Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta patří do kamen? Už dávno ne

V Evropě už se prodává víc naftových aut než benzinových. Palivo, které řidiči ještě před několika lety považovali za druhořadé, dnes čepují i závodní speciály v Le Mans a dokonce i klasické britské sporťáky. Kdy se naftové auto vyplatí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spatna je nafta i benzin

spatny jsou vsechny fosilni paliva

levnejsi a ekologictejsi a zdravejsi je jezdit na rostlinnyolej.cz

To jde samozrejme jenom s naftovym motorem ale

0/0
17.4.2007 23:05

jan

8 stupňů?

no to mě poserV

0/0
12.4.2007 22:38

speedavid

Re: 8 stupňů?

:-) taky koukam 8-o

0/0
12.4.2007 23:50

Jaroslav...

kdo

Kdo nesouložil s vlastním psem, ten nepoznal co je to opravdová láska...

0/0
12.4.2007 22:12

Mazda 626

Naftu zakázat

Já bych na naftu uvedl speciální spotřební daň, aby byla aspoň 2x dražší než benzin.

Není možné, abychom kvůli českým šetřílkům dýchali ten černý rakovinotvorný čoud...

0/0
12.4.2007 21:37

hugo

Re: Naftu zakázat

koukám že jsi odborník ;-D

0/0
13.4.2007 8:20

Rostík

Co na to odborníci?

Koukám,co čech,to odborník motorář,chemik.Rozšíření dieselů je téměř všude,užitkových určitě,že na to jinde ještě nepřišli.A  těm,co kritizují naftové dodávky ve městech,zkuste rozdíl mezi naftovým a benzinovým Tranzitem,pak si budem povídat.Kdyby měli pekaři benzínová auta,stojí rohlík sedm korun.A za pár let zase nějaký vědec vyzkoumá,že je diesel zdravější.....Mimochodem,za posledních 30 let už to bylo 2x.

0/0
12.4.2007 21:14

BUFFALO_CZ

tak socialistická evropa...

leje naftu do aut a to má být co ? důvod to vážně používat ? :)) evropa je ve sračkách a nafta v autech jí z toho vážně nepomůže R^;-D

0/0
12.4.2007 18:36

Shark

nafta vs benzin

vzdy jsem byl zastance benzinovych motoru, pokud jsem nebyl prinucen jezdit turbodieslem (firmeni auto samozrejme). Diesel ma sve vyhody oproti benzinu nejen ve spotrebe, ale opravdu i v pruznosti. Nevyhody jsou take jasne, nejde tocit, je hlusnejsi. Vzhledem k tomu, ze jezdim vetsinou pracovne dlouhe cesty (800 km/den je normal) je diesel daleko prijemnejsi pro delsi cestovani.

Jinak co se tyce splodin. Pri srovnani parametru od vyrobcu, dnes je jiz ten rozdil minimalni.

0/0
12.4.2007 17:17

mlokie

Re: nafta vs benzin

Nejde o zplodiny, ale o pevné rakovinotvorné částice, které benzín nemá...

0/0
12.4.2007 17:20

Marv

Re: Re: nafta vs benzin

Filtr pevných částic to řeší, ne? Osobně bych ho dal ke všem dieslům jako povinnou výbavu.

0/0
12.4.2007 20:14

Lukke-Luk

Re: Re: Re: nafta vs benzin

Filtr pevných částic to neřeší.

0/0
12.4.2007 21:22

vtech

Re: nafta vs benzin

O splodiny jde. Porovnejte si, jak jsou nastaveny Euro3/4 limity pro benzin a jak pro naftu.

0/0
12.4.2007 20:53

Warhead

Re: Re: nafta vs benzin

Njn nekdo proste na benzinovym aute prodelava a zajima ho cim nakrmi deti a ne zivotni prostredi :P ekologicka debata senseless

0/0
13.4.2007 17:05

*Modráček*

Diesel fuel

Ať si každý vybere, co chce. Já volím diesel.R^

0/0
12.4.2007 16:49

mlokie

Re: Diesel fuel

Ano, a tím i kratší život...

0/0
12.4.2007 17:20

performer

hlavní problém je přístup státu

který nesmyslně nastavil spotřební daně v době, kdy se nafta opravdu lila do kamen a tento anachronizmus přetrvávající dodnes nám tu teď dělá takovou paseku. Dneska má tak 9 z 10ti auto jezdících po Praze diesel, výsledek vidí a cítí každý sám....... Rv

0/0
12.4.2007 15:49

Lukke-Luk

Re: hlavní problém je přístup státu

O jakých rozdílech tu mluvíš? V dnešní době je diesel na některých benzínkach dokonce i dražší. On je totiž rozdíl najet 200k km se spotřebou 7 nebo 12 litrů. Kdybys najel ročně 80k km, asi bys (jako já) mluvil jinak.

