Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stokoňová octavia: Vyplatí se nafta nebo benzin?

Jakou Škodu Octavii II je výhodnější koupit pokud najezdíte ročně 15000 km. Škodu Octavii II 1,9 TDI nebo 1,6 MPI?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

TDI

Mám 2,0 TDI 103 kW a nemůžu si stěžovat. Najezdím tak 50t ročně. Diesel se mi vyplatí. Jezdím v pohodě. Netočím to skoro vůbec a dostanu se pod 6 l na 100 km.

0/0
4.4.2007 9:00

Leo

Re: TDI

Mel jsem 1.9TDI 136kW a taky docela pohoda.

0/0
5.4.2007 10:36

Marek

Nafta vs. benzin

Pouze přidávám pár mých názorů:

1, pro největší odpůrce PD, i když PD byla slepá ulička, tak zde byl vývoj této technologie a to si myslím je lepší než nedělat nic.

2, srovnání benzín X nafta dle účinnosti spalovacího motoru: benzín cca 35%, nafta cca 45%. Tzn. ať tam je turbo, dvě nebo žádné, ať ten motor má 70k, 120k nebo 300k vždy to bude o tom kolik Joulů dokáže využít z toho kterého paliva.

3, myslím si že většina lidí, kdyby ovšem na to měla, si raději pořídí diesel (nižší spotřeba při stejné ceně paliva a stejném výkonu) nehledě na lepší průběh a hodnotu točivého momentu.

0/0
3.4.2007 22:51

sonypolicka

Re: Nafta vs. benzin

Jak stejnej výkon? Dvoulitr s dvoulitrem,nebo dvoulitr s turbonaftou? Nebo chceš snad porovnávat turbobenzín s atmosférickou naftou?;-D

0/0
5.4.2007 1:12

Marek

Re: Re: Nafta vs. benzin

Nevím na co reaguješ. Já jsem psal že naftový motor o stejném výkonu jako benzínový, má oproti benzínovému nižší spotřebu, což už je dáno vyšší účinností naftového motoru.

0/0
5.4.2007 12:34

Ladismen

Re: Re: Re: Nafta vs. benzin

To je dano tim ze v nafte je obsazeno vice vyuzitelne energie nez v benzinu:-)

0/0
18.3.2008 23:50

Ada

Urcite diesel

A to ani kdyby se najezdilo jen par km. S dieselem se totiz jezdi mnohem lepe.

0/0
3.4.2007 22:29

Jantar

A co LPG?

Proč se věčně zapomíná na alterntivní pohony LPG/CNG, když už se oháníte ekologií? Co takhle příště porovnat i s těmito systémy, s přestavbou. U LPG i CNG jsou emise zlomkové oproti dieslům!

0/0
3.4.2007 15:11

Warhead

Re: A co LPG?

Co třeba proto že jsou altrenativní a pokud vím valná většina výrobců rozděluje motory na benzín a diesel , CNG se už v sériových automobilech také rozšiřuje ale u nás bych je nebral ješte jako kandidáty na úspěch snad třeba v japonsku ;) když si tam pak někdo dá lpg (u něj je zlomkový i výkon natož emise :-P ) , CNG nebo třeba friťák je to jeho věc .

0/0
3.4.2007 16:59

Jantar

Re: Re: A co LPG?

Co to povídáte? Moderní systémy LPG (sekvenční vstřikování) na výkonu neubírají, dokonce i starý směšovač ubral na výkonu jen 5-10 procent. U vyšších obsahů je tento úbytek téměř nepostřehnutelný.

0/0
4.4.2007 11:20

Bacil

Re: Re: A co LPG?

Co se tyce vykonu nejde nez nesouhlasit... Pokud budu porovnavat aspon trosku srovnatelne, tedy preplnovany benzin (napr. 1.8T 110kw) vs. preplnovany diesel (napr. 1.9T 81kw), tak i presto, ze diesel ma vetsi objem valcu ma vykon nizsi nez benzin. Sekvencni vstrikovani LPG vykon benzinaku nesnizuje a i kdyby tak jen nepatrne. Oproti tomu je potreba uznat, ze diesly jsou tezsi motory, takze aby mely stejnou dynamiku jako benzinaky, musely by byt daleko vykonnejsi... Krom toho diesly delaj kraval a kouri. O emisich LPG nema cenu diskutovat. Z trojice nafta, benzin LPG je jednoznacne nejekologictejsi!

0/0
4.4.2007 17:42

HONDA

2,2iCTDi

2,2 iCTDi od Hondy máká velice dobře...

JInak motory bejvaj v pohodě, horší je to s podávací částí , t.j čerpadlo např Delphi atd..viz problémy FORD. 

