Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: ženy řídí bezpečněji

Mnoho mužů se stále ženám za volantem posmívá. Alespoň podle nejnovějších statistik jsou ženy-řidičky daleko menším postrachem silnic. Oproti mužům totiž nasbíraly za přestupky pouhý zlomek trestných bodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vsemls

Co to je bezpecneji...

Jasne, ze policajt radci necha jet blondynu nez chlapa bez pokuty... Kazdej den vidim nejakou pipinu s mobilem u ucha snazici se ridit a radit jednou rukou... Bezpecneji? Tim, ze zmatkujou a zdrzujou provoz? Takova polovina z nich by nemela na silnici co delat...

0/0
2.10.2007 6:56

spartaman

Procenta

Někteří chlapi jezdí jako Xreténi. Některé ženy jezdí jako pytcha.

Opravdu objektivní statistiku vypovídající o pohlaví dostaneme tedy takto.

Kolik mužů ze všech AKTIVNÍCH řidičů jezdí jako Xretén? A kolik žen ze všech AKTIVNÍCH řidiček jezdí jako pytcha? Výsledek bude myslím jasný...... To budou ta správná vypovídající procenta. R^

0/0
1.6.2007 9:25

pandabox

Telefon

Všimli jste si, že většina ženských posílá za jízdy jen SMS? Někde zaslechly,že telefonovat se nesmí, tak alespoň smsky. Co se děje okolo, neřkuli za ní je nezajímá

0/0
11.5.2007 18:43

,

Všimli jste si, že většina ženských posílá za jízdy jen SMS?

Ne. Ja se venuju rizeni auta.

0/0
11.5.2007 22:27

Gyoja

Řídí jinak

Ženy řídí hlavně jinak než muži. Dají více na své pocity. Mám s ženami na silnici více negativních zkušeností než s muži. Nedávno jsem jel po hlavní a v protisměru odbočovala jedna řidička (dále jen "Ř") doleva. Místo, aby počkala, tak mi tam vlítla. Musel jsem prudce zareagovat. Načež Ř ubrala plyn a téměř krokem projížděla křižovatku. A to nebylo vše. Celou tu dobu na mě gestikulovala z auta pravou rukou, ať stojím. Dost mě to pobavilo.A zrovna včera. Parkoval jsem, uviděl jsem místo k parkování a zajel tam. Najednou za mnou zastavilo auto a v něm Ř. Zuřivě na mě gestikulovala, ať vycouvám. Když jsem zavřel auto a chtěl odejít, nasadila těžší kalibr a gesty mi naznačovala, že mě podřeže. Stála tam ještě asi minutu, než pochopila, že jsem tam byl dřív. Pak zmateně odjela.

A tudle mi říkala přítelkyně, že se jí svěřila kolegyně z práce, že si nedávno všimla, že na svém autě má i venkovní zpětná zrcátka.

A pokud vím, tak většina řidiček si při odbočování vpravo nadjíždí doleva.

0/0
12.4.2007 10:46

Dan G.

Re: Řídí jinak

/A tudle mi říkala přítelkyně, že se jí svěřila kolegyně z práce, že si

nedávno všimla, že na svém autě má i venkovní zpětná zrcátka./

Pevně doufám, že to dotyčná kolegyně myslela jako vtip, jinak z toho trochu mrazí...

0/0
12.4.2007 11:47

Gyoja

Re: Re: Řídí jinak

Ne, to není vtip. Všimla si toho po 14ti dnech ježdění s novým autem. Řidičák už měla dlouho a po X letech začala jezdit.

0/0
12.4.2007 13:32

Andee

jj

jedno je nezpochybnitelné - ženský jsou opravdu opatrnější. Nemaj většinou takovou předvidavost, takže spousta situací řeší pro nás "nelogicky" a z toho vznikaj ty hlášky "no jo ženská" ;-D ale opatrnější při jízdě jsou - nezávodí a jsou trpělivější a tolerantnější... i když se najdou výjimky, samozřejmě na obou stranách...