0/0
12.4.2007 15:53

performer

Re: Re: hlavní problém je přístup státu

O rozdílech ve zdanění!!!!  Že sis zařídil život/práci tak "šikovně", že jezdíš 80tis km ročně je tvůj problém........

0/0
12.4.2007 15:57

Lukke-Luk

Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Proč by to měl být problém? Pro mě je to zábava. Proto nechápu tvé někdy prázdné argumenty, obhajující jen jednu stranu.

0/0
12.4.2007 16:00

performer

Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Sám si prázdný a falešný. ;-D. Argumenty jsou prosté, když je z litru nafty takové množství CO2 a takové množství škodlivin, má zdanění nafty tomuto odpovídat. Stejně tak u benzinu, LPG, CNG atd....... co je na tom prázdného?

0/0
12.4.2007 16:05

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Špatná je tvá obhajoba jen jedné strany. Vezmi si člověka, který jezdí 1x týdne Praha-Mnichov. Chce se tam dostat rychle, proto volí auto s alespoň 200PS. Na výběr má tedy moderní 3 litrový diesel, který ho tam dopraví za 7,5l/100km nebo ten samý benzínový motor, který toho ale spotřebuje téměř 2x tolik (12l/100km, abys dosáhl stejné rychlosti a dynamiky). Co bys osobně volil ty? Při 100k km najetých ročně je to finanční rozdíl (při stejné ceně obou paliv 29 Kč) kolem 120.000 Kč. Za pár let je to slušná částka.

Musíš si uvědomit že ne každý má auto kvůli nákupům jednou týdně do Tesca (ikdyž i takový lidé si kupují 1.9TDI, což absolutně nechápu).

0/0
12.4.2007 16:14

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

7,5/12 je te hoooodně optimistickej poměr - tomu nevěřím ani náhodou - leda by se jednalo o auta koncernu VW.    Co bych volil já? Diesel určitě ne!!! :-©.... co sám nemáš rád nečiň jiným.;-),  I když na druhou stranu uznávám, že diesel na dálnici do Mnichova tak nějak ani moc nevadí...... Hlavní broblém je lokální znečištění ve městech.....tj. nejvíc škodí auta co jezdí po městě dennodenně a to jsou dneska skoro všechno diesely. Dodávky 100%ně a osobní tak z 80ti %.....

0/0
12.4.2007 16:26

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Se znečištěním měst samozřejmě souhlasím, zde není co dodávat, proto ve městech nebydlím (nebo nechodím do zakouřených hospod - to samé - ani jedno není zakázáno či regulováno). Ale osobně jsem najel přes 300k km s moderním 3.0D od BMW a průměrnou spotřebu mám za tu dobu 7.2 litru. Můj problém není, že tomu ty nevěříš.

Řešením je regulace dieselů ve velkých městech (např. v centrech), ale zde je další sporný bod, že 20 let starý vyběhaný motor je méně ekologický, než moderní diesel. Je to težké, a není možné mít pouze takto jednostranné argumenty, jaké máš ty.

0/0
12.4.2007 16:32

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

nezpochybňuju těch 7,5, ale ten poměr 7,5/12....

regulace ve městech je sice pěkná, ale naprosto neprůchodná záležitost..... teď když už si ty diesely všichni (dodávky, taxi atd...) popřídili....

zato ekonopmická regulace cenou phm je dost dobře možná....

0/0
12.4.2007 16:38

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Ano, ale tím bys opět znevýhodnil právě plno lidí, kteří najedou velké vzdálenosti. Proč se nezvednou daně za cigarety na neúnosnou mez tak, aby lidi omezili kouření a mě neotravovali v restauracích? Je to přesně to samé.

A co se týče poměru spotřeby, je to přesně tak, jak jsem popsal. S 3 litrovým benzínovým motorem a svižnou dynamickou jízdou dosáhnu spotřeby kolem 12 litrů. Ale to je jedno.

0/0
12.4.2007 16:53

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

No jo, ale restaurace není tvůj pozemek/majetek a je to tvoje volba, jestli tam jdeš nebo ne. Kdežto venkovní prostranství uprostřed města už je trošku jiná situace. Neřekl bych, že nejvíc špiní osobní diesely, i když ty taky čmudí. Největší dým je z dodávek a náklaďáků, tam bych to zdanil hned... pokud nebude mít auto tady toto vyřešené.

