Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën Saxo: spolehlivý trpaslík

Citroën Saxo je malý automobil určený zejména do městského provozu. Jaké jsou zkušenosti uživatele, který jej zakoupil jako nový, vlastnil přes šest let a najel s ním více než 180 tisíc kilometrů?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hugo

saxo

Mám úplně stejné Saxo (r.v. 2000- 1. majitel) a pod článek se mohu podepsat. Na dálnici si s ním můžete dělat z tříválcových fábií prču, těch udávaných 165 to skutečně jede (175 podle tachometru), chce to však řidiče, který už něco najezdil a nelekne se, když ho vezme boční vítr. Co se týká práce servisů- lépe bych to nenapsal.

0/0
25.4.2007 13:24

Sig P 229

Diesel Rulez!

V Saxíku jsem nikdy nejel, ale jeden známý měl Saxo 1,5 D. Atmosférický diesel. Pochvaloval si spotřebu - mimo město 4 litry nafty. Výkon taky nebyl nejhorší, jednou to musel na dálnici osolit a Saxík bez problémů makal 160 km/h. Ale přece jen už je to stařík. Z těch nových motorů mě docela zajímá 1,1 CRD, který je ve voze Kia Picanto. Menší povinné ručení, než u Fabie a bere sotva 4,2 l nafty. :-)

0/0
7.4.2007 12:50

Xladi

Re: Diesel Rulez!

Mám doma AX 1,4D najeto 260000 a jezdí dobře minimální údržba a spotřeba do 4,5 litru, jednou se mi povedla spotřeba 3,8 ale to byla plynulá jízda vez zastávek. 160 jsem jednou na tachometru taky měl ale auto jako by se chtělo rozskočit, ale do těch 130 to vytáhne v pohodě a 140 na předjetí stačí.:-)

0/0
10.4.2007 8:11

engels

skoda

nejlepší auta dělá škodovka a vw, jejich tdi jsou nepřekonatelné

0/0
6.4.2007 9:19

Andee

Re: skoda

Zkoušíš, kdo se chytne? ;-D

0/0
6.4.2007 10:33

Honza

Re: skoda

Jako sypače sazí jsou vynikající. A co se týká zvuku - kam se hrabe roztloukání nýtů ;-D;-D;-D

0/0
6.4.2007 12:03

MAY88

Re: skoda

Provokatére...:-P

0/0
6.4.2007 16:15

Veeger

Ouch...!

Upřednostňovat Saxo před Corollu s ohledem na sedadla vracející se do původní polohy...? Buď čtu PR Citroenu a nebo článek svátečního řidiče... Na základě zkušeností s iDNES, ale to vypadá spíše na to první...

P.S.: Nemám Corollu...

0/0
5.4.2007 14:41

Arth-

Re: Ouch...!

To víš že jo - je to kravina celý...  a několik jedovatých poznámek na Fiata...  já myslím, že pánové od Citroena chvíli cucali tužku...  :-P

0/0
5.4.2007 19:15

Arth-

Re: Re: Ouch...!

Abych nevyzněl špatně - je nehaním Citroena Saxo! To vůbec ne... ale ten článek je strašná kravina... ;-)

0/0
5.4.2007 19:18

Vsude Byl

SAXO an elektriku

Nevim jak tady u nas, ale v zahranici se tahle vozitka prodavala take s elektrickym pohonem. Dokonce se jeste do nedavna vyrabeli nekde v Belgii. viz

www.electroauto.cz/106saxo_electrique.html

Jezdilo to az 150 km na jedno nabyti, coz se dalo celkem pouzit.

0/0
5.4.2007 9:36

Xladi

Re: SAXO an elektriku

U nás by se museli nechat spešl dovýzt ale dojezd 150 km je docela příjemnej to je Pravda. U těhlech elektromobilů záleží jen na rychlosti nabíjení a kapacitě baterie, kdyby byly nějaký superkapacitní nebyl by problém aby to najelo stejně jako normální auto s plnou nádrží, ale viděl jsem srovnávací obrázek účinnosti využití energie když se jezdí elektromobilem a normálním autem elektromobil měl nižší účinnost paliva ale na druhou stranu je jednodušší odsířit velkou elektrárnu než snížit emise každýho auta zvlášť

0/0
5.4.2007 9:50

Turzy

Re: SAXO an elektriku

U nas v obci to jeden ma, celkem to jede, nema to saltrpaku jenom jeden trvalej prevod a zpatecka je na tlacitko prohazuje to + a - je to celkem super vymysleny. Na semaforech je to zrychluje to kontinualne tak do do 80tky je to nejrychlesi auto:-)

0/0
6.4.2007 8:22

Xladi

COŽE?