0/0
11.4.2007 11:22

marqel

Re: jj

Souhlas.Moje žena po AŠ neřídila 10 let,takže jsme se učili znovu,začínali jsme po okreskách.Zprvu základy jízdy jako takové,což šlo vcelku rychle,pak zásady bezpečné jízdy.Hlavně jsem byl stále trpělivý a vysvětlující,abych ji neodradil,i když jsem často musel pořádně zatínat zuby.Teď už se nebojím ji nechat jezdit samotnou i s dítětem (je na mateřské a já jezdím služebním),protože vím,že zbytečně neriskuje,uvědomuje si, že na případné krizové situace reaguje o něco déle, proto jsem do ní hustil zásady předvídání,myšlení za druhé a nechávání si více prostoru.Taky ví,že není dobré  brzdit ostatní za sebou zbytečně pomalou jízdou, nikdy riskantně nepředjíždí atd.Já si o sobě myslím, že jsem celkem dobrý řidič (cca 30 tis.ročně),ale moje žena, přestože je určitě horší,tak jezdí o dost bezpečněji než já.Některé věci se asi nikdy nenaučí (např.občas zapomíná přeřadit včas nahoru nebo dolů),ale o to více se soustředí na situace kolem sebe.

0/0
11.4.2007 12:59

fido7787

Re: jj

některé ženy a někteří muži jezdí hodně nevyzpytatelně a nepředvídatelně, ale bohužel je to častější u žen; s opatrností to nemá nic společného, jen tak na okraj ...

0/0
11.4.2007 13:17

Dan G.

Takzvané zdržování

Ještě jedna drobná poznámka. Často má člověk tendenci nadávat na někoho, kdo podle něj jede zbytečně pomalu, příliš dlouho stojí na křižovatce a podobně.

Není ovšem od věci uvědomit si, že každý má tendenci hodnotit situaci ze svého pohledu, ale ten druhý může mít ke svému zdánlivě nelogickému chování nějaký důvod.

Nedávno jsem stál na světly neřízené křižovatce ve tvaru + na vedlejší a čekal na možnost odbočit doleva na hlavní. Nejhorší možná situace - dáváte přednost úplně všem.  Vedle mne zprava najel Volkswagen Transporter s tím, že on pojede rovně, kolmo přejede hlavní silnici. Úplně mi zakryl výhled doprava. Za mnou (na odbočení vlevo) stála slečna v SUV a hrozně se divila, proč jsem se nevrhnul do křižovatky a vysloužil jsem si za to důrazné zatroubení. Ona měla ze svého postavení výhled na obě strany, ovšem já ne.

0/0
11.4.2007 11:12

barnaked

Nerozhoduje pohlavi, ale pocet najezdenych km a tolerance

Najezdim rocne cca 30tisic km a muj muz taky. Ale kdyz jedeme delsi trasu, rozdelime ji na rovne dily a jedeme. Existuje jenom 1 rozdil mezi nami dvema. Kdyz jede muz ja musim navigovat, kdyz ja manzel spi a naviguji se sama.

Presto vidim jeden podstatny rozdil mezi ostatnimi muzi a mym chlapem. Kdyz jsem zacinala ridit ( na jeho vyslovne prani ), pretrpela jsem pulrocni komentar , jak mam jezdit. Mel neskutecnou trpelivost a odvahu posadit me do noveho auta a nechat ridit pul roku v podstate denne. Ziskala jsem navyky, kt. mi v AS nedali a kt. clovek musi ziskat praxi. Kazdorocne absolvuji skolu smyku (opakovani matka moudrosti, jak rikaji jeho kolegove profesionalni zachranari ) a tak v zime projedu bez potizi, tam kde cestu lemuji ridici-supermani v prikopech jako harmonika.

Auto neni draha hracka pro muze, ale  kus uzitneho plechu, kt. se vymeni. A dokud nepribude muzu, kt. zenam reknou milacku tak jeste jednou a priste bude lip. Budou tady nesmyslne diskuze o autech a zenach.

0/0
11.4.2007 9:22

Dan G.