0/0
3.4.2007 13:02

t

common rail

Bohužel common rail je lepší,ale pouze v hlučnosti, jinak Vás spotřeba nepotěší, a životnost (ford, fiat a pod) také ne. TDI je sice  zastaralá legenda, kterouale  nikdo nepřekonal, co se týká spotřeby a tedy i emise CO2. TDI už ale nešlo dál zlepšovat, common je na začátku vývoje. Od příštího roku celé VW přechází na CRTDI, tak uvidíme. Turbo zničíte necitlivým vypínáním motoru po vysokých otáčkách, stačí nechat 20s na volnoběh a vydrží 200tis.

0/0
3.4.2007 10:09

e-l-v-i-s

tdi

spravna volba :-) kdyz se zahreje, nesmrdi a nezere, rozvody uz jsou dnes za pusu, o vaze ani nemluvim, kdyz se jezdi rozumne, turbo se nespeče R^

0/0
2.4.2007 21:30

t

ekologie?

TDI určitě někomu nemusí vonět, ale produkce CO2 na km je o 25 % menší, než zmíněná 30 let stará 1.6 (z vw golf I.).Jednoznačně platí, kdo najezdí více km,volí jedině naftu, s benzínem 1.6 za 7.7  l na 100 km se jet nedá, pouze papírová hodnota. Zkuste auto naložit a jezdit po okreskách, předjíždět a nebo po dálnici 130 km, potom se spotřeba pod 9  nedostane.

0/0
2.4.2007 15:25

koloděj

Re: ekologie?

Mno tak záleží samozřejmě, kolik najedete. A taky v jakém režimu - pokud jezdíte povětšinou jenom ráno do práce a večer z práce třeba 10km, tak se TDI motor ani pořádně neohřeje a dost tím trpí, u oktávií pak odcházejí turba. Takže si v takovém případě připočtěte ještě částku za nové turbodmychadlo :)

Já myslím, že obecně to vychází tak, že kdo jezdí víc dlouhé vzdálenosti, tak se mu vyplatí diesel (a je i úspornější k životnímu prostředí), a kdo povětšinou popojíždí po městě, tak je asi naopak lepší benzín.

0/0
2.4.2007 15:53

martas38

Re: ekologie?

TDI uz snad nevoni dnes nikomu, krom zarytych koncernovych uzivatelu. Svetem vladne common rail a zda se, ze uz i soudruzi z VW na to prichazi, i kdyz trosku s krizkem po funuse. Jinak s produkci CO2 mas pravdu, ovsem diesel to bohate vyrovnava karcinogenimi pevnymi casticemi. Kolik TDI stroju na ceskych silnicich ma lapac pevnych castic?

0/0
2.4.2007 20:25

e-l-v-i-s

Re: Re: ekologie?

common rail je fajn, ale ceska nafta mu nechutna, hlavne spotreba je o dva litry vyssi, takze nač vlastně common rail?

0/0
2.4.2007 21:32

martas38

Re: Re: Re: ekologie?

Na kultivovany chod, lepsi zatah v celem pasmu otacek a nizsi emise, ne?

0/0
2.4.2007 21:45

Pepan

Re: Re: Re: Re: ekologie?

Oproti VW 2.0 TDI 125kW?

Jestli by nebylo lepsi misto commonrailu tam dat biturbo, aby to melo linearnejsi zatah a vrchol nekde u 160kW....

0/0
3.4.2007 9:10

So

Re: Re: ekologie?

Filtr částic je primárně problém starých náklaďáků.

0/0
3.4.2007 8:34

Mike

Nevim co řešíte

Jedině vočipovanej diesel! R^R^R^

0/0
2.4.2007 14:32

dm

turbodehet strasne smrdi

Podle me se nafta vyplati pro ty, kteri maji rocni najez km hodne nad prumerem. Pokud neni clovek vul, tak mu vydrzi stejne dlouho benzinak i diesel, 300T u benzinu neni problem. Naftak udelal posun, drive vydrzel mene nez benzin.

Ale porad je hlucnejsi a tezsi nez benzin. S tim souvisi jizdni vlastnosti, opotrebeni naprav...

Pred casem jsem si delal soukromy vypocet, a vyslo mi, ze v mem pripade by se mi provozne srovnal diesel s benzinem asi po 70T km. Pak by zacal byt naftak mirne levnejsi, a to by se na nem nesmelo nic posrat.

Osobne nesnasim jizdu za traktorem. A filtry pevnych castic moc neresi. Smrdi to stejne, akorat to tak neni videt.