0/0
12.4.2007 23:56

performer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

jinak jde prostě o to, aby bylo zdanění alespoň trochu spravedlivé - když je daň z nafty 10, má být z benzinu 8 (a ne 12). A nebo když je z benzinu 12, má být z nafty 15 (a ne 10). Pak ať si každý vybere, co mu vyhovuje.

0/0
12.4.2007 16:28

Hans

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

plácáš nesmysly. Mezi "moderními" šestiválci benzín x diesel neni rozdíl 5l paliva na 100km při stejném používání. Maximálně 3l. Moje dlouhodobé, dnes již letité zkušenosti s BMW 330d a 325i a 330i jsou takové, že u po ČR mám rozdíl asi 1,5-2l paliva po Německu 2-3l. Suma sumárum mi to  2l ve prospěch ropáka. Jezdím hodně, 50tis km/rok a mám teď benzín. Není nad to držet ho na hranici červeného pole a užívat si burácející motor a jeho sílu ;-) 

0/0
12.4.2007 16:40

Hans

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

sorry za ty překlepy, snad to přelouskáš

0/0
12.4.2007 16:41

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Každý má jiné priority, ale je zajímavé, že mám ty samé zkušenosti právě s 330d a 530i a rozdíl spotřeby je kolem 4 litrů, pokud jedu vysokou rychlostí (160-220km/h).

0/0
12.4.2007 16:55

Chytrej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Já bych se vám do toho ještě vložil. Hl.výhodou diselu je to co tady myslím nepadlo a to, že u diselu nezáleží jak s ním jedete.Tedy zdaleka né tolik. Tzn. rozdíl ve spotřebě není normálně až tak velký ovšem až do té doby pokud nejedu s benzinem kudlu. Moje zkušenost je taková, že když jsem se chtěl s benzínem opravdu svézt a dával mu za uši, vzal si  klidně 12l. Když jsem jel ekonomicky, vzal cca 7,5 ! U nafty když ho krmim a jedu kudlu, tak si veme cca jen o 1-1,5 l více. A to mě na tom baví.Úspora je pak už opravdu znatelná. Ikdyž fakt je ten, že teď už se to moc krmit za bodového systému nedá. I to je potřeba vzít v úvahu.;-)

0/0
12.4.2007 17:17

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Tak s tímhle nemohu úplně tak souhlasit. Myšlenka dobrá, ale určitě ne rozdíl jen 1,5 litru! Z osobních zkušeností mám spotřebu s 3 litrovým dieselem při maximálně šetrné jízdě 5.2 litru (to vychází např. 100km/h na dálnici na tempomat při 2100ot/min), při bězné jízdě kolem 7, při sportovní jízdě kolem 8.5 a při stylu brzda plyn na dálnici jedu za 10. To, že má benzín rozdíly ještě vetší je ale pravda.

0/0
12.4.2007 17:38

Lord

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

ako je to so spotrebou 325i vs 330i ????     a co vykon 325i vs 330i  je to velky rozdiel ?

0/0
2.5.2007 8:21

arzilipen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Stejny vykon a dynamiku jako trilitrove TDI maji dnes dvoulitrove turbobenziny, napr. TFSI ( Golf GTI nebo Skoda Octavia II RS), ale rozhodne neberou pri dynamicke jizde na dalku 12 litru jak pises. Maximalne 9-10. Mam benzinovou RSku (200 PS) a jezdim vetsinou tempo 150 -170km/h po nemeckych dalnicich pri spotrebe 9-10 l. Nechrochtaji, a maji taky nadherny zatah odspodu.   

0/0
12.4.2007 17:38

romikcz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

rozdil mezi uspornou a dynamickou jizdou je cca stejny u beznych aut. diesel dokaze jezdit za 5l ,ale i za 10l (100% narust) - viz VW TDI 66 kW a nebo benzin 7,5l az 15l - VW 1.8T. To ze dady nekdo pise, ze RS TFSI jezdi za max 10l, tak KECA :-)

0/0
12.4.2007 20:59

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Asi tak... R^

0/0
12.4.2007 21:23

Jerry

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Jezdím s ním (kombajn benzin), dostává za uši a mám průměrnou 9,9. Nevidím totiž moc smyslu v tom, točit ho na trojku v koloně za náklaďákem sedmdesátkou. Tak točím 2250 a jedu za 6. Ale v Německu jsem mu dal 250 (tachometrovejch, pro rejpaly) a to si loknul 35. Tož tak.