Re: Nerozhoduje pohlavi, ale pocet najezdenych km a tolerance

Máte svým způsobem pravdu. Moje přítelkyně dělala řidičák před cca 8 lety. Krátce poté jí její otec posadil do svého auta, v té době jsme se ještě neznali, takže mým autem bohužel jezdit nemohla.

Problém je, že můj potenciální tchán je totální cholerik, který si myslí, že ženské jsou slepice, kterým patří do ruky jedině vařečka. Patří bohužel do generace, která vyrostla za socialismu.

Výsledek byl takový, že na mou přítelkyni prý celou cestu řval a neustále jí za něco nadával. Skončilo to tím, že se mu rozbrečela v autě a příště od té doby odmítala řídit. Mému nastávajícími tchánovi se podařilo vypěstovat v ní psychický blok, na kterém budeme muset asi dost dlouho pracovat.

P.S. Když je tchán někde na pitce, tak pro něj jezdím já, dokonce i jeho manželka ho odmítá vozit z podobných důvodů, jako moje přítelkyně.

0/0
11.4.2007 9:50

barnaked

Re: Re: Nerozhoduje pohlavi, ale pocet najezdenych km a tolerance

Po zkusenosti s mym ucitelem AS bych taky nejezdila, ale jezdim diky chlapovi, kt. tvrdi je to jenom kus plechu, ktery se da vymenit. Mimochodem oznackovala jsem jedine auto a to v AS, kdyz jsem se pri 3. jizde netrefila do vrat. ;-D

Jinak zkuste vasi pritelkyni sehnat velmi dobreho ucitele AS, ktery ma trpelivost a zaplatit ji 5-10 jizd. Me byvale kolegyni, kt. nejezdila kvuli manzelovi, takhle jeden skvely kantor zvedl sebevedomi a je dnes velmi slusna ridicka podle jejiho cholerika.

0/0
11.4.2007 11:15

Dan G.

Re: Re: Re: Nerozhoduje pohlavi, ale pocet najezdenych km a tolerance

Děkuji za tip. Také jsme již uvažovali o kondičních jízdách v AŠ. Myslím, že je to docela dobrý nápad. :-)

0/0
11.4.2007 11:18

Obcasnykomentator

Re: Nerozhoduje pohlavi, ale pocet najezdenych km a tolerance

Ano. Pokud není zaučovaná řidička vyložené poleno, nebezpečné sobě i okolí, trpělivost a klid se bohatě vyplatí a odmění.

Dcera po AŠ potřebovala jen pár tipů a hlavně jezdit. Naštěstí jsem jí mohl nechat starou Felicii, takže od začátku jezdila ve svém a sama bez kritiků a kibiců se mohla vyjezdit. Na čerstvou řidičku jezdila vážně dobře (jinak bych ji samotnou nenechával), ale pak ji naprosto zbytečně znejisťovali a otravovali kamarádi-kluci, když je vozila - pro dobrotu na žebrotu. Tehdy mi došlo, že někteří chlapi prostě budou mít tendenci ženské do řízení kecat, i kdyby se jmenovala Eliška Junková...

0/0
11.4.2007 22:11

Tom

ŽENY:D

Tohle je fakt blbost...včera třeba jsem jel po Brně a ženská jela v autě se sklopneým pravým zrcátkem...asi jí to vůbec nevadilo,pak za ni fouknul borec-jakejsik debil,když se cpal do mezery sotva na jedno auto asi v 70 km rychlosti takovou myškou, ženská dupla na brzdy(to je to jediný co umí ženská v autě když řeší krizovou situaci),ale tak borec to nějak záhadně vychytal a nenapálil do ní. Prostě kdyby měla to zrcátko,tak aspoň ví že se tam za ni někdo sere. Samozřejmě že ten frajírek byl kokot,eště když měl jakejsik piercing v podobě trnu v bradě...to by ho asi bolelo,kdyby se tím někam píchnul;-D z toho plyne že i mladí kluci, kterým rodiče půjčí auto jezdí jak kreténi,ale to jiný asi nebude:)) ale prostě ženských, který umí řídit, je fakt hodně málo! znám i takový který chcou po 5-ce v 90-ti tam rvát zpátečku

