Diskuze

Nafta patří do kamen? Už dávno ne

V Evropě už se prodává víc naftových aut než benzinových. Palivo, které řidiči ještě před několika lety považovali za druhořadé, dnes čepují i závodní speciály v Le Mans a dokonce i klasické britské sporťáky. Kdy se naftové auto vyplatí?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

spatna je nafta i benzin

17. 4. 2007 23:05
spatny jsou vsechny fosilni paliva

levnejsi a ekologictejsi a zdravejsi je jezdit na rostlinnyolej.cz

To jde samozrejme jenom s naftovym motorem ale

0 0
možnosti

jan

12. 4. 2007 22:38
8 stupňů?

no to mě poserV

0 0
možnosti

speedavid

12. 4. 2007 23:50
Re: 8 stupňů?

:-) taky koukam 8-o

0 0
možnosti

Jaroslav...

12. 4. 2007 22:12
kdo

Kdo nesouložil s vlastním psem, ten nepoznal co je to opravdová láska...

0 0
možnosti

Mazda 626

12. 4. 2007 21:37
Naftu zakázat

Já bych na naftu uvedl speciální spotřební daň, aby byla aspoň 2x dražší než benzin.

Není možné, abychom kvůli českým šetřílkům dýchali ten černý rakovinotvorný čoud...

0 0
možnosti

hugo

13. 4. 2007 8:20
Re: Naftu zakázat

koukám že jsi odborník ;-D

0 0
možnosti

Rostík

12. 4. 2007 21:14
Co na to odborníci?

Koukám,co čech,to odborník motorář,chemik.Rozšíření dieselů je téměř všude,užitkových určitě,že na to jinde ještě nepřišli.A  těm,co kritizují naftové dodávky ve městech,zkuste rozdíl mezi naftovým a benzinovým Tranzitem,pak si budem povídat.Kdyby měli pekaři benzínová auta,stojí rohlík sedm korun.A za pár let zase nějaký vědec vyzkoumá,že je diesel zdravější.....Mimochodem,za posledních 30 let už to bylo 2x.

0 0
možnosti
BB

BUFFALO_CZ

12. 4. 2007 18:36
tak socialistická evropa...

leje naftu do aut a to má být co ? důvod to vážně používat ? :)) evropa je ve sračkách a nafta v autech jí z toho vážně nepomůže R^;-D

0 0
možnosti

Shark

12. 4. 2007 17:17
nafta vs benzin

vzdy jsem byl zastance benzinovych motoru, pokud jsem nebyl prinucen jezdit turbodieslem (firmeni auto samozrejme). Diesel ma sve vyhody oproti benzinu nejen ve spotrebe, ale opravdu i v pruznosti. Nevyhody jsou take jasne, nejde tocit, je hlusnejsi. Vzhledem k tomu, ze jezdim vetsinou pracovne dlouhe cesty (800 km/den je normal) je diesel daleko prijemnejsi pro delsi cestovani.

Jinak co se tyce splodin. Pri srovnani parametru od vyrobcu, dnes je jiz ten rozdil minimalni.

0 0
možnosti
MM

mlokie

12. 4. 2007 17:20
Re: nafta vs benzin

Nejde o zplodiny, ale o pevné rakovinotvorné částice, které benzín nemá...

0 0
možnosti
55

*Modráček*

12. 4. 2007 16:49
Diesel fuel

Ať si každý vybere, co chce. Já volím diesel.R^

0 0
možnosti
MM

mlokie

12. 4. 2007 17:20
Re: Diesel fuel

Ano, a tím i kratší život...

0 0
možnosti

performer

12. 4. 2007 15:49
hlavní problém je přístup státu

který nesmyslně nastavil spotřební daně v době, kdy se nafta opravdu lila do kamen a tento anachronizmus přetrvávající dodnes nám tu teď dělá takovou paseku. Dneska má tak 9 z 10ti auto jezdících po Praze diesel, výsledek vidí a cítí každý sám....... Rv

0 0
možnosti
LO

Lukke-Luk

12. 4. 2007 15:53
Re: hlavní problém je přístup státu

O jakých rozdílech tu mluvíš? V dnešní době je diesel na některých benzínkach dokonce i dražší. On je totiž rozdíl najet 200k km se spotřebou 7 nebo 12 litrů. Kdybys najel ročně 80k km, asi bys (jako já) mluvil jinak.

0 0
možnosti

Hardy

12. 4. 2007 15:38
saze

Saze z diselových motorů jsou tak malé, že přes plíce projdou přímo do krevního oběhu. Co je to za svinstvo, si málokdo dovede představit. Každý třetí Čech dostane rakovinu a každý čtvrtý na ni umře.

0 0
možnosti

performer

12. 4. 2007 15:44
Re: saze

to dieselový ignorant nepochopí. Hlavně že ušetří pár korun za phm. Třeba zrovna on tu rakovinu nedostane, říká si asi......    

0 0
možnosti