0/0
2.4.2007 14:29

FastDriver

Re: turbodehet strasne smrdi

Jenže většina lidí jezdí s TDI jako se závoďákem, takže po 100t odchází váha vzduchu, turbo, setrvák...no ale čemu se divit, jsou to většinou služebáky;-D

0/0
2.4.2007 14:36

Pepik

Re: turbodehet strasne smrdi

TDI je HLUCNEJSI?

No mozna na volnobeh. Ale vzhledem k tomu, ze 1.6 75kW toci na petku pri 130km.h PRESNE 2X TOLIK OTACEK, nez moje stara 1.9 TDI, tak bych o hluku opravdu pomlcel !

Ve 150ti je zvuk 1.6 (strunova sekacka) jiz zcela nesnesitelny. Navic nejede.

0/0
2.4.2007 14:53

koloděj

Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Mno já v jakémkoliv jsem jel dieselu (nová auta Opel, Octavia), tak to prostě podle zvuku je tak trochu traktor. Venku na 100%, a vevnitř celkem taky.

0/0
2.4.2007 15:56

Pepik

Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

No to ano, traktorovy zvuk slyset je.

Ale 2x vytocenejsi benzin je slyset jeste vice.

Navic ten vytocenej benzin produkuje vyssi zvuk, ktery je daleko neprijemnejsi a pronikavejsi, nez hluboky zvuk TDI - hluboky zvuk irituje daleko mene.

Samozrejme studeny start TDI PD v zime, to je zvuk opravdu priserny. I pri pomale jizde je TDI hlucnejsi, ale v tempu uz podle me ne.

0/0
2.4.2007 19:29

rocky_krysa

Re: turbodehet strasne smrdi

"Naftak udelal posun, drive vydrzel mene nez benzin." Mno ty si snad kamarade delas prdel .... Atmosfericky diesel je prakticky neznicitelny, takze neni problem najezdit i pres milion na takovem dieslu a lit jen naftu a olej ...

0/0
2.4.2007 16:09

dm

Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Rek bych, ze titulovat me kamaradem je predcasne. Ja nemluvim o smradlave avii, nebo povalecnem traktoru, co se startoval knotem:) Mel jsem na mysli starsi verze preplnovanych naftaku. Ale zas takovy odbornik nejsem, klidne se mohu mylit. Jen tak naokraj - tchan byl v autosalonu samotnym jeho majitelem varovan, at se vyhne naftove verzi vybraneho modelu s poukazem na jeho poruchovost. A to se jednalo o novy vuz.

0/0
2.4.2007 16:19

Diesel

Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Srarší verze diesel s přeplňováním viz taxikářská venta s motorem 1.9td najíždějící přes půl milionu bez GO-to si nemyslím že to bylo tak nepovedené.Věřím tomu že diesel umí Mercedes,Peugeot,Citroen,Vw.Raději půjdu do osvědčené TDI s rotačním čerpadlem či čerpadlo tryska než se trápit s nevymakaným comonrailem od výrobce který tohoho v dieselech v posledních dvaceti letech moc neudělal

0/0
2.4.2007 16:47

martas38

Re: Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Presne jak o tom commonrailu pises. A misto benzinove strikacky si poridis taky staletim overeny karburator, nebo rovnou parni stroj? :-P

0/0
2.4.2007 20:38

Martin

Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

mas pravdy, mylis se

"samotny" majitel autosalonu se zrejme potreboval zbavit nejakeho vybehoveho benzinaka - neznam dneska znacku, kde by  troufli dat nespolehlivy diesel

0/0
2.4.2007 19:05

dm

Re: Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Tak jo, upresnim to, do naftové verze vitary se montují francouzské turbodehty (nevim presne znacku). A sam majitel autosalonu (dlouholety prodejce znacky) rikal, ze rada zakazniku (zmasirovanych viralnim marketingem) tvrdosine vyzadovala "usporny diesel, s poradnym kroutakem a zatahem od spodu...blablabla" a ted jsou kazdou chvili v servise (zarucnim). A ze to je nejhorsi napad japonciku, za dobu, co je prodava. Vsak byl za to na koberecku v centrale.

Vsiml jsem si, ze u nas vznikl kult naftoveho motoru. S mohutnym zastupem naftozvestu:) Ale kazdy at si jezdi v tom, nac ma. Vim, kolik me stala vymena cerpadla v nasi dodavce. Ale u osobaku, preferuju u auta jine vlastnosti, ktere zadne dostupne auto s tdi nenabizi a spotreba neni klicovy parametr.