0/0
11.4.2007 9:08

miguels

Agrese, neagrese

No, myslím, že jsem zkušený řidič, netvrdím, že dobrý(na maximálku 50/90/130 to hravě stačí), bodů mám zatím 0 a spousta lidí stejně říká, že řídím agresivně. No asi si udržuju koncentraci a vyhýbám se pomalu jedoucím kolonám, kde stačí chvilička nepozornosti - no a jsem hned agresor;-D;-D;-D

0/0
11.4.2007 9:02

Jarda

Re: Agrese, neagrese

tady je videt, ze bodovej system je na houby, protoze pirati se mu smejou... ;-)

0/0
11.4.2007 11:32

spartaman

Bezpečněji

Oč bezpečněji řídí ve vztahu k sobě, o to nebezpečněji řídí pro své okolí. Je to smutné, ale je to tak. Ale nelze to samozřejmě paušalizovat.

0/0
11.4.2007 8:59

Jaja

?

Je rozdíl mezi jezdit lépe a jezdit podle předpisů. Buď je autor hlupaček nebo to prostě napsat musel aby zaplacl místo. .....Taková malá skušenost.....Když vejdu na přechod tak chlap většinou zastaví ale ženská udělá kličku aby se nemusela po zastavení rozjíždět

0/0
11.4.2007 8:43

Lord Mystic

podle ujetých km

Tohle je statistika úplně na dvě věci! Jediná objektivní statistika by byla spočítat kolik km ročně či za nějaký časový úsek najedou muži a ženy. A pak myslím že by muži rozhodně měli lepší statistiky. Vemte si jen řidiče autobusů, kamiónů, náklaďáků, ostatní profesionílní řidiče, obchodní zástupce, atp. Osobně znám drtivou většinu mužů v těchto profesích. Dále když je v rodině jedno auto, drtivá většina rodin, tak kdo řídí když se jede ráno společně do práce, školy či na návštěvu k rodičům? No přece v drtivé většině muž. Je jasné že ženy najedou mizovej zlomek toho co muži, tak je jasné že muži mají více přestupků.

A osobně jsem raději když mě "ostře" předjede agresivní řidič než když se přede mnou motá nějaká slepice, která je ráda že udrží auto ve svém jízdním pruhu!

0/0
11.4.2007 8:40

Lord Mystic

Re: podle ujetých km

Ještě doplním jednu větu která je více než pravdivá - ženy toho mají v průměru naježdíno tolik, co chlapi nacouváno ;-D

0/0
11.4.2007 8:41

HáRoš

Autor článku patří na dlažbu

Co je to za debbila, kterej v nadpise tvrdí potvrzeno a pak si to v článku sám vyvrátí ?(Y)(Y)RvRv

0/0
11.4.2007 8:32

Jaa :)

Re: Autor článku patří na dlažbu

Tomu se rika blesk-syndrom. Co nejvci kycovitej nadpis za kazdou cenu. Na iDnes to maji v oblibe :-)

0/0
23.4.2007 17:52

Mrázek

ženy řídí bezpečněji...

a chrání před udělením trestných bodů!Na právě měřeném úseku, 30 km/h, mě zrovna včera jedna donutila zpomalit ze standartních 70 km/h na rychlost povolenou...za udělený hovězí titul se tímto dodatečně omlouvám.;-)

0/0
11.4.2007 8:18

PD

souhlas

Naprosto souhlasim dneska jedna ridicka malem sestrelila, jela si v SUVcku klidne po druhe strane silnice ale jinakl jsem mel dobry pocit, protoze zensky prece jeszdi bezpecneji.

0/0
11.4.2007 7:49

darkhalf

No

Sice nejsem žádný šovinista....ale ženské jednak jezdí méně....jednak, to že mají míň pokut a bodů ještě neznamená, že jezdí bezpečněji...Btw - třeba když nějaké auto svítí jen parkovačkama, na 95% ho řídí ženská....