Takže takovej obouchanej střep za třeba 90000? To mě utvrzuje v názoru že i celkem nová ojetina může bejt vrak. Níc proti Citroenu sám mám AXko má najeto 260000km bez potíží a taky má za sebou minulost se 3 nehodami, poprvé kupované bourané a 2 vlastní ale nemám důvod ho prodávat a pokud bych prodával tak na to upozorním stejně bych za něj nedostal víc jak 30000,- i když je v pohodě. O Saxu jsem přemejšlel jako o nástupci ale asi si raději připlatím a koupím nové než riskovat nákup nekvalitně opravené bouračky se 180000km To je docela nepoměr nové auto 180000,-Kč 0Km, nebourané nebo 100000,-Kč za 6 let staré auto 180000Km a 2x těžce bourané8-o

0/0
5.4.2007 8:26

Andee

Re: COŽE?

A co takhle si nechat přivézt Saxo s jasnou minulostí odněkud zvenku? Protože nový auto téhle kategorie s trochou výbavy bude za 300 tisíc minimálně...

0/0
5.4.2007 11:55

mirek

Re: Re: COŽE?

to se pleteš v hodně velký výbavě je asi za 230000

0/0
5.4.2007 15:02

Andee

Re: Re: Re: COŽE?

Ukaž mi auto téhle kategorie, které bude v plné výbavě (ABS, 6x airbag, ESP, klima, MP3 atd...) za 230 tisíc???

0/0
6.4.2007 10:28

Arth-

Re: Re: COŽE?

;-D  Prý "si nechat přivézt Saxo s jasnou minulostí odněkud zvenku? "... ;-D  Když si necháš dovézt auto zvenku -.tak nevíš jistě ani to, z které země pochází! ;-D;-)

0/0
5.4.2007 19:17

Andee

Re: Re: Re: COŽE?

Tak to se pleteš. Když zajdeš za slušným dovozcem ojetin, tak ti přesně řekne, jaký auto a odkud ti přiveze. Nebo si ho vybereš sám na mobile.de nebo podobném serveru, je jich hodně, a jen si pro to auto pošleš někoho s plaťákem, případně můžeš jet s ním a výběr na místě přizpůsobit tomu, co vidíš... fotky kolikrát leccos skryjí.

0/0
6.4.2007 10:31

Xladi

Re: Re: Re: Re: COŽE?

To je pravda ale nájezd kilometrů bude podobnej, né li vyšší a upřímně tohle auto je jako nákupní taška, tak s ním jezděj hlavně ženy, který to občas o něco otřou, ale pořád lepší otření než skoro totálka. Od takovýho auta potřebuju přepravu z bodu A do bodu B takže klima nebo 6x AB je zbytečnost. Taky bych po těch nehodách nepředpokládal že to bylo dál opraveno s vystřelenými airbagy

0/0
10.4.2007 8:16

Speedy

Co je to vyšlapávání spojky?

To jako že z kopce jezdil na neutrál?  Tak to je pěkná blbost....

0/0
5.4.2007 8:02

Jenda

Re: Co je to vyšlapávání spojky?

Na přehledném úseku s malým provozem je lepší vyřadit než jet z kopce pod plynem. Jiná věc je, když potřebuju brzdit, to je jistě motorem lepší. Vždyť to není náklaďák. Blbost je stát jen na spojce a mít tam rychlost, chudák spojkové ložisko.

0/0
5.4.2007 13:02

Vašek

Re: Re: Co je to vyšlapávání spojky?

Nemáš pravdu, Jendo. U motorů se vstřikováním paliva je lepší jet z kopce se zařazenou rychlostí a bez plynu.

0/0
5.4.2007 19:02

Alfik

to není dojem, to je fakt

Skoro jsem získal dojem, že v autorizovaných servisech dělají jen ti, kteří by se ve vlastní firmě neuživili.

Já myslím, že to tak bohužel je. Třeba Cartec v MB, to je tragedie.

No jinak lituji toho dobráka co to koupil jako perfektní, jednou autobus, podruhé totálka, nalítáno 180000 po okreskách a ve městě ...

0/0
5.4.2007 7:43

Tomáš Marný

Re: to není dojem, to je fakt

To samé Ford Charouz Černokostelecká, Porsche Praha Smíchov... Než tam dát auto, tak je lepší na údržbu kašlat úplně nebo to dát na vesnici garážistovi.

BTW ten prodej mne taky pobavil... Ale za 100 se to neprodalo, možná za 90 :-). Se vůbec nedivím, že se sem pořád tahají z venku auta po tisících, protože něco takhle zbořenýho by tam majitel dal automaticky na vrakoviště a ani by ho nenapadlo nechat to opravovat..

0/0
17.4.2007 0:31

Alfik

to není dojem, to je fakt

Skoro jsem získal dojem, že v autorizovaných servisech dělají jen ti, kteří by se ve vlastní firmě neuživili.

Já myslím, že to tak bohužel je. Třeba Cartec v MB, to je tragedie.

No jinak lituji toho dobráka co to koupil jako perfektní, jednou autobus, podruhé totálka, nalítáno 180000 po okreskách a ve městě ...

0/0
5.4.2007 0:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.