- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám 2,0 TDI 103 kW a nemůžu si stěžovat. Najezdím tak 50t ročně. Diesel se mi vyplatí. Jezdím v pohodě. Netočím to skoro vůbec a dostanu se pod 6 l na 100 km.
Pouze přidávám pár mých názorů:
1, pro největší odpůrce PD, i když PD byla slepá ulička, tak zde byl vývoj této technologie a to si myslím je lepší než nedělat nic.
2, srovnání benzín X nafta dle účinnosti spalovacího motoru: benzín cca 35%, nafta cca 45%. Tzn. ať tam je turbo, dvě nebo žádné, ať ten motor má 70k, 120k nebo 300k vždy to bude o tom kolik Joulů dokáže využít z toho kterého paliva.
3, myslím si že většina lidí, kdyby ovšem na to měla, si raději pořídí diesel (nižší spotřeba při stejné ceně paliva a stejném výkonu) nehledě na lepší průběh a hodnotu točivého momentu.
Jak stejnej výkon? Dvoulitr s dvoulitrem,nebo dvoulitr s turbonaftou? Nebo chceš snad porovnávat turbobenzín s atmosférickou naftou?
A to ani kdyby se najezdilo jen par km. S dieselem se totiz jezdi mnohem lepe.
Proč se věčně zapomíná na alterntivní pohony LPG/CNG, když už se oháníte ekologií? Co takhle příště porovnat i s těmito systémy, s přestavbou. U LPG i CNG jsou emise zlomkové oproti dieslům!
Co třeba proto že jsou altrenativní a pokud vím valná většina výrobců rozděluje motory na benzín a diesel , CNG se už v sériových automobilech také rozšiřuje ale u nás bych je nebral ješte jako kandidáty na úspěch snad třeba v japonsku ;) když si tam pak někdo dá lpg (u něj je zlomkový i výkon natož emise ) , CNG nebo třeba friťák je to jeho věc .
2,2 iCTDi od Hondy máká velice dobře...
JInak motory bejvaj v pohodě, horší je to s podávací částí , t.j čerpadlo např Delphi atd..viz problémy FORD.
Bohužel common rail je lepší,ale pouze v hlučnosti, jinak Vás spotřeba nepotěší, a životnost (ford, fiat a pod) také ne. TDI je sice zastaralá legenda, kterouale nikdo nepřekonal, co se týká spotřeby a tedy i emise CO2. TDI už ale nešlo dál zlepšovat, common je na začátku vývoje. Od příštího roku celé VW přechází na CRTDI, tak uvidíme. Turbo zničíte necitlivým vypínáním motoru po vysokých otáčkách, stačí nechat 20s na volnoběh a vydrží 200tis.
spravna volba kdyz se zahreje, nesmrdi a nezere, rozvody uz jsou dnes za pusu, o vaze ani nemluvim, kdyz se jezdi rozumne, turbo se nespeče
TDI určitě někomu nemusí vonět, ale produkce CO2 na km je o 25 % menší, než zmíněná 30 let stará 1.6 (z vw golf I.).Jednoznačně platí, kdo najezdí více km,volí jedině naftu, s benzínem 1.6 za 7.7 l na 100 km se jet nedá, pouze papírová hodnota. Zkuste auto naložit a jezdit po okreskách, předjíždět a nebo po dálnici 130 km, potom se spotřeba pod 9 nedostane.
Mno tak záleží samozřejmě, kolik najedete. A taky v jakém režimu - pokud jezdíte povětšinou jenom ráno do práce a večer z práce třeba 10km, tak se TDI motor ani pořádně neohřeje a dost tím trpí, u oktávií pak odcházejí turba. Takže si v takovém případě připočtěte ještě částku za nové turbodmychadlo :)
Já myslím, že obecně to vychází tak, že kdo jezdí víc dlouhé vzdálenosti, tak se mu vyplatí diesel (a je i úspornější k životnímu prostředí), a kdo povětšinou popojíždí po městě, tak je asi naopak lepší benzín.
Podle me se nafta vyplati pro ty, kteri maji rocni najez km hodne nad prumerem. Pokud neni clovek vul, tak mu vydrzi stejne dlouho benzinak i diesel, 300T u benzinu neni problem. Naftak udelal posun, drive vydrzel mene nez benzin.
Ale porad je hlucnejsi a tezsi nez benzin. S tim souvisi jizdni vlastnosti, opotrebeni naprav...
Pred casem jsem si delal soukromy vypocet, a vyslo mi, ze v mem pripade by se mi provozne srovnal diesel s benzinem asi po 70T km. Pak by zacal byt naftak mirne levnejsi, a to by se na nem nesmelo nic posrat.
Osobne nesnasim jizdu za traktorem. A filtry pevnych castic moc neresi. Smrdi to stejne, akorat to tak neni videt.
Jenže většina lidí jezdí s TDI jako se závoďákem, takže po 100t odchází váha vzduchu, turbo, setrvák...no ale čemu se divit, jsou to většinou služebáky