0/0
11.4.2007 7:44

Dan G.

Re: No

Nebo dálkovýma, to je druhá varianta...

0/0
11.4.2007 9:23

takyanalytik

Raději s alkoholem?

Podle statistik počet střízlivých řidičů zaviní více dopravních nehod než opilých. Znamená to tedy, že opilí řidiči řídí lépe? Proboha to jsou úvahy...

0/0
11.4.2007 7:03

FZ

Re: Raději s alkoholem?

Souhlas!

0/0
11.4.2007 14:15

Kamil Papežík

Pan Jan Vaca autor

tohoto článku by snad mohl být dobrý pisatel, ale měl by se lépe připravovat na články, kterými něco tvrdí. Vedu si dlouhodobou statistiku - ženy najezdí asi osmkrát až devětkrát méně kilometrů. Proto jsou ve statistikách lepší. Ale v poměru na počet najetých kilometrů určitě nejsou lepšími než řidiči muži. Pane Vaca !!! vemte rozum do hrsti, když chcete psát !!!! Kamilkamilkamil@email.cz

0/0
11.4.2007 5:40

BR

...

...moje přítelkyně při vyjíždění z parkoviště odřela úplně novou Fabku,majitel jí chvíli nadával,ona se rozbrečela,týpek mávnul rukou a už jsme o něm nikdy neslyšeli;-)

0/0
11.4.2007 5:32

Bivoj

Re: ...

To byl hloupej. Mohli mu to prestriknout z vaseho povinneho ruceni...

0/0
11.4.2007 18:35

Zdenek

Ta co mi tam

minulý týden vlítla z vedlejší silnice, telefon měla nalepenej na uchu a pochopitelně nesvítila, tak ta na nějakou opatrnou řidičku nevypadala.

Kontrolní otázka : Jede to cikcakatě, v obci třicítkou, brzdí to když nemusí, nikdy to nesvítí. Co je to ??

0/0
11.4.2007 5:05

BR

...

...já znám pouze jednu ženu,která opravdu jezdí hodně a pravidelně,a ta už má 5 bodů a to je celkem pěkná:).Ostatní jezdí pouze,když nikdo jiný není po ruce. Ale jinak samozřejmě hodně chlapů jezdí zbytečně agresivně.

0/0
11.4.2007 5:02

pepa

...

kokoti, se snazte jezdit ohleduplne (opakuji: ohleduplne, tzn. tak abyste nikoho neohrozili) a nebude mit i-hojte ocem psat...

zdar!

0/0
10.4.2007 23:35

Brázdič

Ženský

Ženská se usměje na policajta, trochu se zaprsí a jede bez ztráty kytičky (tedy bodů) dál. Jinak si neumím vysvětlit tu dnešní epizodu, kdy mě žena málem rozmačkala na dálnici o svodidla, poněvadž se ani nepodívala do zrcátka při předjíždění a když jsem jí pak míjel a bědoval, tak vůbec nechápala o co mi jde. Ona si totiž svého přestupku ani nevšimla ;-O

0/0
10.4.2007 23:17

hugo

Re: Ženský

taky mě už málem dvě takhle sestřelili, stakl jsem na brzdách a modlil se ať to vyjde, naštestí si toho všimlo její dítě v autě a upozornilo ji na to a pak kyž z jižní spojky vylítla holka s malým sporťákem na dálnici taky ji ty pruhy tam moc nevadili, člověk aby pořád přemýšlel za ostatní :-©

0/0
11.4.2007 8:34

M.

Relativni

Kdo nic nedela nic nezkazi... Zena objede 10 parkovacich mist, aby v 11. odrela dvere. 1/2 chlapu je odre uz u 1. mista. :)

Nerekl bych, ze zeny ridi bezpecneji, akorat ty, ktere si neveri za to nelezou. Zatimco z chlapu za to sedne kazdy kreten.