0/0
2.4.2007 20:45

Stone_Pilot

Re: Re: Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

Mám podobnou zkušenost. Měl jsem předběžný zájem o Almeru Tino s 2.2 diesel, borec v autosalonu mi ji doslova odmítl prodat, říkal, že mě pak nechce mít každej měsíc nas*aného v servisu. Ale jinak souhlasím s tím, že si každý může jezdit, v čem chce. Jistě je spousta nepovedených aut s benzinovým motorem. Jen mě tehdy docela mile překvapila upřímnost toho chlápka v autosalonu.

0/0
2.4.2007 22:32

dm

Re: Re: Re: Re: turbodehet strasne smrdi

P.S. chtel bych poprosit o mene agresivni zpusob debaty. Nikoho tady neurazim, nanazyvam pejorativne kamaradem atd. A to Martine, ze neznas znacku, kde by se ti snazili nabidnout cokoliv nespolehliveho muze byt taky obycejna naivita:). Znam hodne lidi po autosalonech, mezi mechaniky atd. a ver mi, ze koncentrace krivaku ruzne urovne je tam vysoka. Znam treba pripad, kdy si jeden clovek sel k renomovane znacce koupit auto, chtel obsah 1,6 a prijel s 16 ti-ventilovou ctrnactistovkou. Samozrejme, ze ho s prosbou o zmenu poslali do prdele, uz to bylo zaplacene.

0/0
2.4.2007 20:47

Korty

Re: Re: turbodehet strasne smrdi

To souhlasím. Kamarád měl Mercedes, s obyčejným dieselem bez turba atd...prostě obyčejnej diesel a už má najeto přes 1 000 000Km a pořád jezdí, a je tižší než hodně novejch dieselů.

0/0
12.4.2008 13:06

JFK

.. nafta ve francii o 20 centimu levnejsi nez benzin

0/0
2.4.2007 14:13

hardy

osm ventilů?

Osmiventilová 16-ka a 75 kW, to je vtip, ne?

0/0
2.4.2007 14:01

Pepik

Re: osm ventilů?

Jako proc?

0/0
2.4.2007 14:53

BAryk

Porovnani

Shodou okolností mám obě menované motorizace k dispozici a jednoznačně dávám přednost benzínové verzi. Je o poznání tišší, nevibruje, jezdím s ní v průměru za 7,7l/100km a dynamika je relativně v pohodě. Diesel má sice daleko lepší zátah, lépe se s ním předjíždí a spotřebou jsem kolem 5,5l/100km, ale ty vibrace, zejména v klidu a hlučnost v pásmu 120-140km/h, to prostě nemůžu skousnout.

0/0
2.4.2007 13:59

Martin

v praxi

spotreba nafty v 1,9 je vyrazne nizsi

0/0
2.4.2007 13:57

Agent-přisluhovač

Povinné ručení

Jen bych doplnil k povinnému ručení - pokud mají auta stejný výkon motoru, platí stejnou pojistku - alespoň u mé pojišťovny to tak funguje (Wustenrot)

Celý článek mi připadá jako přesné počítání s nepřesnými čísly.

0/0
2.4.2007 13:50

bukin

Re: Povinné ručení

tak, tak, prostě je to: "řekni co chceš naměřit a já ti to naměřím".

0/0
2.4.2007 13:51

Jolly

Re: Povinné ručení

Kategorie povinného ručení jsou podle objemu motorU

u. Nevím, jak je to u malých motorů, ale pak to vypadá takto: 1350-1800ccm;1800-2500ccm a nad 2500ccm

Je to tak myslím i dané zákonem

0/0
2.4.2007 15:51

el_salamo

Re: Re: Povinné ručení

Ano, ale jedine u Wustenrot je to podle výkonu a nikoliv podle objemu (=výhoda pro dýzl)

Navíc už některé pojišťovny rozlišují mnohem víc tříd (třebas mají "dělení" i v 1,6 a 2,0L). A zákonem to určitě určené není ;)

0/0
2.4.2007 22:11

to Test:

Re: Re: Re: Povinné ručení

hele ty el_salamo, tohle rozhodne zakonem urceno je, takze ze to mas na salamu, to je vec jina!

0/0
4.4.2007 13:37

Petr

Re: Re: Re: Re: Povinné ručení

Zakonem to dané určitě není.!!

0/0
12.4.2008 13:08

pepca

TDI vs MPI

TDI sice táhne od spoda, ale na trojku 150km/h nedáš;-D

0/0
2.4.2007 13:47

M

Re: TDI vs MPI

Ja sice 1,9TDI nemam, ale trojku ve 150 u 1,6i taky nedas. ;-D

Navic k cemu trojku, kdyz u TDI 4ka zvladne to same a lepe?

0/0
2.4.2007 13:50

bukin

Re: TDI vs MPI

ty jezdíš s 1,6 MPI 150 na trojku? Nejsi magor?

0/0
2.4.2007 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.