0/0
13.4.2007 10:54

Jerry

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Pro opravdové rejpaly, jedu 2250 otáček a mám spotřebu 6 litrů ani ne, ne že jedu na šestku. :)

0/0
13.4.2007 10:55

arzilipen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavní problém je přístup státu

Nevim, proc bych kecal, kdyz s ni jezdim. Dvoulitr TFSI bere o 0,2-0,3 l. min nez starsi 1,8 T, protoze ma oproti 1,8T primy vstrik s lepsi termodynamikou horeni. Samozrejme, ze kdyz jedu styl brzda plyn a ve meste, tak bere 15-20 l., ale na okreskach a dalnicich pri rozumne klidne jizde tempem 100-130 km/h. bere 7-8 l.  

0/0
13.4.2007 11:10

Hardy

saze

Saze z diselových motorů jsou tak malé, že přes plíce projdou přímo do krevního oběhu. Co je to za svinstvo, si málokdo dovede představit. Každý třetí Čech dostane rakovinu a každý čtvrtý na ni umře.

0/0
12.4.2007 15:38

performer

Re: saze

to dieselový ignorant nepochopí. Hlavně že ušetří pár korun za phm. Třeba zrovna on tu rakovinu nedostane, říká si asi......    

0/0
12.4.2007 15:44

Brainwashington

Re: saze rozhodně škodí mnohem méně, než syntetické detonátory v benzínech !

To, že benzín nesmrdí neznamená, že neškodí! Saze jsou uhlík, v podstatě jsou chemicky inertní. Rovněž tak oxidy dusíku. Ovšem organické sloučeniny( neplést z emisema) z benzínových motorů jsou chemicky reagentní. Jejich vliv na populaci je ???! Možná že za pár let budeme říkat zlaté olovo! 

:-/

0/0
12.4.2007 15:53

performer

Re: Re: saze rozhodně škodí mnohem méně, než syntetické detonátory v benzínech !

Kdyby se u benzinových motorů nekoukalo na emise NOx tak jako u dieselů, mohly by mít klidně o nějakých 10% nižší spotřebu. Ono se na ně ale kouká - i za cenu té vyšší spotřeby. Že jsou částečky uhlíku inertní no to je pěkné.... to částečky azbestu také..... . Jinak není dobré to takto zjednodušovat na pár složek emisí. Těch látek jsou tisíce. A ta vůbec nejvíc karcinogenní látka, jejíž název si bohužel nepamatuju, byla obejvena v emisích dieselového motoru......

0/0
12.4.2007 16:03

FastDriver

Re: Re: saze rozhodně škodí mnohem méně, než syntetické detonátory v benzínech !

No tos to teda rozštípnul. Ano, saze jsou uhlík, jenže + dalších x karcinogenních sloučenin.

0/0
12.4.2007 16:10

performer

nafta nepatří ani do kamen

nechápu proč stát pořád podporuje ty dieselové smradláky. Všude je špíny a smradu z dieselů až hrůza a rakoviny kvapem přibývá. Dieselový ignoranti ve snaze ušetřit pár korun za phm zamořují své okolí. Je na čase naftu pořádně zdanit/zdražit, protože jinak dieselové ignoranty nikdo nepřesvědčí, aby se vzdali svých smradlavých jedovatých troktorů.

0/0
12.4.2007 15:34

Lukke-Luk

Re: nafta nepatří ani do kamen

Ty jsi majitel benzínové Felicie, že? :-)

0/0
12.4.2007 15:47

performer

Re: Re: nafta nepatří ani do kamen

??? proč zrovna Felicie? Proč ne rovnou Trabanta?

Ne. Moje auto plní benzinovou Euro4. Tak se zklidni.

0/0
12.4.2007 15:51

Lukke-Luk

Re: Re: Re: nafta nepatří ani do kamen

Mám se zklidnit? Koukám panáček se nám nějak vytočil. Klid, venku je sluníčko. :-) Tvoje auto je prostě nejlepší, to my už dávno všichni víme. ;-)

0/0
12.4.2007 15:54

mlokie

Re: Re: nafta nepatří ani do kamen

a to je jako nějaký argument?

I kdyby byl majitelem benzínové Felicie tak se podílí na ničení zdraví obyvatelstva míň než majitel 1,9 Passatu...

0/0
12.4.2007 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.