0/0
10.4.2007 22:12

lives

Kritéria

Podle mě existuje jedno hlavní kritérium, podle kterýho se dá srovnat jak kdo řídí. Počet ujetých km muži a ženami vs. počet bodů/nehod/náhod/štěstí/neštěstí

V tomto srovnání by podle mě ženy dost propadli.;-D

0/0
10.4.2007 22:04

M.

Re: Kritéria

Ony možná propadlY ve srovnání, ale ty v pravopisu...;-D

0/0
10.4.2007 22:14

schuma

Statistiky MINISTERSTVA DOPRAVY

Zde najdete vše k bodům... http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Ridicske_prukazy_Autoskoly/Statistiky/sbh

Jde pouze o počty bodů...to co píše autor článku je pouze jeho úvaha!!!

Jedna věc jsou čísla a druhá věc jsou důvody (příčiny)...

Nikdo nechce dělit řidiče na pohlaví, šlo jen o jakousi zajímavost...

Mimochodem je podle mě důležité i kolik cizinců u nás body sbírá...takže vydržte do další aktualizace statistik MD!:))):-):-):-)

0/0
10.4.2007 21:23

Qesospi Cobigan

Článek je absolutní paskvil...

(myslím z žurnalistického hlediska). Jendnak klame nadpisem. Ten hlásá, že ženy řídí bezpečneji, a v obsahu není ni jeden důkaz. ba nakopak autor to celou řadů výroků vyvrací! Navíc je to všechno o dojmech: "Přijde mi, že ženy jezdí bezpečněji.... řekla Čvančarová... tak by měl asi znít titulek článku...;-D

0/0
10.4.2007 21:10

Gandalf007

Re: Článek je absolutní paskvil...

Ano, Jitka Čvančarová se jako zástupkyně něžného pohlaví nebojí, byť v mírné nadsázce, nazvat věci pravými jmény. díky za to

0/0
10.4.2007 21:13

Gandalf007

Ještě jednou prosím

Tady nikdo nezaměňuje pomalou, opatrnou jízdu s nešikovnou, ALE jde o dezorientaci a nerozhodnost v krizových situacích, špatný odhad vzdálenosti vzhledem k rychlosti jízdy a sníženou prostorovou orientaci obecně. Je to dáno zčásti i rozdílnými myšlenkovými procesy žen a mužů. Zkrátka je to biologicky daná záležitost, kterou některé ženy dokáží kompenzovat, ale většina bohužel nikoliv. A to v konečném důsledku vede k velké části problémů na silnicích. Stačí prostudovat odbornou literaturu a odsunout ty nesmyslné předsudky mezi pohlavími.

0/0
10.4.2007 21:01

janyh

žena a krizovka

Co mohu říct z vlastní zkušenosti, ženy neumí reagovat v krizových situacích. Ano, žena se může naučit řídit svůj vůz bezpečně, ale když se jí stane něco nepředvídatelného, tak se splaší a ve většině případů nabourá. Neumí například moc zvládnout smyk. Ženy perfektně ovládají to co jim kdo vysvětlí nebo předvede. Pak když chtějí a usilují o to, tak jsou v tom dobré, ale improvizace není jejich silná stránka a v řízení aut to platí dvojnásob. To pak tvrdě sešlápnou brzdu a dají si ruce před oči.

0/0
10.4.2007 20:37

Jane

Re: žena a krizovka

To je hloupé zobecnění. Zažila jsem i pár krizových situací, které nezvládl chlap... bohužel s dost nešťastnými následky.

0/0
10.4.2007 20:40

janyh

Re: Re: žena a krizovka

Ale to je jasný, ale jak říkáš, zobecnění. Bylo to obecně pojaté. Není to tak, chlap jezdí super a žena na nic. To né! Já znam spoustu chlapů co jezdí jak trumberové a spoustu holek co jezdí fakt dobře. Prostě v obecné rovině to platí. Stejně jako, že jsou češi obézní. Všichni ne ale většina jo...

0/0
10.4.2007 20:49

Ex-treme

Re: Re: žena a krizovka

hloupé zobecnění které ale platí. Autor má naprostou pravdu.

0/0
10.4.2007 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.