebude a basta...Stare dobre petrolejky.

0 0
možnosti

Tessik

23. 4. 2007 0:12
Re: humbuk

Přesně, větrné elektrárny jsou naprosto nestálý a nespolehlivý zdroj energie, který stejně musí být zálohován a hádejte asi čím. V průměru dodává energii asi jen třetinu roku a to pokud je umístěna na dobře vybrané lokalitě, jinak ještě méně. V zimě při nízných teplotách spotřebuje více energie na vlastní rozmrazení než produkuje.

Solární panely mají budoucnosti v dohledu deseti let, jakmile jejich účinnost dále vzroste. Prozatím dokážou splatit svoji cenu zhruba za deset let pokud za 1kWh dostanete dotovanou cenu, čili trojnásobek běžné ceny. Tedy samy o sobě, by se splatily po třiceti letech produkce energie, bohužel jejich životnost je kolem 20-25 let.

A pak biomasa. Pro příklad 1 vagon uhli je ekvivalet 10 vagonu biomasy. Běžná elektrárna denně spotřebuje kolem 300 vagónů uhlí, zkuste si jen polovinu nahradit biomasou.

0 0
možnosti

kluvi

28. 3. 2007 17:40
Vodík

A uplne najviac ma fascinuje auto na vodik.

Akurad ze vodik sa nikde nenachadza, musi sa vyrobit a to

1)Z oxidu zinku a uhliku za vzniku CO- fuj a mala ucinnost

2)z fosilnych paliv- fuj, velka energeticka narocnost

3)elektrolyzou bud z jadernej elektrarne (ale to zeleni nechcu) alebo zo solarnej (ucinnost vyroby 20% s ucinnostou spalovania 5%) Takze neviem co sa to vlastne vyvija...Kuk na http://www.techblog.cz/technologie/vodik-vyrobime-v-aute-a-budeme-tankovat-vodu.html

0 0
možnosti

x

2. 4. 2007 14:31
Re: Vodík

Jde o to, ze spaovdim vodiku v clancich vznika jen voda a ne skodlive latky a tedy primos pro ekologiie  a navic by to jezdilo potichu.

Problem ziskavani vodiku je prave te hlavni problem tohot pohonu - nejlepsi je zpusob se jevi rozkladem zemniho plynu - toho mame vic nez ropy .....

0 0
možnosti

Hlína

28. 3. 2007 14:57
Mne taky ...

Mne taky zachutnal alkohol ... uz pred lety R^ ;-D

0 0
možnosti
PK

Hekynen

28. 3. 2007 17:01
Re: Mne taky ...

Akorát já ho teda nemíchám s benzínem...:-)

0 0
možnosti

Marty

28. 3. 2007 13:56
Ethanol

Mohl by mi nekdo rict kolik je potreba energie na vyrobu ethanolu? Posledni dobou je totiz spousta "trendu" a pak nejaka chytra hlava poukaze na to, ze na jedne strane je to sice o 75% ekologictejsi nez vec kterou to nahrazuje a na strene druhe o 200% horsi.

Ze provoz na CNG je levnejsi je jen otazka casu nez se na nej da spotrebni dan. A v tu chvili se pocurame vsichni co mame plynovy kotle/sporeky atd. To se nebudeme stacit divit.

0 0
možnosti

bio

28. 3. 2007 14:13
Re: Ethanol

nevím kolik je potřeba energie, ale určitě méně než na současná paliva.Odhaduju podle ceny

0 0
možnosti

bio

28. 3. 2007 13:36
etanol

mám předělaný auto na etanol a super.Vyšší výkon, levnější provoz.Akorát na to v Česku nejsou pumpy.

0 0
možnosti

AAA

28. 3. 2007 13:59
Re: etanol

Co do nej teda lejes? Prazskou vodku? :)

0 0
možnosti

von Kleist

28. 3. 2007 12:40
Nevyhody

Vyhody byly vyliceny, jeste se vsak nejak opominuly nevyhody CNG pohonu: 1) vysoky tlak pri skladovani ve voze -> tezka a mohutna tlakova lahev 2) oproti benzinu hori vyrazne pomaleji, tj. neni prilis vhodny pro male rychlobezne motory 3) ma mensi energetickou hustotu nez benzin. 2+3 znamena znatelne nizsi vykon, nez by mohl mit (maly) benzinovy motor stejneho objemu.

0 0
možnosti

Tomas

28. 3. 2007 12:31
CNG čerpadlo doma

Co vím, tak se dá za nějaký peníz (70-100tis. Kč) koupit kompresor pro domácí použití. Pak stačí mít jenom doma v garáži přívod plynu. Nevýhoda je, že natankování plné nádrže trvá několik hodin. Případně existuje ještě dražší zařízení, které má vlastní zásobník.

0 0
možnosti
T

ten.kdo.to.vi

28. 3. 2007 12:36
Re: CNG čerpadlo doma

je to super, viděl sem to na show od plynáren. Pro člověka co provozuje několik aut se to musí hodně vyplatit.

0 0
možnosti

Víťa

28. 3. 2007 11:27
nádrže

Zajímalo by mě, jestli auto na CNG jezdí i na benzin (podobně jako LPG na benzinovém motoru ) a má kombinovanou nádrž a ne bombu v zavazadlovym prostoru.

0 0
možnosti

m-a-r-t-a-s

28. 3. 2007 12:21
Re: nádrže

Jeden známý má Zafiru CNG a je možno jezdit i na benzín, ale ten slouží spíše jako nouzovka, protože to má jen asi 14ti litrovou nádrž na benzín.

0 0
možnosti
T

ten.kdo.to.vi

28. 3. 2007 11:25
no konečně

že by se ledy pohnuli ? A ještě poznámka k níže uvedené diskuzi ohledně cen v Praze, tam jsou drahé jen nemovitosti, jinak vše je o poznání levnější než třeba na okresním městě neřkuli na vesnici 

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...